Black Metal Topic (nr 'minstens 20')
Glorior Belli verdient aandacht. Denk je dat al die ubersnelle en brute black metal zo dood als een pier is, komt deze zeer hongerige troep Franse wolven met hun nieuwste opus. Nix clichematig, nix saai, maar vooral smerig, scherp als een mes en gitzwart van ziel. Veel afwisseling in het moordende tempo wordt vooral veroorzaakt door het originele drumgeluid. De blasts staan juist in de achtergrond, en de midsectie creeert de draad tegen het meer dan prima gitaargeluid in. Tel daar de laaggestemde strot van schuurpapier bij op en je hebt een soort van hybride DSO/Antaeus die in de onderste regionen van de hersenpan ook wel wat herinnert aan de basis van een Marduk in topconditie.
En de man zal heersen.
Toen ik nog in Maastricht woonde was de Gaaspiep op de markt nog een metalcafe, maar helaas, die tijden zijn geweest. Was uitermate relaxed om met een paar maten heen te gaan, onder het genot van een Juupke tegen een alleszins redelijke prijs naar metal te luisteren en wat te poolen of tafelvoetballen. Plus als ik m'n eigen CDs meenam werden ze gedraaid ook.Marte schreef:[..]
Dus als je naar metal luistert moet je in de kroeg zitten? Enneh noem mij 's 'n goeie kroeg in Maastricht waar je als metalhead naar toe kunt?
The True North, Strong and Free
- Marte
Ah ik vind Arcturus toch meer onder de symfonische metal vallen dan Sigh, naar mijn mening is Sigh meer bij 't originele black metal idee gebleven, maar hun ontwikkeling is idd vergelijkbaar.
Ik hoorde laatst nog De Aeternitate Commando van Crystalium, ik was behoorlijk onder de indruk, Franse black metal blijft toch gewoon gemeen en goed. Ik hoorde dat hun laatste cd tegenviel trouwens, maar ik heb 'r zelf (nog) niet naar geluisterd
Ik hoorde laatst nog De Aeternitate Commando van Crystalium, ik was behoorlijk onder de indruk, Franse black metal blijft toch gewoon gemeen en goed. Ik hoorde dat hun laatste cd tegenviel trouwens, maar ik heb 'r zelf (nog) niet naar geluisterd
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]
- impaled succubus
In Imaginary Sonicscape van Sigh hoor ik toch bar weinig concrete 'black metal' terug.Marte schreef:Ah ik vind Arcturus toch meer onder de symfonische metal vallen dan Sigh, naar mijn mening is Sigh meer bij 't originele black metal idee gebleven, maar hun ontwikkeling is idd vergelijkbaar.
Arcturus zou ik liever als Avant-Gardisch dan Symphinisch willen omschrijven.
Er komen inderdaad een paar zeer geniale bands uit Frankrijk maar ook echt ongelooflijke bagger. Dan moet je vooral denken aan de NS scene. Er zit echt gigantische bagger tussen de Franse NS.Ik hoorde laatst nog De Aeternitate Commando van Crystalium, ik was behoorlijk onder de indruk, Franse black metal blijft toch gewoon gemeen en goed. Ik hoorde dat hun laatste cd tegenviel trouwens, maar ik heb 'r zelf (nog) niet naar geluisterd
Over bands als Osculum Infame en Blessed in Sin ben ik trouwens ook niet ect te spreken. Beide hebben aardig werk uitgebracht hoor, daar niet van. Maar al die Frans gesproken midtempo stukken kunnen mij echt irriteren.
Laatst gewijzigd door impaled succubus op wo jun 08, 2005 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- impaled succubus
ik vond ook hun laatste cd erg goed; 'k kan me wel voorstellen dat sommige hem wat tegen vinden vallen, hij gaat verder waar De Aeternitate Commando stopt, maar dan is alles net wat agressiever en scherper gespeeld.Marte schreef:Ah ik vind Arcturus toch meer onder de symfonische metal vallen dan Sigh, naar mijn mening is Sigh meer bij 't originele black metal idee gebleven, maar hun ontwikkeling is idd vergelijkbaar.
