Black Metal Topic
- impaled succubus
De Zweedse Leviathan is aardig, maar valt amper speciaal te noemen.Robgoroth schreef:Ik ga voor de eerste keer Leviathan luisteren! De Zweese variant ditmaal, Far Beyond The Light staat op m'n PC zie ik net.
Luister dan eens de Amerikaanse (je weet wel, Tentacles Of Whorror). Da's pas ziekelijke zwarte drab.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- impaled succubus
Ik hoor zioveel mensen zo positief over dat album dat ie nog alleen maar kan tegenvallen ( net als Funeral Winds - Salvation destijds).Meltdown schreef:[..]
De Zweedse Leviathan is aardig, maar valt amper speciaal te noemen.
Luister dan eens de Amerikaanse (je weet wel, Tentacles Of Whorror). Da's pas ziekelijke zwarte drab.
Dan moet je 'm ook maar niet maanden na de rest nog eens gaan luisteren.
Degenen die hem wel meteen opgezet hebben zijn eenstemmig tot de conclusie gekomen dat dit een verdomd stevig album is, en of je het daarom meteen overrated wilt noemen is jouw keuze. Ik persoonlijk, zeg dat dit één van die albums is die de lof die het krijgt ook verdient. Je hebt terechte ophemeling en onterechte. Neem van mij aan dat dit album je zeker zal gaan bevallen als je geen wereldrevolutie verwacht. Wat je wel mag verwachten is vieze zwarte smurrie die je compleet verzuipt in een moeras van misantropie (of zoiets, ik ben maar vaag). Het heeft wat gemeen met Xasthur, maar dan nóg zieker.
Degenen die hem wel meteen opgezet hebben zijn eenstemmig tot de conclusie gekomen dat dit een verdomd stevig album is, en of je het daarom meteen overrated wilt noemen is jouw keuze. Ik persoonlijk, zeg dat dit één van die albums is die de lof die het krijgt ook verdient. Je hebt terechte ophemeling en onterechte. Neem van mij aan dat dit album je zeker zal gaan bevallen als je geen wereldrevolutie verwacht. Wat je wel mag verwachten is vieze zwarte smurrie die je compleet verzuipt in een moeras van misantropie (of zoiets, ik ben maar vaag). Het heeft wat gemeen met Xasthur, maar dan nóg zieker.
Laatst gewijzigd door Meltdown op za okt 30, 2004 12:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Helemaal mee eens!Meltdown schreef:Dan moet je 'm ook maar niet maanden na de rest nog eens gaan luisteren.
Degenen die hem wel meteen opgezet hebben zijn eenstemmig tot de conclusie gekomen dat dit een verdomd stevig album is, en of je het daarom meteen overrated wilt noemen is jouw keuze. Ik persoonlijk, zeg dat dit één van die albums is die de lof die het krijgt ook verdient. Je hebt terechte ophemeling en onterechte. Neem van mij aan dat dit album je zeker zal gaan bevallen als je geen wereldrevolutie verwacht.
- impaled succubus
Dit gewoon qua omschrijving een erg twijfelachtig album. Het wordt 24/7 vergeleken met Xasthur en die band heeft echt bagger uit gebracht en laat ik nou niet zo nicht zijn die het eerst donload --> grijs draait en het dan na een paar als ie 'm goedkoop ziet liggen pas koopt.Meltdown schreef:Dan moet je 'm ook maar niet maanden na de rest nog eens gaan luisteren.
Nee ik koop mijn meuk gewoon en ik heb dus echt geen zin een tweede 'Funeral of Being' binnen tehalen.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
dat is Funeral Mist lieve schat!impaled succubus schreef:[..]
Ik hoor zioveel mensen zo positief over dat album dat ie nog alleen maar kan tegenvallen ( net als Funeral Winds - Salvation destijds).
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
- impaled succubus
Waarom zou je blackmetal luisteren terwijl er heavymetal is?
Waarom zou je blackmetal spelen? Enig excuus is dat je een talentloze flikker bent die toch scenepoints wilt scoren.
