Thrash / Speed metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do mar 16, 2006 4:15 pm

Rattlehead schreef:[..]


Bedankt Hans! Ik ga direct even wat proberen te bestellen!
ernst heb hier nogwel ludichrist voor je liggen. eventueel te ruil.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do mar 16, 2006 4:21 pm

enforcer schreef:[..]


dat wordt ook wel XENTRIX's black album genoemd, vind er niet veel aan, beetje slepend zonder veel hoogtepunten, saai zou je het kunnen noemen....

ja ik ben het wel met je eens op "annihilation principle" staan zowel hele gave nummers als vullertjes.
inderdaad het gaat werkelijk het hele album zo door. beetje jammer
www.myspace.com/suddenthrash

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do mar 16, 2006 4:40 pm

defenderofsteel schreef:[..]


ernst heb hier nogwel ludichrist voor je liggen. eventueel te ruil.
Goed nieuws Thijs!

Ik ga vandaag maar het een ander checken van de band en dan laat ik je zo spoedig mogelijk weten of ik er nog wat tegen te ruil heb :)

J-O-B
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:54 pm
Locatie: hell

Bericht door J-O-B » do mar 16, 2006 5:14 pm

SLAYER RULES FOR LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » do mar 16, 2006 5:16 pm

J-O-B schreef:SLAYER RULES FOR LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh gut.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » do mar 16, 2006 5:48 pm

Ik luister nu de demo's van I4NI, ooit een side-project van Tom Hunting geweest waar hij zowel drumt als zingt! Klinkt nog best wel lekker moet ik zeggen.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do mar 16, 2006 6:06 pm

Stillborn schreef:Ik luister nu de demo's van I4NI, ooit een side-project van Tom Hunting geweest waar hij zowel drumt als zingt! Klinkt nog best wel lekker moet ik zeggen.
wat moet ik me bij de muziek voorstellen dan?

luister nu zelf act of god van znowhite. beetje te vergelijken met de 2e van viking of de eerdere platen van xentrix vooral de eerste. alleen dit battert wat meer.

en natuurlijk een vrouw op zang. hier kan de punk/thrash van detente niet tegenop. haar stem past er perfect bij.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do mar 16, 2006 6:08 pm

Rattlehead schreef:[..]


Goed nieuws Thijs!

Ik ga vandaag maar het een ander checken van de band en dan laat ik je zo spoedig mogelijk weten of ik er nog wat tegen te ruil heb :)
is goed laat maar weten. het gaat om immaculate deception.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » do mar 16, 2006 6:15 pm

defenderofsteel schreef:[..]


wat moet ik me bij de muziek voorstellen dan?

luister nu zelf act of god van znowhite. beetje te vergelijken met de 2e van viking of de eerdere platen van xentrix vooral de eerste. alleen dit battert wat meer.

en natuurlijk een vrouw op zang. hier kan de punk/thrash van detente niet tegenop. haar stem past er perfect bij.
Gewoon bay-area, niet speciaal, maar luistert wel lekker weg.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » do mar 16, 2006 7:25 pm

Over Bay Area Thrash gesproken.

Wat vinden jullie over het algemeen beter? De Bay Area Thrash of toch meer de Duitse Thrash zoals Sodom en Destruction.

Persoonlijk kies ik voor de Duitse Thrash omdat ik dat iets agressiever dan de Bay Area. Bay Area is wat groovier. Niet dat daar iets mis mee is maar persoonlijk vind ik dat snellere toch gaver.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
S.Y.L.
Berichten: 493
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 11:41 pm
Locatie: grim frostbitten noorden

Bericht door S.Y.L. » do mar 16, 2006 7:41 pm

Duitse.
[url=http://www.getthrashed.com][img]http://www.getthrashed.com/media/images/gt-banner-01.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do mar 16, 2006 7:43 pm

Bay Area.. De vocals zijn over het algemeen stukken beter, en de riffs gaver. Er zit meer melodie in, en tóch kan het fucking agressief zijn.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 16, 2006 7:50 pm

