Black Sabbath / Heaven & Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat met Tony Martin op zang?

The Eternal Idol
3
13%
Headless Cross
11
46%
Tyr
7
29%
Cross Purposes
3
13%
Forbidden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » za okt 27, 2007 11:27 am

Da's zeker goed nieuws! Ben zeer benieuwd!
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za okt 27, 2007 11:35 am

So it's on!

And on!

And on!

It's Heaven and Hell!!! :P
It's the end of time

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za okt 27, 2007 7:50 pm

GAAF! GAAF! GAAF!

Maar liefst wel onder de naam Black Sabbath (en met Bill).
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za okt 27, 2007 8:36 pm

Ach, de naam boeit me eigenlijk vrij weinig... als het maar een gave plaat wordt ben ik tevreden.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za okt 27, 2007 8:37 pm

Nu maar hopen dat Dio niet weer met knallende ruzie de band gaat verlaten, zoals in het verleden al twee keer is gebeurd.

Ik dacht trouwens dat Dio volgend jaar met zekerheid zou beginnen met de vervolg-cd Magica.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za okt 27, 2007 9:01 pm

Rene schreef:Ik dacht trouwens dat Dio volgend jaar met zekerheid zou beginnen met de vervolg-cd Magica.
Dat heb je goed begrepen.
Dikke kans dat als het goed gaat met Black Sabbath dat we nooit meer iets van die Magica albums horen.

Is dat erg?

Helemaal niet!
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo okt 28, 2007 11:12 am

Dit is zeer mooi nieuws...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo okt 28, 2007 12:56 pm

Ik vind Magica geen bijzondere plaat, dus zie ik liever een plaat van Heaven and Hell. En Ozzy heeft toch al aangegeven nooit meer een plaat met Sabbath te willen maken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo okt 28, 2007 4:01 pm

Ozzy heeft het de laatste maanden er anders weer over toch nog wel weer te porren is voor een nieuwe cd. Zelf lijkt me een laatste album met Ozzy ook nog wel lekker. Op cd klinkt ie lang niet zo beroerd als live en Tony Iommi komt de laatste jaren toch alleen maar met steengoede nummers, dus dat zou eventueel ook nog wel goed kunnen komen.

Maar een nieuwe cd met Dio is uiteraard ook erg welkom!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 29, 2007 1:00 pm

DIO!!!

Heerlijk om dit nieuws zo te horen, benieuwd of die 3 nieuwe nummers er ook op komen te staan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma okt 29, 2007 1:01 pm

Ik blijf hopen op een nieuw plaatje met Tony Martin. Dat blijft toch mijn nummer 1 zanger van Black Sabbath.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 29, 2007 1:03 pm

Ben ik het helemaal mee eens, wat mij betreft mag daar ook nog een nieuwe van komen. Na Dio zeker mijn favoriete Sabbath zanger.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma okt 29, 2007 1:11 pm

Lennert schreef:Ben ik het helemaal mee eens, wat mij betreft mag daar ook nog een nieuwe van komen. Na Dio zeker mijn favoriete Sabbath zanger.
Ik vind het beide uitmuntende zangers. Misschien Dio iets beter nog. Maar ik vind dat Sabbath met Martin aan het front de beste albums heeft gemaakt. 'Forbidden' draait nog vaak een rondje in mijn cd-speler.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di okt 30, 2007 11:37 am

Op dat Forbidden gedeelte na ben ik het met je eens.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di okt 30, 2007 11:40 am

Forbidden ken ik niet, maar ik zal headless cross weer eens een keer in mijn cd la schuiven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do nov 01, 2007 9:00 pm

Over het nieuwe studio-album, we hebben nu ook een bevestiging van Dio uit een recent interview:

ME: So with it having gone gold there has been talk of maybe a new studio album from Heaven & Hell next year. Is that something that could happen?

Dio: Yes, we have decided to do that. When it would be, I couldn’t tell you. This is the last part of the tour after about 9 months on the road. It’s time for us to take a little breather. When the time is right we will get together and start writing for the next album, but as far as the release date goes it will probably be later next year.


http://www.komodorock.com/interviews/in ... 711012460/
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 01, 2007 10:44 pm

doe dat dan gewoon onder de Black Sabbath naam. Geklooi altijd met die bandnamen.
Iommi moet toch gewoon beseffen dat het artistiek gezien toch de meest vruchtbare richting is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr nov 02, 2007 1:57 pm

Artistiek kan in dit geval ook vervangen worden door financieel.

