Thrash / Speed metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Mad Butcher
Berichten: 37
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 4:17 pm
Locatie: spijkenisse

Bericht door Mad Butcher » do mar 09, 2006 1:26 pm

Dragonforce schreef:[..]
SHKM heerscht 8) Ik vind BbB, PotF, FD, TotD samen met SHKM de goeie platen van Exodus. De rest vind ik tot zo ver ik er van gehoord heb maar matig, maar ik die platen niet, dus een echte mening kan ik er dus niet over hebben. Zie die platen ook nooit ergens voor eens schappelijk prijsje liggen dus ik zal ze ook wel niet aanschaffen.

Ja, die bonustrack op SHKM is echt vaag, kon er ook niks van vinden :?
Dat nummer heet Purge the world, verder kan ik er zelf ook niks over vinden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 09, 2006 4:56 pm

Mad Butcher schreef:[..]


Dat nummer heet Purge the world, verder kan ik er zelf ook niks over vinden.
Heb op de titel gezocht en op het Nuclearblast forum staat dat 't een productie fout was dat er niks over op het hoesje staat.

Wel raar dan dat 't nummer ook niet op de Exodus site staat. Want daar staat Now Thy Death Day Come twee keer.
It's the end of time

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do mar 09, 2006 8:47 pm

Om even op het Exodus verhaal terug te komen
Ik vind de eerste 3 albums allemaal even fantastisch.
Ze hebben allemaal iets...
Bonded By Blood heeft dat rebellie over zich heen.
Pleasures Of The Flesh heeft die aangename onderonsjes van Hunolt(wat mis je die tegenwoordig) en Holt.
En Fabulous Disaster heeft weer een klasse productie met een aantal geweldige songs.
Al deel ik de mening dat ie samenhang mist.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 09, 2006 10:10 pm

Ik zit net mijn nieuw binnegekomen CD "condemned to reality" van RE-ANIMATOR te luisteren maar da's toch best wel een fijn plaatje......
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do mar 09, 2006 10:13 pm

Heb ik nog een nummer van op de Speed Kills serie staan.
Effe opzoeken, kan me herrineren dat het wel lekker klonk.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 09, 2006 10:48 pm

ja niet echt bijzonder, gewoon lekkere UK thrash zoals XENTRIX, SLAMMER of ACID REIGN. Eigenlijk was geen enkele Engelse band destijds opzienbarend op SABBAT en in mindere mate ONSLAUGHT na, maar het heeft toch wel iest, best een aparte sound net als Bay Area of Duitse thrash.

Zit eigenlijk net een beetje in tussen het melodieuze/technische van de bay area en de furieuze/extreme Duitse thrash.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 10, 2006 8:24 pm

Ik heb weer een Vio-lence avond.
Vandaag voor het eerst het nummer 'Torture Tactics' gehoord.
Thrash as fuck, oh wat hou ik toch van die schreeuwkoortjes bij die band.
Dat maakt het geheel zo sfeervol en 'down to earth'.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » vr mar 10, 2006 8:28 pm

Vandaag kreeg ik de DVD van Tankard binnen, en heb inmiddels driekwart van het concert gezien. Gerre met zijn fratsen bracht de herinneringen van afgelopen december in Tilburg weer goed naar boven, heehehe. Morgen zal ik de rest van de DVD eens onder de loep nemen, ben al met al erg nieuwsgierig.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 10, 2006 8:31 pm

Een aanrader dus ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » vr mar 10, 2006 9:11 pm

enforcer schreef:Ik zit net mijn nieuw binnegekomen CD "condemned to reality" van RE-ANIMATOR te luisteren maar da's toch best wel een fijn plaatje......
Vooral het geniale instrumentale titelnummer bezorgt mij nog altijd kippenvel.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 10, 2006 9:32 pm

GODVER! het nieuwe SODOM album gaat vriend en vijand verassen, verwcaht zeker geen tweede "M-16" maar het is zeker net zo goed, IMO beter, veel beter! Ik denk zelfs dat de mensen die de band nooit zo interessant hebben gevonden dit album moeten checken!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 10, 2006 9:39 pm