AltarOfSacrifice schreef:Bay Area.. De vocals zijn over het algemeen stukken beter, en de riffs gaver. Er zit meer melodie in, en tóch kan het fucking agressief zijn.
Helemaal mee eens.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do mar 16, 2006 8:02 pm

Ik luister nu voor de eerste keer naar Holy Moses's Terminal Terror, het openingsnummers. Was in het vorige topic aangeraden door Enforcer toen ik om bands in de stijl van Sodom vroeg. Dit is gaaf, heerlijk intensief en lekker snel. Lekker ruig ook.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 16, 2006 8:06 pm

jeffrey schreef:Ik luister nu voor de eerste keer naar Holy Moses's Terminal Terror, het openingsnummers. Was in het vorige topic aangeraden door Enforcer toen ik om bands in de stijl van Sodom vroeg. Dit is gaaf, heerlijk intensief en lekker snel. Lekker ruig ook.
En een vrouw op de vocals :D
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do mar 16, 2006 8:11 pm

Hehehe, dat is me een vrouw ja! Man wat een stem.
Over Bay Area Thrash gesproken.

Wat vinden jullie over het algemeen beter? De Bay Area Thrash of toch meer de Duitse Thrash zoals Sodom en Destruction.

Persoonlijk kies ik voor de Duitse Thrash omdat ik dat iets agressiever dan de Bay Area. Bay Area is wat groovier. Niet dat daar iets mis mee is maar persoonlijk vind ik dat snellere toch gaver
Ik ga dan ook voor de Duitse Thrash. Bay-Area Thrash mist toch wat, wat het is weet ik nog niet, maar het pakt me niet (op een paar bands na natuurlijk). Ik heb hier Bounded by Blood van Exodus en Taking Over van Overkill, vind er niet veel aan. Het lukt me niet eens om meer dan drie nummertjes van te beluisteren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 8:25 pm

Ik vind het beide gaaf, waarom zou het een het ander uitsluiten. Als ik echt zou moeten kiezen zou ik de Duitse thrash kiezen vanwege de pure rauwe agressie. Maar Bay Area heeft ook hele gave muziek teweeg gebracht en daartussen zitten nog zoveel andere gave thrash stijlen. Ik vind NY thrash (Anthrax, Over Kill en Nuclear Assault) ook zo gaaf en de agressieve US thrash a la Morbid Saint, Dark Angel etc. de Canadese thrash is ook super en ook de UK scene heeft aardige bands voortgebracht.

Thrash is zijn algemeenheid is gewoon gaaf, ik kan echt genieten van supersimpele thrash/crossover tot aan supertechnische thrash, of zelfs thrash gezongen in een taal anders dan het Engels, als het maar gave muziek is! het probleem met technische thrash vind ik alleen vaak dat het meer on de instrumentbeheersing dan om de muziek gaat, ik houd vooral van integere thrash.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 8:30 pm

jeffrey schreef:Ik luister nu voor de eerste keer naar Holy Moses's Terminal Terror, het openingsnummers. Was in het vorige topic aangeraden door Enforcer toen ik om bands in de stijl van Sodom vroeg. Dit is gaaf, heerlijk intensief en lekker snel. Lekker ruig ook.

terminal terror is een superstrakke thrash plaat! erg ondergewaardeerd, denk dat de vocalen een beetje te extreem zijn voor velen :wink:
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 16, 2006 8:31 pm

enforcer schreef:Ik vind het beide gaaf, waarom zou het een het ander uitsluiten.
Het gaat toch ook niet om het uitsluiten van een van de genre's...

Ik vind gewoon meer bands uit de BA beter dan uit de Duitse sector. En ik hou ook meer van de wat cleanere vocals van de meeste BA thrash bands.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » do mar 16, 2006 8:37 pm

Precies...ik bedoelde dus:..waar gaat je voorkeur naar uit. Het 1 of het ander niet uit te sluiten. Ik luister ook wel eens een band zoals TesTament of Exodus maar ik ga toch liever voor het Duitse materiaal.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 8:49 pm

Dragonforce schreef:[..]
Het gaat toch ook niet om het uitsluiten van een van de genre's...

