en dat kan ik beamen
ben naar concert van nono garcia geweest, flamenco meets jazz, met subtiele saxofonist en ook wat standards

ook kaartje voor dit gekocht:
http://www.cultuurcentrummechelen.be/pr ... layid=1225
Eric Vloeimans - Hyper (vervolg op Gatecrash en ik vind 'em beter)Kriestof schreef:de belgische jazz scene ken ik redelijk, de nederlandse helemaal niet zo goed
ik heb enkel gatecrash van eric vloeimans
dus mijn vraag is, welke jazz albums moet ik zeker leren kennen van Nederlandse bodem?
elk jazz genre is goed, behalve vocale niet, dus instrumentale jazz wil ik horen
..............hier ben ik gewoon stil van.Kriestof schreef:oja, kwam nog typisch nederlandse jazz tegen
http://www.youtube.com/watch?v=JL9BrZ-z ... re=related
wel aparte kerel die han bennink
ja, uitstekend albumEdwynn schreef:Onlangs heb ik Empyrean Islands van Herbie Hancock in huis gehaald. Wat mij betreft een zeer verslavend album.
Vooral The Egg is echt een prijsstuk. De dialogen die de piano aangaat met de trompet zijn om van te smullen. En de sinister ronkende basgeluiden zorgen voor de nodige sfeerwisselingen.
Prachtig gewoon.
the jazz composers orchestra is idd erg interessant, vooral het gelijknamig album uit 1986 vind ik meer dan geodNakur schreef:Lijstjes tijd. Favoriete jazzplaten:
1. Supersilent - 7
2. Charles Mingus - The Black Saint And The Sinner Lady
3. The Jazz Composers Orchestra - The Jazz Composers Orchestra
4. Keith Jarrett - The Survival's Suite
5. John Coltrane - A Love Supreme
6. Scorch Trio - Luggumt
7. Charlie Haden - Liberation Music Orchestra
8. peter Brötsmann Octet - Machine Gun
9. Miles Davis - Bitches Brew
10. Ornette Coleman - The Shape of Jazz to Come
die heb ik origineel, in digipakJonathaan schreef:Kriestof, je kan Some Skunk Funk van the Brecker Brothers eens uitchecken (album én tune). Of het helemaal voor funk uit moet gaan vind ik niet voor 100% maar het blaast stoomt, blazers alle shit. En swingen! Tering. Trouwens meer van de BB's is te gek maar hier ging me een lampje branden bij je omschrijving.
http://www.youtube.com/watch?v=UIGsSLCo ... re=related
Pff, moeilijk. Je houdt het van me tegoed. Maar ik 'ben sowieso veel meer van' Jazz dan van Funk dus ik ken die scene niet extreem goed. Maar ik zal eens goed denken.Kriestof schreef:[..]
die heb ik origineel, in digipak
maar wel zeer toevallig, dat is enige funk jazz cd die ik heb en goed vind
en dat soort funkjazz zoek ik dus
dus misschien weet jij nog wat?
Ahum... North Sea Jazz?Kriestof schreef:ik heb kaartjes gekocht voor onder andere mc coy tyner (pianist van onder andere coltrane) die samen optreed met john zorn gitarist Bill frisell, voor jose james, voor richard galliano, voor brad mahliau, voor toots thielemans, voor jef neve met de filharmonie
worden drukke jazz maanden
ik heb duidelijk weer een nieuwe obsessie
north sea jazz is een snob festival dat teveel kostRascul schreef:[..]
Ahum... North Sea Jazz?
Dan ben ik toch goedkoper uit vrees ik... Plus, North Sea trekt nogal wat bijzondere combinaties (McCoy met Frisell, Mehldau met Charlie Haden, Jorge Rossy en Lee Konitz, vorig jaar Richard Bona met McFerrin en Cyro Baptista, zo nog een paar). Misschien dat ik het gewoon relaxt vind om rond te lopen en a la minute keuze te hebben zonder per optreden een uur te moeten reizen... En snob vind ik best meevallen, dat hangt er helemaal vanaf met wat voor houding je er heen gaat.Kriestof schreef:[..]
north sea jazz is een snob festival dat teveel kost
ik ga naar gent jazz festival en andere concerten zijn clubshows
ben in totaal 100 euro kaartjes kwijt voor vijftien top optredens, daar kan north sea jazz heel veel van leren
Ook dat valt wel mee. Als je met groot bedoelt, populair en main-stream, oké, maar daarvoor moet je dan weer niet naar North Sea. Hoewel ik het geheel met je eens ben dat die extra kaartjes volkomen crap zijn als ze al een prijs van 170 heffen voor een driedagenkaart.Sargatanas schreef:NSJ inderdaad prijzig en dan moet je vaak voor de grote namen ook nog eens extra bij betalen.
Hans Teeuwen heb ik onlangs op televisie gezien. Ik vond het werkelijk ver-schrik-kelijk. Ik heb al niet heel veel met vocale jazz maar dit was echt om te janken.Kriestof schreef:de laatste maanden nog veel jazz (onbekende) optredens gezien
het bekendste van die zooi:
hans teeuwen die jazz covers zingt, goeie (bekende) muzikanten, hans teeuwen zingt matig, maar is soms wel grappig, het is dat het voor niets was (koste 25 euro normaal) anders was ik niet geweest
jef neve en defilharmonie, de bekendste belgische jazz pianist trad samen met een symfonisch orkest om en ze speelden zowel klassiek als jazz (copland, bernstein,..)
new cool collective op breda jazz festival, ncc is altijd wel leuk
Kan ik allebei enorm beamen. The Bad Plus is altijd erg gaaf, zowel instrumentaal als met de vocalist waar ze nu mee spelen. Er komt binnekort in het Bimhuis een interessant project van/met Ethan Iverson en Dave King (respectievelijk pianist en drummer van TBP), beetje freejazzig. Ik ga zeker kijken.Kriestof schreef:doe je goed lucas
ben naar new york geweest en verschillende clubs bezocht, zie bijvoorbeeld het john zorn topic
beste en meest authentieke zaaltje dat ik ben geweest was village vanguard, enige club waar praten verboden dis en het echt nog om de muziek draait, is in sfeervolle kale kelder waar snobisme gelukkig nog niet eens doorgedrongen
heb er uitstekend concert van the bad plus gezien
voor iedereen die naar ny gaat is village vanguard dus grote aanrader