Het Grote black metal topic..

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
DoodsRidder

Bericht door DoodsRidder » di mei 04, 2004 11:28 am

Draconian schreef:iemand bekend met Fornost? Ik had in de trein het debuutalbum Der Wind Hat Mir Ein Lied Erzahlt opstaan, best een lekker schijfje, alleen af en toe net iets te atsmosferisch.
zegt me niets...... om eerlijk te zijn. Maaar die nieuwe Wyrd cd is ook al uit dacht ik... die wil ik wel hebben. Ik heb Wyrd - Huldrafolk ook nog in bestelling.. EINDELIJK NOG GEVONDEN!!!! met dan aan Septhis!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 11:51 am

DoodsRidder schreef:hehe ok man. neem voor mij maar even een six-pack grim mee wil je...
Net te laat, was al weg. ;)

Ben overigens ook benieuwd naar Wyrd - Heathen, ben wel benieuwd wat een nummer van 52 minuten zoal te bieden heeft qua atmosfeer en variatie.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di mei 04, 2004 11:56 am

In het geval van Mistigo Varggoth Darkestra pakte dat niet al te goed uit...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 11:59 am

Hehe, da's toch een sideproject van die Nokturnal Mortum kerel?

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di mei 04, 2004 12:01 pm

Is wel aardig, maar niet echt helemaal top idd
Front voor/der Matigheid
last.fm

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di mei 04, 2004 12:02 pm

Volgens mij wel, maar dat album The Key to the Gates of the Apocalypse was maar iets van 30 van de 75 minuten interessant...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 12:03 pm

Zal best, verder ken ik het ook niet. :)

Meltdown

Bericht door Meltdown » di mei 04, 2004 12:37 pm

telluriet schreef:www.nordstorm-productions.com
www.blazing.ws
www.soulsellerrecords.com

Die drie komen wel in aanmerking, goede mailorders.
Gaaf, die laatste verkoopt de Taake bootleg! :D
Hêhêh, vishandel Berekoek.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 12:37 pm

Othrys schreef:Bij Blazing hebben ze nou ook een split van Grom met Sunwheel (Swastyka), met daarop de Prophecies of Aryan Moon EP van de laatstgenoemde.
Is dat die neo-folk/ambient Sunwheel/zonnewiel?
DoodsRidder schreef:Gaaf man. Ben eigenlijk op zoek nar Mid-tempo Black... Wyrd-like zeg maar.. heb je nog een goeie tip?
Drdukh - Autumn Aurora
DoodsRidder schreef:heb ik...
maar die Bergthron ken ik niet..
Heb ik twee cd's van :wink:
Maar dat is denk iki niet wat je zoekt; Het is meer mid-tempo black.
telluriet schreef:Waar bestellen jullie meestal je BM-spul, trouwens?
Waar ik vaker dan een keer besteld heb:

Firebreath Records
new era productions
nordstorm
soulseller
displeased
staalhart
Draconian schreef:...dan heeft Bergthron toch veel meer afwisseling, ondanks het feit dat de nummers gemiddeld zo'n 15 tot 20 minuten duren. .
Dat is voor zo ver ik weet slechts 'die uralte gedanke', op 'jagdheim' staan nummers van 'normale' lengte.
Draconian schreef:Tuurlijk, ik zal de laatste zijn die zegt dat je alles origineel moet aanschaffen.

Ontopic: iemand bekend met Fornost? Ik had in de trein het debuutalbum Der Wind Hat Mir Ein Lied Erzahlt opstaan, best een lekker schijfje, alleen af en toe net iets te atsmosferisch.
Tsss het stikt hier weer van de download goth's :?

Ontopic: Ja ik ben ermee bekend. Is een band van leden van Absurd en/of Heldentum en de laatste albums van die twee bands zijn hier dan ook duidelijk in terug te horen: Duitse pagan metal.
Alleen is Fornost idd een stuk melodieuser, sfeerischer en zit het technisch gezien wat knapper in elkaar.
DoodsRidder schreef:[..]

zegt me niets...... om eerlijk te zijn. Maaar die nieuwe Wyrd cd is ook al uit dacht ik... die wil ik wel hebben. Ik heb Wyrd - Huldrafolk ook nog in bestelling.. EINDELIJK NOG GEVONDEN!!!! met dan aan Septhis!
Alweer een Wyrd? :?
Beetje overkill lijkt mij; Na Hudrafolk vind ik alles eigenlijk wat tegen vallen. Vargtimmen is gewoon de meer toenganklijke versie van Hudrafolk: Dezelfde rifjes en melodietjes maar dan is een softer jasje.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 12:41 pm

telluriet schreef:[..]
O ja joh? Tof man! Wat voor werk heb je gevonden?

