Progressieve Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » vr sep 03, 2004 2:21 pm

Soulcollector schreef:dat is als je er eenmaal binnen bent, maar om daar te komen moet je al een hoop hebben.
10 a 15GB. Waarom is dat zo'n nadeel eigenlijk? Voor nog geen 90 euro heb je al een 160GB harde schijf, ruimte zat. En aan die gigabytes kom je toch wel, gewoon een paar films downloaden.

Op DC++ hebben ze ook een progmetal/rock hub, je moet je wel laten registreren om erop te komen, maar het is echt een superhub voor dit topic :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

snagger

Bericht door snagger » vr sep 03, 2004 11:46 pm

Focus!!
You're only living on borrowed time from your fate.

Bambix

Bericht door Bambix » vr sep 03, 2004 11:54 pm

XnegativeX schreef:[..]

Oh bah, ik vrees alweer het ergste. Ik vond het altijd zo gaaf dat PoS van die lekkere zware, aan Faith no more refererende stukken had. Maar als het zo'n rustig album wordt met allerhande toeters en bellen dan weet ik het zo net nog niet. Die accoustische cd vond ik ook al een beetje onnodig.
Is die nog wel een beetje aan te horen? Ik heb het nog steeds niet aangedurft om hem te beluisteren...
Natural Born Negative

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 04, 2004 1:19 am

Ik ook niet eigenlijk. Maar ik sta er niet om te springen om alle nummers die ik al heb in een accoustische versie te horen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Arawn

Bericht door Arawn » za sep 04, 2004 8:47 am

Bambix schreef:[..]
Is die nog wel een beetje aan te horen? Ik heb het nog steeds niet aangedurft om hem te beluisteren...
Ik wel en het viel me zeker niet tegen.
Het mooie van 12:5 is, dat je goed kunt horen dat POS ook live net zo goed (zo niet beter) klinkt als op een studio CD. Er is nergens een misser te horen en ook de stem van Gildenlow is altijd loepzuiver.
Dryad of the Woods bijvoorbeeld, is wat mij betreft in deze acoustische versie nog mooier dan het origineel.
Ik zie het dan ook als een keuzemogelijkheid:
-Zit ik in de auto dan draai ik altijd studiowerk.
-Zit ik relaxed thuis en wil ik genieten, dan draai ik de acoustische versie, waarbij het dan wel weer scheelt dat ik een high-end* stereo heb, waardoor het allemaal nog wat mooier overkomt.
(*Magneplanars met een REL Quake subwoofer, een Marantz Klasse A versterker en een Marantz CD speler)
"Ehieh Asher Ehieh"

Mendel

Bericht door Mendel » wo sep 08, 2004 8:46 pm

Yokozuna schreef:Adagio heeft een nieuwe zanger, het oude genie blijft waarschijnlijk bij Pink Cream zingen.

Afbeelding
Links Forté en rechts de nieuwe zanger.

[..]

Dat nadeel is meteen het voordeel, omdat iedereen veel shared is er ook vrijwel alles te vinden. En tis sneller dan Soulseek/ minder wachtlijsten.
ben benieuwd.
zullen binnekort dus wel weer een nieuw album gaan uitbrengen.

(en Into the everflow van Psychotic Waltz is echt supergaaf zeg)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 08, 2004 8:48 pm

Hey Mendel, als je Psychotic waltz gaaf vindt moet je Deadsoul tribe ook eens een luisterbeurt geven. Dat is de nieuwe band van Devon Graves (PW zanger) en die gaan verder waar PW op Bleeding is gestopt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mendel

Bericht door Mendel » wo sep 08, 2004 8:50 pm

heb ooit in het verre verleden een cd van hun beluisterd. TOEN had het geen bijzondere indruk achtergelaten bij me. Maar ik moet het zeker weer eens opnieuw gaan proberen, mn muzieksmaak is nogal aan het evolueren de laatste tijd :)

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo sep 08, 2004 8:50 pm

Inderdaad zeg! Hiphop, R&B... Nou nou!
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 08, 2004 8:53 pm

Metallica4ever schreef:Inderdaad zeg! Hiphop, R&B... Nou nou!
Houd je bek dipstick! Ga eerst zelf maar een smaak ontwikkelen voordat je die van een ander bekritiseerd.