Geen probleem overigens.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 3:58 pm

Erg vet nieuws! Een nieuw Black Sabbath album! Met Ozzy komt er toch niks meer van. Ze kunnen beter definitief doorgaan met Dio en gewoon onder de naam Black Sabbath. Als ik de optredens van Heaven and Hell met Black Sabbath in 2005 vergelijk dan was H&H echt 10 keer beter.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr nov 02, 2007 4:05 pm

Ik vind een nieuw BS album prima maar waarom onder de naam Heaven & Hell? Ik vind dat echt helemaal niks. Dat gedoe met die bandnamen schept alleen maar verwarring en het lijkt erop dat Heaven & Hell meer dan een eenmalig project is. Zou trouwens zomaar kunnen dat ze op deze manier aansturen op een breuk met Ozzy.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 4:08 pm

Ik las laatst nog Tony Iomi in een interview waarin hij zei iedere week met Ozzy te bellen, dus ik denk dat wel meevalt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 03, 2007 4:21 pm

veel zinnigs valt er dan vast niet te melden, want meneer is zo'n beetje volledig doof.

Ozzy is een zielige karikatuur geworden van zichzelf helaas. Een persoon waarvoor ik respect heb, dat zeker, maar laat die man maar mooi achter de geraniums plaats nemen, die heeft niets meer toe te voegen.

Das war einmal..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di nov 13, 2007 8:29 pm

Nu zat ik net te luisteren naar het nummer A National Acrobat, van de Sabbath Bloody Sabbath plaat.

En iedere keer als ik dat nummer hoor, moet ik denken aan Fade To Black van Metallica. Hebben jullie dit ook, of ligt dit nu aan mij?

Edit.
En dan bedoel ik het specifieke stuk uit Fade To Black; "Death greets me warm, now I will just say good-bye. Goodbyeeee"
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di nov 13, 2007 8:54 pm

Elessar schreef:Nu zat ik net te luisteren naar het nummer A National Acrobat, van de Sabbath Bloody Sabbath plaat.

En iedere keer als ik dat nummer hoor, moet ik denken aan Fade To Black van Metallica. Hebben jullie dit ook, of ligt dit nu aan mij?

Edit.
En dan bedoel ik het specifieke stuk uit Fade To Black; "Death greets me warm, now I will just say good-bye. Goodbyeeee"
Niet direct. Maar misschien is het toch niet zo gekke gedachte, immers op Garage Inc staat een cover versie van A National Acrobat. Dus de invloeden zijn er.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di nov 13, 2007 9:34 pm

Elessar schreef:Nu zat ik net te luisteren naar het nummer A National Acrobat, van de Sabbath Bloody Sabbath plaat.

En iedere keer als ik dat nummer hoor, moet ik denken aan Fade To Black van Metallica. Hebben jullie dit ook, of ligt dit nu aan mij?

Edit.
En dan bedoel ik het specifieke stuk uit Fade To Black; "Death greets me warm, now I will just say good-bye. Goodbyeeee"
Absoluut. De invloeden liggen er heel dik bovenop. Precies dat stuk ja. Dat heb ik er ook altijd in gehoord.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di nov 13, 2007 10:09 pm

Jeroen schreef:veel zinnigs valt er dan vast niet te melden, want meneer is zo'n beetje volledig doof.

Ozzy is een zielige karikatuur geworden van zichzelf helaas. Een persoon waarvoor ik respect heb, dat zeker, maar laat die man maar mooi achter de geraniums plaats nemen, die heeft niets meer toe te voegen.

Das war einmal..
Wat mij betreft heeft Ozzy nooit veel toe weten te voegen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di nov 13, 2007 11:18 pm

Plaag schreef:[..]


Absoluut. De invloeden liggen er heel dik bovenop. Precies dat stuk ja. Dat heb ik er ook altijd in gehoord.
Ah, fijn dat het niet aan mij ligt.

En Djaser, ik denk dat Ozzy zijn vocalen van grote invloed zijn geweest voor de omvang en impact van Sabbath. Zonder Ozzy zijn stem, zou Sabbath waarschijnlijk bij lange na niet zo'n impact gehad hebben op de muziekgeschiedenis.

Ik zeg niet dat Ozzy Sabbath ís. Want dat is totale kolder. Maar hij is wel een essentieel ingredient geweest voor het vormen van hun muzikale expressie.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » wo nov 14, 2007 9:51 pm

Elessar schreef:[..]


Ah, fijn dat het niet aan mij ligt.