Dat je ging verhuizen had ik al gelezen, Scheveningen als ik het goed heb?
Jawohl, ik ga bij Norfolkline (onderdeel van het Deense bedrijf Maersk) werken, in Scheveningen. Krijg ook een woning van het bedrijf, vlakbij het Kurhaus. Dat overigens pas in juni, momenteel ben ik nog werkzaam als studentassistent aan de Universiteit Maastricht. In elk geval genoeg inkomsten om gave CDtjes te kopen :)
The True North, Strong and Free

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 12:42 pm

Informatieve post! :)

Om je eerste vraag te beantwoorden:

Nee, dit is de Poolse Sunwheel. Misschien ken je ze wel onder de naam Swastyka, onder die naam kwam de demo "Prophecies of Aryan Moon" eerder uit.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 12:44 pm

impaled succubus schreef:[..]
Neen, dit is een Poolse band die eerder onder de naam Swastyka door het leven ging. Ik geloof dat Prophecies of Aryan Moon nog steeds hun enige wapenfeit is, erg goede EP met een Wagner-achtig intro, een lange eigen track en een zeer goed uitgevoerde cover van Burzum's Det som engang var.

Wat Bergthron betreft, ik ben al een tijdje op zoek naar Jagdheim maar die is lastig te krijgen.

Mailorders waar ik bestel: Soulseller, Displeased, Blazing, New Era.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 12:46 pm

Ha, Graaf TelSell was me voor. En nu ga ik m'n rijbewijs halen (hoop ik). Tot vanavond.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 12:46 pm

Othrys schreef:[..]

Jawohl, ik ga bij Norfolkline (onderdeel van het Deense bedrijf Maersk) werken, in Scheveningen. Krijg ook een woning van het bedrijf, vlakbij het Kurhaus. Dat overigens pas in juni, momenteel ben ik nog werkzaam als studentassistent aan de Universiteit Maastricht. In elk geval genoeg inkomsten om gave CDtjes te kopen :)
O, tof. Dus jij geeft wel een housewarming beachparty? :lol:
Ben trouwens op zoek naar Weltmacht - The Call to Battle. Die is tof.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di mei 04, 2004 12:47 pm

Succes. :)
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 12:52 pm

Dank! Zal straks wel even laten weten of ik geslaagd ben, hehe.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 12:55 pm

Wat Bergthron betreft, ik ben al een tijdje op zoek naar Jagdheim maar die is lastig te krijgen.

.
Firebreath-Records@zonnet.nl

Let op de hoofdletters anders doet ie het niet!

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di mei 04, 2004 1:21 pm

Draconian schreef:Tuurlijk, ik zal de laatste zijn die zegt dat je alles origineel moet aanschaffen.

Ontopic: iemand bekend met Fornost? Ik had in de trein het debuutalbum Der Wind Hat Mir Ein Lied Erzahlt opstaan, best een lekker schijfje, alleen af en toe net iets te atsmosferisch.
Ik ben enkel bekend met de demo Chaosaxt uit '98.
Voor een demo moet ik toch zeggen dat ik best onder de indruk ben.
Zeker de vocalen zijn erg vet, lekker smerig.
Verder zitten er leuke melodische stukjes tussen, ik denk dat jij dat bedoelt met 'atmosferisch'.
Ja, ik vind het een goede band.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 1:22 pm

telluriet schreef:Shining, dat is vet.
Heb hier thuis 'III: Angst, Sjalvdestruktivitetens Emmisarie" staan en daar komt "Within Deep Dark Chambers" nog bij. Verder heb ik net voor dit shirt gemaild:

Afbeelding
Nou, dat shirt was nog op voorraad, 19 euro inclusief verzend. De order staat!

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 1:37 pm

Robgoroth schreef:[..]