Mendel

Bericht door Mendel » wo sep 08, 2004 8:54 pm

primitieve ramdebielen gewoon negeren negatieve vriend van me :wink:

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo sep 08, 2004 8:55 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ik hou m'n bek, want ik ben een dipstick! Ik ga eerst zelf maar een smaak ontwikkelen voordat ik die van een ander bekritiseer.
Eventjes verbetert.

verwoesting

Bericht door verwoesting » wo sep 08, 2004 8:58 pm

Metallica4ever schreef:[..]

Eventjes verbeterd.
Eventjes verbeterd

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo sep 08, 2004 8:58 pm

:D

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo sep 08, 2004 8:59 pm

De sgolen sein weer bechonnen!

Fusion

Bericht door Fusion » do sep 09, 2004 10:28 am

XnegativeX schreef:Hey Mendel, als je Psychotic waltz gaaf vindt moet je Deadsoul tribe ook eens een luisterbeurt geven. Dat is de nieuwe band van Devon Graves (PW zanger) en die gaan verder waar PW op Bleeding is gestopt.
Oe! Ik vind de eerste 2 van Psychotic Waltz echt geniaal (en ik gebruik dat woord niet snel voor muziek!), maar vanaf "Mosquito" werd het steeds minder. Ik vind Dead Soul Tribe echt niet in de buurt komen van het geniale van de 1e twee PW albums!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do sep 09, 2004 1:40 pm

XnegativeX schreef:Hey Mendel, als je Psychotic waltz gaaf vindt moet je Deadsoul tribe ook eens een luisterbeurt geven. Dat is de nieuwe band van Devon Graves (PW zanger) en die gaan verder waar PW op Bleeding is gestopt.
Die zie ik morgen live in het voorprogramma van Threshold, maar ik ken er nog helemaal niets van. Ik ben eens benieuwd dus. Welke nummer kun je me aanraden?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 09, 2004 2:14 pm

Fusion schreef:[..]

Oe! Ik vind de eerste 2 van Psychotic Waltz echt geniaal (en ik gebruik dat woord niet snel voor muziek!), maar vanaf "Mosquito" werd het steeds minder. Ik vind Dead Soul Tribe echt niet in de buurt komen van het geniale van de 1e twee PW albums!
Daarom zeg ik ook dat DST verder gaat waar Psychotic waltz op Bleeding is geeindigd. Dat is idd een andere stijl dan wat PW op hun eerste 2 albums. Persoonlijk vind ik Bleeding weer beter dan de eerste 2 albums. Vandaar dus dat ik DST ook heerlijk vind. Maar dat is een gevoelskwestie.

Amibor

Bericht door Amibor » do sep 09, 2004 2:17 pm

Net het eerste EP'tje van Wolverine binnen. Blijft toch ook goede progressieve metal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Mendel

Bericht door Mendel » do sep 09, 2004 2:46 pm

Draconian schreef:[..]

Die zie ik morgen live in het voorprogramma van Threshold, maar ik ken er nog helemaal niets van. Ik ben eens benieuwd dus. Welke nummer kun je me aanraden?
ze hebben toch maar 1 album? murder a crow ofzo.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 09, 2004 5:26 pm

allemaal leuk en wel, maar ik raad een hoop mensen hier aan om Marillion - script for a jester's tear te luisteren
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 09, 2004 6:34 pm

Mendel schreef:[..]

ze hebben toch maar 1 album? murder a crow ofzo.
Nee, drie.
Deadsoul tribe
A murder of crows
The January tree

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:05 pm

The January tree van Deadsoul tribe is ook weer een prachtig werkstuk. Met eigenlijk maar 1 min-punt. En dat is dat hij wel erg veel lijkt op de vorige twee albums.

Maar verder is het weer schitterende, sombere metal. De melancholieke sfeer wordt weer dik aangezet met de ijzig mooie stem van Devon Graves. Af en toe hoor je een Tool achtige groove waar Deadsoul tribe zich op het eerste album ook al van bediende.

Geen uitbundige, technische excessen zoals bij het oude werk van Psychotic waltz maar meer pure emotie. Ik houd van deze band.

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:25 pm

Dat was juist het mooie van de eerste twee PW, technisch en BOMVOL emotie. Er zijn weinig bands die de emotie-factor van die twee albums hebben kunnen evenaren! Maar goed, ik zal DST toch weer eens luisteren. Misschien was voor mij de teleurstelling wel zo groot door het vergelijken met PW....
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:28 pm

Dat weet ik wel zeker.
Bij mij was het andersom. Ik heb eerst Bleeding leren kennen, toen de Deadsoul tribe albums en daarna pas het oudere werk van Psychotic waltz. Dat deed mij toen al weinig meer. Ik miste de mystieke, sombere sfeer van Bleeding en de Deadsoul tribe albums.