Waarom luisteren trouwens fucking veel kankerblekkies heavymetal, en spelen kansloze blackmetal?
Check alleen het aantal covers maar.
Waarom zou je blackmetal spelen? Enig excuus is dat je een talentloze flikker bent die toch scenepoints wilt scoren.
Waarom luisteren trouwens fucking veel kankerblekkies heavymetal, en spelen kansloze blackmetal?
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- impaled succubus
Waarom bestaat er nog geen verplichte euthanasie?CoenV schreef:Waarom zou je blackmetal luisteren terwijl er heavymetal is?
Hehe, ik heb hem ook blind gekocht.impaled succubus schreef:[..]
Dit gewoon qua omschrijving een erg twijfelachtig album. Het wordt 24/7 vergeleken met Xasthur en die band heeft echt bagger uit gebracht en laat ik nou niet zo nicht zijn die het eerst donload --> grijs draait en het dan na een paar als ie 'm goedkoop ziet liggen pas koopt.
Nee ik koop mijn meuk gewoon en ik heb dus echt geen zin een tweede 'Funeral of Being' binnen tehalen.

Ik moet er nog wel bij zeggen dat dit een stuk experimenteler is. Er word veelvuldig gebruikgemaakt van een...hoe zal ik het noemen....verzuipende bandjes effect. Je moet je indenken dat je een bandje hebt met creepy nachtmuziek van van die oude porseleinen LP's op zo'n draaislingerspeler, inclusief de crappy kraakkwaliteit, dat je dan gaat rotzooien met de startknop van je cassettedeck, en dat het effect niet het sneller afspelen van het bandje is, maar juist het tegenovergestelde. Het verzuipt en vertraagt, komt weer terug, verzuipt, en op zo'n manier verder. Dit wordt door de op het eerste gehoor toch al redelijke chaos van beukende of slepende riffs, tempowisselingen en moeilijk definieërbare vocalen heengegooit, wat dus een geheel vormt dat eigenlijk constant bezig is met zichzelf los te spartelen uit de 'Tentacles Of Whorror' die de muziek in het denkbeeldige vieze dikke moeras proberen te trekken en te verdrinken. Een erg 'eng' geluid is het gevolg. Het is allemaal erg experimenteel en dat maakt het zo leuk. De Xasthur invloeden komen weer boven in het ondefinieërbare van de muziek en de zieke lyrics. Door dit soort platen merk je duidelijk dat Black Metal aan het doorevolueren is naar een nieuw geluid, en albums als deze kunnen maar net de grondleggers ervan zijn.

- impaled succubus
- impaled succubus
Het is zeker geen bagger die ik goed probeer te praten. Denk je echt dat minstens 10 idioten hier allemaal lopen te zeggen hoe goed ze die plaat vinden en er stuk voor stuk eigenlijk geen bal van menen?
Het geluid is alleen zo moeilijk om te omschrijven, wat die ellenlange uitleggen van me als gevolg heeft. Maar de sfeer is echt griezelig te noemen. Een pure defenitie van hersenlijke ziekheid. Zoiets hoor je niet vaak.
En ik raad je af om 'm "even in de Boudisque te luisteren", want dit is geen muziek die de op de eerste luisterbeurt meteen tot je doordringt. Misschien dat je de sfeer al kunt proeven, wat mooi zou zijn, maar bedenk je wel dat je amper aandacht aan die plaat besteedt hebt wanneer je 'm na één ontevreden in het rek terugzet.
Het geluid is alleen zo moeilijk om te omschrijven, wat die ellenlange uitleggen van me als gevolg heeft. Maar de sfeer is echt griezelig te noemen. Een pure defenitie van hersenlijke ziekheid. Zoiets hoor je niet vaak.
En ik raad je af om 'm "even in de Boudisque te luisteren", want dit is geen muziek die de op de eerste luisterbeurt meteen tot je doordringt. Misschien dat je de sfeer al kunt proeven, wat mooi zou zijn, maar bedenk je wel dat je amper aandacht aan die plaat besteedt hebt wanneer je 'm na één ontevreden in het rek terugzet.
