Iron Maiden

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mei 22, 2005 5:26 pm

Ouwe stijl hoeft van mij niet, ik vond BNW en DoD fantastisch. Zolang Smith nummers blijft toevoegen ben ik tevreden
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mei 22, 2005 6:02 pm

Meer nummers van Smith/Dickinson, minder Harris, kortere nummers, productie van Roy Z en een megavette illustratie van Derek Riggs. Ik hoop dat het nieuwe album er zo uit gaat zien. :twisted:

Ik droom trouwens wel weer verder! :lol:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 6:04 pm

Ik zal zoals altijd geen verwachtingen hebben. Ze maken altijd wel goede platen en het interesseert me niks 'welke kant' ze op moeten.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mei 22, 2005 6:06 pm

Rene schreef:Ik zal zoals altijd geen verwachtingen hebben. Ze maken altijd wel goede platen en het interesseert me niks 'welke kant' ze op moeten.
Dat kan ook natuurlijk!

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 6:46 pm

Ik heb ook helemaal geen voorkeur van wie de nummers moet schrijven. Elk bandlid levert goede en minder goede nummers. Ik snap dan ook nooit zo goed waarom men wilt dat Smith zoveel nummers moet schrijven. Gers en Murray zijn net zo goed.

edit: uiteraard ben ik wel benieuwd of Nicko weer een bijdrage gaat leveren ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mei 22, 2005 6:49 pm

Niet helemaal mee eens, ik vind Murray in verhouding met de andere bandleden juist een beetje zwak als het om composities gaat

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo mei 22, 2005 7:17 pm

Rebellion666 schreef:een megavette illustratie van Derek Riggs.
Neen, want Derek Riggs kan bij lange na niet meer zo goed tekenen als vroeger en hij heeft er trouwens ook geen zin meer in.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 7:20 pm

Die gast die de laatste Eddie tekent, deed het goed (afgezien van de computergraphics uiteraard). Eddie ziet eruit als Eddie, dus mag hij van mij de volgende wel weer doen.

Blashyrk

Bericht door Blashyrk » zo mei 22, 2005 7:22 pm

Lennert from hell schreef:Ouwe stijl hoeft van mij niet, ik vond BNW en DoD fantastisch. Zolang Smith nummers blijft toevoegen ben ik tevreden
BNW is ook een erg gave cd.
Want De nummers op BNW, zoals Blood Brothers en BNW, Bouwen de nummers zich op wat erg gaaf is.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo mei 22, 2005 7:27 pm

Rene schreef:Die gast die de laatste Eddie tekent, deed het goed (afgezien van de computergraphics uiteraard). Eddie ziet eruit als Eddie, dus mag hij van mij de volgende wel weer doen.
Moet gewoon weer een echte tekening worden, de Eddie op DoD stelt niks voor, je ziet in principe alleen maar zijn gezicht en het gezicht was ook niet eens zo groot.

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 7:43 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

Moet gewoon weer een echte tekening worden, de Eddie op DoD stelt niks voor, je ziet in principe alleen maar zijn gezicht en het gezicht was ook niet eens zo groot.
Nou ja, dan mag ie zichzelf van mij wel opnieuw bewijzen, wie hij ook maar is. Volgens mij stond er geen naam in het boekje van DOD

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo mei 22, 2005 7:47 pm

Maiden was wel zo verstandig geweest om geen naam bij te zetten.
Laatst gewijzigd door ruben somewhere online op zo mei 22, 2005 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

IROn

Bericht door IROn » zo mei 22, 2005 7:48 pm

Rebellion666 schreef:Productie van Roy Z
Helemaal volledig mee eens! Weg met Kevin Shirley!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 7:53 pm

ruben somewhere online schreef:Maiden was wel zo verstandig geweest om geen naam bij te zetten.
Tering zeg, volgens mij ben jij gewoon tegen iedere ilustrator die niet Derek Riggs is.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo mei 22, 2005 7:54 pm

ruben somewhere online schreef:Maiden was wel zo verstandig geweest om geen naam bij te zetten.
het lag meer aan dat de originele illustrator z'n naam er niet bij wilde hebben
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

IROn

Bericht door IROn » zo mei 22, 2005 7:59 pm

Ik kan me er wat bij voorstellen. Overigens is de afbeelding zonder die maffe wezens om de grote Ed heen nog best te pruimen... Daarom ook die versie als mijn wallpaper.

