N.W.O.B.H.M.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr jun 24, 2005 8:47 pm

Heb laatst maar weer eens Judas Priest - Sad Wings of Destiny geluisterd, en godverdomme wat is dat een vette cd!
Victim of Changes is zo gaaf, die scream van Halford en die solo. Heersch gewoon.

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » za jun 25, 2005 10:28 am

daar kan enkel epitaph me totaal niet van boeien, verder geniaal
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Handle
Berichten: 180
Lid geworden op: za jun 04, 2005 2:47 pm

Bericht door Handle » za jun 25, 2005 11:33 am

Sad Wings of Destiny.... je zou d'r spontaan aan de prozac van gaan :P

Doe dan maar een Ram it down of Screaming for Vengeance. :h
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Ajay23/]Tracklist etc[/url]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za jun 25, 2005 3:17 pm

Maar we hebben het hier over NWOBHM, niet over Priest.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Handle
Berichten: 180
Lid geworden op: za jun 04, 2005 2:47 pm

Bericht door Handle » za jun 25, 2005 5:54 pm

nwobhm van de bovenste plank als je 't mij vraagt :D
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Ajay23/]Tracklist etc[/url]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jun 29, 2005 1:20 pm

Ben sinds gister weer in een NWoNHM bui en ik probeer zoveel mogelijk 7" te beluisteren. Maar echt wat een hoop gave bands hebben enkel 1 of 2 7" uitgebracht om daarna weer te splitsen. Echt zonde, want veel van die bands hadden potentie om door te breken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo jun 29, 2005 1:22 pm

Ja, het is jammer dat er slechts een stuk of tien namen echt groot zijn geworden.
Maar goed, daardoor blijft het relatiewf onbekend, en wordt het ook niet uitgemolken door de commercie, en daar is ook wat voor te zeggen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:23 pm

jeffrey schreef:Ben sinds gister weer in een NWoNHM bui en ik probeer zoveel mogelijk 7" te beluisteren. Maar echt wat een hoop gave bands hebben enkel 1 of 2 7" uitgebracht om daarna weer te splitsen. Echt zonde, want veel van die bands hadden potentie om door te breken.
Wat denk je van de echte Mayhem en Behemoth? Dus niet de slappe blek en def bands, maar de real deal. Fucking gave zooi, die paar 7 inches die ze ooit uitgebracht hebben, zie die maar eens origineel te krijgen, hehehe.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:23 pm

dako schreef:Ja, het is jammer dat er slechts een stuk of tien namen echt groot zijn geworden.
Maar goed, daardoor blijft het relatiewf onbekend, en wordt het ook niet uitgemolken door de commercie, en daar is ook wat voor te zeggen.
Je klinkt als een blekkie. Ik ben er overigens wel bij, 8 juli.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jun 29, 2005 1:25 pm

Inderdaad, daar is ook wat voor te zeggen. Het latere Diamond Head is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Hoe vaak die hun bekendste nummers al niet op een album op compilatie hebben staan, ongelofelijk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:26 pm

IROn schreef:Inderdaad, daar is ook wat voor te zeggen. Het latere Diamond Head is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Hoe vaak die hun bekendste nummers al niet op een album op compilatie hebben staan, ongelofelijk.
Kijk ook maar naar Angel Witch, hahaha.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jun 29, 2005 1:27 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Wat denk je van de echte Mayhem en Behemoth? Dus niet de slappe blek en def bands, maar de real deal. Fucking gave zooi, die paar 7 inches die ze ooit uitgebracht hebben, zie die maar eens origineel te krijgen, hehehe.
Op het moment ben ik helemaal verslaafd aan Black Axe, Charger, Praying Mantis, Frenzy en Sparta.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:30 pm

jeffrey schreef:[..]


Op het moment ben ik helemaal verslaafd aan Black Axe, Charger, Praying Mantis, Frenzy en Sparta.
Black Axe rost hard. Ken je Mad Axeman? Fucking gave band ook.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:33 pm

Zweden telt ook ongelooflijk veel gave Heavy Metal, zoals Torch en Axe Witch en Wolf.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jun 29, 2005 1:34 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Black Axe rost hard. Ken je Mad Axeman? Fucking gave band ook.
Mad Axeman ken ik niet, ik zal ff kijken of ik er wat van kan vinden.

Ik luister nu Deathwings van Behemoth en dat klinkt erg lekker. Straks ff Mayhem luisteren.

Heb jij trouwens nog wat NWoBHM spul wat niet op de dvd's van CoenV staat? Zelf heb ik ook wel wat kunnen downloaden maar veel is het niet.

edit: Op Mad Axeman vind ik enkel nummers van Michael Schenker Group.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:37 pm

jeffrey schreef:[..]


Mad Axeman ken ik niet, ik zal ff kijken of ik er wat van kan vinden.

