Black Metal
Iemand al op de hoogte van de nieuwe Vreid. Ik wel, en hij rost behoorlijk. In Kraft zat iets meer sfeer (Helvete bv.) maar bij Pitch Black Brigade gaat het vooral om genadeloos rossen onder begeleiding van heerlijke groovende riffs (ze zijn tegenwoordig niet meer weg te slaan uit de BM). En solo's, die mogen ze ook hebben.
klinkt in z'n geheel een beetje als het vriendelijkere broertje van 1349, en schuwt een paar lekkere midtempo bang stukken ook niet. Aanrader.
klinkt in z'n geheel een beetje als het vriendelijkere broertje van 1349, en schuwt een paar lekkere midtempo bang stukken ook niet. Aanrader.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Mensen hier bekend met Blot Mine?
Ik heb gisteren de cd Ashcloud mogen ontvangen en hoewel het totaal niets nieuws onder de zon is, is het een uitermate fijn schijfje.
Nietsontziende Zweedse beukblack in het straatje van Setherial (ook met ex-leden van die band), Thy Primordial en Dawn. Orginaliteit is ver te zoeken, maar de intensiteit liegt er niet om.
Ik heb gisteren de cd Ashcloud mogen ontvangen en hoewel het totaal niets nieuws onder de zon is, is het een uitermate fijn schijfje.
Nietsontziende Zweedse beukblack in het straatje van Setherial (ook met ex-leden van die band), Thy Primordial en Dawn. Orginaliteit is ver te zoeken, maar de intensiteit liegt er niet om.
לֹא אעבוד
- Blood&Ashes
Geen idee, kan weinig over de band vinden. Ze hebben ook een demootje gemaakt, "Beyond the Realm of Death" in 2003.Blood&Ashes schreef:[..]
De zang doet wat aan Glorior Belli denken ja. Hebben ze dezelfde zanger?
Glorior Belli maar weer 'ns opgezet, daar kan Marduk een dikke punt aan zuigen.
En de man zal heersen.
- Blood&Ashes
- multi/spazz
- Blood&Ashes
- the true Thorko
- Omina Mortis
- Blood&Ashes
- Omina Mortis
- Blood&Ashes
Ach ja, zo heb ik wel meer "grote" namen beroerd live zien optreden. Alles moet een beetje meezitten op zo'n dag/avond, verder moet je er niet te zwaar aan tillen als je favo band een keer een beroerd live optreden geeft.Blood&Ashes schreef:[..]
Ik denk dat ze je nu wel eens kunnen gaan verrassen als je ze weer live hoort. Hun nieuwe werk is echt geweldig.
Funeral Procession heersch apenlullen en daarmee basta.
En de man zal heersen.
@ Omina Mortis: "Dat er zo'n geluid uit zo'n klein mannetje kan komen hehe, gave band dat Glorior Belli."
Inderdaad. Er waren wat geruchten dat de band op ijs zou staan, maar de site is er nog, er is een lp versie uit en er is een nieuw shirt.
"From now on, Glorior Belli is entering a new era of creation.
...The essence remains the same anyway... "
Ik volg de band ietwat, het is interessant te zien en te horen waar de uitstekende demo "Evil Archaic Order" toe geleidt heeft. Of eigenlijk interessant dat ze dat gedaan hebben waartoe ik ze makkelijk toe in staat achtte. En die strot, godver. Echt, Marduk mag bukken.
Inderdaad. Er waren wat geruchten dat de band op ijs zou staan, maar de site is er nog, er is een lp versie uit en er is een nieuw shirt.
"From now on, Glorior Belli is entering a new era of creation.
...The essence remains the same anyway... "
Ik volg de band ietwat, het is interessant te zien en te horen waar de uitstekende demo "Evil Archaic Order" toe geleidt heeft. Of eigenlijk interessant dat ze dat gedaan hebben waartoe ik ze makkelijk toe in staat achtte. En die strot, godver. Echt, Marduk mag bukken.
En de man zal heersen.