En Djaser, ik denk dat Ozzy zijn vocalen van grote invloed zijn geweest voor de omvang en impact van Sabbath. Zonder Ozzy zijn stem, zou Sabbath waarschijnlijk bij lange na niet zo'n impact gehad hebben op de muziekgeschiedenis.
Natuurlijk heeft Ozzy's stem wel invloed gehad op de impact gehad maar mag mag ik daar heel cynisch aan toevoegen dat er wel meer zangers beschikbaar waren die niet konden zingen? Een erg charismatisch frontman kan ik hem ook niet noemen; nu niet en toen ook niet aan oude live beelden te beoordelen. Nee sorry voor mij is Ozzy een gemaakt icoon die zijn reputatie meer aan goede marketing dan aan eigen kwaliteit heeft te danken.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 14, 2007 10:25 pm

Ik zou het eerder aan excentrieke acties en andere gebeurtenissen toeschrijven dan aan goede marketing. Eerst een duif en later een vleermuis de kop afbijten. Randy Rhoads en het verongelukken daarvan. de "suicide sollution"rechtzaak. Het belanden in de cel voor poging tot moord (en dat hij zich er helemaal niks van kan herinneren vind ik dan wel erg mooi :mrgreen: ).


En eigenlijk deed Ozzy het best leuk als frontman op Graspop. Het mag dan een seniele ouwe vent zijn, maar ik ken er weinig die met zoveel enthousiasme op het podium staan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » wo nov 14, 2007 11:29 pm

Als ik oude beelden bekijk, vond ik het juist een geweldige frontman.
Enthousiasme, druk en met passie (zo oogt het tenminste). En charisma.. ja dat verschilt nog wel eens.
Het is inderdaad geen Lemmy of een Hetfield in zijn gouden jaren.

Als ik Ozzy nu hoor spreken in interviews heeft de man het echter wel. Maar op het podium, zowel nu als toen, verschilt het hebben van charisma nog wel eens.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma dec 01, 2008 4:31 pm

Volgens drummer Vinny Appice is bijna driekwart van de komende Heaven And Hell plaat reeds opgenomen, wordt het een zeer heavy album en zal de cd in maart of april uitkomen. 8)

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma dec 01, 2008 4:33 pm

Ik ben heel erg benieuwd. Het is goed dat Dio zich weer eens met goede componisten omringt.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 01, 2008 5:08 pm

Ik ben ook erg benieuwd naar deze plaat.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » wo dec 03, 2008 8:26 pm

Goed nieuws!! Ben trouwens recent meer into the DIO-era van Black Sabbath. De drie studioplaten met Dio zijn stuk voor stuk fantastisch imo!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do dec 04, 2008 11:48 am

Mob rules heb ik nooit gehoord. H&H is natuurlijk een superplaat. Om heel eerlijk te zijn heeft Dehumanizer me nooit kunnen pakken, ondanks dat die al zeker 6 jaar in de kast staat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 04, 2008 11:55 am

innuendo schreef:Mob rules heb ik nooit gehoord. H&H is natuurlijk een superplaat. Om heel eerlijk te zijn heeft Dehumanizer me nooit kunnen pakken, ondanks dat die al zeker 6 jaar in de kast staat.
Als je Heaven & Hell kwalificeert als superplaat, dan kun je Mob Rules ook rustig in huis halen. Gelijkwaardige kwaliteit.

Dehumanizer vind ik persoonlijk geen slechte plaat, maar mist die majestueuze sfeer die op de heilige tweeëenheid uit het begin van de jaren 80 wel volop aanwezig is.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » do dec 04, 2008 12:35 pm

Edwynn schreef:[..]


Als je Heaven & Hell kwalificeert als superplaat, dan kun je Mob Rules ook rustig in huis halen. Gelijkwaardige kwaliteit.

Dehumanizer vind ik persoonlijk geen slechte plaat, maar mist die majestueuze sfeer die op de heilige tweeëenheid uit het begin van de jaren 80 wel volop aanwezig is.
Klopt. Toch begin ik Dehumanizer steeds meer te appreciëren...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 04, 2008 2:53 pm

Ik moet in ieder geval die eerste 2 Sabbath Dio albums ook nog eens in huis halen. Fantastische albums! Bestaan daar eigenlijk remasters van?

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do dec 04, 2008 3:12 pm

Edwynn schreef:[..]


Als je Heaven & Hell kwalificeert als superplaat, dan kun je Mob Rules ook rustig in huis halen. Gelijkwaardige kwaliteit.

Dehumanizer vind ik persoonlijk geen slechte plaat, maar mist die majestueuze sfeer die op de heilige tweeëenheid uit het begin van de jaren 80 wel volop aanwezig is.
Amen, I could't agree more. H&H en Mob Rules grenzen aan geniaal. Dehumanizer doet me veeeeel minder.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 04, 2008 4:28 pm

Johan schreef:Ik moet in ieder geval die eerste 2 Sabbath Dio albums ook nog eens in huis halen. Fantastische albums! Bestaan daar eigenlijk remasters van?
Yep, net zoals alle reguliere Sabbath releases (iig tot en met TYR) zijn hier prima remasters van in omloop.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 29, 2008 3:17 pm

Ik ben op het moment bezig om mijn Black Sabbath discografie uit te breiden. Afgelopen kerst weer twee albums kunnen toevoegen: Vol 4 en Sabbath Bloody Sabbath.