Ik vind gewoon meer bands uit de BA beter dan uit de Duitse sector. En ik hou ook meer van de wat cleanere vocals van de meeste BA thrash bands.
hmmm...ik vind het allemaal gaaf van clean en hoog tot laag en gruntend. als het maar goed gedaan wordt. Wat is beter? er is geen beter, is smaak....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 16, 2006 8:53 pm

Als ik echt moet kiezen ga ik wel voor Amerikaanse (/Canadese).

O ja, waar zou Artillery onder kunnen vallen? :)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 8:54 pm

Artillery is europese thrash, meer Duits dan US iig! erg gave band ten tijde van ""by inheritance" klinken ze toch ook wel een flinke tik naar METALLICA, maar dat ligt natuurlijk aan de producer.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 16, 2006 8:56 pm

Ah ok. Door het wat melodieuze/technische spel en de zang zat ik zelf meer aan Amerikaanse speed te denken, maar ik ken dan ook alleen By Inheritance.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 8:59 pm

de eerdere albums zijn niet zo technisch. "By Inheritance" is best wel een typisch ARTILLERY album maar het oudere werk is duidelijk rauwer.

Ik denk trouwens dat de Duitse bands een flinke inhaalslag geleverd hebben op "technisch" gebied, de nieuwe SODOM klinkt ook als een klok!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do mar 16, 2006 9:02 pm

Geheim_502 schreef:Over Bay Area Thrash gesproken.

Wat vinden jullie over het algemeen beter? De Bay Area Thrash of toch meer de Duitse Thrash zoals Sodom en Destruction.

Persoonlijk kies ik voor de Duitse Thrash omdat ik dat iets agressiever dan de Bay Area. Bay Area is wat groovier. Niet dat daar iets mis mee is maar persoonlijk vind ik dat snellere toch gaver.
Tussen die twee zou ik dan eerder de Bay Area kant kiezen, vanwege z'n iets melodieuzere kant, betere structuur van nummers en Amerikaanse gitaargeluid. Duitse thrash is gaaf vanwege z'n pure agressie zoals Enforcer al zei, maar qua gitaargeluid/algehele productie kan het nog wel ns iel uitvallen en de nummers te rommelig klinken,toegegeven tis wel thrash in z'n puurste vorm en raggen kunnen ze als de beste.

Uiteindelijk prefereer ik toch liever de wat technischere kant, omdat deze kant naar mijn idee het langst 'houdbaar' is. Ik kan een album tig keer opzetten en zal toch continu nieuwe lijnen blijven horen. Denk hierbij onder andere aan Coroner, Infernäl Mäjesty, Sacrifice, Razor, Vio-lence etc.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 9:13 pm

Sorry maar daar ga je toch wel even niet helemaal correct de bocht in IMO, als je RAZOR een technische band noemt kan ik dat absoluut niet begrijpen.....

van de bands die je noemt is maar liefst 1 band afkomstig uit de USA. En het hele productietechnische verhaal is al sinds 1988 achterhaald.

Ik ben met je eens dat de oerplaten uit Duitsland vrij belabberd klonken, maar dat is al vrij snel beter geworden en eind jaren 80 was de achterstand IMO volledig ingehaald. En ook de USA scene heeft slecht geproduceerde platen voortgebracht.

Ik denk na de recente releases van HIRAX, NUCLEAR ASSAULT en FLOTSAM & JETSAM etc. de DUitsers nu toch aan het langste eind trekken.

Mara goed er zijn overal uitzonderingen op eigenlijk niet bestaande regels...... :lol:
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do mar 16, 2006 9:17 pm

enforcer schreef:Sorry maar daar ga je toch wel even niet helemaal correct de bocht in IMO, als je RAZOR een technische band noemt kan ik dat absoluut niet begrijpen.....

van de bands die je noemt is maar liefst 1 band afkomstig uit de USA. En het hele productietechnische verhaal is al sinds 1988 achterhaald.

Ik ben met je eens dat de oerplaten uit Duitsland vrij belabberd klonken, maar dat is al vrij snel beter geworden en eind jaren 80 was de achterstand IMO volledig ingehaald. En ook de USA scene heeft slecht geproduceerde platen voortgebracht.

Ik denk na de recente releases van HIRAX, NUCLEAR ASSAULT en FLOTSAM & JETSAM etc. de DUitsers nu toch aan het langste eind trekken.

Mara goed er zijn overal uitzonderingen op eigenlijk niet bestaande regels...... :lol:
En lees dan nog eens het laatste gedeelte van m'n verhaal. De technische kant, daarbij bedoel ik dus NIET alleen datgene wat uit Amerika komt. Ik weet zelf ook wel dondersgoed dat bv een Coroner niet uit de Amerika/V.S komt.

En nou noem je ook een paar bands die in mijn opinie Amerika niet als beste vertegenwoordigen, Hirax als grootste. Die lui hebben naar mijn mening nog nooit kwaliteit uitgebracht.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 16, 2006 9:57 pm

Hmm...vertegenwoordigen, elke band vertegenwoordigt zichzelf, niet een land. Ik vind het persoonlijk ook onzin om een bepaalde stijl aan een land toe te schrijven.

Ik bedoelde het niet lullig hoor trouwens, ik vind HIRAX wel erg gaaf trouwens, die nieuwe plaat is m.i. een geslaagde comeback, maar heeft vrij weinig met het ouwe werk te doen.

Ook uit Europa komen hele "technische" bands, dat zegt mij echter heel weinig, natuurlijk hoor ik graag goed gespeelde strakke thrash, maar "technisch" hoeft van mij niet perse.

CORONER vind ik wel te gek trouwens althans alles van voor "grin".
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do mar 16, 2006 10:34 pm

Ik kies als het er op aan komt uiteindelijk voor Amerikaanse (dus niet enkel Bay area). In mijn top tien thrash zouden toch beduidend meer Amerikaanse platen komen, dan Duitse.

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » do mar 16, 2006 10:41 pm

AltarOfSacrifice schreef:Bay Area.. De vocals zijn over het algemeen stukken beter, en de riffs gaver. Er zit meer melodie in, en tóch kan het fucking agressief zijn.
In een keer goed!
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mar 16, 2006 11:43 pm

Ik vind het moeilijk te kiezen tussen Bay-Area of Duitse thrash. Het heeft beide wel wat. Op dit moment zou ik Duits zeggen, ben de laatste tijd erg verslaafd aan Sodom en Destrucion, maar oer een paar weken kan het net zo goed weer Bay-area zijn of uit een andere regio.

Ik hou gewoon van thrash, je moet niet kiezen :)

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » do mar 16, 2006 11:47 pm

Orklord schreef:Ik hou gewoon van thrash, je moet niet kiezen :)
Hehehe, ik wou net zeggen. De afkomst boeit mij geen drol, als het goed klinkt dan de afkomst enkel een statistiek. Voor alle soorten muziek.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 17, 2006 12:15 am

Vandaag had ik weer eens Incubus opstaan en dat blijft erg gaaf. Soms doet de zang/grunt me denken aan Chuck.

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » vr mar 17, 2006 12:54 am

Canadese thrash niet te vergeten. Vooral Slaughter en Sacrifice. En Infernal Majesty.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 6:51 am

Cathalised schreef:[..]

Hehehe, ik wou net zeggen. De afkomst boeit mij geen drol, als het goed klinkt dan de afkomst enkel een statistiek. Voor alle soorten muziek.
Helemaal mee eens!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » vr mar 17, 2006 10:06 am

Ik ben eigenlijk fan van alle soorten thrash, Bay Area, Duitse, Candese, technische, en ook crossover is natuurlijk super gaaf. Maar er zijn ook een hoop bands waar je niet echt een label aan kan plakken zoals Atrophy, Sacred Reich, Morbis Saint, Rigor Mortis etc die ook supergaaf zijn. Kortom het maakt geen fuck uit waar het vandaan komt als het maar goed klinkt.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » vr mar 17, 2006 10:26 am

Thrash uit de Bay area vind ik het gaafst, naar mijn mening is het veel melodieuzer en zit het technisch beter in elkaar. De Duitse thrash is wel erg agressief wat goed is maar soms ook erg simpel en komt het wat rommelig over allemaal.