Ik luister nu Deathwings van Behemoth en dat klinkt erg lekker. Straks ff Mayhem luisteren.

Heb jij trouwens nog wat NWoBHM spul wat niet op de dvd's van CoenV staat? Zelf heb ik ook wel wat kunnen downloaden maar veel is het niet.

edit: Op Mad Axeman vind ik enkel nummers van Michael Schenker Group.
Ook gaaf, Michael Schenker. Maar Mad Axe man kan je beter zien als Duitse jaren 80 metal, straatje van Priest. Heb er nog een lp van liggen. Ik heb zelf wel aardig wat zooi van Jaguar en Blitzkrieg dat niet op zijn dvdtjes staat. Ik download zelf niet meer, namelijk.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jun 29, 2005 1:43 pm

Ah, ik dacht al, ik mis iemand op Soulseek. Wat is de reden?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:47 pm

IROn schreef:Ah, ik dacht al, ik mis iemand op Soulseek. Wat is de reden?
Die programma's werken hier niet meer, net als Internet Explorer, heel vaag allemaal.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo jun 29, 2005 1:58 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Je klinkt als een blekkie. Ik ben er overigens wel bij, 8 juli.
Ik klink inderrdaad als een blekkie, en dat is niet eens een heel slechte vergelijking.

Kijk maar eens naar het geteisem dat vandaag de dag naar die blekkie zooi luistert, elke 15-jarige mongool heeft een hele zooi Darkthrone en Mayhem in de kast staan, maar rijkt qua kennis niet veel verder.
Nou ben ik absoluut geen blekkie, maar ik kan me voorstellen dat de 'echte' blekkies flink balen van dat grut.

Dat is nu dus mijn punt, door de relatieve onbekendheid van de meeste nwobhm-bands, hebben 'wij' zulke posers niet in 'de scene' zitten.


En de 8e gaat krieg worden!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jun 29, 2005 1:59 pm

dako schreef:[..]


Ik klink inderrdaad als een blekkie, en dat is niet eens een heel slechte vergelijking.

Kijk maar eens naar het geteisem dat vandaag de dag naar die blekkie zooi luistert, elke 15-jarige mongool heeft een hele zooi Darkthrone en Mayhem in de kast staan, maar rijkt qua kennis niet veel verder.
Nou ben ik absoluut geen blekkie, maar ik kan me voorstellen dat de 'echte' blekkies flink balen van dat grut.

Dat is nu dus mijn punt, door de relatieve onbekendheid van de meeste nwobhm-bands, hebben 'wij' zulke posers niet in 'de scene' zitten.


En de 8e gaat krieg worden!
Dat is inderdaad waar, zoals je ziet zitten er maar 5 man in dit topic.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jun 29, 2005 2:03 pm

Ik heb dernet Mayhem - Bloodrush geluisterd, maar het pakt me niet helemaal. Addictive Risk is wel een gaaf nummer, maar Bloodrush pakt me niet helemaal.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jun 30, 2005 1:36 pm

http://medlem.spray.se/arc/
Tering, wat een droomcollectie!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do jun 30, 2005 5:30 pm

Zou ik Brocas Helm hier ook onder kunnen scharen?

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do jun 30, 2005 5:56 pm

Saxon 747 schreef:http://medlem.spray.se/arc/
Tering, wat een droomcollectie!
Zeg niet dat deze gast dit allemaal origineel heeft.... Te gaaf voor woorden!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » do jun 30, 2005 7:52 pm

Haha, dat is de site van Mattias "Mr. ARC" die wel een hoop nwobhm heeft. Een van de gekke Zweden. De collectie van Dan "Dwarf" Edman is nog veel toffer eigenlijk, kijk maar eens op www.the-corroseum.com voor een toffe metal site vol met aparte Zweedse humor, hehe.

Ach, nwobhm is in collector's kringen ook een behoorlijke trend. Kijk maar naar 7"es van bands als HELL, ARC etc. Nouja, een trend kan je het niet noemen, maar iedere NWOBHM-gek wil die dingen. Onnodig om te zeggen dat die prijzen behoorlijk hoog liggen. Ik vind het zelf leuker om voor wat minder geld toffe 7"es te kopen die je ook niet op iedere hoek van de straat vind. Zo heb ik de briljante Y Diawled 7" voor een paar euro gekocht. Een van mijn favoriete NWOBHM 7"es.

Nog fans van de Dragonslayer demo?? Aaah, briljante band!!

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jun 30, 2005 8:02 pm

destroyer schreef:Haha, dat is de site van Mattias "Mr. ARC" die wel een hoop nwobhm heeft. Een van de gekke Zweden. De collectie van Dan "Dwarf" Edman is nog veel toffer eigenlijk, kijk maar eens op www.the-corroseum.com voor een toffe metal site vol met aparte Zweedse humor, hehe.

