ah, wat vond je ervan? Mits je er iets van kan maken, want zo te horen gaat er nog veel meer gebeuren in die nummers.Nynke schreef:[..]
ja, ik
Black Metal Topic
- The Collector of Souls
best oke, maar zoals je zegt gaat er vast nog veel meer gebeuren in die nummers. De drums in die 2e deden me trouwens aan een nummer van Hate Eternal denken (Beyond Redemption geloof ik)nuberus schreef:[..]
ah, wat vond je ervan? Mits je er iets van kan maken, want zo te horen gaat er nog veel meer gebeuren in die nummers.
Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.
Het is een beetje een rare Black Metalband, maar echt de moeite waard om eens te beluisteren. Heb een paar maanden geleden de LP "Necromanzee Cogent" aangeschaft en die draai ik nog regelmatig. Dat album heeft echt een zieke duistere sfeer.
http://www.furze.net
Het is een beetje een rare Black Metalband, maar echt de moeite waard om eens te beluisteren. Heb een paar maanden geleden de LP "Necromanzee Cogent" aangeschaft en die draai ik nog regelmatig. Dat album heeft echt een zieke duistere sfeer.
Behemoth op tour ga ik zeker weer heen. Die gasten live is nóg beter dan op cd.Nynke schreef:[..]
best oke, maar zoals je zegt gaat er vast nog veel meer gebeuren in die nummers. De drums in die 2e deden me trouwens aan een nummer van Hate Eternal denken (Beyond Redemption geloof ik)
En de man zal heersen.
Heersch! Al ken ik de laatste release nog niet. Heb zelf de mcd en die heeft idd een fijn ziek sfeertje en is ook nog 'ns origineel.NecroNoud schreef:Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.
En de man zal heersen.
? dan heb je zekers wat gemist! Live is Behemoth bijna onaantastbaar goed....op cd willen ze nog wel 'ns wat steriel klinken, maar live komt de atmosfeer van de band zeer sterk uit de verf. Die moet je dan toch echt maar gaan zien.Nynke schreef:[..]
Ik heb ze nog nooit live gezien
En de man zal heersen.
dat was in de Baroeg? Want in die tent klinkt bijna alles als vuilnis, tot de laatste band. Dan gaan de knoppen wat meer open.apoptose schreef:Ik heb ze ooit weleens in het voorprogramma van Hecate Enthroned of andersom gezien. Was wel aardig maar vond het niet zo geweldig.
Laatst gewijzigd door nuberus op wo aug 18, 2004 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
apoptose schreef:Ik ken alleen die MCD en dat is een gave cd, zeker een zie sfeertje.
De MCD bevat eigenlijk vooral snelle nummers, die LP daarentegen langzamere midtempo tracks.nuberus schreef:[..]
Heersch! Al ken ik de laatste release nog niet. Heb zelf de mcd en die heeft idd een fijn ziek sfeertje en is ook nog 'ns origineel.
Origineel en ziek is het zeker!
daar was ik ook. Maar zoals in de post hiervoor ik ook al zei, het geluid in de Baroeg is doorgaans kut. Ik heb ze een keer in 013 kleine zaal gezien ten tijde van Thelema en een keer in Zaandam ten tijde van Zos Kia Kultus en dat was superstrak, Uberheersch enz.apoptose schreef:Ja.
Trouwens, ik heb ze ook een keer in de Baroeg gezien in het voorprogramma van Satyricon en toen was het zwaar ok.
En de man zal heersen.
Ik vind het wel heersch, alleen laatst zag ik ergens bij een distro een furze cd te koop, en als beschrijving stond er bij dat het een ambient band was, klopt dit? is furze van stijl gewisseld? of is dit nou een fout op de site?NecroNoud schreef:Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.

Terug van weg geweest
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ja, Furze is lekker ziek.NecroNoud schreef:Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.
Het nummer "Necrosaint Blackmetal" is de enige die ik gehoord heb, maar dat is een zeer apart nummertje. Vreemde vocalen, vreemde sfeer. Maar wel goed.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Furze vond ik nou net weer niet zo sterk. Ik heb al eens gezegd dat het me meer doet denken aan extreme doom dan aan black metal. En qua extreme doom lopen er betere en ziekere bands rond. Goed voorbeeld is Khanate.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik denk dat ze niet verder geluisterd hebben dan de intro's.Knevelaer schreef:[..]
Ik vind het wel heersch, alleen laatst zag ik ergens bij een distro een furze cd te koop, en als beschrijving stond er bij dat het een ambient band was, klopt dit? is furze van stijl gewisseld? of is dit nou een fout op de site?

