My Dying Bride
- thomaster87
- Contacteer:
Ik zit nog steeds te twijfelen of deze mijn centjes waard zou kunnen zijn, want ik vond de vorige plaat helemaal niks. Wie kan mij echt overtuigen?? Waarom deze CD en niet een willekeurige andere? Voegt hij nog echt iets toe aan de discografie van My Dying Bride?
...en het geld hebben we lekker toch gehad!
- Bleek No. 1
Zeer goed!Avalon schreef:Vandaag heb ik het album The angel and the dark river van een collega meegekregen omdat ik nog niet bekend was met My Dying Bride.
Ik heb mijn eerste luisterbeurt als intens ervaren, dit is zeker goed bevallen.
Zeker voor een eerste MDB album.
Volgende stap: As The Flowers Withers.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Wow, die clip is serieus heel erg goed geschoten. Ik heb MDB na Songs Of Darkness, Words Of Light niet heel erg meer gevolgd, maar dit klinkt zeker veelbelovend!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Geheim_502
Vroeger luisterde ik bijna nooit Doom Metal. Door My Dying Bride oa. is het kwartje toch gevallen. Ik ben nu langzamerhand steeds meer bandjes aan het ontdekken (die voor de echte kenner waarschijnljk al lang bekend zijn
) en vind Doom concerten ook steeds leuker.
Persoonlijk vind ik tot nu toe A line of Deathless King het beste album. Vooral het nummer Thy Raven Wings kan mij bekoren. Laatst ook maar eens Turn Loose The Swans gekocht en was ook mooi om te luisteren.

Persoonlijk vind ik tot nu toe A line of Deathless King het beste album. Vooral het nummer Thy Raven Wings kan mij bekoren. Laatst ook maar eens Turn Loose The Swans gekocht en was ook mooi om te luisteren.
FACTA NON VERBA
- cataclysm child
- KoenM
- Contacteer:
Re: My Dying Bride
Ik heb nog eens Songs of darkness, words of light opgezet. Wat een geweldige plaat blijft dat toch. Samen met Turn Loose the Swans, The Angel and the Dark River en Like Gods of the Sun hun beste werk imho.
- cataclysm child
Voor mij is The Dreadful Hours veruit hun beste, nipt gevolgd door Turn Loose The Swans en Songs of Darkness...
Ook het vaak verguisde 34,788%... Complete doet het hier erg goed.
Ook het vaak verguisde 34,788%... Complete doet het hier erg goed.
Faustian Spirit of the Earth
- Bleek No. 1
Re:
Ik ook, terwijl veel die hard fans het helemaal niks vonden. Vooral 'Heroin Chic'. Van mij mag het hoor!Satyr schreef:Had ik ook, ik heb ooit eens voor €9 'The Light at the End of the World' gehaald en was meteen verkocht.Ik vind het veel bekritiseerde '34,788%' album trouwens wél goed.

- cataclysm child
Hopelijk beter dan dat saaie For Lies I Sire.MY DYING BRIDE: New Album Details Revealed - July 26, 2012
U.K. doom metal veterans MY DYING BRIDE have set "A Map Of All Our Failures" as the title of their new album, due on October 15 In Europe and October 16 in the U.S. via Peaceville Records on CD, double vinyl and special-edition CD/DVD. The CD eas recorded and mixed at Futureworks Studios in Manchester, England with the band's longtime production partner Rob "Mags" Magoolagan at the helm.
"A Map Of All Our Failures" track listing:
01. Kneel Till Doomsday
02. The Poorest Waltz
03. A Tapestry Scorned
04. Like A Perpetual Funeral
05. A Map Of All Our Failures
06. Hail Odysseus
07. Within The Presence Of Absence
08. Abandoned As Christ
Ben benieuwd!
- Bleek No. 1
Saai? Ik vind het echt alles behalve dat. Wat vindt je van Evinta?cataclysm child schreef: Hopelijk beter dan dat saaie For Lies I Sire.
Ben het met Cataclysm eens, The Lies I sire was iig niet hun beste. Evinta vond ik een gemiste kans.
- cataclysm child
Nog niet gehoord eerlijk gezegd.Black No. 1 schreef:Saai? Ik vind het echt alles behalve dat. Wat vindt je van Evinta?cataclysm child schreef: Hopelijk beter dan dat saaie For Lies I Sire.
Ik vind for lies I sire beter dan Evinta
- Bleek No. 1
Dat sowieso, ook al is Evinta echt mooi, maar daar moet je veel meer voor in de stemming zijn vanwege de traagheid.dallandra schreef:Ik vind for lies I sire beter dan Evinta
Ik zag de aankondiging gisteren ook ja, prachtig artwork weer. Ik ben erg benieuwd naar deze plaat.
In tegenstelling tot Cataclysm Child vond ik For Lies I Sire wel een erg sterke plaat, niet hun beste, maar toch zeker een paar pareltjes er op zoals een Santuario Di Sangue.
In tegenstelling tot Cataclysm Child vond ik For Lies I Sire wel een erg sterke plaat, niet hun beste, maar toch zeker een paar pareltjes er op zoals een Santuario Di Sangue.
Mooi man, nu een zaalshow in België aub.
Als m'n tante klootjes had, was het m'n oom geweest...
Daar word ik dan wel weer gelukkig van! De mix klinkt een beetje ruw en galmend, maar ik ben wel heel benieuwd naar de rest van het album nu!
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.
- cataclysm child
Dat klinkt zeker goed, agressieve stukken zowaar én grunts 

Hier wordt ik wel vrolijk van idd
- Bleek No. 1
Vrolijk van? Het is verdomme doommetal.
Maar klinkt zeker niet onaardig nee, ben erg benieuwd naar het volledige album, en als dat een beetje in de lijn van die laatste EP ligt kan hij nog wel eens hoog gaan eindigen in de jaarlijst.

