Deathmetal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jul 08, 2004 7:48 pm

Geef mij Nihility maar. Met die cd kregen ze een beetje hun eigen smoel. En die super zware breaks heerschen gewoon. Op The Negation boekte ze, in mijn ogen, iets aan snelheid en intensiteit in.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do jul 08, 2004 8:06 pm

XnegativeX schreef:[..]

Jij begrijpt me geloof ik niet helemaal. Ik vind technische nummers te gek. Maar het is pas knap als je een structuur in de nummers kunt ontdekken na een aantal luisterbeurten. En dat wil bij Cryptopsy nog wel eens niet gebeuren. Niet altijd, maar vaak verzand het in chaotisch geweld.
ik snapte je wel, maar ik vind dat juist weer heel origineel EN gaaf dat het eigenlijk een maelstrom van riffs is.
En als het nou saaie riffs waren, ja dan snap ik het wel maar het zijn allemaal echt brute supertechnische riffs.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Lyra

Bericht door Lyra » do jul 08, 2004 8:07 pm

Geef mij Nihility maar. Met die cd kregen ze een beetje hun eigen smoel. En die super zware breaks heerschen gewoon. Op The Negation boekte ze, in mijn ogen, iets aan snelheid en intensiteit in.

Ja, vind ik ook. Op dat vlak is The Negation minder, maar ja, het blijft natuurlijk wel een goede death metal cd.

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 8:12 pm

Lyra schreef:En Winds of Creation? Vond ik wel één van de beste... Naast The First Damned en Nihility.
Besef je wat je nu zegt?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Lyra

Bericht door Lyra » do jul 08, 2004 8:15 pm

Ehm... Ja? :P Het was mijn eerste cd van Decapitated, misschien daardoor... ^^

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 8:17 pm

Decapitated heeft maar 4 albums zegmaar, ook al is the first damned een verzamelaar, en jij vind eentje, naast de andere 2 het beste. Dus het slaat eigenlijk nergens op. Ik momenteel ook niet.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » do jul 08, 2004 8:19 pm

Decapitated is wel vet. Hoe oud waren die lui toen hun eerste album uitkwam? Iets van 16, 17 ofzo toch?

Lyra

Bericht door Lyra » do jul 08, 2004 8:20 pm

Het is moeilijk om te kiezen veronderstel ik ^^ Allemaal goed...

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 8:20 pm

telluriet schreef:Decapitated is wel vet. Hoe oud waren die lui toen hun eerste album uitkwam? Iets van 16, 17 ofzo toch?
Zoiets ja, ik heb ze gezien net nadat ze hun eerste album uithadden, en het waren echt ettertjes (al was ik toen nog veel kleiner). Maar dat is wel fucking gaaf, heb er toen ook een shirt van gekocht die nu geheel naar de klote is (helaas).

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jul 08, 2004 8:33 pm

In het Devious topic hadden Sven en ik het over "support your local scene". Daardoor herinner ik me ineens de band Caedere. Is die nieuwe cd van hen het aanschaffen waard?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 8:34 pm

Die ken ik niet, maar wat ik je wel aan kan raden aan local bands:

Monastery - Soul Insanity MCD
Scrotum - Woodenshoe Penetration demo

Rascul

Bericht door Rascul » do jul 08, 2004 9:15 pm

XnegativeX schreef:In het Devious topic hadden Sven en ik het over "support your local scene". Daardoor herinner ik me ineens de band Caedere. Is die nieuwe cd van hen het aanschaffen waard?
Zeker!
Makkers staakt uw wild geraas

Elio

Bericht door Elio » vr jul 09, 2004 1:29 pm

XnegativeX schreef:In het Devious topic hadden Sven en ik het over "support your local scene". Daardoor herinner ik me ineens de band Caedere. Is die nieuwe cd van hen het aanschaffen waard?
ja mass emission is echt wel vet
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » vr jul 09, 2004 1:39 pm

Die hebben hier een keer in Roosendaal opgetreden, samen met 3 andere waardeloze /cliché brutal deathmetal bandjes. Vond het wel de beste band die dag (2 jaar terug ofzo).