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 8:03 pm

IROn schreef:Ik kan me er wat bij voorstellen. Overigens is de afbeelding zonder die maffe wezens om de grote Ed heen nog best te pruimen... Daarom ook die versie als mijn wallpaper.
Dat bedoel ik. Eddie ziet er zo prima uit. Niet zoals die mafketel op Virtual XI

Djaser

Bericht door Djaser » zo mei 22, 2005 8:05 pm

Rebellion666 schreef:Meer nummers van Smith/Dickinson, minder Harris, kortere nummers, productie van Roy Z en een megavette illustratie van Derek Riggs. Ik hoop dat het nieuwe album er zo uit gaat zien. :twisted:

Ik droom trouwens wel weer verder! :lol:
Nog minder Harris? Op BNW en DoD heeft hij elk maar een keer de hoofdcredit.

Het liefst heb ik gewoon dan Smith/Gers/Dickinson/Harris/Murray evenveel nummers schrijven waarbij op de meeste nummers ze elkaar wat aanvullen, maar dat zal er wel niet in zitten.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo mei 22, 2005 8:09 pm

Rene schreef:Tering zeg, volgens mij ben jij gewoon tegen iedere ilustrator die niet Derek Riggs is.
Flikker op, Melvyn Grant's illustratie voor FOTD was zeer goed en had van mij betreft ook de cover mogen maken voor DoD.

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 8:14 pm

Flikker op, Melvyn Grant's illustratie voor FOTD was zeer goed en had van mij betreft ook de cover mogen maken voor DoD.
Ok, dan neem ik mijn woorden terug. Behalve 'tering', want dat vind ik een lekker woord om te zeggen :P

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mei 22, 2005 8:59 pm

Djaser schreef:[..]

Nog minder Harris? Op BNW en DoD heeft hij elk maar een keer de hoofdcredit.

Het liefst heb ik gewoon dan Smith/Gers/Dickinson/Harris/Murray evenveel nummers schrijven waarbij op de meeste nummers ze elkaar wat aanvullen, maar dat zal er wel niet in zitten.
Als Harris ter plekke belooft weer eens een knaller te schrijven als Alexander the Great dan heeft'tie mijn zegen! Niet dat hij zich daar 1 fuck van zal aantrekken overigens :roll:

Ik droom weer rustig verder :lol:

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 9:07 pm

Blood Brothers is anders een geweldig goede compositie van Steve. Ook No more Lies is een lekker nummertje, maar komt wat onge-inspireerd over. Ja hoor, Harris mag op de komende plaat best wel weer in z'n eentje wat schrijven.

Trouwens, hij heeft de band opgericht dus niemand die 'm tegen houd :P

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » zo mei 22, 2005 9:10 pm

Klopt, hij heeft Blood brothers geschreven en dat is voor mij het beste nummer van Brave new world.
En hij heeft nog vele klassiekers meer op zijn naam staan.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Bob

Bericht door Bob » zo mei 22, 2005 9:45 pm

Neen, want Derek Riggs kan bij lange na niet meer zo goed tekenen als vroeger en hij heeft er trouwens ook geen zin meer in.
Die tekent niet meer, alles met computers tegenwoordig.

Overigens, ik zag vanmiddag in een docu over Marilyn Manson een tekening die (volgens de documentaire) door de jonge Marilyn getekend was. Leek verdomd veel (fotokopietje) op de hoes van Life After Death...

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 9:48 pm

Bob schreef:[..]

Die tekent niet meer, alles met computers tegenwoordig.

Overigens, ik zag vanmiddag in een docu over Marilyn Manson een tekening die (volgens de documentaire) door de jonge Marilyn getekend was. Leek verdomd veel (fotokopietje) op de hoes van Life After Death...
Dat IS de hoes van Life After Death. Ipv van netjes de rekensommetjes op te schrijven, tekende hij liever de hoezen van Maiden na.

