Death Metal IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Jesper

Bericht door Jesper » za jul 16, 2005 4:44 pm

Arsis klinkt op het eerste gehoor wel redelijk gaaf ja. Misschien maar wat vaker luisteren!
Heus.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » za jul 16, 2005 6:09 pm

nuberus schreef:en dan Arsis.....GITAREN! Tijden terug dat ik zulke lekkere melodieuze death metal heb gehoord....Dit maakt den tong nat. Hapklare brokken, kauwen en genieten.

http://www.willowtip.com/media/releases/Arsis.mp3
http://www.willowtip.com/media/releases/Arsis2.mp3
Klinkt geweldig, luistert echt heerlijk weg.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » za jul 16, 2005 9:54 pm

check bij Willowtip ook eens Upheaval, Kalibas en Crowpath.
En de man zal heersen.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jul 17, 2005 10:10 am

Kristof schreef:[..]

dat laatste concert in kalash was inderdaad een van de betere

zou graag ook eens bootleg horen van die nieuwe nummers, kan me niet meer herinneren hoe die juist klonken, ook al heb ik ze viertal keer live gehoord
Ik heb ze in De kelder (Amersfoort) gezien samen met Pleurisy, maar wat een geweldig optreden was dat zeg, alles klopte en het geluid was loepzuiver, Ik vind het knap dat ondanks ze zo weinig spelen toch zo goed op elkaar zijn ingespeeld...
Ik heb in dat kleine uurtje geen fout kunnen ontdekken.
Als ik nog een keer de kans krijg ben ik er zeker weer bij.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Rascul

Bericht door Rascul » zo jul 17, 2005 12:28 pm

Gods Puke schreef:Arsis klinkt op het eerste gehoor wel redelijk gaaf ja. Misschien maar wat vaker luisteren!
Whoa, jij (en Nuberus) hebben gelijk. Dat zijn inderdaad geen misselijke gitaristen nee!
Makkers staakt uw wild geraas

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » zo jul 17, 2005 3:41 pm

Van wat ik van Kataklysm ken, kan alleen shadows and dust mij boeien. Ik heb ook nog wat ouder spul, maar dat is allemaal veel te chaotisch.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » zo jul 17, 2005 5:34 pm

WhiplashWimpie schreef:Van wat ik van Kataklysm ken, kan alleen shadows and dust mij boeien. Ik heb ook nog wat ouder spul, maar dat is allemaal veel te chaotisch.
Ik heb alleen Serenity en Fire, en die vind ik wel vet. Ik heb ook eens een ouder album gehoord, maar dat vond ik 3 keer niks

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 18, 2005 8:23 pm

wie spendeert nu zijn spaarzame tijd aan een band als kataklysm?

lang leve GOEDE deathmetal

Afbeelding
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » ma jul 18, 2005 8:28 pm

Kristof schreef:wie spendeert nu zijn spaarzame tijd aan een band als kataklysm?

Afbeelding
Wat staat daar? Ik kan het logo niet lezen :mrgreen:

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 18, 2005 8:35 pm

atheist!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » ma jul 18, 2005 8:40 pm

Kristof schreef:atheist!
Ok, zal het eens opzoeken :)

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 18, 2005 9:59 pm

Disembowelment.
En de man zal heersen.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jul 18, 2005 10:06 pm

Kristof schreef:wie spendeert nu zijn spaarzame tijd aan een band als kataklysm?

Afbeelding
WERELD SCHIJF!!!
Dat is muziek.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » di jul 19, 2005 10:53 am

Waarom is die atheist POT voorkant bij mij blauw?
Under The Banner Of Death

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 10:55 am

Sai schreef:Waarom is die atheist POT voorkant bij mij blauw?
Een re-release wellicht? Met bonustracks?
Kop dicht, Thorko

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » di jul 19, 2005 11:00 am

Plaag schreef:[..]

Een re-release wellicht? Met bonustracks?
Nope, naja ik zal wel weer een misdruk in m'n maag gesplitst gekregen hebben toen ooit.

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 11:01 am

Het zal wel weer ja!
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 19, 2005 1:05 pm

Necrophagist schreef:[..]