Ik heb een nummer van de nieuwe Mass Emission, en hij bevalt me erg goed. Het blijft gewoon brutal deathmetal, maar het is gewoon een flinke beukende cd met ook leuke breaks. Zoieso wel een stuk interssanter dan bands als Brutus. CHECK!

http://www.caedere.com/media/music/Mass%20Emission.mp3
mp3's: http://members.home.nl/yoko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 09, 2004 6:04 pm

Ik zal morgen eens opzoek gaan.

Even wat anders. Ik neem aan dat iedereen wel weet dat Unique leader vette bands op de markt slingert. Daarom wil ik (nogmaals) Gorgasm aanhalen.
Die nieuwe cd van ze, Masticate to dominate, is zo'n heerlijke death/grind cd. Super snelle, strakke, technische death metal. Prachtig gewoon.

http://www.uniqueleader.com

Jesper

Bericht door Jesper » vr jul 09, 2004 6:08 pm

Jazeker, die nieuwe Gorgasm is echt geniaal! Echt heerlijk bruut!
Heus.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 09, 2004 6:24 pm

STENCH OF ROTTEN BODIES!!! *rattel*

Gorgasm - Lacerated mastarbation
Dat nummer moet men sowieso eens gaan luisteren.

Jesper

Bericht door Jesper » vr jul 09, 2004 6:36 pm

Goed idee, ik zet m meteen even aan :)
Ik vind Stitched Oral Asphyxia ook best een lekker nummertje
Heus.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 10, 2004 9:22 pm

Vandaag Caedere maar aangeschaft en ik moet zeggen...dit beukt erg lekker! Geen super vernieuwende band ofzo maar het hakt er stevig op los en is nog eens lekker strak ook. Dank u voor het over de streep trekken van mijn persoontje.

dako

Bericht door dako » za jul 10, 2004 10:02 pm

Je bedoelt de band uit Enske?
Die kunnen idd een aardig partijtje rossen ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Fat Bastard
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » zo jul 11, 2004 12:52 am

XnegativeX schreef:Geen super vernieuwende band ofzo maar het hakt er stevig op los en is nog eens lekker strak ook.
En welke band is tegenwoordig nog wel origineel?

Muziek hoort gewoon lekker te klinken en dat is voor iedereen anders. Ik persoonlijk kick gewoon verschrikkelijk op goeie, Scandinavisch klinkende, old-school death-metal.

Bands als Bloodbath en Ribspreader vind ik geweldig. En het kippevel komt ook nog steeds als ik Left Hand Path van Entombed draai.
Lekkere ongecompliceerde muziek. De blast-beat generatie van tegenwoordig vind ik ook wel leuk, maar op een of andere manier gaat dat toch veel sneller vervelen.

En daar zijn we weer bij het thema originaliteit. 5 jaar terug waren blast-beats nog origineel. Nu doet vrijwel iedereen het.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

sicness0317

Bericht door sicness0317 » zo jul 11, 2004 12:57 am

Nieuwe Deicide is trouwens ook erg geniaal vooral het nummer Scars of The Crucifix, geniaal gewoon! Vooral het gezang op ongeveer het midden van de nummer.
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

BlackGoat

Bericht door BlackGoat » zo jul 11, 2004 1:55 am

sicness0317 schreef:Nieuwe Deicide is trouwens ook erg geniaal vooral het nummer Scars of The Crucifix, geniaal gewoon! Vooral het gezang op ongeveer het midden van de nummer.
Nieuw zou ik het niet meer noemen....
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 11, 2004 12:09 pm

En geniaal al helemaal niet.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » zo jul 11, 2004 8:47 pm

het gezang

:)

Ik wil nogmaals de laatste Misery Index - Retaliate aan iedereen aanraden! Luister er toch veel liever naar dan naar Dying Fetus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jul 11, 2004 10:23 pm

ik ben benieuwd of iemand bekend is met de Italiaanse Dammercide. Over originele deathmetal gesproken: de menschen die het geloof daarin al hebben laten varen, haal uw boten als de sodemieter terug!!!