Ach, nwobhm is in collector's kringen ook een behoorlijke trend. Kijk maar naar 7"es van bands als HELL, ARC etc. Nouja, een trend kan je het niet noemen, maar iedere NWOBHM-gek wil die dingen. Onnodig om te zeggen dat die prijzen behoorlijk hoog liggen. Ik vind het zelf leuker om voor wat minder geld toffe 7"es te kopen die je ook niet op iedere hoek van de straat vind. Zo heb ik de briljante Y Diawled 7" voor een paar euro gekocht. Een van mijn favoriete NWOBHM 7"es.

Nog fans van de Dragonslayer demo?? Aaah, briljante band!!
Dragon Slayer? Ik weet wel dat dat de oude naam van Slayer is, maar voor de rest zegt het me niet veel.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » do jun 30, 2005 8:12 pm

Aah, dan mis je zeker wat. Kan het eventueel wel opsturen als je wilt. De demo en 7" staan vol met galloperende riffs, een must voor iedere nwobhm liefhebber dus!!

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jun 30, 2005 8:14 pm

destroyer schreef:Aah, dan mis je zeker wat. Kan het eventueel wel opsturen als je wilt. De demo en 7" staan vol met galloperende riffs, een must voor iedere nwobhm liefhebber dus!!
Heb je het op je computer staan? Voeg me dan maar toe ofzo.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » do jun 30, 2005 8:16 pm

OK, zal ik zo even doen. Heb het op een gebrande cd, zet ik het direct effe om.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jul 01, 2005 7:26 pm

Wat vind ik Change of Heart van Saracen toch een geweldige plaat.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » vr jul 01, 2005 7:36 pm

Dragon Slayer is ook een titel van een nummer van Renegade. Echt een vet nummer.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jul 01, 2005 8:09 pm

Cloven Hoof - s/t is me toch ook een gave plaat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jul 01, 2005 10:21 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Heb je het op je computer staan? Voeg me dan maar toe ofzo.
Stuur hem dan ook even door naar mij wil je? Ik ben altijd in voor wat nieuws.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za jul 02, 2005 11:36 am

IROn schreef:[..]


Stuur hem dan ook even door naar mij wil je? Ik ben altijd in voor wat nieuws.
Als ik hem binnen heb krijg je hem!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » za jul 02, 2005 11:04 pm

jeffrey schreef:Cloven Hoof - s/t is me toch ook een gave plaat.
Dit neem ik terug en zeg hiervoor in de plaats: Cloven Hoof is me toch een gave band.


@ destroyer: Zou je die Dragonslayer ook naar mij willen sturen? Mijn msn adres staat in mijn profiel.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do jul 07, 2005 12:09 pm

Zo, tijd om weer even een interessant onderwerp aan te snijden binnen het genre:

De Friday Rock Show! Vereeuwigd in het nummer Demin & Leather van Saxon: "Did you listen to the radio, every froday night?" was dit een van de bekendste radioprogramma's uit de door ons zo geliefde tijd.

Voor degenen die niet weten waar ik het over heb even een uitleg. Ik meende 1979, iedere vrijdagavond op BBC1 werd deze show uitgezonden. Iedere week was een andere band te gast in de uitzending, die dan speeltijd kregen, meestal een nummer of vier. Voornamelijk op rock en metal gericht is dit programma erg belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de NWOBHM, aangezien het voornamelijk nieuwe bands betrof die in de uitzending kwamen. Hierdoor werden ze als het ware bekender voor het grote publiek. Bands als Iron Maiden, Tygers of Pan Tang, Raven en Def Leppard, noem ze maar op, kwamen aan bod om hun kunsten te vertonen. Voor veel bands was dit een soort vuurdoop aangezien de meesten nog geen album in de schappen hadden liggen.

Op internet zijn behoorlijk wat opnames hiervan te vinden, meestal onder de naam BBC-sessions, maar de bekendste is denk ik toch wel die van Iron Maiden, te vinden op hun BBC Archives cd in de Eddie's Archive box set. Het boekje erbij schrijft dan ook: (Vrij verwoord) "People no longer went to cafe's and bar's, instead they waiten by the radio for fresh hot meat from the scene! Those who couln't make it to hear it live made shure someone taped it for them."

Rauw, fris en energiek, zo zijn de meeste opnames te omschrijven. Het was een soort live in de studio, waardoor de kwaliteit meestal aardig goed is. Dit kwam ook doordat BBC1 de 88-91 MHz FM zenders van BBC2 "leende" waardoor de luisteraars de best mogelijke kwaliteit kregen. Ik heb zelf behoorlijk wat MP3's van verschillende bands, ik mag er erg graag naar luisteren.