Ik ben enkel bekend met de demo Chaosaxt uit '98.
Voor een demo moet ik toch zeggen dat ik best onder de indruk ben.
Zeker de vocalen zijn erg vet, lekker smerig.
Verder zitten er leuke melodische stukjes tussen, ik denk dat jij dat bedoelt met 'atmosferisch'.
Ja, ik vind het een goede band.
Die plaat is wel degelijk atmosferisch/sfeerisch. Sleepende stukken vrouwlijk vocalen op de achtergrond etc.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 2:32 pm

Nog ff verder m'n gal spuwen over Kanwulff:

'Black Metal ist Krieg':
Wie denkt Kanwulff wel niet dat hij dat hij is dat hij met z'n poser hoofd waarmee hij net om het black metal hoekje komt kijken zulke uitspraken voor de hele scene durft te doen.
Ik luister bijna nog langer bm dan hij.

En dan zijn acties buiten zijn ideologie om. Traangas spuiten in het publiek omdat het hem niet aan staat; Wat kunnen wij er nou aan doen dat hij poser metal maakt.
Of zelf het gerucht verspreiden dat hij zelfmoord heeft gepleegd om te kijken hoe lang het duurt voordat iedereen denkt dat hij dood is.
Nee die kerel heeft het wel erg in z'n bol van zichzelf.
Wat heeft hij nou gedaan voor de 'scene'? behalve het belachelijk maken van black metal.
Ja okeju hij heeft een overkill aan inspiratie loze platen uitgepoept die hij zelf tot cult heeft bestempeld. En het dan raar vinden dat hij 'posers' aantrekt.
naja het zal verder ook wel; Ik vind het een mongool.

DoodsRidder

Bericht door DoodsRidder » di mei 04, 2004 2:34 pm

Lang maar krachtig

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 3:15 pm

impaled succubus schreef:Nog ff verder m'n gal spuwen over Kanwulff:

'Black Metal ist Krieg':
Wie denkt Kanwulff wel niet dat hij dat hij is dat hij met z'n poser hoofd waarmee hij net om het black metal hoekje komt kijken zulke uitspraken voor de hele scene durft te doen.
Ik luister bijna nog langer bm dan hij.

En dan zijn acties buiten zijn ideologie om. Traangas spuiten in het publiek omdat het hem niet aan staat; Wat kunnen wij er nou aan doen dat hij poser metal maakt.
Of zelf het gerucht verspreiden dat hij zelfmoord heeft gepleegd om te kijken hoe lang het duurt voordat iedereen denkt dat hij dood is.
Nee die kerel heeft het wel erg in z'n bol van zichzelf.
Wat heeft hij nou gedaan voor de 'scene'? behalve het belachelijk maken van black metal.
Ja okeju hij heeft een overkill aan inspiratie loze platen uitgepoept die hij zelf tot cult heeft bestempeld. En het dan raar vinden dat hij 'posers' aantrekt.
naja het zal verder ook wel; Ik vind het een mongool.
Als je alle uitspraken van BM-bandleden serieus zou nemen zou het niet best zijn. Er zijn zat BM-ers die wilden dat ze 5-10 jaar eerder waren begonnen met naar BM te luisteren. De muziek is toch het belangrijkste lijkt mij. Persoonlijk vind ik Nargaroth - hoe onorigineel ook - erg plezierig om naar te luisteren (vooral Herbstleyd).

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 3:33 pm

De heer Kanwulff was tot pak weg '97 een vd grootste gothic's in Duitsland.
Toen kwam hij pas met bm is aanraking en forseerde hij zichjzelf tot het imago wat hij nu heeft.
Al zijn 'demo' verhaaltjes over zijn pure underground verleden in de boekjes heeft hij uit een dikke neger leuter gezogen. [...]
Overigens kan ik dit maar moeilijk geloven... z'n demo's uit 1991 en 1993 doen aardig BM-ig aan.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 3:40 pm

De Demoon schreef:[..]

Als je alle uitspraken van BM-bandleden serieus zou nemen zou het niet best zijn. Er zijn zat BM-ers die wilden dat ze 5-10 jaar eerder waren begonnen met naar BM te luisteren. De muziek is toch het belangrijkste lijkt mij. Persoonlijk vind ik Nargaroth - hoe onorigineel ook - erg plezierig om naar te luisteren (vooral Herbstleyd).
Ik heb de heer kanwulf pas twee leuke nummers uit horen poepen waarvan een totaal niet origineel is ( black metal ist krieg; ja muziekaal gezien vind ik die gaaf) en eentje die ik niet echt tot black kan rekenen, veel te soft en toegankelijk ( zeven tears are flowing to the river). Herbstleyd is wel aardig om eens de 4 maanden aan te zetten maar ik vind het een eenheidsworst.