Dammercide zal weliswaar niet geschikt zijn voor elk deathmetaloor, maar tuig dat in aparte herrie thuis is zal hier een flink dozijn plezier aan beleven. Dammercide brengt namelijk een puike combi van stevige death en emotionele prog ten gehore, omringt door een werkelijk werelds gitaargeluid.

Ik kan hun cd "Link" erg warm aanbevelen!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jul 11, 2004 10:28 pm

CALIBANaan schreef:hebben we t al over Devourment gehad?
Molesting the Decapitated is een behoorlijk rossende plaat. Shit, die ga ik zo eens opzetten!

Wel jammer dat het geluid soms ietswat dreigt te verzuipen in eentonigheid. Ik had graag een opvolger gezien, heel graag zelfs maar helaas schijnt de band het bijltje er bij neer te hebben gegooid.
Enig idee waar de ex-leden van Devourment zich nu mee bezig houden?

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo jul 11, 2004 10:30 pm

Yokozuna schreef:[..]

Zoieso wel een stuk interssanter dan bands als Brutus. CHECK!
niks mis met brutus, gave beukende riffs, veel afwisseling, lekker rauwe opnames maar ook weer niet te rauw en hilarische teksten wat ook heel gaaf is.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jul 11, 2004 10:39 pm

Oblivion schreef:[..]

niks mis met brutus, gave beukende riffs, veel afwisseling, lekker rauwe opnames maar ook weer niet te rauw en hilarische teksten wat ook heel gaaf is.
Veel afwisseling?

In dat geval moet ik, geloof ik, m`n oren maar eens uit laten spoelen :wink: . De rest klopt wel als een bus.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo jul 11, 2004 10:40 pm

Sadistik Exekution dondert als een trein over je heen en rost alles tot gort. Zo.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo jul 11, 2004 10:43 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Veel afwisseling?

In dat geval moet ik, geloof ik, m`n oren maar eens uit laten spoelen :wink: . De rest klopt wel als een bus.
ik vind van wel, vaak word een riff niet meer dan 2 keer gebruikt en word t opgevolgd door een andere beukende riff
brommerhead schreef:[..]

zo, vind je dat
"Poep, Zweet en Tranen"

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 12, 2004 12:48 pm

Ik vind die vreemde blast-roffeltjes zo irritant. Die klinken eerder lachwekkend waar de rest van de muziek gewoon lomp en ziek klinkt. Maar in mijn geval was het idd het gebrek aan afwisseling die deze band nekte.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma jul 12, 2004 8:04 pm

Vooral door het drumwerk, die kerel speelde live (Metalfest 013 klein zaal) wel stukken preciezer en strakker en met beter geluid dan op het album, maar het is gewoon eentonige brutal deathmetal. Dat komt al genoeg uit dus wat mij betreft overbodige plaat. Slachtbeest, wel leuke naam trouwens.
Ik vind die vreemde blast-roffeltjes zo irritant.
Wa vreemd? Hij blast zoals 90% van de metaldrummers hoor.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 12, 2004 8:10 pm

Dat vindt jij...maar jij vindt wel meer.
Ik heb het over die rare roffeltjes die extreem snelle blastbeats moeten voorstellen. Persoonlijk vind ik dat eerder lachwekkend klinken dan duister of bruut. Geef mij de blasts van een Dave Culross maar.

Svenson

Bericht door Svenson » ma jul 12, 2004 8:13 pm

telluriet schreef:Sadistik Exekution dondert als een trein over je heen en rost alles tot gort. Zo.
Whahahaha, dan heb jij fukk2 nog niet gehoord!

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma jul 12, 2004 8:20 pm

Ik heb het over die rare roffeltjes die extreem snelle blastbeats moeten voorstellen. Persoonlijk vind ik dat eerder lachwekkend klinken dan duister of bruut.
Heb je eenvoorbeeld op slachtbeest? nummer/tijd...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 12, 2004 8:21 pm

Ik had het dus over Devourment.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma jul 12, 2004 8:24 pm

Stond niet in je post, weet ik dat. Svenson, wat bedoelt ie? :) 1 hand roll?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 12, 2004 8:28 pm

telluriet schreef:Sadistik Exekution dondert als een trein over je heen en rost alles tot gort. Zo.