Wat moet het mooi geweest zijn om ieder weekend gave nieuwe muziek op de radio te horen, om nieuwe bands te ontdekken die je vervolgens binnen afzienbare tijd vast wel ergens in de buurt kon zien optreden! Sommige dingen waren vroeger gewoon echt beter. Ik denk ook niet dat een fenomeen als dit tegenwoordig nog zou kunnen ontstaan, met name door de geografisch kleine diversiteit die de nwobhm-stroming zo kenmerkte. Veel bands kwamen uit dezelfde steden en gebieden, waardoor je nooit ver hoefde te zoeken/reizen om ze te zien spelen.

Anderen die hier ook bekend mee zijn?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 07, 2005 12:53 pm

Ik heb wel eens wat over gelezen. Dat was met Tommy Vance.
Volgens de schrijver was die show vrij belangrijk in de ontwikkeling in de NWoBHM-scene.

Net ff op emule gezocht op Friday Rock Show en der is best veel van te vinden.

edit: hoewel het meeste van Iron Maiden is.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jul 07, 2005 9:56 pm

Gaaf man, jammer dat zo'n radio programma tegenwoordig maar 5 luisteraars zou trekken. En ja, internetradio is gay.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 07, 2005 9:59 pm

Ik moet ff melden dat Fist en Dark Heart geweldige gave bands zijn.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jul 07, 2005 10:00 pm

jeffrey schreef:Ik moet ff melden dat Fist en Dark Heart geweldige gave bands zijn.
Hehehe, als mijn loon binnen is vlug eens langs de Plaatboef. Ik heb trouwens een gave e-bay shop gevonden, met aardig wat nwobhm shirts, ik flikker die link wel een keer neer.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 07, 2005 10:08 pm

Moet je doen (die link), ik hoop dat ik het bij kijken houd. :D
Bij de Plaatboef kon ik me eigenlijk ook niet goed inhouden. Bij de Plaatboef lag ook nog een lp van Snowblind, Liar, Saxon, Demon... Die Snowblind en Liar had ik nog beluisterd maar die bevielen me niet echt.

Wat is het trouwens triest gesteld met de patches bij de Black Widow. Geen enkele Heavy/Power Metal patch.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do jul 07, 2005 10:09 pm

jeffrey schreef:Moet je doen (die link), ik hoop dat ik het bij kijken houd. :D
Bij de Plaatboef kon ik me eigenlijk ook niet goed inhouden. Bij de Plaatboef lag ook nog een lp van Snowblind, Liar, Saxon, Demon... Die Snowblind en Liar had ik nog beluisterd maar die bevielen me niet echt.

Wat is het trouwens triest gesteld met de patches bij de Black Widow. Geen enkele Heavy/Power Metal patch.
Slechte zaak, inderdaad, want het is een dure zaak, voor vieze gothics, bah!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 08, 2005 2:09 pm

jeffrey schreef:Moet je doen (die link), ik hoop dat ik het bij kijken houd. :D
Bij de Plaatboef kon ik me eigenlijk ook niet goed inhouden. Bij de Plaatboef lag ook nog een lp van Snowblind, Liar, Saxon, Demon... Die Snowblind en Liar had ik nog beluisterd maar die bevielen me niet echt.

Wat is het trouwens triest gesteld met de patches bij de Black Widow. Geen enkele Heavy/Power Metal patch.
Ik heb er ooit nog een Hammerfall vandaan... geldt dat? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jul 08, 2005 2:12 pm

Bij de Plaatboef of Black Widow?
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jul 13, 2005 5:43 pm

Afbeelding

Tering gaaf. Verdere info is nog onbekend. Nu nog mijn moeder zo ver krijgen om te mogen.


Iemand bekend met Vandale? Ik heb Stale Verhale, Nederlandstalige NWoBHM wat meer naar de Hardrock kant neigt.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo jul 13, 2005 5:45 pm

Blitzkriegblitzkriegblitzkrieg!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jul 13, 2005 5:45 pm

Ik wil daar erg graag heen. Jeffrey, we moeten anders samen wat proberen aftespreken qua vervoer, misschien makkelijker.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jul 13, 2005 5:46 pm

dako schreef:Blitzkriegblitzkriegblitzkrieg!
Ga jij? Ohnee, dat weet je nog niet, plannen is immers gay, hahaha.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jul 13, 2005 5:50 pm

Saxon 747 schreef:Ik wil daar erg graag heen. Jeffrey, we moeten anders samen wat proberen aftespreken qua vervoer, misschien makkelijker.
Dat is goed, maar moeder vind het eigenlijk niets met school. Maar ik ga vanaf vandaag het iedere keer zo subtiel mogelijk aan de man brengen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo jul 13, 2005 5:52 pm

jeffrey schreef:[..]


Dat is goed, maar moeder vind het eigenlijk niets met school. Maar ik ga vanaf vandaag het iedere keer zo subtiel mogelijk aan de man brengen.
Inderdaad, niet zeiken, het is op een zaterdag!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gesloten