Ambient is het zeker niet.
- XnegativeX
- Contacteer:
Jij bent wel erg eenkennig zeg. Als het niet precies in jou straatje ligt is het maar kut.Jeroen schreef:wat is er nou mooi aan die drones (bij bijvoorbeeld Khanate of dat bandje van Atilla)
dat heeft toch niets met muziek te maken
Khanate is veelal zieker en vernijniger dan menig black metal band. Het kost idd wat moeite om het helemaal tot je door te laten dringen maar als je de sfeer eenmaal te pakken hebt is het heerlijk duistere muziek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Over Ambient gesproken...iemand bekend met Swirling Sunwheels? Dark Ambient uit Canada dat middels de naam bepaald volk wel op afstand houdt, en het aan de andere kant weer aantrekt. Als je de Hitler-speeches buiten beschouwing laat, is dit zeer zeker een noemenswaardig project. Met vreemde, oude samples en een vrij 'rauw' geluid weet deze man(nen?) een prachtige sfeer te creëren. Ongetwijfeld weigert het gros van de mensen dit project een luisterbeurt te geven vanwege de naam, maar het is zeker de moeite waard. Sommige nummers hebben iets weg van Hlidskjalf en Daudi Baldrs van Burzum, de rest is vrij monotoon en simpel. Dat het simpel is wil nog niet per definitie zeggen dat het slecht is, integendeel, in dit geval is niets minder waar.
Een vreemd maar noemenswaardig project.
Een vreemd maar noemenswaardig project.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Forseti's Justice
- Samoht Slegov
- Forseti's Justice
wat kan mij de politieke overtuiging van een artiest nou schelen. ik snap niet waarom men het nodig vindt dat zo aan anderen op te dringen.. zet er anders ook even bij wat je favoriete voetbalclub en je lievelingseten is. domme trend.
edit: verder geen zin in nog zo'n discussie, babbel maar weer lekker verder over xasthur.
edit: verder geen zin in nog zo'n discussie, babbel maar weer lekker verder over xasthur.
Ik blijf het vreemd vinden dat men muziek en politiek als een geheel niet accepteerd.Forseti's Justice schreef:wat kan mij de politieke overtuiging van een artiest nou schelen. ik snap niet waarom men het nodig vindt dat zo aan anderen op te dringen.. zet er anders ook even bij wat je favoriete voetbalclub en je lievelingseten is. domme trend.
Muziek is slechts een medium om iets over te dragen, of dat nou fictionele teksten zijn, beschouwende teksten, vraagstellingen of politieke meningen. Het is net zo goed een medium als een boek, een krant of een televisie dat kan zijn.
Er bestaan net als boeken met verhalen, feiten of politieke meningen evengoed bands die muziek maken met als achterliggende gedachten de mensheid iets mee te geven, los van het feit of dat nu rechtse, linkse, christelijke, anti-Amerikaanse of wat dan ook voor boodschappen zijn.
Er bestaan ook genoeg geluidsdragers waarop alleen maar gesproken taal staat. Weliswaar wel niet van een band maar van een persoon of meerdere sprekers. Zoals er ook nonfictionele boeken in verhaalvorm bestaan, bestaat dit medium net zogoed op cd, mc of lp. Het is nog altijd jij, die als laatste persoon in de rij van handelingen, die beslist of ie het album daadwerkelijk aanschaft. Van eigenlijk alle bands die een boodschap meedragen in hun teksten is het wel bekend of ze nu links, rechts, christelijk of wat dan ook zijn. Indien dit niet zo is dan kan je concluderen dat het met die boodschap wel allemaal hard mee zal vallen.
Hoegaarden or die!
- Samoht Slegov
Ja ok het is mischien wel een medium om iets over te brengen maar het is ook een vorm van ontspannig en vermaak en weet ik veel wat verder nog meer. Als ik een band lekker vind klinken intresseert het me niet of het moslims, satanisten of nazi's zijn. Je kan de muzikanten wel een stel kneuzen vinden vanwege hun overtuiging maar de muziek is het belangrijkst (voor mij tenminste)
]Poggwyd schreef:[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat men muziek en politiek als een geheel niet accepteerd.
Muziek is slechts een medium om iets over te dragen, of dat nou fictionele teksten zijn, beschouwende teksten, vraagstellingen of politieke meningen. Het is net zo goed een medium als een boek, een krant of een televisie dat kan zijn.
Er bestaan net als boeken met verhalen, feiten of politieke meningen evengoed bands die muziek maken met als achterliggende gedachten de mensheid iets mee te geven, los van het feit of dat nu rechtse, linkse, christelijke, anti-Amerikaanse of wat dan ook voor boodschappen zijn.
Er bestaan ook genoeg geluidsdragers waarop alleen maar gesproken taal staat. Weliswaar wel niet van een band maar van een persoon of meerdere sprekers. Zoals er ook nonfictionele boeken in verhaalvorm bestaan, bestaat dit medium net zogoed op cd, mc of lp. Het is nog altijd jij, die als laatste persoon in de rij van handelingen, die beslist of ie het album daadwerkelijk aanschaft. Van eigenlijk alle bands die een boodschap meedragen in hun teksten is het wel bekend of ze nu links, rechts, christelijk of wat dan ook zijn. Indien dit niet zo is dan kan je concluderen dat het met die boodschap wel allemaal hard mee zal vallen.
Wordt het godverdomme eindelijk eens gezegd. Hopen dat deze boodschap eindelijk een eind betekent van een era vol dat soort gezanik.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Samoht Slegov
- Draconian
- Lult over cdtjes
Iemand bekend met de band Deofel? Ze komen uit Belarus (waar ik nog nooit van gehoord heb overigens
) en spelen naar eigen zeggen 'nihilistic black metal'. De heren hebben twee demo's uit, getiteld "But we've Broken the Chains" en "Buducynia Njaviencna", die beiden bijna twintig minuten ruizige, maar interessante black metal te bieden hebben. De gitaarsound is vrij dominant (de alombekende 'stofzuigersound'), maar dit gaat niet ten koste van de zang en de voortdenderende drums.

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Samoht Slegov