Arsis heerst de ballen uit de spreekwoordelijke broek ja. Vooral The Face of my Innocence is echt geweldig.
Ja, dat is een haastig nummertje. Idd erg aanstekelijk.

Ik vind "A Celebration Of Guilt" een hele fijne autorijdschijf. Als je lekker 170 over de Duitse snelwegen scheurt op weg naar dagen vol metaal, het zonnetje op je autodak, de ramen open waardoor je haar alle kanten op gaat...ja, dan moet een band als Arsis HARD uit de speakers galmen.

Alleen had ik de grunt wellicht een paar toontjes lager/dieper willen horen ( zo nu en dan hoor je overigens wel een aardige helling richting die kant, zoals op `t nummer "Return") . Dan was het helemaal magistraal. Maar aan de andere kant past dat ballenknijperige gekrijs er zonder meer goed tussen, dus ik staak het gezeik en ga mij alvast verlekkeren op het eerstkomende autoritje.
Laatst gewijzigd door Gr. Dracula op di jul 19, 2005 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 1:12 pm

Ik heb bij dit soort bands vaak het idee dat ze een kunstje uitvoeren, dat heel moeilijk te handhaven valt, zonder op termijn in onnodige herhalingen te vallen. Na zo iets als het gebodene kan men óf gigantisch onderuit gaan, óf een meesterwerk monteren dat niemand voor mogelijk hield.

Absoluut iets om in de gaten te houden.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 19, 2005 1:19 pm

nuberus schreef:Disembowelment.
Ja, inderdaad.

Ik ken overigens ook alleen "Transcendence Into The Peripheral" en dat album, die sfeer, dat geluid roept bij mij onherroepelijk een soort van een Indiana Jones - the temple of doom-gevoelens op.

Alsof je door duistere bergen en diepe grotten loopt, een donkere onderaardse wereld binennstappend, zo nu en dan verplicht door een verdwaalde torch met een onzeker flakkerende vlam. En ondertussen is er in de vochtige gangen en verborgen kamers van allees aan de hand. Dingen die wij niet noodzakelijk opmerken, en wat wellicht ook beter zo kan blijven.

Nee, dit hadden ze wat mij betreft zo als soundtrack kunnen profileren.

Overigens, voor mensen die een beetje warmlopen voor een zeer smaakvolle combinatie an death en doom, check Hyponic.
Dat is een bandje uit Hong-Kong die werkelijk üüüübertrage maar loodzware deathmetal maakt en het met de donkere, negatieve en stroperige laag van doom besmeurt.

Verwacht overigens totaal geen á-la Disembowelment, Hyponic bakt totaal andere koeken. Disembowelment is veel diverser, goochelt veel meer met het tempo en insteken, Hyponic houdt meer vast aan 1 stijl, richting en geluid.
Maar wát ze maken mag er zonder meer wezen. Niet geschikt voor tere zielen, deze worden binnen no-time zodanig onder druk gezet dat de ogen uiteindelijk uit de kassen stuiteren ( richting mijn koekenpan, ik heb immers nog niet ontbeten).

Ik heb van Hyponic alleen "Black Sun", inmiddels is er ook een nieuw album uit waar ik nu maar eens achteraan ga. Mocht iemand "The Noise Of Time" al wel gehoord hebben, meld u even bij de Graaf voor verslag!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 19, 2005 1:22 pm

Plaag schreef:Ik heb bij dit soort bands vaak het idee dat ze een kunstje uitvoeren, dat heel moeilijk te handhaven valt, zonder op termijn in onnodige herhalingen te vallen. Na zo iets als het gebodene kan men óf gigantisch onderuit gaan, óf een meesterwerk monteren dat niemand voor mogelijk hield.
Ja, helemaal waar. En helaas maar waar is de eerste optie de meest aannemenlijke. Althans, voor mensen die totaal niet van de herhalingsoefening zijn.
Maar Arsis moet dus nog met een tweede full-length komen dus het is afwachten geblazen.

Of ze moeten een andere koers gaan varen en daarmee alweer een stuiterd van een plaat baren. Zo`n Nile-verhaal, als het ware.