Goed dat je het zegt, ik ga Blood On Your Lips een luisterbeurt gunnen.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 10, 2006 9:41 pm

Heel gaaf nummer, maar er staan nog veel gavere nummers op! godver wat is de band vooruitgegaan zeg. Ik heb hem nog niet vaak genoeg geluisterd maar zou bijna zeggen beste thrash album van het nieuwe millennium.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 10, 2006 9:50 pm

Hoho, niet al te snel van de stapel lopen he :wink:
Wat ik nu hoor klinkt vertrouwd.
Het heeft nog dat unieke wat Sodom maakt zoals het is.
Daarom zal het ook niet na het horen van dit nummer mijn favoriete band worden.
Toch vind ik de riffs na 3 minuten echt verbasend lekker klinken.
En daarbij brult Tom er stevig op los, gaaf dus.
Ik draai het nummertje nog maar eens...
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 10, 2006 10:31 pm

IK loop niet te hard van stapel ik heb het hele album gehoord en het is ECHT heel goed. Bernemann gooit er een aantal super solo's uit, en Bobby is als drummer enorm gegroeid. Het is allemaal iets melodieuzer, wat langzamer en veel progressiever. Maar de typische beukers zitten er zeker tussen, een whimpout is het zeker niet. En je kanz eggen wat je wil maar "blood on your lips" vind ik geen typisch SODOM nummer.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 11, 2006 12:53 am

enforcer schreef:IK loop niet te hard van stapel ik heb het hele album gehoord en het is ECHT heel goed. Bernemann gooit er een aantal super solo's uit, en Bobby is als drummer enorm gegroeid. Het is allemaal iets melodieuzer, wat langzamer en veel progressiever. Maar de typische beukers zitten er zeker tussen, een whimpout is het zeker niet. En je kanz eggen wat je wil maar "blood on your lips" vind ik geen typisch SODOM nummer.....
Hoeveel procent van het album is langzaam & progressief?
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za mar 11, 2006 7:45 am

Ik denk 7 van de 11 nummers wat meer mid paced zijn, niet echt langzaam maar gewoon wat ingetogener qua tempo, en 4 echte snelle thrashers met polkabeats. NOU ja echt progressief als bijv. Watchtower is het (gelukkig) niet, maar je kan gewoon horen dat er heel goed over de nummers is negedacht. Het si allemaal nog 100% thrash gewoon weer heel wat anders dan "M-16".

Blood on your lips:

We all heard this one by now, not the obvious opener. acoustic intro very spherical. Killer built up tension and dark sounding. Mid paced song with lots of tempo changes! Bobby surprises with complex drumming.

Wanted Dead:

Starts off with a killer mid tempo thrash riff that instantly makes your head bang, very EXODUS-esque. Tempo changes to a fast thrasher Tom screaming his heart out. This will be a live killer!

Buried in the justice Ground

Very slow song for SODOM understandings, very melodic, but instantly recognizable. This is definately in the vein of "marines" of the "M-16" or "resurrection" from the "better of dead"album. Berneman's solo is very beautiful and full of feeling.

City Of God

WOW! almost (melodic) death-metal like beginning with a very surprising riff. Also mid paced but a lot faster than the previous track. THis is also a very UN typical SODOM song. But Tom, in the end, makes all songs sound like SODOM so don't be afraid! very catchy chorus.....KICKASS Bernemann solo, one of the best I heard him play.

Bibles and Guns

Again a dissonant melodic starting riff, but this one quickly turns into a full speed thrasher. The chorus is almost Hardcore/crossover like with backing screams. This songs remotely reminds me of DESTRUCTION. Really cool headbanger! Again very fitting Bernemann lead.

Axis of Evil

HEAVY! but also mid tempo, probably one of my favourite songs though. everything about this song is catchy. Very SLAYER-like riffing, this song also shows Bobby has become a very controlled tight drummer. The chorus is typical USA thrash-like. acoustic interlude in the middle with whispering vocals.