- impaled succubus
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat een echt volwassen persoon die toe-rekenings-vat-baar-is diep in zijn hart een band al Von geniaal vindt dus waarom niet hetzelfde probleem bij deze band?Meltdown schreef:Het is zeker geen bagger die ik goed probeer te praten. Denk je echt dat minstens 10 idioten hier allemaal lopen te zeggen hoe goed ze die plaat vinden en er stuk voor stuk eigenlijk geen bal van menen?
'Moeilijk uit te leggen geluid' en 'ziekheid' zijn loze kreten die ik al zo vaak heb horen vallen. En ik heb echt al wel veel meuki gehoord; Geef me zo'n 7 minuten luister tijd in de Boudisque en ik weet of ik die plaat iets vind.
Als je iets echt zieks wil horen luister dan eens Todestor.
Wees gerust, de standaard Darkthrone klonen zullen echt niet zomaar verdwijnen als je het mij vraagt.impaled succubus schreef:Geluid van de nieuwe blabla.. Displeased verkoop praatje gezever.
En ook al is het wel zo. Als de vierde wave black metal bestaat uit pseudo depresieve funeral doom bandjes met een kut productie word ik ouwe lul.

Echter, als ik kijk naar bands als Blut Aus Nord, Nehëmah, Leviathan enz., die allemaal op een uitstekende manier rauwe Black vermengen met koude Ambient, krijg ik het gevoel dat er zich langzaam aan een nieuw geluid aan het ontwikkelen is. En dat is niets nieuws, daar de tweede golf ook beduidend anders klonk dan de eerste.
Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat de stijlen die typerend waren voor eerdere golven zomaar pleite gaan. Nu heb je ook zat bands die nog de Thrashy stijl van de eerste golf spelen. Wat dat betreft zou je juist blij moeten zijn dat er zich steeds nieuwe stijlen ontwikkelen terwijl de oude aanwezig blijven. Zo is er voor ieder wat wils, en wie wil dat nu niet?

- impaled succubus
Ik maak mij echt geen zorgen over de Darkthrone cloontjes, als ik iets zaaddodende muziek vind...Meltdown schreef:[..]
Wees gerust, de standaard Darkthrone klonen zullen echt niet zomaar verdwijnen als je het mij vraagt.
Echter, als ik kijk naar bands als Blut Aus Nord, Nehëmah, Leviathan enz., die allemaal op een uitstekende manier rauwe Black vermengen met koude Ambient, krijg ik het gevoel dat er zich langzaam aan een nieuw geluid aan het ontwikkelen is. En dat is niets nieuws, daar de tweede golf ook beduidend anders klonk dan de eerste.
Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat de stijlen die typerend waren voor eerdere golven zomaar pleite gaan. Nu heb je ook zat bands die nog de Thrashy stijl van de eerste golf spelen. Wat dat betreft zou je juist blij moeten zijn dat er zich steeds nieuwe stijlen ontwikkelen terwijl de oude aanwezig blijven. Zo is er voor ieder wat wils, en wie wil dat nu niet?
Voor ontwikkeling binnen de musziek sta ik altijd open. Ik luister zelf voornamelijk bands uit de nieuwste wave black metal. Dingen als venom, possesd en, oude, Mayhem zijn echt niet aan mij besteed.
Nee ik zeg dat als de volgende wave alla Xasthur gaat klinken dat ik dan bewust achterblij en slechts de uitschieters zou mee pakken. Maar ach dat geloof ik niet. Nee ik denk dat het gewoon alla Armagedda en Behexen blijft.
- zwarte krijser
- Samoht Slegov
Ik kan eigenlijk elke 'wave' black metal wel waarderen. Ook bands al Xasthur en Leviathan vind ik geweldig. Eindelijk bands die eens iets anders brengen dan van die bandjes in de stijl van de oude darkthrone/mayhem, die zijn er inmiddels wel genoeg.impaled succubus schreef:[..]
Ik maak mij echt geen zorgen over de Darkthrone cloontjes, als ik iets zaaddodende muziek vind...