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 1:30 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Ja, helemaal waar. En helaas maar waar is de eerste optie de meest aannemenlijke. Althans, voor mensen die totaal niet van de herhalingsoefening zijn.
Maar Arsis moet dus nog met een tweede full-length komen dus het is afwachten geblazen.

Of ze moeten een andere koers gaan varen en daarmee alweer een stuiterd van een plaat baren. Zo`n Nile-verhaal, als het ware.
Maar uiteindelijk is er maar één band die alles in de schaduw zet... 8)
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 19, 2005 1:35 pm

Maar uiteindelijk is er maar één band die alles in de schaduw zet... 8)
Verdomd! Ik wist wel dat we het eens gingen worden daarover.
Cannibal Corpse all the way, inderdaad. Dat heb je goed gezien. Sterker nog, deze constatering is zowaar klompenwaardig!

There's something inside me
It's, it's coming out
I feel like killing you
Let loose the anger, held back too long
My blood runs cold

JA!

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 1:38 pm

Verdomd! Ik wist wel dat we het eens gingen worden daarover.
Cannibal Corpse all the way, inderdaad. Dat heb je goed gezien. Sterker nog, deze constatering is zowaar klompenwaardig!

There's something inside me
It's, it's coming out
I feel like killing you
Let loose the anger, held back too long
My blood runs cold

JA!
Eeehh.. Nee.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 19, 2005 1:39 pm

Eeehh.. Nee.
OK.

Dag klompen.

K.

Bericht door K. » di jul 19, 2005 1:41 pm

Wat, The Chasm?

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 1:45 pm

K. schreef:Wat, The Chasm?
Hoe kom je erbij..

Ja.

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Totale terreur is jullie deel. Binnenkort het The Chasm-topic maar eens een trap naar boven geven.
Kop dicht, Thorko

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di jul 19, 2005 1:56 pm

Ik heb volgens mij The Chasm-The spell of retribution, hier liggen.
Ik zal het het nog eens vaker luister, aangezien ik er goede verhalen over hoor.
De eerste keren kon het mij niet echt bekoren, het was leuk maar niet meer dan dat.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 2:00 pm

Sargatanas schreef:Ik heb volgens mij The Chasm-The spell of retribution, hier liggen.
Ik zal het het nog eens vaker luister, aangezien ik er goede verhalen over hoor.
De eerste keren kon het mij niet echt bekoren, het was leuk maar niet meer dan dat.
Feit blijft: Je moet er uiteraard van houden, maar ikzelf vindt dat deze band geen enkel slecht album heeft afgeleverd. Zelfs geen enkel slecht nummer.
Het is een zeer boeiende band, met boeiende muziek, boeiende teksten en een zeer boeiende geschiedenis en de daarbij horende evolutie.

En ik meen het echt: Conjuration of the Spectral Empire is voor mij persoonlijk het ultieme (death) metalalbum.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » di jul 19, 2005 2:13 pm

Feit blijft: Je moet er uiteraard van houden, maar ikzelf vindt dat deze band geen enkel slecht album heeft afgeleverd. Zelfs geen enkel slecht nummer.
Het is een zeer boeiende band, met boeiende muziek, boeiende teksten en een zeer boeiende geschiedenis en de daarbij horende evolutie.

En ik meen het echt: Conjuration of the Spectral Empire is voor mij persoonlijk het ultieme (death) metalalbum.
Erg goed is ie wel, maar om het nou het ultieme metalalbum te noemen...nee dat niet.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 2:15 pm

nuberus schreef:[..]

Erg goed is ie wel, maar om het nou het ultieme metalalbum te noemen...nee dat niet.
Wat ik zeg; het is ook erg persoonlijk. Ik merk wel vaker dat dat voor mij in verband met The Chasm vooral opgaat, hoe het mij persoonlijk aanspreekt en naar de strot vliegt.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » di jul 19, 2005 2:21 pm

Plaag schreef:Ik heb bij dit soort bands vaak het idee dat ze een kunstje uitvoeren, dat heel moeilijk te handhaven valt, zonder op termijn in onnodige herhalingen te vallen. Na zo iets als het gebodene kan men óf gigantisch onderuit gaan, óf een meesterwerk monteren dat niemand voor mogelijk hield.