Het eerste album van Sigh vind ik werkelijk geweldig. 1 van de betere albums in mijn bezit. Met het latere werk van ze ben ik niet zo bekend dus daar kan ik nog niet echt een oordeel over vellen.Marte schreef:Ah ik vind Arcturus toch meer onder de symfonische metal vallen dan Sigh, naar mijn mening is Sigh meer bij 't originele black metal idee gebleven, maar hun ontwikkeling is idd vergelijkbaar.
Een andere band uit Frankrijk wat ook goede black maakt is Diapsiquir. Zeker de moeite waard om uit te checken.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
op dat gebied vind ik eigenlijk alleen Ad Hominem werkelijk boeiend.impaled succubus schreef:[..]
Er komen inderdaad een paar zeer geniale bands uit Frankrijk maar ook echt ongelooflijke bagger. Dan moet je vooral denken aan de NS scene. Er zit echt gigantische bagger tussen de Franse NS.
Over bands als Osculum Infame en Blessed in Sin ben ik trouwens ook niet ect te spreken. Beide hebben aardig werk uitgebracht hoor, daar niet van. Maar al die Frans gesproken midtempo stukken kunnen mij echt irriteren.
snel, rauw, goede productie en knetterhard.
de rest kan me eigenlijk gestolen worden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- impaled succubus
Ah Hominem is niet mijn band al ben ik wel benieuwd naar dat project van hem met die knakker van Terror(Fra.): The Call.Jeroen schreef:[..]
op dat gebied vind ik eigenlijk alleen Ad Hominem werkelijk boeiend.
snel, rauw, goede productie en knetterhard.
de rest kan me eigenlijk gestolen worden
Paar Franse bands die mij zeker kunnen bekoren: Vlad Tepes, Mutiilation, Pogrom, Terror, Seigneur Voland, Kristalnacht, Animus Herilis, Blacklodge, Magog(!) en natuurlijk Deathspell Omega.
- impaled succubus
- impaled succubus
Capricornus komt toch uit Polen?Marte schreef:Capricornus is ook wel ok. Ik vind Vlad Tepes zo'n overrated bandje uit Frankrijk, maar da's mijn mening.

Nee ik vind Vlad Tepes best tof. Die lui hebben een paar best aardige 'pakkende' songs gemaakt.
Ik moet zeggen dat het mij erg verbaasde dat ik het kon waarderen na alle verhalen over hun stofzuigercvltus.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Capricornus komt uit Polen...als je bedoelde dat ze uit Frankrijk zouden komen.Marte schreef:Capricornus is ook wel ok. Ik vind Vlad Tepes zo'n overrated bandje uit Frankrijk, maar da's mijn mening.
Vlad Tepes doet me ook vrij weinig, meer rommel dan muziek.
maar ach, wie ben ik om dat te zeggen. Ik vind de bands van de Blazebirth Hall ook gaaf en dat is volgens andere weer ruisrotzooi
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- impaled succubus
- impaled succubus
Ik heb daar een s/t MCD van op de kop getikt voor 2 euro. Geen geld, met die schijf krijg je 20 minuten hoogstaande razende Black van het type Transilvanian Hunger (niet verwonderlijk dan ook dat er een cover van dat nummer op staat) op je bord, maar dan op testosteron. Origineel is het allemaal niet meer, maar lekker absoluut.impaled succubus schreef:[..]
Ah Hominem is niet mijn band al ben ik wel benieuwd naar dat project van hem met die knakker van Terror(Fra.): The Call.
Kaiser is ook lekker op dreef, met zijn altijd weer vuige strot past ie goed binnen het geheel. Zeer prettige aanschaf.
Ik ben benieuwd of er nog een release in de planning staat.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- impaled succubus
- impaled succubus
Hmmm, en waarom dan wel?impaled succubus schreef:Hhmmzz verwijzingen naar Darkthrone schrikken mij eigenlijk af.
Immers, je ontkomt niet snel aan een vergelijking met die band aangezien ze het genre zo'n beetje geherdefinieerd hebben.