(was zeker op MTV dat je dat zag ;) mag je wel voor uitkomen hoor :P)

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mei 22, 2005 10:21 pm

Rene schreef:[..]

Dat bedoel ik. Eddie ziet er zo prima uit. Niet zoals die mafketel op Virtual XI
wat hoor ik nu dan toch weer

ik vond het juist de meest complexe briljante illustratie van allemaal. Schitterende comic stijl en toch weer anders. De achterliggende gedachten van Futureal en When Two Worlds Collide word prachtig weergegeven.

Eddie op DOD zag er vrij simpel uit. Je zag een klein gedeelte van het gezicht. Prima functioneel, maar lang niet zo mooi

neuh, die Melvyn Grant mag van mij wel meer tekeningen toevoegen.
Ook de FOTD cover was schitterend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mei 22, 2005 10:28 pm

Jeroen schreef:[..]

ik vond het juist de meest complexe briljante illustratie van allemaal. Schitterende comic stijl en toch weer anders. De achterliggende gedachten van Futureal en When Two Worlds Collide word prachtig weergegeven.

Eddie op DOD zag er vrij simpel uit. Je zag een klein gedeelte van het gezicht. Prima functioneel, maar lang niet zo mooi

neuh, die Melvyn Grant mag van mij wel meer tekeningen toevoegen.
Ook de FOTD cover was schitterend.
Nou, toch fijn voor Maiden dat tenminste 1 iemand het een mooie illustratie vind! :lol: :lol: :lol:

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mei 22, 2005 10:32 pm

tja, belachelijk..echt

Rene

Bericht door Rene » zo mei 22, 2005 10:32 pm

Haha, deze reactie verwachtte ik al ;)

Maar ik bedoelde alleen maar dat dat monster op VIX totaal niet op Eddie lijkt. Dat betekent niet dat ik die cover niet geslaagd vind, want dat vind ik dus wel.

Bob

Bericht door Bob » ma mei 23, 2005 11:34 am

Dat IS de hoes van Life After Death. Ipv van netjes de rekensommetjes op te schrijven, tekende hij liever de hoezen van Maiden na.
Ik weet ook wel dat dat de hoes van Life After Death was, vond 't alleen typisch dat ze niet gewoon zeiden dat ie graag Eddie natekende.

(was zeker op MTV dat je dat zag ;) mag je wel voor uitkomen hoor :P)
Irrelevant.

Ook hip trouwens: Iron Maiden - Killer babyblauwe sweaters bij de H&M.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 23, 2005 3:33 pm

Euhm... when two worlds collide leek me toch eerder te gaan over een komeet? dan zie ik de overeenkomst niet.

Anyway, ik vind virtual XI wel een fantastische cover hebben

Djaser

Bericht door Djaser » ma mei 23, 2005 4:40 pm

Hij is idd best mooi, ik heb hem zelfs op een t-shirt. Aan de andere kant, vind ik hem niet passen bij Maiden. Als je kijkt naar de VXI en FotD Eddie dan zie je dat zijn ogen en ook de schedel in het geval VXI niet overeenkomen met de echte Eddie, en dat is jammer.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

IROn

Bericht door IROn » ma mei 23, 2005 9:24 pm

Inderdaad, dat is ook wat me het meeste stoort. Het is prachtig, maar niet typisch Eddie. Hij mist wat.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 25, 2005 7:55 pm

Vandaag de drie oudere live albums maar eens aangeschaft (Live after Death, A Real Live/Dead One en Live at Donington)

toch behoorlijk goede schijven (uiteraard de eerste) maar die anderen wisten me toch wel te overtuigen door de rauwe energie..
slechts de zang van Bruce is hier en daar wat teleurstellend

meningen?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 25, 2005 8:00 pm

Ik heb Live after death en a Real live/dead one. Ik vind a real live/dead one niet zo heel boeiend, wel leuk, maar draai hem eigenlijk niet zo vaak.

Live after Death daarin tegen zit wat vaker in mijn platen speler. Ik vind het gewoon leuker om een concert achter elkaar te horen, dan 1 of 2 fragmenten.