Nu heb ik dus de eerste 5 albums en eigenlijk vind ik er geen één slechte tussen zitten. Het beste nummer tot nu toe vind ik trouwens A National Acrobat, wat een geweldig nummer is dat.

Binnenkort maar eens Sabotage en Technical Ecstasy aanschaffen. Nu vermaak ik mij nog wel even met deze 5 platen!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 3:30 pm

Op de een of andere manier vind ik Sabbra Cadabra ook één van de meest genietbare Sabbath nummers, als ik afga op de Ozzy albums. Lekker boogy en dat orgelwerk voegt ook het nodige toe. Sabbath Bloody Sabbath vind ik sowieso de beste plaat met Ozzy op zang. Heerlijk materiaal.

Verder heb ik dan wel weer meer met Tony Martin en Dio op zang. Puur omdat ik het betere zangers vind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma dec 29, 2008 3:33 pm

Born Again vind ik ook geen slechte plaat.

Zero The Hero met Ian Gillian op zang vind ik juist ontzettend gaaf klinken!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 3:50 pm

Is ook wel een toffe plaat ja. Maar ja, tumultueuze periode voor de band. We mogen van geluk spreken dat er dan nog zulke aardige composities op die plaat terecht zijn gekomen. Alleen die hoes...:' )
Het was duidelijk een haastklus en dat hoor je en zie je. Maar goed, anderzijds bewijst de band dat er ook in zulke toestanden nog kwaliteit geleverd kan worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » ma dec 29, 2008 3:56 pm

Elessar schreef:Born Again vind ik ook geen slechte plaat.

Zero The Hero met Ian Gillian op zang vind ik juist ontzettend gaaf klinken!
Hier nog één,Born Again wordt trouwens als 'het mindere album' van de mannen gezien,maar er staan inderdaad een paar prima nummers op zoals "Trashed" of "Disturbing the Priest" bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma dec 29, 2008 7:51 pm

wall schreef:[..]


Hier nog één,Born Again wordt trouwens als 'het mindere album' van de mannen gezien
Door een paar idioten. Sabbath heeft wel twee stukken mindere albums. Born Again is gewoon een prima plaat.
It's the end of time

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma dec 29, 2008 7:53 pm

Jeroen schreef:Is ook wel een toffe plaat ja. Maar ja, tumultueuze periode voor de band. We mogen van geluk spreken dat er dan nog zulke aardige composities op die plaat terecht zijn gekomen. Alleen die hoes...:' )
Die hoes is expres zo lelijk gemaakt. Ik weet niet meer precies waarom. Of de artiest had een appeltje te schillen met de band zo vlak voor de deadline, of de band wilde de platenmaatschappij naaien, of iets in die richting.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma dec 29, 2008 8:01 pm

Rene schreef:[..]


Die hoes is expres zo lelijk gemaakt. Ik weet niet meer precies waarom. Of de artiest had een appeltje te schillen met de band zo vlak voor de deadline, of de band wilde de platenmaatschappij naaien, of iets in die richting.
De artiest heeft een lelijke hoes gemaakt omdat hij een deal zou sluiten met Ozzy en dus niet meer met Black Sabbath wou/mocht werken. Maar Tony vond 't juist mooi en de rest is historie.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 8:21 pm

Rene schreef:[..]


Die hoes is expres zo lelijk gemaakt. Ik weet niet meer precies waarom. Of de artiest had een appeltje te schillen met de band zo vlak voor de deadline, of de band wilde de platenmaatschappij naaien, of iets in die richting.
ja ik weet het. Ik las het in het interview met Gillan een paar jaar terug in de Aardschok. Ik meen omdat de tekenaar ook de hoes voor een andere grote band zou maken en dus helemaal geen zin had in deze klus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma dec 29, 2008 8:50 pm

Jeroen schreef:[..]


ja ik weet het. Ik las het in het interview met Gillan een paar jaar terug in de Aardschok. Ik meen omdat de tekenaar ook de hoes voor een andere grote band zou maken en dus helemaal geen zin had in deze klus.
Klopt ja, de hoes als voorzetje zo lelijk gemaakt in de hoop dat hij de klus niet zou krijgen.
Born Again mag ik ook graag draaien. Het titelnummer is mijn favoriete nummer van het album.
Volgens mij wordt de plaat als mindere gezien omdat de heren Gillan en Iommi zelf niet zo'n beste herinneringen aan deze periode hebben.
Toch raar. want her en der zweven opnamen van de Born Again tour op internet waarop Black Sabbath met Gillan flink kont schopt.
Zoiets zal wel nooit meer uitgebracht worden, denk ik.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Plaats reactie