Lords Of Depravity

Neckbreaker song, very fast and typical SODOM-esque but in a very mature way. Tom screams like the devil is on his tail. The drumming, again, is insane. also a future live killer! cool backing vocals, very short song in lenght.

No Captures

Demonic vocals, typical SLAYER-like double bass rhythms. Groovy song that instantly makes you wanna start up a living room pit! Pretty melodic solo like almost all solo's Bernemann plays on this album. Not the most striking song on the album though.

Lay Down The Law

No this is no RAVEN coversong, finally get to hear TOM's distorted bass sound here again! also pretty UN typical SODOM song. dissonant riffs really cool tension built up, but again not the fastest song. The chorus is killer! The last chorus Tom's vocals are heavily distorted to full effect. At the end the tempo changes to a fast thrasher.

Nothing to regret

Fast thrasher, typical SODOM, powerful riffing also a very short song, a true headbanger!

The Enemy Inside

We already know this one from the "one night in Bangkok" live album, but the song has grown a lot since then! Very diverse song has all the ingredient you can expect from a killer thrash song! THis is one of these songs that will last forever, just like "remember the fallen", "napalm in the morning" or "the saw is the law".


GENERAL REMARKS:

The production is very good and clear, definately not digital/pro tools. I thik this is a major step up from the sometimes mushy sound of some previous albums. Bobby's drumsound has improved a lot! no cardboard box sounding bassdrums and no uncontrolled hi hat anymore! The guitar tone is less distorted and clearer, sounds tighter than ever before. Tom's basssound varies between his early distorted sound and his later clean sound dependent on the song. The vocals have never been so diverse, most of the time it's just good old Tom but he tries to add different accents here and there which is a very good thing IMO. The songwriting is the best I have heard from SODOM, they didn't just try to make an "M-16" ripoff but like always just went their own way which I thik is what kept them alive and still relevant after all these years. I would dare say this is the most progressive album SODOM has ever done and it's hard to compare it to any of their older albums.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za mar 11, 2006 9:44 am

Cathalised schreef:Vandaag kreeg ik de DVD van Tankard binnen, en heb inmiddels driekwart van het concert gezien. Gerre met zijn fratsen bracht de herinneringen van afgelopen december in Tilburg weer goed naar boven, heehehe. Morgen zal ik de rest van de DVD eens onder de loep nemen, ben al met al erg nieuwsgierig.
Zeker een gave DVD!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za mar 11, 2006 11:05 am

08-03-2006
Hirax DVD met opnamen
Dokk 'em Open Air 2004!
Hirax (USA) was headliner
op de vorige editie en brengt
beelden van dat optreden uit
op hun allereerste DVD!
Check www.hirax.org


Dus, een dvd van Hirax!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za mar 11, 2006 11:42 am

Dat klinkt gaaf. Even in de gaten houden. :)

Ik ga ook maar eens die Sodom een luisterbeurt geven. :)

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » za mar 11, 2006 11:44 am

Saxon 747 schreef:08-03-2006
Hirax DVD met opnamen
Dokk 'em Open Air 2004!
Hirax (USA) was headliner
op de vorige editie en brengt
beelden van dat optreden uit
op hun allereerste DVD!
Check www.hirax.org


Dus, een dvd van Hirax!
Gaaf, was ook een erg gaaf optreden.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za mar 11, 2006 11:56 am

