May 30-31 - Neurotic Deathfest 2008

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Jesper

Bericht door Jesper » zo jun 01, 2008 3:43 pm

Soulcollector schreef:Ik vond de nieuwe nummers van Decrepit Birth live niet zo goed overkomen als op cd. Bij Cryptopsy sloten de nieuwe nummers goed aan op het oudere werk. Unmerciful was vet. Die drummer speelt retestrak; niet op fouten te betrappen.
Mooi, klinkt goed!
Heus.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jun 01, 2008 7:09 pm

Vrijdag middag zat ik op m'n werk en besloot ik na het lezen van de nieuwe Aardschok toch maar een kaart te halen voor de zaterdag.

Eenmaal aangekomen stond ik met gemengde gevoelens te wachten op Brutus wat mij tot dan toe eigenlijk altijd was tegen gevallen. Maar verdomme wat stond die band te blazen op het podium zeg! Zonder meer het beste optreden dat ik ooit van de band gezien heb. En die nieuwe drummer mag er zeker wezen... sms 'blast' on... man, wat een strakheid!
Dan Decrepit Birth, die ook sterk begonnen met de titeltrack van hun eerste plaat (in mijn ogen bijna een klassieker). De band gaf een enthousiaste show weg met een lekker stelist en een goed geluid. Dat de zang vaak nauwelijks te horen was, maakte door het briljante spel, vaak niet eens zoveel uit.
Fleshgod Apocalypse kende ik niet en kwam vrij saai en monotoon op mij over, waardoor ik besloot een pilsje te pakken en door te lopen naar de Neurotic Stage, alwaar Cephalic Carnage op het punt van beginnen stond. En godverdorie wat een show gaven ze weer weg! Vooraf wist ik niet wat ik kon verwachten omdat het toch meer een band is voor een klein zaaltje, maar tot mijn verbazing wisten ze zich ook in een enorme zaal staande te houden. De setlist bestond uit songs van zo'n beetje alle albums, en vooral afsluiter 'Lucid Interval' wist mij over te halen tot een potje bangen!
En dan door naar Sickening Horror wat mij op plaat niet echt weet te boeien. Tot mijn hele grote blijdschap bleek bij aankomst dat de band het niet gehaald had, en dat de band die ik op de afterparty van de vorige dag gemist had, Cephalotripsy, op het podium te staan. En die gaven een optreden weg, waar ik al zo'n anderhalf jaar op zat te wachten. Alle sterke songs van het debuut kwamen voorbij, en voor een slamfreak als ik was dit gewoon een natte droom, GEWELDIG!!!
Dan het Engelse Extreme Noise Terror waarvan het geluid wat tegen viel, maar wat muzikaal gezien toch erg fris op mij over kwam tussen al het brute DM geweld. Vooral Klassiekers van het briljante 'Holocaust In Your Head' deden het erg goed. Een wekome afwisseling dus.
Daarna even een moment van rust en vooraan wachten op Cryptopsy waar ik erg benieuwd naar was. En meteen tijdens het openings nummer wist ik weer dat het 'mijn' Cryptopsy was, dat op het podium stond. Wat een strot heeft die nieuwe zanger, en wat wist hij de oude krakers goed te vertegenwoordigen. Op een enkele (1?) nieuwe track na en Carrionshine van Once Was Not bestond de set louter uit klassiekers en was ik getuigen van een zeer geslaagd optreden.
Het kleine stukje wat ik van Impaled zag, klonk lekker, maar was het toch net niet.
Behemoth vervolgens deed wat ik van ze verwacht had; een bizar strakke set neer donderen die de grote zaal compleet op z'n kop zette. Sterke show, sterke set en een, zoals we van ze gewend zijn, wat overdrecen presentatie. Maar al met al een zeer vette show!
Na Behemoth besloot ik Origin te laten voor wat het is, en werd ik achteraf gezien getuigen van zo'n beetje het beste optreden van de dag; Condemned. Ik keek al lang uit naar een live show van deze heren, en toen ze eenmaal begonnen te spelen besefte ik weer waarom ik Origin had laten schieten. Het was behoorlijk rustig in de batcave, maar onterecht. Wat een retestrak USDM slam optreden was dit zeg. Misschien wel een van de beste shows die ik dit jaar gezien heb.

Hate Eternal heb ik uiteindelijk ook maar laten schieten, en ik besloot huiswaards te keren. Al met al heb ik een geweldige festivaldag gehad met een aantal zeer goede bands, een gezellige sfeer en een over het algemeen gezien goed geluid.
Ik was vooraf wat sceptisch over de grote zaal en de vele namen, maar achteraf niets dan respect voor de organisatie.