Overigens kan ik dit maar moeilijk geloven... z'n demo's uit 1991 en 1993 doen aardig BM-ig aan.
In welk jaar hoorde jij die demo's voor het eerst? niet in pak weg '95 dunkt mij.
Nee kunwulf heeft zijn demo verhaaltjes verzonnen om beter voor de dag te komen.

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 3:44 pm

Hmm... zou kunnen. Past wel bij zijn pogingingen 'true' (juist) over te komen. De gothic scene was in die tijd trouwens ook een soort van (juist) 'true' heb ik me laten vertellen... heel anders dan de huidige scene, misschien dat Kanwulf over is gestapt toen gothic meer naar de bovengrond (het grote publiek) kwam. Ik ben het zeker wel eens met je mening over Kanwulf als persoon.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 3:47 pm

Als je alle uitspraken van BM-bandleden serieus zou nemen zou het niet best zijn. Er zijn zat BM-ers die wilden dat ze 5-10 jaar eerder waren begonnen met naar BM te luisteren.
Dat vind ik toch een beetje tegen strijdig. BM is een 'serieuse' muziek soort en er zij hele volkstammen blekkies die claimen dat bm meer dan muziek is; En volgens mij behoort Kanwulf tot deze groep.
Dus hij is wel erg hypocriet. Wat maakt het mij nou uit dat een uber blekkie als hij (iig het figuur die hij zeg te zijn) vroeger een gothic nicht was? Als hij zich nu toewijd aan black wil ik 'm nog steeds wel serieus nemen hoor. Alsof andere blekkies wel met darkthrone gebonnen zijn.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 3:48 pm

De Demoon schreef:Hmm... zou kunnen. Past wel bij zijn pogingingen 'true' (juist) over te komen. De gothic scene was in die tijd trouwens ook een soort van (juist) 'true' heb ik me laten vertellen... heel anders dan de huidige scene, misschien dat Kanwulf over is gestapt toen gothic meer naar de bovengrond (het grote publiek) kwam. Ik ben het zeker wel eens met je mening over Kanwulf als persoon.
Ik heb deze info van iemand die kanwul persoonlijk kent/gekend heeft.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di mei 04, 2004 3:54 pm

Ik snap al dat gezanik over 'true' zijn enzo sowieso niet...alsof je black metal niet zou kunnen waarderen als je ook naar andere soorten metal luistert.

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 3:55 pm

Ik heb deze info van iemand die kanwul persoonlijk kent/gekend heeft.
Dat vind ik nog vrij vaag maar ok (zegt gekend te hebben, ooit eens gesproken/gezien, goede vriend, ...)

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 3:56 pm

In dit topic passende heb ik een rijtje opgesteld met trends in de BM... iemand aanvullingen?

Sinds eind jaren '90 doen zich een aantal trends voor in de BM scene:

TREND 1: vercommercializering van BM... bands als CoF en Dimmu B gaan toegankelijkere BM maken, het grote publiek gaat ze waarderen.

TREND 2a: afzetting tegen de huidige BM secene: oudgedienden ('true') die BM 'underground' willen houden

TREND 2b: afzetting tegen de huidige BM secene: nieuwe BM luisteraars die BM 'underground' willen houden. Proberen zich zo 'true' mogelijk voor te doen.

TREND 3: opkomst NS BM, enorme toename NSBM bands, grotere acceptatie, afsplitsen van groep die NS verheerlijkt (algemene trend, overal waarneembaar).

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 3:58 pm

Draconian schreef:Ik snap al dat gezanik over 'true' zijn enzo sowieso niet...alsof je black metal niet zou kunnen waarderen als je ook naar andere soorten metal luistert.
Tuurlijk kan dat. Ik reken mezelf niet eens tot 'black metal' omdat ik een groot gedeelte van de ideologie waar echte black voor staat niet waardeer (waaronder dat 'true' gezeur). Ik luister ook gewoon Folk en afentoe wat oi, death. thrash, doom.

Maar als iemand zoals kanwulf een true verleden van zichzelf gaat verzinnen en dan zich gaat af reageren op het publiek omdat dat niet de 'pure' garde is die hij graag voor het podium ziet staan als hij optreed vind ik wat hypocriet.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 4:02 pm

Dat vind ik nog vrij vaag maar ok (zegt gekend te hebben, ooit eens gesproken/gezien, goede vriend, ...)
gesproken gezien; bevriend met zijn ex-vrouw/vriendin.
De Demoon schreef:In dit topic passende heb ik een rijtje opgesteld met trends in de BM... iemand aanvullingen?