- Blood&Ashes
Is dat shirt er al dan? Op Aquilus Cruoris staat 'ie nog steeds als soon available.nuberus schreef:Inderdaad. Er waren wat geruchten dat de band op ijs zou staan, maar de site is er nog, er is een lp versie uit en er is een nieuw shirt.
Vanwaar eigenlijk steeds die vergelijking met Marduk?En die strot, godver. Echt, Marduk mag bukken.
[quote="Blood&Ashes"][..]
Glorior shirt....[quote]
Och, ik dacht dat ie al uit was? Ik loop nog in de oude rond
Glorior shirt....[quote]
Och, ik dacht dat ie al uit was? Ik loop nog in de oude rond

Laatst gewijzigd door nuberus op za mei 06, 2006 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
Het gaat me ook niet specifiek om Plague Angel, meer om de oudere platen van Marduk. Ik vind Glorior Belli een band die Marduk had kunnen zijn na wat ontwikkeling, zeg zo na Nightwing. Hun snelle black metal is een goed voorbeeld van een stroming in de black die opnieuw tot leven is gewekt.Nynke schreef:Hm, Plague Angel vind ik anders een stuk beter dan O Laudate Dominus, maar eigenlijk vind ik het niet echt te vergelijken.
Plague Angel vind ik geen ruk aan trouwens....maar goed....Marduk blijft zoekende, hopelijk vinden ze het nog eens een keer terug.
En de man zal heersen.
Glorior Belli is grappig; Niets meer, niets minder.
En het haalt het in geen velden of wegen bij Marduk. Glorior Belli is behoorlijk simpele recht toe recht aan black zonder muziekale diepgang. Nergens een rifje te bekennen dat net zo pakt als een Marduk klassieker.
En het haalt het in geen velden of wegen bij Marduk. Glorior Belli is behoorlijk simpele recht toe recht aan black zonder muziekale diepgang. Nergens een rifje te bekennen dat net zo pakt als een Marduk klassieker.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Marduk is een uitgedroogde kut, een zanger die dient als smeermiddel garandeert nog geen puike wip om maar in de figuurlijke zin te blijven.V. schreef:Glorior Belli is grappig; Niets meer, niets minder.
Glorior Belli daarentegen, als een jong blaadje.

En de man zal heersen.
Het is niet slechts de zanger die Plague Angel boeiend maakt. De nummers Hangman of Prague en Throne of Rats slaan in als een bom om je daarna te laten bezinnen tijdens het geniale mid-tempo nummer Seven Angels Seven Thrumpets.nuberus schreef:[..]
Marduk is een uitgedroogde kut, een zanger die dient als smeermiddel garandeert nog geen puike wip om maar in de figuurlijke zin te blijven.
Glorior Belli daarentegen, als een jong blaadje.
Maar naast Plague Angel heeft Marduk meer sterk werk. Ik kan op die schijf van Glorior Belli niet een lekker nummer vinden als 'Dreams of Blood and Iron', 'Legion' of 'Materialised in Stone'.
Die schijf van Glorior Belli is hier dan ook verdwenen in een ondoordringbare laag stof.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Neuh, t gaat mij erom dat ik de muziek legaal heb. De versie boeit mij niet.nuberus schreef:[..]
Bommetje. Het klinkt mij wat te droog. Heb hier nog een exemplaar liggen met een ijzeren logo erop. Hebben?
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- the true Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zoek me helemaal blauw naar Funeral procession.
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, maar voor ik iets aanschaf wil ik wel eerst even wat MP3's luisteren. Heb je enig idee of er iets van online staat?
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, maar voor ik iets aanschaf wil ik wel eerst even wat MP3's luisteren. Heb je enig idee of er iets van online staat?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
foutje, check hier:XnegativeX schreef:Ik zoek me helemaal blauw naar Funeral procession.
http://www.funeralprocession.net/downlo ... r_edit.mp3
en
http://www.funeralprocession.net/downlo ... t_edit.mp3
en een notitie voor verdere overtuiging"
http://www.vampire-magazine.com/album_r ... ssion.html
Laatst gewijzigd door nuberus op za mei 06, 2006 5:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.