Absoluut iets om in de gaten te houden.
Bij dit soort bands? Wat bedoel je daarmee?
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di jul 19, 2005 2:23 pm

Wat ik zeg; het is ook erg persoonlijk. Ik merk wel vaker dat dat voor mij in verband met The Chasm vooral opgaat, hoe het mij persoonlijk aanspreekt en naar de strot vliegt.

Waarschijnlijk tikte je dit verhaal in je The Chasm shirt, met een The Chams muziekje op de achtergrond.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 19, 2005 2:27 pm

nuberus schreef:[..]

Waarschijnlijk tikte je dit verhaal in je The Chasm shirt, met een The Chams muziekje op de achtergrond.
Nee. Een zwart shirt met niks erop, geen muziek aan.

Overigens gisteren Serpens Aeon weer eens goed gehoord (over The Chasm gesproken). Dat dient toch echt een keer te worden aangeschaft. Er zit zo'n lekkere moordende vaart in "Dawn of Kouatl". Uitstekende riffs, spanning van begin tot eind.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 20, 2005 4:06 pm

Zo, tijd wieder om met wat old school death te gaan smijten, deze keer in vorm van Disincarnate, 1 van de bands van de welbekende James Murphy.

Op het album "Dreams Of The Carrion Kind" presenteert Disincarnate de puurste vorm van old school deathmetal. Loodzwaar, het geluid is wederom 1 broederlijke brok massa waar je met geen mogelijkheid een voet, teennagel of speld tussen wrikt. Met vernietigende en genadeloze kracht buldert deze massa voort, weg uit de speakers, de neus richting horizon wendend.

Hoewel Disincarnate wel een heel constant geluid hanteert, is er binnen dat geluid overigens wel nog van alles gaande om de cd interessant te maken en vooral te houden. Want monotoon gebeuk gaat op den duur ook maar zo eentonig klinken. Daarvan is bij Disincarnate absoluut geen sprake. Want binnen de massa van de brute noten voeren de drums, gitaren, tempo, ritme en vocalen ook nog van alles in hun schild.

Luisteren? JA! Luisteren, verdomme. En hard zetten, die boxjes. Desnoods tot ze in een innige explosie een flink stuk hout/plastic/metaal langs uw strot ritsen.

Jammer overigens dat deze band al tijden is ingeblikt.

Jesper

Bericht door Jesper » wo jul 20, 2005 8:00 pm

Gr. Dr., post toch een keer een link/URL bij elk bericht dat je typt ;) Scheelt een hoop zoekwerk voor ons :)
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 20, 2005 8:55 pm

Gods Puke schreef:Gr. Dr., post toch een keer een link/URL bij elk bericht dat je typt ;) Scheelt een hoop zoekwerk voor ons :)
Nou, doorgaans doe ik dat ook wel hoor, maar aangezien deze band op het moment ( en al heel lang) op non-actief staat en het album ergens uit 1993 dateert, hebben ze volgens mij geen site met mp3`s oid.

Ik heb iig niets kunnen vinden.

Dus don`t blame me this time!

Jesper

Bericht door Jesper » wo jul 20, 2005 8:58 pm

Nou, doorgaans doe ik dat ook wel hoor, maar aangezien deze band op het moment ( en al heel lang) op non-actief staat en het album ergens uit 1993 dateert, hebben ze volgens mij geen site met mp3`s oid.

Ik heb iig niets kunnen vinden.

Dus don`t blame me this time!
Ja meestal doe je dat ook wel, maar het viel me op dat je t op de vorige pagina bij Disembowelment en Hyponic ook al niet deed. Dus vandaar.
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 20, 2005 9:10 pm

Gods Puke schreef:[..]

Ja meestal doe je dat ook wel, maar het viel me op dat je t op de vorige pagina bij Disembowelment en Hyponic ook al niet deed. Dus vandaar.
Disembowelment was door Nuberus opgerakeld dus de link was eigenlijk zijn taak ;). ( Even m`n vel redden zo).

Wat Hyponic betreft heb je helemaal gelijk. Mijn excuses, hierbij alsnog de site:

http://www.angelfire.com/band2/hyponic/

Jesper

Bericht door Jesper » wo jul 20, 2005 9:13 pm

Juist! :)
Helaas hebben ze geen mp3's online staan...
Heus.

