Eindhoven Metal Meeting 2010

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Metall

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Metall » do dec 23, 2010 2:20 am

lampje schreef:
Gilbert schreef:
scorpion schreef:was wel 11th hour, en volgens mij hadden ze 2 zangers, ed warby en een andere gast.
Klopt, die ander is (volgens mij) Rogga Johansson, die je misschien kent van 1001 Zweedse deathmetalbands. Bij het woord "zanger" denk ik echter aan degene die de clean vocals doet (Ed Warby dus) en niet aan de grunter. Ik vond The 11th Hour overigens ook een prima indruk maken en ga eens op zoek naar het debuutalbum.
Rogga Johansson heeft inderdaad de cd ingegrunt, maar zit normaal niet in de live band van 11th Hour. Daarin grunt normaal gesproken Pim Blankenstien van Officium Triste. Ik was er vrijdag echter niet bij, dus weet niet of die er nu bij was.
De zanger die ik bedoelde moet vrijwel zeker Pim Blankenstein zijn geweest. Anyway, uitstekend concert van The 11th Hour!

MetalJan

Bericht door MetalJan » do dec 23, 2010 2:15 pm

Verslag:

Nadat ik al om 2 uur op het station van Eindhoven arriveerde (ivm eventuele vertragingen door de sneeuw), heb ik het station 'verkend' en besloot ik om kwart voor 3 richting de Effenaar te lopen.

De eerste band die ik zag was Suicidal Angels. Het was opzich wel lekkere thrash, maar het was totaal niet orgineel. Elk riff was wel gejat van een andere band. Zo kon je onder elk nummer een zanglijn van Slayer zetten. Heb deze band niet helemaal afgekeken, want ik besloot Izegrim te gaan checken.

Izegrim dus. Had ze nog nooit gezien en dat schijnt nogal vreemd te zijn, daar de band veel live optreedt. Hoewel zangeres/bassiste een mooie verschijning is, kan de muziek me niet echt boeien. De snellere nummers gingen dan nog wel, maar de mid-tempostukken niet echt.

De volgende band die ik zag was Nothnegal en was een beetje een bijelkaar geraapt zooitje. Ook een vrij jonge band ook. Men kan beter wat langer in de oefenruimte vertoeven, naar mijn mening.

Daarna was het wachten op Exodus die goed op dreef waren. Men speelde oa A Lesson In Violence, Blacklist, Beyond The Pale en natuurlijk Bonded By Blood. Zanger Rob Dukes komt lekker opgefokt over en geeft een toeschouwer vocaal de volle laag, omdat die zojuist een beker bier naar hem had gegooid. Ook de andere bandleden hebben er zin en er word erg strak gespeeld. Gaaf optreden!

Na dit geweld is het de beurt aan Scenerio II. De band speelt melodische deathmetal en oa Koen Romeijn (Detonation) en Myrthe van Beest (Magion) zien we terug als respectievelijk zanger en zangeres. Hoewel het gebonene zeker niet slecht is, heb ik niet helemaal afgekeken. M'n maag begon te knorren en die moet ook gevuld worden.

Na het eten was het tijd voor Finntroll. Het geluid was gelukkiger stukken beter dan op Graspop eerder dit jaar en men speelde oa Slaget Vid Blodsälv, Skogens Hämnd, Trollhammaren, Solsagan, Den Frusna Munnen en mijn favoriet Dråp. Leuk optreden!

Severe Torture was uitgevallen en het was even wachten op Carach Angren. Gelukkig was het geluid beter dan op Stonehenge en viel er dus genoeg te genieten. Men speelde veel nummers van hun laatste cd, maar ook Lammendam werd (natuurlijk) niet overgeslagen. Ook het a-capella stukje Al Betekent Het Mijn Dood werd uitstekend gebracht. Prima optreden!

Kreator liet ik maar voor wat was en ik besloot om Inhume te gaan bekijken. Vlak voor het optreden ging het brandalarm af, maar iedereen bleef binnen staan. Het bleek dan achteraf ook loos alarm te zijn. Gelukkig maar! Hoewel ik Inhume al best veel keer gezien heb, heb ik ze nooit betrapt op een slecht optreden. Ook nu ging het dak eraf! De zangers Joost en Dorus gingen behoorlijk tekeer en er was een stevige pit met ook veel stagedivers. Erg energiek en bruut optreden van deze Limburgers.