The Horseman schreef:Een aanrader dus ?
Voor zover ik heb kunnen zien zeker, al was het maar vanwege het geniale concert. De extra's moet ik nog bekijken.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » za mar 11, 2006 12:09 pm

enforcer schreef:GODVER! het nieuwe SODOM album gaat vriend en vijand verassen, verwcaht zeker geen tweede "M-16" maar het is zeker net zo goed, IMO beter, veel beter! Ik denk zelfs dat de mensen die de band nooit zo interessant hebben gevonden dit album moeten checken!
Is ie nu al uit dan? Zo niet waar heb je m beluisterd dan?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za mar 11, 2006 12:15 pm

hij is nog niet uit, maar goed bijna alle albums zijn voor het verschijnen al ergens te pakken te krijgen (DC++).
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za mar 11, 2006 12:16 pm

enforcer schreef:Ik denk zelfs dat de mensen die de band nooit zo interessant hebben gevonden dit album moeten checken!
Door Blood on your lips ben ik dat ook gaan denken. Ben erg nieuwsgierig naar het volledige album.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » za mar 11, 2006 12:17 pm

Ok, dan wacht ik nog even tot wanneer ie uit komt, eind april was het toch?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za mar 11, 2006 12:20 pm

21 april ja
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » za mar 11, 2006 5:01 pm

Ik heb bijna alle nummers gehoord en ik moet toegeven: dit is een bijzonder duister, volwassen Sodom album. Ik ben oprecht verrast door de groei die de band heeft gemaakt. Ja, erg tof voor zover ik het kan beoordelen op mijn brakke geluidsinstallatie hier...

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mar 11, 2006 5:43 pm

Ik heb Blood On Your Lipmbs inmiddels ook gehoord, en ook ik ben positief verrast. Een tikkeltje anders dan je van Sodom zou verwachten, hoewel ik eigenlijk sowieso niet zo bekend ben met het nieuwere werk, wat echter in redelijk dezelfde lijn schijnt te liggen als de eerste albums. Vreemd, maar wel lekker. En bovendien rete agressief en door een opvallende mate van complexiteit ook nog eens een groeier waardoor het nieuwigheidje er ongetwijfeld minder snel vanaf zal zijn dan bij standaard catchy Thrasher #45793291, maar tegelijk wel weer vanaf het begin dusdanig boeiend dat het ook die kans op groeien krijgt.

Geloofwaardige Thrash, dit, nog altijd, van de hand van zo'n stel halve bejaarden. Als dit één van de langzamere nummers blijkt te zijn geef ik ze zeker het voordeel van de twijfel voor die nieuwe plaat. O, en het geluid bevalt me ook wel. In principe objectief sterk maar wel lekker organisch, niet van dat doodgeproduceerde!

Moet alleen zeggen dat de zang van Tom Angelripper me niet meer 100% aanstaat. Ik probeer het echt te negeren, maar krijg steeds van die Shagrath-visioenen op m'n netvlies. Nou weet ik dat hij altijd in een Black-achtig stijltje gezongen heeft, maar geef mij dan toch maar het schorre gerasp op Agent Orange of een andere vroege plaat.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za mar 11, 2006 5:47 pm

Al met al is die dubbel DVD van Tankard een erg gave aankoop gebleken. Op de eerste DVD staat een geweldig 24-nummers-tellend concert, met als extra's 4 videoclips, een helaas volledig Duits interview (wat het geheel soms moeilijk te volgen maakt) en een fotogalerij van het concert. Op de andere DVD staan een grote verscheidenheid aan outtakes, met ronduit geniale beelden uit Japan (van concerten, hotels, backstage en verscheidene bars), verscheidene Duitse festivals, Italië, Griekenland, etc.

Wat me wel een beetje tegenviel was het tekort aan (live-)beelden uit het verleden van Tankard. Maar goed, boeiend - al met al maken de vele recente fragmenten dat meer dan goed. Aanradertje!
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za mar 11, 2006 5:58 pm

Cathalised schreef:Al met al is die dubbel DVD van Tankard een erg gave aankoop gebleken. Op de eerste DVD staat een geweldig 24-nummers-tellend concert, met als extra's 4 videoclips, een helaas volledig Duits interview (wat het geheel soms moeilijk te volgen maakt) en een fotogalerij van het concert. Op de andere DVD staan een grote verscheidenheid aan outtakes, met ronduit geniale beelden uit Japan (van concerten, hotels, backstage en verscheidene bars), verscheidene Duitse festivals, Italië, Griekenland, etc.