- KoenM
- Contacteer:
Wat zou Aaron daarvan vinden als hij Nederlander was? He?dallandra schreef:Hier wordt ik wel vrolijk van idd
Ik ben enorm benieuwd. Dit nummer smaakt naar meer!
ik denk dat ie wel blij zou zijnKoenM schreef:Wat zou Aaron daarvan vinden als hij Nederlander was? He?dallandra schreef:Hier wordt ik wel vrolijk van idd

Heel gaaf nummer. Ik kijk uit naar het volgende album.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Dit smaakt in ieder geval al naar meer.
- Bleek No. 1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oemPB6j6 ... r_embedded[/youtube]
Uiteindelijke productie.
Nog 10 daagjes!
Uiteindelijke productie.
Nog 10 daagjes!
Nog een vrijgegeven nummer: Hail Odysseus.
Als m'n tante klootjes had, was het m'n oom geweest...
Mijn eerste indruk van de nieuwe plaat is goed! Kom maar op met die show tijdens de EMM!
- Bleek No. 1
+1!Sorcha schreef:Mijn eerste indruk van de nieuwe plaat is goed! Kom maar op met die show tijdens de EMM!

+2!Black No. 1 schreef:+1!Sorcha schreef:Mijn eerste indruk van de nieuwe plaat is goed! Kom maar op met die show tijdens de EMM!

Nou, dat valt even zwaar tegen zeg! My Saai-ing Bride.
Ja sorry, maar het kabbelt en kabbelt en kabbelt maar door, met een paar blaststukjes, maar ik mis kippevel riffjes of geniale keyboards. Zelfs de viool lijkt er wel in 'gephotoshopt', het klinkt geforceerd.
Ja sorry, maar het kabbelt en kabbelt en kabbelt maar door, met een paar blaststukjes, maar ik mis kippevel riffjes of geniale keyboards. Zelfs de viool lijkt er wel in 'gephotoshopt', het klinkt geforceerd.
- cataclysm child
Kan toch moeilijk slechter zijn dan For Lies I Sire? De voorsmaakjes van A Map of All Our Failures vond ik zowaar veelbelovend, dus ik ben benieuwd.
For Lies I Sire vond ik ook niet boeiend.
Ik mis gewoon nummers die blijven hangen. Die nieuwe heeft alle nummers in het tempo van de titelsong van 'the light at the end of the world'.
Ik mis gewoon nummers die blijven hangen. Die nieuwe heeft alle nummers in het tempo van de titelsong van 'the light at the end of the world'.
Ik kon me ook niet beheersen en heb em ook alvast op staan. Ik vrees dat Cataclysm Child teleurgesteld gaat zijn, want ik vind em erg in het verlengde liggen van de vorige plaat. Een Klassieker alla The Angel of The light had ik niet verwacht en ik vind ook For Lies geen slechte plaat, dus ik ben weer tevreden over deze nieuwe.
Ik weet niet of het aan mijn rip (download) ligt, maar ik vind het geluid niet om over naar huis te schrijven, en dan met name de mix. Klinkt dof en zacht. Ook liggen de drums erg ver naar de achtergrond. Dit was me niet opgevallen toen ik Kneel till Doomsday via Soundcloud luisterde.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik zou hem kopen, dat scheelt vaak.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Na hem een paar keer geluisterd te hebben vind ik hem best fijn
Zeker en tot zover 'klinkt' hij de koop wel waard.Lennert schreef:Ik zou hem kopen, dat scheelt vaak.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Bleek No. 1
Tot dusver ben ik niet blij verrast met de nieuwste plaat.
True, ik ben pas bezig met mijn eerste luistersessie (t/m 'A Map Of All Our Failures') en ik val zowaar in slaap. Kan misschien komen doordat ik afgelopen nacht maar 3 uur heb geslapen, maar toch.
Tot dusver vind ik alleen 'Kneel Till Doomsday' lekker klinken, maar er komen nog zat luisterbeurten, dus het kan zijn dat ik van gedachten word veranderd.
True, ik ben pas bezig met mijn eerste luistersessie (t/m 'A Map Of All Our Failures') en ik val zowaar in slaap. Kan misschien komen doordat ik afgelopen nacht maar 3 uur heb geslapen, maar toch.
Tot dusver vind ik alleen 'Kneel Till Doomsday' lekker klinken, maar er komen nog zat luisterbeurten, dus het kan zijn dat ik van gedachten word veranderd.
ja,dat had ik ook pas na een paar keer luisterenBlack No. 1 schreef:Tot dusver ben ik niet blij verrast met de nieuwste plaat.