Ah oui, mes amis, cèst le temps pour un autre chef-d'oeuvre.
Maw: scheuren dicht en ogen open.
Liefhebbers van een nadrukkelijk goede pot Zweedse old-school death moeten als de sodemieter Horrids "Rising From The Hidden Spheres" gaan consumeren.
Horrid komt welsiwaar uit Italie ( goddamn, de laatste tijd is Italie muzikaal mijn steenvaste vakantieoord) maar speelt onvervalste Zweedse death waar de nodige bands nog eens een puntje aan kunnen zuigen.
Pizza`s en pasta`s! Ik ben erg aangenaam verrast door deze verse Xtreem Music aanwinst. Die Dave Rotten is niet op z`n achterhoofd gepleurd.
Kortom, smerige, groovende, rammende, volumieuze en uitstekend geproduceerde deathmetal is comming your way. Dit soort bands doen mij zonder meer deugd. Oké, het is niet nieuws onder de door afwezigheid schitterende zon, maar die veelal geforceerde death-innovatie hangt mij de laatste tijd juist een beetje de keel uit. Back to the roots, s'il vous plaît, naar degelijk doch intregerend geram. Want zo moet deathmetal imo klinken.
En als er weer een fijne plaat de hoek om gestormd komt hoor je mij niet klagen over gebrek aan originaliteit. Zweedse death is niet voor niets een genre op zich.
Zo. Oren open. Scheur ook, als het even kan.
Op de website staan wat oude mp3`s van belachelijk slechte kwaliteit welke ik haast afraad om te luisteren. Daar wint de band geen schoonheidsprijs mee en verdwijnt in de meeste gevallen in de put der verdoemenis. Geheel onterecht.
http://www.horrid.it/