Is Live at Donington trouwens de moeite waard?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 25, 2005 8:03 pm

de concertsfeer is meer aanwezig dan bij A Real Live/Dead one
maar het zijn veelal dezelfde songs die worden gespeeld.

Bruce heeft zo nu en dan wat mindere momenten, maar op volle kracht met Dolby Surround Stereo Sound komt het allemaal wel prima tot z'n recht

echter kan het niet tippen aan Live after Death

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » wo mei 25, 2005 8:22 pm

Jeroen schreef:Vandaag de drie oudere live albums maar eens aangeschaft (Live after Death, A Real Live/Dead One en Live at Donington)

toch behoorlijk goede schijven (uiteraard de eerste) maar die anderen wisten me toch wel te overtuigen door de rauwe energie..

meningen?
Live after Death is natuurlijk het live testament van Iron Maiden, terecht natuurlijk, maar persoonlijk vind ik Beast over Hammersmith beter, Maiden op zijn allerbest. Dat rauwe van RLO/RDO en Live at Donington vind ik ook wat hebben, de slijtage die je duidelijk hoort in de stem van Bruce en in het spelen van de nummers. Maiden Japan zou wat aandacht moeten verdienen, sublieme live ep, rauw en strak. Paul kan de nummers van Iron Maiden en Killers beter zingen dan Bruce.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 8:57 pm

Jeroen schreef:Vandaag de drie oudere live albums maar eens aangeschaft (Live after Death, A Real Live/Dead One en Live at Donington)

meningen?
Je had geld over?? :lol: Live at Donington blijf ik een nikszeggend schijfje vinden die alleen is uitgebracht om fans geld uit de zak te kloppen. Geluid is om te huilen en de nummers die erop staan staan ook op RLO/RDO.

Ik vind het allemaal wel prachtig wat er van Maiden uitkomt maar ik vind de keus soms een beetje dubieus. Ik had persoonlijk veel liever een live-album in huis gehad van de Reunie-tour uit 1999. De nummers die tóen gespeeld zijn zullen we nooit meer in 1 Maiden-optreden horen.

Maar hopen dat in deze tour écht the early days naar voren gehaald worden. Maar of daadwerkelijk The Phantom of the Opera gespeeld wordt, ik betwijfel het eerlijk gezegd...helaas :(

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 25, 2005 9:09 pm

ik heb nu in ieder geval het plaatje compleet van Eddie met alle cd's..

tijd om die posterflags er ff bij te halen van No Prayer on the Road en Killers
en wat vinyl erbij om op te hangen

briljant, briljant

IROn

Bericht door IROn » wo mei 25, 2005 9:39 pm

Tuurlijk spelen ze Phantom, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Overigens is Live at Donington ook uitgebracht om de bootleggers een hak te zetten. De show werd volledig op de radio uitgezonden, dus er waren veel bootlegs van beschikbaar.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 9:43 pm

IROn schreef:Tuurlijk spelen ze Phantom, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Overigens is Live at Donington ook uitgebracht om de bootleggers een hak te zetten. De show werd volledig op de radio uitgezonden, dus er waren veel bootlegs van beschikbaar.
Okee, dat wist ik niet. En Phantom spelen ze echt niet. Harris wil dat niet meer en aangezien Harris' wil wet is....maar goed...we kunnen altijd hoop blijven houden :)

IROn

Bericht door IROn » wo mei 25, 2005 9:46 pm

Ik denk niet dat Steef dat kan maken hoor.... HET early days nummer pur sang (Geweldig woord toch...) niet spelen, dan haalt hij zich veeeel woede op de hals. En ook al vindt hij het niet leuk om te spelen, (Waarom eigenlijk niet?) ooit was het zijn favoriete nummer. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 9:51 pm

IROn schreef:Ik denk niet dat Steef dat kan maken hoor.... HET early days nummer pur sang (Geweldig woord toch...) niet spelen, dan haalt hij zich veeeel woede op de hals. En ook al vindt hij het niet leuk om te spelen, (Waarom eigenlijk niet?) ooit was het zijn favoriete nummer. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.
Is het jou nooit opgevallen dat Maiden al jaren, tour op tour, hetzelfde oude materiaal speelt? Soms wordt er een verrassend oud nummertje bij gehaald maar meestal is het dezelfde shit met aanvulling van nummers van het nieuwe album. Ook dit keer verwacht ik weinig verrassend. Ik denk dat van de oude nummers Revelations en where eagles dare een grote kans maken.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 25, 2005 10:01 pm

meestal hoef je op niet meer te rekenen dan Sanctuary, Prowler, Wrathchild en dergelijke uit die periode..