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:34 pm

Ik ben me, na ongeveer 17 jaar metal luisteren, er wel degelijk van bewust wat voor grote rol nostalgie en een bepaalde gewenning aan 1 stijl van een band spelen. Soms is daar ook helaas weinig aan te doen. Voor mij was "Mosquito" op een enkel nummer na zo'n grote teleurstelling. Als ik dat vergelijk met "Into The Everflow" of "A Social Grace".... :( Maar ik zal DST zeker nog eens n kans geven, beloofd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:39 pm

Mosquito deed mij ook weinig hoor. Maar Bleeding vind ik echt een schitterend album. Ik realiseer me best dat dat album voor een fan van het oude werk even iets anders was maar voor mij was het de eerste ontmoeting met Psychotic waltz. Hoewel ik ook al 15 jaar naar metal luister...de vloek van een brede smaak.

Maar ik heb Into the everflow laatst ook even geluisterd en op de een of andere manier wist die me toch niet zo te raken. Ik hoor wel een hele hoop techniek wat wel gaaf is maar zoveel emotie hoor ik niet terug. Zeker niet zoveel als op Bleeding.

Ps.
Dat "beloofd" had je ook al gezegd over Psychopathic artiesten. En dat terwijl ik Gravediggaz al wel heb gechecked. Ga je schamen!

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:43 pm

Nummers als "Halo Of Thorns", "Only In A Dream" (op "A Social Grace"), "Into The Everflow", "Ashes" en "Hanging On A String" (van "Into The Everflow") raken mij zo diep, dat ik soms letterlijk tegen mn tranen moet vechten... Maar goed, waar je ergens je emotie uithaalt is natuurlijk ook heel persoonlijk.

Geef jij "Into The Everflow" nog eens een kans, doe ik dat met DST ;)

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:45 pm

Over beloofd: ik snap t nu pas! Ik haal die DM band waar je t over had (Psychonogwattes) steeds in de war met dat Pscyhopathic HIP-HOP label!!! Ik heb die DM band geluisterd, maar dat was mij iets te exxxtreem. Ik BELOOF je dat ik wat zal tsjekken van dat label! En ik check meestal wel wat jij hier post hoor, als ik een inhoudelijke reply geef in een topic van je, luister ik t zelfs (uiteraard) altijd.
Laatst gewijzigd door Fusion op za sep 11, 2004 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:45 pm

Deal!

*knip* laat maar.

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:46 pm

En uh, lees mij reply maar eens :-p

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:47 pm

Shit, forum humor...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:49 pm

Fusion schreef:Shit, forum humor...
Hahaha.
[off-topic]: Zoek het topic maar eens op. Ik heb net een paar links en MP3's toegevoegd.

[on-topic]: Mijn mening over techniek en emotie is dat, hoe techischer een band is, hoe minder emotie ik er uit kan halen. Kijk eens naar Last fair deal gone down van Katatonia. Redelijk simpele muziek maar emotioneel gezien gaat het mij door merg en been.

Fusion

Bericht door Fusion » za sep 11, 2004 2:58 pm

Voor mij staat emotie en techniek in principe los van elkaar. Ik moet echter NU naar de sportschool (gaat over uur al dicht op zaterdag), dus de mp3 moeten even wachten tot morgen of overmorgen. :P Thanks!

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » za sep 11, 2004 3:05 pm

Fusion schreef:Nummers als "Halo Of Thorns", "Only In A Dream" (op "A Social Grace"), "Into The Everflow", "Ashes" en "Hanging On A String" (van "Into The Everflow") raken mij zo diep, dat ik soms letterlijk tegen mn tranen moet vechten... Maar goed, waar je ergens je emotie uithaalt is natuurlijk ook heel persoonlijk.

Geef jij "Into The Everflow" nog eens een kans, doe ik dat met DST ;)
metal doet niets met mij dat ik ervan moet huilen ofzoiets, ik neem dus maar aan dat je muziek hardverscheurend slecht vind anders kan ik het mij niet voorstellen

[borisfrietulaermodus]alleen van echt muziek uit met soul kan ik huilen, muziek zonder soul is als een auto zonder benzine, een mongooltje zonder spleetogen, een spons zonder gaatjes, een cheeseburger zonder kaas, een kip zonder wateropvulling, een kipsaté zonder kalkoen, bomen zonder takken, wielrenners zonder doping, computers zonder kuren en suske en wiske zonder een rijmende titel, SOuL mAn!!!111[/borisfrietulaermodus]
Sir Cliff Richard Front!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 11, 2004 3:19 pm

Rare opmerking vind ik dat. Wil je mij vertellen dat je nog nooit metal hebt gehoord met "soul"? Want dan heb je volgens mij nog nooit goed geluisterd. Of je luistert alleen naar metal als het lomp en onbenullig is.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » za sep 11, 2004 9:29 pm

Volgende week krijg ik de Dream Theater DVD!