Wat me wel een beetje tegenviel was het tekort aan (live-)beelden uit het verleden van Tankard. Maar goed, boeiend - al met al maken de vele recente fragmenten dat meer dan goed. Aanradertje!
Helemaal met je eens! hale gave DVD goede sfeer in een lekker klein cluppie, de bonus DVD is leuk maar niet echt iets om vaak te kijken, wel heel grappig op een feestje ofzo allemaal dronkemansverhalen HAHAHA!

Ik blijf erbij ook de nieuwe ANTHRAX DVD aan te bevelen, echt super!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za mar 11, 2006 6:27 pm

enforcer schreef:Ik blijf erbij ook de nieuwe ANTHRAX DVD aan te bevelen, echt super!
Die ook, inderdaad. Was het niet vanwege het geniale concert wat erop staat, dan was het wel vanwege de docu over de hele Thrax geschiedenis :)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 11, 2006 6:53 pm

vind nieuwe anthrax dvd veel te druk gemonteerd

maar dat probleem heb ik met veel metalmuziekdvd's

kijk liever naar simpele trage beelden, niet die mtv stijl
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za mar 11, 2006 7:02 pm

Ja idd, ik wil kunnen zien wat die mannen allemaal doen met die snaren. ik hoef geen achtbaan op mijn beeldbuis.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za mar 11, 2006 9:57 pm

Ik heb de nieuwe Sodom nu ook 1 keer helemaal gehoord en ik vind dit album erg gaaf. Blood on your Lips vind ik trouwens een erg goede opener, maar dit nummer heb ik al wat vaker gehoord.

Binnenkort maar even kijken welke nummers ik het gaafst vind.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo mar 12, 2006 12:02 am

En, staat er nou ook nog sneller spul op?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 12, 2006 10:07 am

Jazeker, heb je mijn korte review niet gelezen?

Er staan 4 relatief snelle thrashers op, ik zeg relatief om dat het geen high speed is zoals bijvoorbeeld "code red" ofzo, maar wel echt lekker de thrash/polka beat a la "among the weirdkong".

1. Wanted Dead
2. Bibles and Guns
3. Lords Of Depravity
4. Nothing To Regret

Maar hier en daar wordt in andere nummers ook wel even het gaspedaal ingedrukt. Het enige echt langzame/poppy/melodieuze nummer is "buried in the justice ground".
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » zo mar 12, 2006 10:11 am

Ik vind dat bij Sodom wel gaaf. Zo'n feestnummer. Denk maar eens aan die Stumme Urzel of Don't Walk Away.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 12, 2006 10:13 am

Nou, zo'n nummer is het niet hoor, het is wel een serieus nummer, maar gewoon langzamer en melodieus. Feestnummers staan er niet op "sodom".

Het is een goed nummer maar je moet in de trent van "marines" of "resurrection" denken.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo mar 12, 2006 12:42 pm

enforcer schreef:Jazeker, heb je mijn korte review niet gelezen?
Hehe, nee, sorry. Ik dacht dat ik die vorige pagina al gelezen had.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 12, 2006 3:52 pm

Maakt niet uit hoor ik bedoelde het niet vervelend HAHAHA! Ik moet zeggen dat ik mezelf echt moet afhouden van het steeds opnieuw draaien van "sodom" anders is de lol er straks helemaal af als ie uitkomt....maar fuck wat een gaaf plaatje!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo mar 12, 2006 5:30 pm

enforcer schreef:Maakt niet uit hoor ik bedoelde het niet vervelend HAHAHA! Ik moet zeggen dat ik mezelf echt moet afhouden van het steeds opnieuw draaien van "sodom" anders is de lol er straks helemaal af als ie uitkomt....maar fuck wat een gaaf plaatje!
Dat wordt dan nog moeilijk met nog meer dan een maand te gaan :D

Ik wacht gewoon lekker tot ik m in de winkel zie liggen voor een leuk prijsje(dus niet 20 euro of meer) eer ik m ga luisteren.
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 12, 2006 6:18 pm