laat ze Remember Tomorrow, Charlotte the Harlot , Murders in the Rue Morgue en Killers maar eens van stal halen

ik bedoel, het zijn allemaal goede nummers die ze spelen, maar nu mag er wel een keer echt iets ouds..misschien zelfs iets wat nooit is gespeeld.

de underdogs van Piece of Mind bijvoorbeeld, Quest for Fire (wervelende geniale solo) , Sun and Steel plus het ondergewaardeerde The Duellists mogen ook wel eens live langs komen. Puur om eens te kijken of ze dan beter overkomen.

uiteraard ook Revelations en wellicht To Tame a Land..

openen met The Ides of March zou wel te geniaal zijn
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo mei 25, 2005 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

IROn

Bericht door IROn » wo mei 25, 2005 10:03 pm

Inderdaad, die 5/6 nummers die ze altijd spelen ja. Maar dat vullen ze deze keer niet aan met nieuwe en wat verassends, maar met oude en dus daarvan wat verassends. Phantom is dus nog niet eens zo gek.

Overigens hoop ik dat ze met Where Eagles Dare openen, dan heb ik een weddenschap gewonnen. (Where Eagles Dare opener: Ik krijg bier van Lucas. Aces High opener: Lucas krijgt bier van mij. Andere opener: Lucas en ik krijgen bier van Jan Maarten, dat weet hij alleen nog niet.)

IROn

Bericht door IROn » wo mei 25, 2005 10:04 pm

Jeroen schreef: maar nu mag er wel een keer echt iets ouds..misschien zelfs iets wat nooit is gespeeld.
Ik pleit al maanden voor Burning Ambition.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 10:08 pm

IROn schreef:[..]

Ik pleit al maanden voor Burning Ambition.
HAHAHA, dat gaat écht niet gebeuren! Hopen mag wel natuurlijk ;)

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 10:09 pm

IROn schreef:Inderdaad, die 5/6 nummers die ze altijd spelen ja. Maar dat vullen ze deze keer niet aan met nieuwe en wat verassends, maar met oude en dus daarvan wat verassends. Phantom is dus nog niet eens zo gek.

Overigens hoop ik dat ze met Where Eagles Dare openen, dan heb ik een weddenschap gewonnen. (Where Eagles Dare opener: Ik krijg bier van Lucas. Aces High opener: Lucas krijgt bier van mij. Andere opener: Lucas en ik krijgen bier van Jan Maarten, dat weet hij alleen nog niet.)
Ik denk idd ook dat ze met WED openen....we weten het maandag! :P

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 25, 2005 10:10 pm

zoals ik al zei..de ideale intro..The Ides of March..overgaand op:

Wrathchild
Where Eagles Dare
Remember Tomorrow
The Number of the Beast
The Prisoner
Charlotte the Harlot
22 Acacia Avenue
Purgatory (damn, wat zou ik dan een kippenvel krijgen)
Revelations (met die hoge gitaarlijnen, want ze lieten dat nog wel eens liggen in het verleden)
Killers
Die with your Boots on!
Transylvania
To Tame a Land
The Trooper
Run to the Hills
Murders in the Rue Morgue
Children of the Damned
The Duellists
Still Life
Genghis Khan (ik zou een moord doen om die prachtige gitaarleads met zo'n volume te horen)
Running Free
Quest for Fire
en vervolgens Phantom of the Opera..en dan standaard als afsluiting
Iron Maiden
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo mei 25, 2005 10:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mei 25, 2005 10:12 pm

Lucas krijgt uberhaubt geen bier van jou omdat Aces High uit 1984 stamt en aangezien the early days Pt. 1 tot piece of mind (1983) is....geef je weinig kans ;)

Gesloten