Gave dag!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Tox

Bericht door Tox » zo jun 01, 2008 7:41 pm

Hate Eternal was niet eens zó vet. Het klonk allemaal wat monotoon. Niet slecht, maar toen ik ze in de Goudvishal heb gezien waren ze toch beter. Maar kan natuurlijk ook aan de grotere zaal gelegen hebben.
NOT MY FUCKING TEMPO

Ben

Bericht door Ben » zo jun 01, 2008 8:22 pm

Zo dat was een gaaf weekend. Veel bands gezien voor mij waren de hoogtepunten: Cephalotripsy, Condemned, Suffocation, Aborted, Severe Torture, Brutus. Vrijdag speciaal voor Cephalotripsy naar de Little Devil gegaan. En gisteren speelde ze weer omdat Sickening Horror had gecanceld. Vind dat het ook goed georganiseerd was dit jaar.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo jun 01, 2008 8:50 pm

Na een paar biertjes op mijn overnachtingadres en het terras om de hoek bij de 013 maar eens naar de 013. Bleek dat je je combiticket moest omruilen voor een polsbandje. Prima natuurlijk, maar waarom ging dat allemaal zo tergend langzaam ?!
Enfin tegen 16 uur toch binnen en op naar de kleine zaal voor Hour of Penance, ben niet echt bekend met deze band maar wat ze live lieten horen klonk zeker interressant en zorgde voor een toffe opener.
Ook Hate vond ik een goed optreden weggeven, ondanks het feit dat één gitarist ontbrak.
Hate was goed, maar achteraf gezien niet goed genoeg om een kwartier Aborted voor te missen. Want die waren verschrikkelijk hard aan het rossen en wisten mij, ondanks het feit dat ik de band al erg vaak zag, flink omver te blazen.
Dying Fetus vind ik op plaat best lekker maar deed me live erg weinig.
Ook Coldworker vond ik wat tegenvallen, het knalde niet echt naar mijn bescheiden mening.
Asphyx is een enthousiaste band die erg goed zijn in wat ze doen. Alleen is datgene wat ze doen niet helemaal mijn ding.
Dat Suffocation nog steeds gewoon één van de allerbeste deathmetal-bands ter wereld is, werd hier vanavond ook weer eens bewezen. Volkomen geniaal en dé band van de vrijdag.
Blood Red Throne zorgde voor een knallend optreden in de kleine zaal en wisten me meer te overtuigen dan dat ze deden in Utrecht een paar maanden terug.
Tenslotte zorgde Napalm Death voor een mooi feestje als afsluiter van de eerste dag. Met nog een klein gastrolletje voor Frank Mullen (Suffocation). ND blijft een heerlijk enthousiaste band die live eigenlijk nooit teleur stelt.
Ook nog even naar The Little Devil geweest maar wat ik hoorde van Cephalotripsy klonk op dat moment niet interressant genoeg om van de bar af te komen.

Na een goede nachtrust, behoorlijk fris ontwaken en wat biertjes in de middag was het al vlug weer half 5 en opende Brutus de tweede dag met een erg vet optreden. Op plaat vind ik het wat saai maar live wist het me erg goed te vermaken.
Decripit Birth wist me ook goed te overtuigen maar had imho beter in de kleine zaal gepast.
Cephalic Carnage is altijd gaaf en zo ook vandaag weer. Toch zeker één van de meest originele bands in het DM-wereldje.
Toen Sickening Horror dacht ik . Maar de partij bruutheid die mij van het podium af kwam vond ik erg gaaf maar was zeker niet SH. Niemand die ik aansprak in de zaal kon mij met zekerheid zeggen wat het was. Gelukkig kwam ik even later de zanger tegen op de trap. Die mij zei dat het Cephalotripsy betrof. Ik vond dus veel vetter dan de avond ervoor. Maar dat kan op dat moment ook met alcohol/moeheid te maken hebben gehad natuurlijk.
Extreme Noise Terror pakte me op één of andere manier niet echt.
Unmerciful was een leuke kennismaking met een heerlijk doorbeukende band.
Op dit moment is Cryptopsy verantwoordelijk voor mijn plaat van het jaar en aangezien ze al jaren tot mijn favoriete bands behoren was dit voor mij de must see van de dag. En het was geniaal. Absoluut geweldig. Alleen veel te kort. Slecht een half uurtje ....
Hierdoor kon ik wel Impaled nog grotendeels zien en dat vond ik leuk want die wisten echt een feestje te bouwen in de kleine zaal !!
Behemoth is één van de beste livebands ter wereld. Dat lieten zij ook nu weer zien met een songkeuze waarbij hun black-metal-platen werden genegeerd maar das natuurlijk logisch op een deathmetalfestival.
Toen Behemoth klaar was liep ik als een speer naar de kleine zaal. Waar ik tot mijn blijde verrassing nog inkon. Net toen ik me de veel te volle, en veel te warme zaal inwurmde, begon Origin aan hun set. En die beukte de laatste restjes trommelvlies vakkundig uit mijn oren. Heersend !!
Hate Eternal was goed maar kon op dat moment zeker niet meer een aantal andere bands overtreffen.