TREND 3: opkomst NS BM, enorme toename NSBM bands, grotere acceptatie, afsplitsen van groep die NS verheerlijkt (algemene trend, overal waarneembaar).
Ik denk dat dit meer een maatschappelijke verschuiving dan een trend in de bm is. In veel Westerse landen is sinds begin deze eeuw het becritizeren van allochtoonse bevolkingsgroepen en de Islam toegenomen. Niet slechts in de bm
Zowiezo maken 'true'' organisaties en 'pagan'groeperingen binnen de bm elkaar voor rotte vis uit. Zo heetf kanwulf nog klappen gehad van Absurd niet gek lang geleden.

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 4:02 pm

Dat vind ik toch een beetje tegen strijdig. BM is een 'serieuse' muziek soort en er zij hele volkstammen blekkies die claimen dat bm meer dan muziek is; En volgens mij behoort Kanwulf tot deze groep.
Volgens mij ook; trend 2b dus.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 4:04 pm

Volgens mij ook; trend 2b dus.
Opzich heb ik niets tegen mensen die zo 'toegewijd'mogelijk met bm om willen gaan. Voor sommige heb ik juist respect maar om je verleden te verdraaien om je status daarin te verbeteren. :?

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 4:06 pm

Ik denk dat dit meer een maatschappelijke verschuiving dan een trend in de bm is. In veel Westerse landen is sinds begin deze eeuw het becritizeren van allochtoonse bevolkingsgroepen en de Islam toegenomen. Niet slechts in de bm
Ja daar heb je gelijk in, dat bedoelde ik met "algemene trend, over al waarneembaar". Het past idd niet bij de laatste paar jaar maar laait af en toe op. Op zo'n schaal gezien denk ik dat er altijd dezelfde problemen zijn geweest: germanen die zich verzetten tegen romeinse invloeden, danwel ze accepteren, Spaanse en Franse overheersingen met bijbehorende cultuurinvloeden, enzovoorts

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 4:13 pm

Ja daar heb je gelijk in, dat bedoelde ik met "algemene trend, over al waarneembaar". Het past idd niet bij de laatste paar jaar maar laait af en toe op. Op zo'n schaal gezien denk ik dat er altijd dezelfde problemen zijn geweest: germanen die zich verzetten tegen romeinse invloeden, danwel ze accepteren, Spaanse en Franse overheersingen met bijbehorende cultuurinvloeden, enzovoorts
Dat is denk ik niet echt vergelijkbaar. Dat was, nationalistisch, verzet tegen overheersing/onderdrukking.
De vorm van NS die we nu in onze maatschappij zien opbloeien en waarvan de muziekale underground opeens opbloeid tot een meer erkende/geaccepteerde stroming met toegankelijke bands erin komt meer voort uit haat en vrees voor een gevaar van binnen uit.
Een vijand/parasiet die wij zelf hebben binnengehaald en onder onze eigen ogen zijn gang hebben laten gaan wat nu zich uit in vervelende ongeintegreerde allochtoonse jongeren.
Tuurlijk het is beide omkdat je je 'vaderland'wil zuiveren maar er zit wel duidelijk een verschil in.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 4:42 pm

Dat zijn een hoop woorden om vuil te maken aan een ondergeschikt personage in de BM scene.

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 4:48 pm

Dat is denk ik niet echt vergelijkbaar. Dat was, nationalistisch, verzet tegen overheersing/onderdrukking.
De vorm van NS die we nu in onze maatschappij zien opbloeien en waarvan de muziekale underground opeens opbloeid tot een meer erkende/geaccepteerde stroming met toegankelijke bands erin komt meer voort uit haat en vrees voor een gevaar van binnen uit.
Een vijand/parasiet die wij zelf hebben binnengehaald en onder onze eigen ogen zijn gang hebben laten gaan wat nu zich uit in vervelende ongeintegreerde allochtoonse jongeren.
Tuurlijk het is beide omkdat je je 'vaderland'wil zuiveren maar er zit wel duidelijk een verschil in.
Het huidige verzet tegen resp. molukkers, turken, marrokanen en polen (komt eraan?) zal er toch voor die tijd ook zijn geweest? In de 16e-17e (gouden) eeuw zijn er bijvorbeeld toch ook een boel goedkope krachten naar Nederland gehaald om voor ons te werken... of zelfs de kolonisatie van andere gebieden is hierop van toepassing... 'Nederlanders' die hun cultuur willen opleggen aan bijv indonesiërs, willen dat ze integreren (maar dan andersom). Lijkt me echt niet iets van de laatste eeuw.