Voor ontwikkeling binnen de musziek sta ik altijd open. Ik luister zelf voornamelijk bands uit de nieuwste wave black metal. Dingen als venom, possesd en, oude, Mayhem zijn echt niet aan mij besteed.
Nee ik zeg dat als de volgende wave alla Xasthur gaat klinken dat ik dan bewust achterblij en slechts de uitschieters zou mee pakken. Maar ach dat geloof ik niet. Nee ik denk dat het gewoon alla Armagedda en Behexen blijft.
Waarom zeiken lelijke mensen altijd zo.CoenV schreef:Waarom zou je blackmetal luisteren terwijl er heavymetal is?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik kan persoonlijk alle black metal waarderen, maar het moet natuurlijk niet te gladjes worden en met stapels keyboards hoeft het van mij ook niet (met enkele uitzonderingen)
Ik heb gisteren de twee albums van Drudkh binnen gekregen en dat zijn werkelijk majestueuze cd's..meest sfeervolle bm cd's die ik in tijden heb gehoord.
Tevens ontving ik Bilskirnir - In Flames of Purification en hoewel dat een door Burzum geïnspireerde band is, blijft het door het folky element in de riffs toch zeer boeiend om naar te luisteren.
Ook zat Vargsang - Call of The Nightwolves bij de mail en dat is ook een hele vette black metal plaat. Jammer dat de drums wat minder sterk zijn geproduceerd, maar de megagave zang van Vargsang zelf maakt het weer fantastisch. Één van m'n favoriete black metal zangers sinds het uitkomen van de debuut-cd van Nordisches Blut.
Vandaag kwam de nieuwe Marduk schijf binnen en die bevalt me ook uitstekend. De stem ligt me een heel stuk beter als die van Legion, maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Het is meer een mengeling tussen een standaard black metal krijs en een venijnige thrash stem.
Kortom, genoeg luistervoer weer
ook nog ff besteld:
Branikald - Rdyandalir (weer beter en atmosferischer)
Branikald - Varg Fjerne a Tornet (nog niet gehoord, blinde koop, hoor het wel, kan niet teleurstellen bij mij)
Finist - Crosses shall Burn! (ik had wat mp3's van deze Power black metal band gedownload vanwege de aanwezigheid van leden van Nokturnal Mortum..en het bleek verdomd aardige ns power black metal te zijn..de teksten zijn om te janken en de clean zang is wat minder, maar de muziek is flitsend en verrassend sterk)
Raven Dark - Ruler's Age (cd van deze Russische bm band..ondanks het foutje verderop de cd, word dit wel weer genieten geblazen..de tapes waren goede black metal albums..rauw!!)
Ik heb gisteren de twee albums van Drudkh binnen gekregen en dat zijn werkelijk majestueuze cd's..meest sfeervolle bm cd's die ik in tijden heb gehoord.
Tevens ontving ik Bilskirnir - In Flames of Purification en hoewel dat een door Burzum geïnspireerde band is, blijft het door het folky element in de riffs toch zeer boeiend om naar te luisteren.
Ook zat Vargsang - Call of The Nightwolves bij de mail en dat is ook een hele vette black metal plaat. Jammer dat de drums wat minder sterk zijn geproduceerd, maar de megagave zang van Vargsang zelf maakt het weer fantastisch. Één van m'n favoriete black metal zangers sinds het uitkomen van de debuut-cd van Nordisches Blut.
Vandaag kwam de nieuwe Marduk schijf binnen en die bevalt me ook uitstekend. De stem ligt me een heel stuk beter als die van Legion, maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Het is meer een mengeling tussen een standaard black metal krijs en een venijnige thrash stem.