SadEx is alleen een hoop herrie. Totaal geen inhoud. En daardoor slaan ze nou net de agressie plank mis. Zonder inhoud is agressie niks meer dan loos geschreeuw. En dat is nou precies het gevoel dat ik bij SadEx krijg. Na 2 a 3 nummers heb ik het wel weer gehoord en zet ik Hateplow weer op.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma jul 12, 2004 11:21 pm

Ik vind het gaaf.

Demon With Wings II!

nuberus

Bericht door nuberus » di jul 13, 2004 4:43 pm

kent hier iemand de Australische death metal band Portal?
En de man zal heersen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jul 13, 2004 5:59 pm

nuberus schreef:kent hier iemand de Australische death metal band Portal?
Ik heb Seepia wel eens gehoord ja. Chaotisch albumpje als het het mij vraagt. Zit voor de rest vrij goed in elkaar, lekker stevig en behoorlijk rossend. Maar door de soms nogal warrige stukken en niet een altijd even goed geluid gaat m`n aandacht zo nu en dan winkelen en dat is zonde.

Ik houd meer van een iets gedefineerdere deathmetal.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 14, 2004 9:46 am

Ik heb Seepia wel eens gehoord ja. Chaotisch albumpje als het het mij vraagt. Zit voor de rest vrij goed in elkaar, lekker stevig en behoorlijk rossend. Maar door de soms nogal warrige stukken en niet een altijd even goed geluid gaat m`n aandacht zo nu en dan winkelen en dat is zonde.

Ik houd meer van een iets gedefineerdere deathmetal.
Heb net een mp3 gehoord, ik vind het briljant. Ik vind die chaos juist Heersch!
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 14, 2004 9:32 pm

Ik kan jullie vertellen dat de meest interessante death metal ontdekking die ik de laatste tijd heb gedaan In quest heet.
Brute death metal met onverwachte melodieen, beukende hardcore breakdowns, grind aanvallen en sporadische duistere keyboards. Met Sven van Aborted die zijn gitzwarte gal spuwt over de microfoon.
Hun laatste album, Epileptic, is echt simpelweg geweldig!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jul 14, 2004 9:33 pm

heb in quest vier jaar geleden voor laatst gezien, ze hebben zich wel erg ontwikkeld

van saaie rukband tot een van de beste vlaamse bands
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 14, 2004 9:42 pm

PORTAL HEERSCHT en MOET gehoord worden. De site is wel up, alleen kun je de mp3's niet meer nederhalen.....ff kijken of ik 'm anders kan uploaden hiernaartoe.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 14, 2004 9:42 pm

PORTAL!
En de man zal heersen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do jul 15, 2004 1:16 am

nuberus schreef:[..]

Heb net een mp3 gehoord, ik vind het briljant. Ik vind die chaos juist Heersch!
Heb je die plaat inmiddels ook in z`n geheel gehoord?

nuberus

Bericht door nuberus » do jul 15, 2004 11:36 am

Heb je die plaat inmiddels ook in z`n geheel gehoord?
nee, nog niet. De lp heb ik wel besteld, maar is nog niet binnen. Ik heb wel een drietal mp3's gehoord en die vind ik allen erg sterk
En de man zal heersen.

Rascul

Bericht door Rascul » do jul 15, 2004 11:37 am

XnegativeX schreef:Ik kan jullie vertellen dat de meest interessante death metal ontdekking die ik de laatste tijd heb gedaan In quest heet.
Brute death metal met onverwachte melodieen, beukende hardcore breakdowns, grind aanvallen en sporadische duistere keyboards. Met Sven van Aborted die zijn gitzwarte gal spuwt over de microfoon.
Hun laatste album, Epileptic, is echt simpelweg geweldig!
Jammer dat Sven nu weg is.
Makkers staakt uw wild geraas

Gesloten