De Demoon

Bericht door De Demoon » di mei 04, 2004 4:49 pm

Othrys schreef:Dat zijn een hoop woorden om vuil te maken aan een ondergeschikt personage in de BM scene.
Het gaat nu niet meer over Kanwulf, maar meer in zijn algemeenheid over trends, eerst in de BM en daarna in het NS gebeuren

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 4:54 pm

Het huidige verzet tegen resp. molukkers, turken, marrokanen en polen (komt eraan?) zal er toch voor die tijd ook zijn geweest? In de 16e-17e (gouden) eeuw zijn er bijvorbeeld toch ook een boel goedkope krachten naar Nederland gehaald om voor ons te werken... of zelfs de kolonisatie van andere gebieden is hierop van toepassing... 'Nederlanders' die hun cultuur willen opleggen aan bijv indonesiërs, willen dat ze integreren (maar dan andersom). Lijkt me echt niet iets van de laatste eeuw.
Nee dat was een ander soort verzet. Dat was verzet tegen onderdrukking; dus iets van buiten af.
Nu is het tegen iets van binnen uit wat we, zoals jezelf ook zegt, zelf hebben binnen gehaald.
In Indonesie zaten wij idd fout maar wij waren niet het enige West-Europese land die dat deed. We hebben trouwens ook veel terug gedaan voor die bevolking toen de welvaart in Europa steeg en wij ons gingen realiseren dat we 'fout'waren: o.a. schooling en het aanleggen van infrastructuur.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 4:55 pm

Het gaat nu niet meer over Kanwulf, maar meer in zijn algemeenheid over trends, eerst in de BM en daarna in het NS gebeuren
Ach over Kanwulf wil ik nog wel ff doorgaan hoor :twisted:

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 5:00 pm

Maar NS is denk ik niet alleen een muziekale uitting van haat maar ook een manier van ontspanning en even ontsnappen aan de realiteit door het oude nog zuivere Europa te romantisren en met z'n alle dronken te worden van de mede :P
In hoeverre NS-BM serieus te nemen is vraag ik me af. Ik denk niet dat Charon er zich iets van aan trekt of dat West-Europese regeringen opeens alle allochtonen in kampen gaan stoppen of uitzetten.
Verder komt bv Rob D. ook niet echt intellectueel op mij over met zijn simplistische ondoordachte propaganda zoals: 'War in Irak is good for aryan poeple, no blood for the jews'.

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 5:05 pm

War on Irak is NOT good for Aryan people, zegt ie.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 5:06 pm

Othrys schreef:War on Irak is NOT good for Aryan people, zegt ie.
Was ik zo scheel :shock:

Ach dan nog iedereen die zonder goede onderbouwing op Joden loopt te schelden daalt bij mij een puntje :P

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 5:07 pm

Othrys schreef:War on Irak is NOT good for Aryan people, zegt ie.
U heeft gelijk

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 04, 2004 5:11 pm

Je hoeft het niet 2 keer te benadrukken, haha. :)

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di mei 04, 2004 5:12 pm

telluriet schreef:Je hoeft het niet 2 keer te benadrukken, haha. :)
Ik had t nog ff gechecked :wink:

Othrys

Bericht door Othrys » di mei 04, 2004 5:13 pm

Ach dan nog iedereen die zonder goede onderbouwing op Joden loopt te schelden daalt bij mij een puntje :P
Ik heb dat antisemitisme nooit zo begrepen. OK, er zijn van die mongolen die geloven in een grote joodse samenzwering die verantwoordelijk is voor alle problemen in de wereld, maar afgezien van dergelijke malloten (en de Palestijnen, natuurlijk) is er toch niemand die serieus last heeft van Joden? Ik iig niet.
Kijk, de thema's die (NS)BM bands als Bilskirnir in hun teksten bezigen, die snijden dan weer wel hout (zie mijn sig). Daaruit blijkt ook überhaupt geen NS-achtergrond, eigenlijk, en zo moet het ook.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di mei 04, 2004 7:29 pm

Ik heb dat antisemitisme nooit zo begrepen.
Ik veracht eenieder die zegt te behoren tot een 'uitverkoren' volk.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gesloten