Maar mensenlief, wat een geweldig gaaf feestje was dit. Vreselijk veel gave bands, toffe sfeer, niet tè druk op een geweldige locatie. Ik heb het vreselijk naar mijn zin gehad en heb niets dan lof voor de organisatie.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

havenblaster

Bericht door havenblaster » zo jun 01, 2008 9:28 pm

Het geluid bij Hate eternal was ook kut. Ik kon heel vaak nummers bij het begin niet eens herkennen omdat het gitaargeluid zo kut was. Dan is het ook niet zo gek dat het niet overkomt.....waardeloos

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jun 01, 2008 9:30 pm

Ik heb alleen een stukje gezien van 'Behold Judas' en dat klonk opzich nog wel aardig...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

havenblaster

Bericht door havenblaster » zo jun 01, 2008 9:33 pm

Heb op een gegeven moment maar gewoon van die goedkope gele oordopjes ingedaan, het werd er eigenlijk alleen maar beter op.

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo jun 01, 2008 9:46 pm

Ik had begrepen dat Severe Torture een andere set speelden, dan wat ze noormaal doen. Iemand die toevallig de setlist nog weet?

Daeminion

Bericht door Daeminion » zo jun 01, 2008 10:03 pm

Wat ik gelezen heb is dat ze een set gespeelt hebben met alleen maar nummers van Feasting On Blood en Misanthropic Carnage. Zou me niks verbazen dat dat ook een van de redenen is geweest dat het in die kleine zaal zo vol was, als ik de reacties hier zo lees. Die eerste twee albums raggen de laatste paar platen tot pulp.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jun 01, 2008 10:12 pm

Heeft iemand de setlists van Behemoth en Origin?
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » zo jun 01, 2008 10:29 pm

En de foto's staan inmiddels ook online op http://www.metal-experience.com onder Photos --> Festivals --> Neurotic Deathfest

Exmortem
Afbeelding

Aborted
Afbeelding

Asphyx
Afbeelding

Suffocation
Afbeelding

Brutus
Afbeelding

Cephalic Carnage
Afbeelding

Cryptopsy
Afbeelding

Behemoth
Afbeelding

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma jun 02, 2008 6:28 pm

Daeminion schreef:Wat ik gelezen heb is dat ze een set gespeelt hebben met alleen maar nummers van Feasting On Blood en Misanthropic Carnage. Zou me niks verbazen dat dat ook een van de redenen is geweest dat het in die kleine zaal zo vol was, als ik de reacties hier zo lees. Die eerste twee albums raggen de laatste paar platen tot pulp.
Ah jammer dat ik dat gemist heb dan.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma jun 02, 2008 10:46 pm

Even zo kort mogelijk:
Band van de dag was overduidelijk Napalm Death, het is gewoon mooi om te zien met hoeveel plezier en overtuiging ze nog steeds op het podium staan en ze durven ook nog eens fouten te maken. Daarnaast vond ik toch Asphyx toch net iets beter dan Aborted en Warbringer. Ik snap niet waarom mensen Suffocation zo geweldig vinden hoor, ze hebben echt geen geweldige show en de nummers lijken ook nog eens heel erg op elkaar.

En voor zaterdag:
Voor Decrepit Birth waren we op tijd vertrokken en dat betaalde zich wel uit zeg, wat waren zij lekker bezig. De oude nummers klonken al goed maar de nieuwe nummers klonken nog tien keer zo goed live.
Decrepit Birth en Cryptopsy vond ik uiteindelijk de twee beste bands van de dag, met drie hele goede opvolgers. Namelijk Cephalic Carnage, Hate Eternal en Behemoth.
Daarnaast heb ik me ook heel erg vermaakt bij Origin maar dat had niets met de prestaties van de band te maken eigenlijk.

Al met al heb ik me heel erg vermaakt. Ook op de afterparty op zaterdag in de Little Devil nog.

MetalJan

Bericht door MetalJan » di jun 03, 2008 7:02 pm

sugar daddy schreef: Ik snap niet waarom mensen Suffocation zo geweldig vinden hoor, ze hebben echt geen geweldige show en de nummers lijken ook nog eens heel erg op elkaar.
Haha grapjas! :lol:

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di jun 03, 2008 7:12 pm

Decrepit Birth was inderdaad ontzettend vet, absoluut mooi meegenomen om gezien te hebben omdat ik ze nog helemaal niet kende.
Het was leuk om Brutus weer eens te zien en verder was Behemoth klassiek vet, ook Cryptopsy beviel me erg goed en verder waren in de kleine zaal Impaled en Origin niet onaardig.
Was waarschijnlijk zelfs vet geweest als ik mezelf niet verplicht had om daar oordoppen te dragen.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » di jun 03, 2008 8:23 pm

MetalJan schreef:[..]