Maar eigenlijk maak ik weinig onderscheid, thrash is thrash en naar de Duitse thrash luister ik net zo vaak als naar de Bay area thrash, als het maar goed klinkt komt het wel in mijn cdspeler terecht.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 10:30 am

ja, maar vind je serieus dat de nieuwere releases van bands als SODOM, DESTRUCTION, KREATOR, HOLY MOSES of TANKARD simpel en rommelig in elkaar zitten? dat valt wel mee hoor.....

De eerste SACRED REICH en MORBID SAINT (ter illustratie) zijn ook rommelig, da's deel van hun charme.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 17, 2006 11:10 am

Dat klopt in ieder geval zeker voor Morbid Saint (Sacred Reich ben ik nog niet goed mee bekend)
Toch vind ik dat de Amerikaanse Thrash iets meer nuance heeft in plaats van Duitse Thrash.
Duitse Thrash is vaak nogal heel snel, heel hard en aggressief maar het mist een beetje diepgang.
Toch is een keiharde rosplaat op zijn tijd erg fijn.
Toch ga ik voor de Bay Area Thrash.
Vanwege de kunde tot het schrijven van goede songs en de melodie.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 12:14 pm

The Horseman schreef:Dat klopt in ieder geval zeker voor Morbid Saint (Sacred Reich ben ik nog niet goed mee bekend)
Toch vind ik dat de Amerikaanse Thrash iets meer nuance heeft in plaats van Duitse Thrash.
Duitse Thrash is vaak nogal heel snel, heel hard en aggressief maar het mist een beetje diepgang.
Toch is een keiharde rosplaat op zijn tijd erg fijn.
Toch ga ik voor de Bay Area Thrash.
Vanwege de kunde tot het schrijven van goede songs en de melodie.
Er zit wel meer melodie in, alhoewel Duitsland ook heel veel melodieuzere bands heeft voortgebracht, die zijn allen minder bekend denk bijvoorbeeld aan GRINDER of ANGEL DUST (eerste twee platen) of PARADOX, ik denk dat de meesten hier veel te veel van stereotypen uitgaan.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 17, 2006 12:25 pm

Misschien, maar bij Duitse bands denk je nu eenmaal veel eerder aan bijvoorbeeld Kreator en Destruction dan de 'melodieuze' bands die jij noemt.
Dat is een beetje het (ietwat vertekende) beeld waarover we hier praten.
Trouwens dat Paradox wil ik weleens wat meer van horen.
Ik kreeg ooit één nummer van die lui te horen en dat was zo'n kopie van The Four Horsemen van Metallica dat het eigenlijk gewoon gaaf is.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 12:31 pm

ja dat is zo, iedereen denkt gelijk aan "de grote 3" maar er is een hele grote scene (geweest). PARADOX is super, iedereen zegt dat het een METALLICA cloon is ik vind dat echter wel meevallen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » vr mar 17, 2006 12:38 pm

Van die Duitse scene zijn er een stuk of 4 aan de oppervlakte verschenen.
De rest hebben zich niet kunnen ontdoen van hun cult status.
Dat er prima bands tussen zitten blijft een feit.
Ik kan bijvoorbeeld ook genieten van Deathrow.
Maar een Metallica cloon of niet, toch maar eens meer van opzoeken.
Paradox was vast niet de eerste of de laatste die goed naar het oude werk van Hetfield en co hebben geluisterd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » vr mar 17, 2006 12:39 pm

enforcer schreef:[..]