*loopt blij rondjes rond de tafel*

Fusion

Bericht door Fusion » zo sep 12, 2004 2:17 am

Daisycutter schreef:metal doet niets met mij dat ik ervan moet huilen ofzoiets, ik neem dus maar aan dat je muziek hardverscheurend slecht vind anders kan ik het mij niet voorstellen
Das zonde, want metal biedt zoveel emotie. Dan kun je misschien beter het alleen maar bij rockabilly en boy-bands houden.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo sep 12, 2004 8:30 pm

Voor de geinteresseerden staat hier een concertreview van het Threshold-optreden afgelopen vrijdag:

http://www.metalfan.nl/concertreviews.p ... ent&id=136
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 25, 2004 2:09 pm

Heeft iemand toevallig al wat gehoord van de nieuwe Fates warning? Ik ben namelijk HEEL erg benieuwd.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo sep 26, 2004 1:28 am

Zag die promo op internet. Maar ik besloot toch maar voor Manitou te gaan, da's veel obscuurder!
http://www.metal-archives.com/band.php?id=2609
:D
Front voor/der Matigheid
last.fm

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » zo sep 26, 2004 1:58 pm

Progmetal/rock fans zouden Bill Ward's debuutalbum Ward One: Along The Way(jammer genoeg oop) eens moeten luisteren. Echt geniaal!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 01, 2004 2:58 pm

Wat vinden jullie van de nieuwe Deadsoul tribe?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » vr okt 01, 2004 4:18 pm

Tof
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr okt 01, 2004 7:07 pm

Kristof schreef:Wat vinden jullie van de nieuwe Deadsoul tribe?
Geweldig! Vooral het nummer Coldest day of winter is een echte kippenvel-trekker. Zie trouwens ook de vorige pagina.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 01, 2004 7:08 pm

heb net deadsoul tribe cd besproken, 87 punten gegeven, binnenkort online

erg mooi album

nieuwe fates warning moet ik nog eens vinden

Aeolus

Bericht door Aeolus » za okt 02, 2004 3:28 pm

Ik luister nu Amplifier, iemand ermee bekent?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 02, 2004 4:12 pm

Aeolus schreef:Ik luister nu Amplifier, iemand ermee bekent?
sterker nog, ik heb ze geinterviewed :wink:

interview staat zeer binnnenkort op metalfan online

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma nov 01, 2004 11:00 am

amplifier interview
http://www.metalfan.nl/interviews.php?o ... ent&id=178

Mijn mening over Derek Sherinian's nieuwe instrumentale soloalbum:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1448

Enlil

Bericht door Enlil » ma nov 01, 2004 1:10 pm

Voor mij is 'prog' een breed begrip en omvat zowel vooruitstreving (arcturus), techniek (Planet X), en veel diepgang (Ark)

Nog wat aanraders:

Aghora: technische, haast jazzy metal met vrouwenzang
Gordian knot: trippy technische muziek
Cromm Cruac: progressieve deathmetal van nederlands bodum
Fleurety: een album als 'last minute lies' is compleet geflipt
Ion dissonance: in het straatje van Dillinger escape plan, maar nog een beetje zieker!
Jordan Rudess: solowerk van Dream theater's toetsenist
Queensryche: operation mindcrime
Rush; geweldig, veel albums met allen een eigen sound, maar toch herkenbaar
Yes: All het oude werk is goed, ben niet zo'n van van het poppy werk als 90125.
Simon Phillips; Symbiosis
Textures; in het straatje van Meshuggah, maar met meer songstructuur
Theory in practice: ziekelijk technische death metal
Tiles: meer de symphonische kant van prog rock
etc.
etc.

Ook technische jazzrock (ofwel fusion) kan mij bekoren. Het proberen waard voor de openminded prog fan. Neem een Billy Cobham (spectrum); Mahavischnu Orchestra (birds of fire); Gary Willis (Bent); John Scofield (pick hits); Trilok Gurtu (bad habits die hard)
Onderschrift

Plaats reactie