Hij staat bij de meeste grote online mailorders al voor € 15.50

Ik heb voor een neiuwe CD al heel lang geen € 20+ meer betaald, ik hoop dat er een mooie limited edition van uitkomt. Misschien een picture vinyl dat zou me ook veel plezier doen!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo mar 12, 2006 6:28 pm

enforcer schreef:Hij staat bij de meeste grote online mailorders al voor € 15.50

Ik heb voor een neiuwe CD al heel lang geen € 20+ meer betaald, ik hoop dat er een mooie limited edition van uitkomt. Misschien een picture vinyl dat zou me ook veel plezier doen!
Afbeelding
Onderaan staat al Limited First Edition...

Sommige (vooral Limited Edition) CD's willen nog wel eens voor hogere prijzen uitkomen, en ik had m nog niet gezien op de Mailorder sites.

Maar 15 euro is een mooie prijs, als dat tenminste voor de Limited edition is.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo mar 12, 2006 7:15 pm

Bij Displeased kan je hem al pre-orderen. :wink:

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo mar 12, 2006 9:56 pm

Ik weet dat het geen thrash is maar de meeste thrash fans kunnen deze band wel waarderen.

check even de nieuwe samples van Vicious Rumors, ik vind ze erg goed klinken en vooral de zanger vind ik zeer positief uitvallen in deze magere hoge zang-tijden.

http://www.viciousrumors.com/vr5.html

Samples bij multimedia
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 12, 2006 10:45 pm

Vicious Rumors is gaaf, vooral "welcome to the ball" vind ik heel gaaf!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo mar 12, 2006 11:26 pm

heb het nieuwe sodom nummer geluisterd en sodom is gewoon niet mijn ding. al zou ik er wel eerst graag meer van horen. dat nieuwe album.

verder pas nog het een en ander aangeschafd waaronder artillery - by inheritance. en dat me een goede plaat.

heb de eerste 2 van hun ook en heb deze niet echt vaak gedraaid. leuke plaat maar toch een beetje standaard. maar hun bij derde langspeler gooien ze het over een wat andere boeg. de band lijkt gegroeid na hun eerste 2 platen. meer eigen geluid door pakkende riffs die blijven hangen en eveneens een zanger die wat meer van de standaard thrash zanglijnen afstapt. een echte aanrader die plaat.

verder nog dingen binnen als blind illusion. leuke plaat maar weinig bijzonders. beetje thrash alla megadeth al komt het daar niet echt in de buurt. qua klasse.

beetje teleustelling was Risk. was ook op hun ontiegelijk gave artwork afgegaan. alla laaz rockit. muziek zelf is erg standaard en verdwijnd erg snel naar de achtergrond. maar hier en daar ook leuke pakkende nummers.

en ook vicouis rumors binnen soldiers of the night. eigenlijk meer van het zelfde van hun bekende werk al blijven deze nummers net even meer hangen met pakkende refreinen etc.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » ma mar 13, 2006 12:45 am

LIVE LAAZ on DVD:
Greetings metal heads. Laaz Rockit is pleased to announce the upcoming release of their official DVD.It will feature rare old footage as well as new live footage of the band along with other cool stuff. We hope to have it in stores world wide in May 2006. It will also be available for purchase on the web site. The band is really excited about this release and hope that
everyone will enjoy it as much as they do.

Stay posted for release date. A big Cheers to everyone and we look forward to seeing you in
06.


hehe ben benieuwd wat hij met die laatste zin bedoeld. achja hopen mag
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 1465
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 9:30 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Amstel » ma mar 13, 2006 12:47 am

Flesh made sin - dawn of the stillborn.
Het blijft toch een geniaale cd, gewoon 8 nummers die meer dan 4 minuten duren.
Nikste rustige nummers tussen door, wat je wel vaak hoort bij andere bands.
Dit is gewoon 8 nummers lang roffelen.

Gesloten