Ik zou ook wel een andere band kunnen noemen in het geval van The Call, maar aangezien de nummers van structuur veel weghebben van de genoemde klassieke plaat wordt die band automatisch gebruikt als bekendste voorbeeld.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- impaled succubus
Omdat ik Darkthrone een saaie overrated, op een 'verkeerde' manier simplistische zaad band vind.Meltdown schreef:[..]
Hmmm, en waarom dan wel?
Immers, je ontkomt niet snel aan een vergelijking met die band aangezien ze het genre zo'n beetje geherdefinieerd hebben.

Laatst gewijzigd door impaled succubus op wo jun 08, 2005 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- impaled succubus
- Draconian
- Lult over cdtjes
Jij weet het altijd zo te brengen dat ik er nieuwsgierig naar wordnuberus schreef:Glorior Belli verdient aandacht. Denk je dat al die ubersnelle en brute black metal zo dood als een pier is, komt deze zeer hongerige troep Franse wolven met hun nieuwste opus. Nix clichematig, nix saai, maar vooral smerig, scherp als een mes en gitzwart van ziel. Veel afwisseling in het moordende tempo wordt vooral veroorzaakt door het originele drumgeluid. De blasts staan juist in de achtergrond, en de midsectie creeert de draad tegen het meer dan prima gitaargeluid in. Tel daar de laaggestemde strot van schuurpapier bij op en je hebt een soort van hybride DSO/Antaeus die in de onderste regionen van de hersenpan ook wel wat herinnert aan de basis van een Marduk in topconditie.

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ben het hier volledig mee eens. Darkthrone is een saaie zaadband die teveel aandacht krijgt omdat ze nog van de oude lichting zijn.impaled succubus schreef:[..]
Omdat ik Darkthrone een saaie overrated, op een 'verkeerde' manier simplistische zaad band vind.
MAAR! Bandjes met Darkthrone invloeden zoals Craft, Graven en Vargsang (om er maar even een paar te noemen) doen het bij mij wel weer heel goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
[/quote]Ik heb daar een s/t MCD van op de kop getikt voor 2 euro. Geen geld, met die schijf krijg je 20 minuten hoogstaande razende Black van het type Transilvanian Hunger (niet verwonderlijk dan ook dat er een cover van dat nummer op staat) op je bord, maar dan op testosteron. Origineel is het allemaal niet meer, maar lekker absoluut.
Kaiser is ook lekker op dreef, met zijn altijd weer vuige strot past ie goed binnen het geheel. Zeer prettige aanschaf.[/quote]
Ik ben al een hele tijd opzoek naar dat ding maar kan het nergens vinden, via het label is zo'n omslachtige troep om voor 1 m cd'tje te gaan bestellen. Cover van Transilvanian Hunger, poe, nu gaat het helemaal kriebelen.
Kaiser is ook lekker op dreef, met zijn altijd weer vuige strot past ie goed binnen het geheel. Zeer prettige aanschaf.[/quote]
Ik ben al een hele tijd opzoek naar dat ding maar kan het nergens vinden, via het label is zo'n omslachtige troep om voor 1 m cd'tje te gaan bestellen. Cover van Transilvanian Hunger, poe, nu gaat het helemaal kriebelen.
- impaled succubus
-
- Contacteer:
Ik blijf Darkthrone toch wel een van de gaafste BM bands vinden. Oude lichting of niet, toen ik voor het eerst Transilvanian Hunger hoorde vond ik het geweldig en dat is nu nog steeds zo. Ook Hate Them vind ik een geweldig album. Jammer dat de laatste wat tegenvalt.XnegativeX schreef:[..]
Ik ben het hier volledig mee eens. Darkthrone is een saaie zaadband die teveel aandacht krijgt omdat ze nog van de oude lichting zijn.
MAAR! Bandjes met Darkthrone invloeden zoals Craft, Graven en Vargsang (om er maar even een paar te noemen) doen het bij mij wel weer heel goed.
- XnegativeX
- Contacteer:
Nee sorry, zelfs Transilvanian hunger kan me niet boeien. Ze hebben wel een aantal zeer interessante riffjes maar zetten die nooit door. Riffs constant herhalen kan hypnotiserend werken en dat kan heel positief uitvallen in black metal. Maar bij Darkthrone is het eigenlijk alleen maar saai.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer: