Jon Oliva's Pain
-
Idd, erg gaaf.Gilbert schreef:
Best een mooie albumhoes.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
- Strijdkreet
-
-
Ook uit het interview met Lords of Metal:
What are you going to do after the release of ‘Festival’? What are your plans for let’s say the next six months until the recording of the DVD?
We will be going to South America for a week and do some US shows to fill in the gap. Furthermore I don’t want to fill up all the space, because I want to start writing for the next Jon Oliva’s Pain album, which will be a double CD and a concept album. I need to get a head start at this otherwise everything needs to be done during the last phase.
Jon heeft dus grote plannen voor de volgende cd, terwijl Festival nog niet eens uit is. Het lijkt mij in ieder geval wel gaaf, een dubbel-cd en dan ook nog in concept-vorm.
What are you going to do after the release of ‘Festival’? What are your plans for let’s say the next six months until the recording of the DVD?
We will be going to South America for a week and do some US shows to fill in the gap. Furthermore I don’t want to fill up all the space, because I want to start writing for the next Jon Oliva’s Pain album, which will be a double CD and a concept album. I need to get a head start at this otherwise everything needs to be done during the last phase.
Jon heeft dus grote plannen voor de volgende cd, terwijl Festival nog niet eens uit is. Het lijkt mij in ieder geval wel gaaf, een dubbel-cd en dan ook nog in concept-vorm.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Nou ja, ik heb het natuurlijk wel gehoord, maar ik vond MR wat tegenvallen destijds. Dat kan echter ook aan de stemming gelegen hebben, wat ik wel verwacht.
Wat vindt men hier trouwens van het enige Doctor Butcher album? Dat vind ik toch ook wel te gek hoor, waanzinnige zang en geweldige gitaarsolo's. Heerlijk!
Wat vindt men hier trouwens van het enige Doctor Butcher album? Dat vind ik toch ook wel te gek hoor, waanzinnige zang en geweldige gitaarsolo's. Heerlijk!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Wat mij betreft heeft die plaat de peper in de reet die ik miste vanaf Dead Winter Dead. Daar werd het toch te theatraal naar mijn smaak. Teveel Transsiberian Orchestra, zoals de beste man zelf ook al zegt. Niet echt kapot van die plaat. The Wake of Magellan was dan wel weer beter, maar dan nog. Dan liever de straightforward US power metalaanpak van Doctor Butcher. Wat knalt die plaat zeg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- Rebellion666
Ik heb ´m één keer opgezet en nog niet de kans gehad om er vaker naar te luisteren. Eerste indruk is zeker vet, ik houd van Savatage' nr´s zonder omsmuk en lekker raggen en dat is dit dus wel. The Altar is zeker een erg sterk nummer, die ik al wel een paar keer heb gedraaid.Jeroen schreef:Zeg René hoe bevalt die Doctor Butcher?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
innuendo schreef:Review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6026
En dan vrijdag als een gek naar de platenzaak!
Véél! O.a. het nummer Living On The Edge is een bewerking van Living On The Edge Of Time, nog van de Gutter Ballet Demos. De rest heb ik nog niet gehoord (behalve de snippets op de MySpace) maar ik hoor er duidelijk de invloeden in.Ik ben benieuwd hoeveel invloed zijn broer Criss Oliva ditmaal heeft gehad.
Gelukkig komt dikke Matt ook heel dicht in de buurt van spel van Criss. Dikke Matt en Nog Dikkere Jon zijn een perfect koppel zo.
En wat kijk ik uit naar vrijdag!!!
- Rebellion666
Ik denk dat dit album het dichtst bij Savatage staat wat JOP tot nu toe heeft uitgebracht. Nu maar hopen dat'ie live meer nummers van JOP gaat spelen met aanvulling van 1 of 2 Sava-songs en niet andersom. Ik vind het zo'n sneue indruk maken. Oliva verdiend het niet een tweede Paul Di 'Anno te worden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Die vergelijking snap ik niet helemaal. Jon Oliva's Pain is gewoon de voortzetting van Savatage, onder een andere naam. Die band mag zoveel oude Savatage-klassiekers spelen als ze willen. Was Iron Maiden dan ook sneu op hun Somewhere Back In Time toernee, omdat ze alleen maar nummers speelden die zo'n vijftien tot dertig jaar oud waren? Als Maiden hun laatste album integraal speelt, dan schreeuwen veel fans toch ook moord en brand? Of wanneer Manowar geen songs speelt van hun eerste vier platen? Met vier goede albums op zak vind ik het prima als Jon Oliva's Pain flink wat "eigen" nummers speelt, maar als ze er voor kiezen om een hele avond Savatage-krakers te spelen, hoor je mij ook niet klagen hoor.Rebellion666 schreef:Ik denk dat dit album het dichtst bij Savatage staat wat JOP tot nu toe heeft uitgebracht. Nu maar hopen dat'ie live meer nummers van JOP gaat spelen met aanvulling van 1 of 2 Sava-songs en niet andersom. Ik vind het zo'n sneue indruk maken. Oliva verdiend het niet een tweede Paul Di 'Anno te worden.

Bij Jon Oliva praten we tenslotte over een groot songwriter met een fantastische loopbaan, die er zelf voor kiest om nu onder een andere naam muziek te maken. Bij Paul Di'Anno praat je over een artiest die uit een (grote) band werd gezet en slechts op twee albums heeft gezongen, met een zeer beperkte creatieve inbreng en voordat die band op grote schaal doorbrak. Dus Oliva zal volgens mij nooit een tweede Di'Anno kunnen worden, wat hij ook doet.
-
Dat vind ik dus totaal niet. Voor mijn gevoel staat dit album verder van Savatage af dan bijv. Tage Mahal. Het is voor mijn gevoel in ieder geval niet te vergelijken met HOTMK of Gutter Ballet, zoals Jon wel doet.Rebellion666 schreef:Ik denk dat dit album het dichtst bij Savatage staat wat JOP tot nu toe heeft uitgebracht.
Het album ligt duidelijk in het verlengde van Global Warning, dat is voor mij een tegenvaller. Hij is alleen nog wat bombastischer dan zijn voorganger. Tot nu toe kan ik nog niet veel met Festival. Maar misschien komt dat nog.
- Das Gesicht
Ik ben een gematigd Savatage fan, en na die review heb ik besloten "Festival" een kans te geven, de Queen invloeden zijn inderdaad ontzettend duidelijk.
Lies begint met wat lijkt 3 door elkaar solerende Brian May's.
Ook opvallend is dat de titeltrack begint met hetzelfde sounclipje begint dat door Queen werd gebruikt voor "Brighton Rock".
Verder moet ik de plaat nog meer luisteren om een fatsoenlijk oordeel te scheppen maar tot nu toe is het overwegend positief.
Lies begint met wat lijkt 3 door elkaar solerende Brian May's.
Ook opvallend is dat de titeltrack begint met hetzelfde sounclipje begint dat door Queen werd gebruikt voor "Brighton Rock".
Verder moet ik de plaat nog meer luisteren om een fatsoenlijk oordeel te scheppen maar tot nu toe is het overwegend positief.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
-
Re: Jon Oliva's Pain
Heeft iedereen, inclusief mijzelf, gemist dat er deze week een nieuwe plaat uit komt? 'Raise the Curtain', een Jon Oliva solo cd. Wat ik vluchtig opmaak van zijn facebook-pagina is het een soort Avantasia-achtige opzet. 5 juni komt het album uit, onder de naam Oliva.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Review volgt spoedig, het is verdomd gaaf en lijkt weinig op de Pain platen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
http://www.cdinzane.com/product.php?pro ... stseller=Y
Hierop staan zes fragmenten van nummers. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.
Hierop staan zes fragmenten van nummers. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ziet er veelbelovend uit ik ben benieuwd.
Ik vond Father Time in zo op het eerste gehoor aardig "poppy" overkomen.
Ik vond Father Time in zo op het eerste gehoor aardig "poppy" overkomen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Father Time is zeker niet het beste en een van de meest poppy nummers, er zit zo veel meer in het album dan deze track alleen dus ik raad zeker een aanschaf aan voor de fans.
- Eru Iluvatar
Ik ben erg benieuwd! Wat ik bij jou thuis hoorde klonk erg goed Lennert! Voor mijn gevoel gaat hij iets meer terug naar het geluid van de eerste JOP-album met al die Beatles/Queen-elementen. Natuurlijk (en voor Jon best emotioneel) staan op dit album nog wel Criss-riffs en solo's: de laatste.
Daarnaast wil ik Jon graag weer eens live zien. Toen in 2010 (?) heb ik de show op 15 oktober (mijn verjaardag) moeten missen, tijdens die dvd-opname. Vier keer heb ik JOP live gezien: DOA ('05), Hardenberg ('05), Deventer ('07) en Tilburg ('08). Het wordt wel weer eens tijd.
Daarnaast wil ik Jon graag weer eens live zien. Toen in 2010 (?) heb ik de show op 15 oktober (mijn verjaardag) moeten missen, tijdens die dvd-opname. Vier keer heb ik JOP live gezien: DOA ('05), Hardenberg ('05), Deventer ('07) en Tilburg ('08). Het wordt wel weer eens tijd.
Nou die in 2010 heb je niks aan gemist. Jon was totaal niet bij stem. Muzikaal was het goed, maar de slechte stem van Jon verpeste het voor mij nogal.
Nou die in 2010 heb je niks aan gemist. Jon was totaal niet bij stem. Muzikaal was het goed, maar de slechte stem van Jon verpeste het voor mij nogal.
- Eru Iluvatar
Even een middagje thuis werken en naar Oliva-plaat aan het luisteren (ik zat al bijna op 'Olivia - Behind The Curtain' te zoeken). Sierlijke, majestueuze muziek, maar het klinkt mij nog te veel als een aantal losse thema's van een gevarieerde rockopera en niet als echte, afgeronde nummers. Ze missen iets, ik ben er nog niet kapot van.
- Rebellion666
Absoluut het beste werk waaraan Oliva heeft meegewerkt sinds Streets van Savatage. Op een of andere manier roept dit album bij mij ook hetzelfde gevoel op als Streets toentertijd bij me deed. Wellicht heeft het iets te maken met het niet binnen de lijntjes kleuren ten opzichte van wat mensen van je verwachten/ willen horen. Kanshebber om hoog te eindigen in m'n jaarlijstje!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
http://www.zwaremetalen.com/interview/2 ... Oliva.html
Interessant stukje over de mislukte dvd, wel fijn dat we nog 40 minuten concert bij de komende JOP plaat krijgen.
Interessant stukje over de mislukte dvd, wel fijn dat we nog 40 minuten concert bij de komende JOP plaat krijgen.
Benieuwd hoe bewerkt de zang dan is.