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do jul 21, 2005 3:54 am

Lucifer Rising van Kaamos is zo gaaf, vooral Dark Void, Gnosticon en Black Revelation vind ik gave zooi.
Vigilance is, the order of the day.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jul 21, 2005 8:05 am

Dat is inderdaad een hele vette plaat.
Ook echt zo'n stukje muziek waarin je telkens wat nieuws ontdekt terwijl je dat niet verwacht bij het horen van dit soort old school death metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nuberus

Bericht door nuberus » do jul 21, 2005 9:28 am

Disembowelment was door Nuberus opgerakeld dus de link was eigenlijk zijn taak ;). ( Even m`n vel redden zo).

Wat Hyponic betreft heb je helemaal gelijk. Mijn excuses, hierbij alsnog de site:

http://www.angelfire.com/band2/hyponic/
Ik zal 's ff kijken waar ik de twee mp3's vandaan heb geplukt....
En de man zal heersen.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » do jul 21, 2005 1:46 pm

Heeft iemand al wat meer nieuws over Luciferion?
Want wat hebben zij 2 geweldige platen afgeleverd, ookal zaten daar heel wat jaren tussen.
Hun laatste CD draait regelmatig hier nog wat rondjes, nummers als Satan's gift en New World to See.
Het blijft maar doorbeuken, het zwakt ook niet af, voor mij 1 van de betere Death metal platen.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Plaag

Bericht door Plaag » do jul 21, 2005 1:50 pm

Sargatanas schreef:Heeft iemand al wat meer nieuws over Luciferion?
Want wat hebben zij 2 geweldige platen afgeleverd, ookal zaten daar heel wat jaren tussen.
Hun laatste CD draait regelmatig hier nog wat rondjes, nummers als Satan's gift en New World to See.
Het blijft maar doorbeuken, het zwakt ook niet af, voor mij 1 van de betere Death metal platen.
Dat heb ik al jaren met 'Demonication - The Manifest'. 'The Apostate' heb ik niet, dus ken ik niet zo goed, maar wat ik ervan heb gehoord was niet slecht, wel een iets te prominente rol voor de keyboards, vond ik.
Maar die eerste!

Iets nieuws zal wel weer lang op zich laten wachten. Als het er al ooit komt.
Kop dicht, Thorko

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » do jul 21, 2005 1:54 pm

Dat heb ik al jaren met 'Demonication - The Manifest'. 'The Apostate' heb ik niet, dus ken ik niet zo goed, maar wat ik ervan heb gehoord was niet slecht, wel een iets te prominente rol voor de keyboards, vond ik.
Maar die eerste!

Iets nieuws zal wel weer lang op zich laten wachten. Als het er al ooit komt.
Zal inderdaad wel weer lang gaan duren, aangezien Luciferion eigenlijk maar een"side-project" is.
Maar ik kan je zeker aanraden The apostate te kopen, de keyboards worden inderdaad veel gebruikt, maar ik had op deze plaat niks liever willen hore, het past gewoon goed bij elkaar.

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » do jul 21, 2005 1:55 pm

Ik wist niet dat er nog een 2e cd was. The apostate maar eens zoeken dan.

http://www.luciferion.com/

trouwens.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » do jul 21, 2005 1:57 pm

De site had ik al wel gevonden, maar bij "news" lkondigen ze steeds dingen aan over hun andere bands aan, oprotten daarmee, ik wil weten hoe het met Luciferion zit.

iscariah

Bericht door iscariah » do jul 21, 2005 2:03 pm

Relapse is die zooi van Disembowelment aan het re-releasen.
s/t (3 Disc Edition) is nu verkrijgbaar, hehe.

Op hun page bij Relapse staat er zo een mp3 of drie om te beluisteren.
http://shop.relapse.com/artist/artist.a ... stID=10108

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do jul 21, 2005 2:23 pm

XnegativeX schreef:Dat is inderdaad een hele vette plaat.

Ook echt zo'n stukje muziek waarin je telkens wat nieuws ontdekt terwijl je dat niet verwacht bij het horen van dit soort old school death metal.
Hehehe, 't word idd steeds leuker.
Vigilance is, the order of the day.

Gesloten