Kortom, genoeg luistervoer weer

ook nog ff besteld:
Branikald - Rdyandalir (weer beter en atmosferischer)
Branikald - Varg Fjerne a Tornet (nog niet gehoord, blinde koop, hoor het wel, kan niet teleurstellen bij mij)
Finist - Crosses shall Burn! (ik had wat mp3's van deze Power black metal band gedownload vanwege de aanwezigheid van leden van Nokturnal Mortum..en het bleek verdomd aardige ns power black metal te zijn..de teksten zijn om te janken en de clean zang is wat minder, maar de muziek is flitsend en verrassend sterk)
Raven Dark - Ruler's Age (cd van deze Russische bm band..ondanks het foutje verderop de cd, word dit wel weer genieten geblazen..de tapes waren goede black metal albums..rauw!!)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Power Black Metal?Finist - Crosses shall Burn! (ik had wat mp3's van deze Power black metal band gedownload vanwege de aanwezigheid van leden van Nokturnal Mortum..en het bleek verdomd aardige ns power black metal te zijn..de teksten zijn om te janken en de clean zang is wat minder, maar de muziek is flitsend en verrassend sterk)
Finist vond ik echt extreem kazig. NS power metal komop zeg... Misschien iets voor de rhapsody fanaten.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
in dit geval is het muzikaal snelle power metal met wat zware rauwe elementen..de zang is deels clean en het black metal element vinden we voornamelijk terug in het andere gedeelte van de vocalen, dat bestaat uit black metal screamsMeltdown schreef:[..]
Nee, jij mag me uitleggen wat Power Black Metal is, want ik kan me een combinatie tussen die twee niet echt voorstellen.
Niet altijd meteen in de verdediging schieten joh.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- Samoht Slegov
- impaled succubus
Tuurlijk heeft iedere 'wave', stijl of stroming wel iets/een paar bands die mij aanspre(e)ken/t. Xasthur heeft idd wel aardige releases maar ook onmeunige meuk en ik vind het zeker niet iets wat uitgemolken hoeft te worden.Samoht Slegov schreef:[..]
Ik kan eigenlijk elke 'wave' black metal wel waarderen. Ook bands al Xasthur en Leviathan vind ik geweldig. Eindelijk bands die eens iets anders brengen dan van die bandjes in de stijl van de oude darkthrone/mayhem, die zijn er inmiddels wel genoeg.
Tering, wat is Nexus Polaris toch een enorm vette cd. Die lekkere hoge deuntjes van het staccate bespeelde keyboard komend, in combinatie met die loodzware gitaren. Daar het diepe gekrijs overheen, plus een rustige drummer, dan heb je een gaaf album.
Ja, heersend.
Ja, heersend.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Echt waar, als er een CD kazig is dan is het deze wel. De homofiele uitspattingen van de heer Nagash (of Lex Icon zoals ie het tegenwoordig nodig vindt om zich te noemen) met zijn billemaat alsmede de onzinnige ho-ho-ho-hooo vocalen van Sarah Jezebel Deva doen mij de tenen krommen. Ze hadden de winkel beter kunnen sluiten na Drep de Kristne van Troll en In times before the light van Covenant.Robgoroth schreef:Tering, wat is Nexus Polaris toch een enorm vette cd. Die lekkere hoge deuntjes van het staccate bespeelde keyboard komend, in combinatie met die loodzware gitaren. Daar het diepe gekrijs overheen, plus een rustige drummer, dan heb je een gaaf album.
Ja, heersend.
Het enige dat nog een beetje te pruimen is aan Nexus Polaris zijn de drums van Hellhammer en de keys van Sverd, die beiden toch uitstekende muzikanten blijven.
The True North, Strong and Free
vik, als er een darkthrone band rondloopt is het armagedda wel...impaled succubus schreef:[..]
Ik maak mij echt geen zorgen over de Darkthrone cloontjes, als ik iets zaaddodende muziek vind...
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."
Dat gevoel ik heb zo een beetje bij al zijn werk met The Kovenant.Robgoroth schreef:Ik bedoel dat hij niet echt laat blijken wat voor drummer hij is cq. kan zijn.
De nieuwe Ajattara is uit.
De band heeft absoluut geen vooruitgang gemaakt op Tyhjyys.
En ik vind het niet erg, want de mid-tempo black uit finland beviel mij zeer goed op hun vorige cd Kuolema.