Haha grapjas! :lol:
Wat vind jij daar zo grappig aan?

Tox

Bericht door Tox » di jun 03, 2008 8:40 pm

Misschien omdat Suffocation wél een geweldige show neerzette en wél genoeg variatie in hun nummers heeft?

Beste band van de vrijdag.
NOT MY FUCKING TEMPO

havenblaster

Bericht door havenblaster » di jun 03, 2008 9:22 pm

Beste band van het weekend.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » di jun 03, 2008 10:34 pm

@ Eus:

Mooie plaatjes :D
Toch jammer dat ik niet geweest ben.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jun 03, 2008 10:49 pm

Het was een waanzinnig weekend.
Met te veel goede bands, waarvan ik, gelukkig, een groot deel wel gezien heb.

Prima sfeer ook en ik heb weer schandalig gelachen. Vooral toen een maat van mij door een vreemde werd aangezien voor Rob Oorthuis, wat uiteraard een hilarische conversatie opleverde.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

MetalJan

Bericht door MetalJan » wo jun 04, 2008 6:46 pm

sugar daddy schreef:[..]

Wat vind jij daar zo grappig aan?
Het antwoord is al reeds gegeven :P

Jesper

Bericht door Jesper » wo jun 04, 2008 9:39 pm

Jesper schreef:Als ik het zo lees, rostte Decrepit Birth wel en was Cryptopsy wel aardig. Hoe was Unmerciful?
Die drie bands ga ik hier namelijk woensdag zien :)
Niet dus. Om een of andere reden is de hele zooi afgelast. Helaas.
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jun 24, 2008 11:40 am

Beetje mosterd na de maaltijd, maar hierbij alsnog mijn uitgebreidere beleving van het feestje...

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=387
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » do jul 17, 2008 9:50 am

Mosterd na de maaltijd, desondanks:

Hoogtepunten:
- Suffocation, Hate, Aborted, Behemoth, Brutus, Houwitser, Lay down rotten !!, Hate Eternal.

Asphyx vind ik leuk; maar oer-lid Bacchus blijft een oer-slechte muzikant. Van Drunen daarentegen heerscht.

Lay down rotten was echt geweldig; helaas voor een lege zaal !?

Suffo rules :-)

Napalm Death was vooral komisch.

Behemoth heerscht !

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma feb 09, 2009 9:29 pm

Gaat hier nog een vervolg op komen dit jaar?
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma feb 09, 2009 10:39 pm

Op ZM is al een heel topic gewijd aan de 2009-versie van dit festival, die op 29 en 30 mei zou moeten plaatsvinden.
Verder blijft het allemaal akelig stil er rondom.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

gloomy88

Bericht door gloomy88 » ma feb 09, 2009 10:41 pm

Dat vind ik ook.Er had volgens mij al lang iets over bekend moeten zijn :?
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Cranial

Bericht door Cranial » di feb 10, 2009 12:05 am

ook ik ben erg benieuwd waar ruud mee bezig is momenteel :lol:
voor dit jaar of volgend jaar :wink:
Tullepetoanum Metallius

Vlekkie

Bericht door Vlekkie » di feb 10, 2009 9:38 pm

Ik heb 't gevoel dat ik iets moet/heb gepland op dat weekend.
En Ja hoor:
29 - 31 mei Opening + Ondersteuning vollybalweekend.

Het spijt me zeer voor de harmonie, maar dit jaar heb ik steeds wat te doen als ik naar een concert wil. En ze zoeken het maar lekker uit, want ik ga naar Nerotic Deathfest!
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

propke

Bericht door propke » di feb 10, 2009 9:49 pm

dan moet het wel doorgaan natuurlijk normaal wordt het toch wel stilletjes aan tijd voor datums
als ik durst hem heb ik echt durst
http://www.myspace.com/propke http://www.myspace.com/wezelgrindfest

Cranial

Bericht door Cranial » di feb 10, 2009 11:49 pm

propke schreef:dan moet het wel doorgaan natuurlijk normaal wordt het toch wel stilletjes aan tijd voor datums
ik weet zeker dat ruud druk bezig is ;)
Tullepetoanum Metallius

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo feb 11, 2009 1:15 pm

dit jaar hopen dat ik wel kan
alleen waarom hebben we het over dit komende jaar als er toch echt 2008 in de topictitel staat?

Plaats reactie