Snel naar de grote zaal voor Immortal dacht ik, maar Samael was daar begonnen aan zijn set. Zij hadden van plek gewisseld met Immortal, omdat de Noren vast stonden in de sneeuw (!) Toen ben ik maar teruggelopen naar de kleine zaal en heb ik even Chiraw bekeken, wat me niet echt kon boeien, dus heb ik even de merchandise-kraampjes langsgelopen.

Na wat vertraging kwam dan eindelijk Immortal het podium op. Men was tijdens de chaos op het vliegveld hun instrumenten kwijtgeraakt, maar gelukkig mochten ze de gitaren van Exodus lenen. Hoewel het niet een gebruikelijk optreden van Immortal was, was de performance en het geluid toch best oke te noemen. Oa Withstand the Fall of Time, Damned In Black, One By One, Al Shall Fall en Grim and Frostbitten Kingdoms kwamen voorbij. Al met al dus toch een prima optreden.

Daarna heb ik nog een klein stukje van Rotting Christ gekeken, maar ik besloot om 2 uur de trein naar huis te pakken. Door vertragingen met de trein, vanaf Breda met de bus naar Dordrecht ipv de trein en taxi naar huis, lag ik pas tegen vijven in m'n bedje. Moe, maar voldaan van een prima dag vol goede metal!

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do dec 23, 2010 3:33 pm

Verslag:

Kreator zette een goed optreden neer, maar ik vond het om een reden toch niet bijster energiek overkomen na een nummer of drie. Toen kwam er een beetje een auto-pilot gevoel bij kijken. Wel speelden ze een set vol klassiekers dus voor de echte fans zal het wel een sterk optreden zijn geweest. Wel ging ie (Mille heet die snaak toch?) veel te lang door met het scoren van een luider applaus voor Flag of Hate, wat ik toch al niet zo'n bijster interessant nummer vind.

Inhume wezen kijken omdat Immortal (veel) later zou gaan komen. Ik vond 't wel wat, een muur van geluid of eerder lawaai waar de afwisselende zang er goed mee samenging. Ze speelden vanalles en niet eens door elkaar en het ging vast wel ergens naartoe, maar toch kon ik er niets van maken. Toch bleef ik een minuutje of twintig naar dit energieke stelletje fanatiekelingen kijken. Puik werk.

Immortal, eigen instrumenten of geen eigen instrumenten, wist weer eens een ijzersterke show neer te zetten en qua podiumlist speelden ze meer nummers waar ik echt voor ga dan dat ze normaal doen, relatief gezien iets meer oud werk en wat dat betreft hebben ze mijns inziens zeker goed ingeschat met wat voor publiek ze van doen hadden. Op een paar punten na waar er even een overgangetje niet lekker ging voerden ze ook alles goed uit naar mijn ervaring. Wat dat betreft is Immortal éen van de weinige bands die steeds meer de moeite waard wordt om te zien naarmate ze langer meedraaien. Op zich al een unicum, maar ik hoop dat ze die trend nog lang volhouden.

Voor de rest heb ik niets gezien maar alleen Immortal was die 75 buck al waard.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim » za dec 25, 2010 8:58 am

Metall schreef:
lampje schreef:
Gilbert schreef: Klopt, die ander is (volgens mij) Rogga Johansson, die je misschien kent van 1001 Zweedse deathmetalbands. Bij het woord "zanger" denk ik echter aan degene die de clean vocals doet (Ed Warby dus) en niet aan de grunter. Ik vond The 11th Hour overigens ook een prima indruk maken en ga eens op zoek naar het debuutalbum.
Rogga Johansson heeft inderdaad de cd ingegrunt, maar zit normaal niet in de live band van 11th Hour. Daarin grunt normaal gesproken Pim Blankenstien van Officium Triste. Ik was er vrijdag echter niet bij, dus weet niet of die er nu bij was.
De zanger die ik bedoelde moet vrijwel zeker Pim Blankenstein zijn geweest. Anyway, uitstekend concert van The 11th Hour!
Wat lullen jullie nou, dat was ik helemaal niet.

:lol:

IROn

Bericht door IROn » za dec 25, 2010 12:12 pm

zwarte krijser schreef:Verslag:

Wel ging ie (Mille heet die snaak toch?) veel te lang door met het scoren van een luider applaus voor Flag of Hate, wat ik toch al niet zo'n bijster interessant nummer vind.
Doet ie al sinds jaar en dag. Altijd drie keer roepen, dan spelen.

Tevens, dat nummers rost onmeunig hard.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Plaats reactie