Er zit wel meer melodie in, alhoewel Duitsland ook heel veel melodieuzere bands heeft voortgebracht, die zijn allen minder bekend denk bijvoorbeeld aan GRINDER of ANGEL DUST (eerste twee platen) of PARADOX, ik denk dat de meesten hier veel te veel van stereotypen uitgaan.
de muziek van grinder ken ik niet. maar die andere 2 zijn erg gaaf en inderdaad er melodieus. vooral de eerste van angel dust vind ik een erg gave plaat. gave solos die me meer doen en beter blijven hangen dan bij andere bands. zelfde geld voor de riffs. alleen de zang vind ik een klein minpuntje. maarja blijven duitsers met hun grote bek he :wink:

waar komt deathrow trouwens vandaan ook niet duitsland? die eerste 2 zouden ook niet mistaan als bay area band. vooral raging steel. die eerste riders of doom/satans gift (zelfde plaat cd is uitgebracht onder de naam satans gift lp onder riders of doom of beide) is nog wat primitief.

zelf ga ik voor de bay area. simpel weg vanwege de redenen die al vaker genoemd zijn. melodie etc deze muziek boeit me meer en langer. maarja eeuwige discussie over smaak
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr mar 17, 2006 12:50 pm

enforcer schreef:ja dat is zo, iedereen denkt gelijk aan "de grote 3" maar er is een hele grote scene (geweest). PARADOX is super, iedereen zegt dat het een METALLICA cloon is ik vind dat echter wel meevallen.
Je bent pas een Metallica cloon als je commercieel gaat...

Ik vind de 'mindere' productie van die Duitse platen ook juiste een charme hebben in plaats een nadeel. Ik denk zelfs dat ik een aantal van die platen minder goed zou vinden klinken als ze een betere productie hadden.
It's the end of time

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » vr mar 17, 2006 1:26 pm

mwoa, wat is een slechte productie. de eerste platen van testament bijvoorbeeld hebben echt een pussyproductie waardoor de nummers vrij slap over kwamen. zelfde geld voor de eerste platen van destruction vind ik dan. ik zet veel liever live without sense op.

de andere duitse platen hebben misschien een meer rommelige productie waardoor het wel nog steeds knalt op die platen van destruction na dan.

die mindere productie past natuurlijk ook beter bij de algemene stijl van de duiste scene. een melodieusere meer catchier plaat zou door een slechte productie kunnen sneuvelen. de meer agresieve platen hebben daar minder snel last van denk ik zo.

als je naar de tijd kijkt zou het ook logisch zjin dat de amerikanen betere appartuur hadden dan de duisters. als je naar het tijdperk kijkt. maar is maar een gokje. als het zo is zou het beide scene goed hebben gedaan gok ik zo
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 1:37 pm

Nou ja er zijn ook hele goed klinkende platen uit Duitsland en slecht klinkende uit de USA. In Duitsland had je sterproducers als Harris Johns etc. denk aan SODOM "agent orange", PESTILENCE "consuming impulse" e.d. voor die tijd echt vet!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mar 17, 2006 1:40 pm

defenderofsteel schreef:[..]



waar komt deathrow trouwens vandaan ook niet duitsland? die eerste 2 zouden ook niet mistaan als bay area band. vooral raging steel. die eerste riders of doom/satans gift (zelfde plaat cd is uitgebracht onder de naam satans gift lp onder riders of doom of beide) is nog wat primitief.

DEATHROW is ook een Duitse band ja....ook zo'n voorbeeld van een gave Duitse band, PROTECTOR is ook fucking goed zeker voor de liefhebbers van bijvoorbeeld DARK ANGEL en MORBID SAINT check "a shedding of skin" maar eens!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » vr mar 17, 2006 1:58 pm

enforcer schreef:ja, maar vind je serieus dat de nieuwere releases van bands als SODOM, DESTRUCTION, KREATOR, HOLY MOSES of TANKARD simpel en rommelig in elkaar zitten? dat valt wel mee hoor.....

De eerste SACRED REICH en MORBID SAINT (ter illustratie) zijn ook rommelig, da's deel van hun charme.
Ok, daar valt het nogal mee met de rommeligheid maar ik mis toch wel wat wat ik bij de bay area wel hoor zoals meer melodie, sterkere riffs etc. Ik vind de nummers gewoon veel sterker en technischer in elkaar zitten.

Gesloten