Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:02 pm

Nynke schreef:[..]

ja, ik
ah, wat vond je ervan? Mits je er iets van kan maken, want zo te horen gaat er nog veel meer gebeuren in die nummers.
En de man zal heersen.

The Collector of Souls

Bericht door The Collector of Souls » wo aug 18, 2004 9:02 pm

XnegativeX schreef:[..]

Wat heeft directheid met intelligentie te maken?
In dit geval klaarblijkelijk niets.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo aug 18, 2004 9:05 pm

nuberus schreef:[..]

ah, wat vond je ervan? Mits je er iets van kan maken, want zo te horen gaat er nog veel meer gebeuren in die nummers.
best oke, maar zoals je zegt gaat er vast nog veel meer gebeuren in die nummers. De drums in die 2e deden me trouwens aan een nummer van Hate Eternal denken (Beyond Redemption geloof ik)

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo aug 18, 2004 9:06 pm

Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.
Het is een beetje een rare Black Metalband, maar echt de moeite waard om eens te beluisteren. Heb een paar maanden geleden de LP "Necromanzee Cogent" aangeschaft en die draai ik nog regelmatig. Dat album heeft echt een zieke duistere sfeer.

http://www.furze.net

apoptose

Bericht door apoptose » wo aug 18, 2004 9:08 pm

Ik ken alleen die MCD en dat is een gave cd, zeker een zie sfeertje.

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:11 pm

best oke, maar zoals je zegt gaat er vast nog veel meer gebeuren in die nummers. De drums in die 2e deden me trouwens aan een nummer van Hate Eternal denken (Beyond Redemption geloof ik)
Behemoth op tour ga ik zeker weer heen. Die gasten live is nóg beter dan op cd.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:12 pm

NecroNoud schreef:Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.
Het is een beetje een rare Black Metalband, maar echt de moeite waard om eens te beluisteren. Heb een paar maanden geleden de LP "Necromanzee Cogent" aangeschaft en die draai ik nog regelmatig. Dat album heeft echt een zieke duistere sfeer.

Heersch! Al ken ik de laatste release nog niet. Heb zelf de mcd en die heeft idd een fijn ziek sfeertje en is ook nog 'ns origineel.
En de man zal heersen.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo aug 18, 2004 9:13 pm

Behemoth op tour ga ik zeker weer heen. Die gasten live is nóg beter dan op cd.
Ik heb ze nog nooit live gezien

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:16 pm

Ik heb ze nog nooit live gezien
? dan heb je zekers wat gemist! Live is Behemoth bijna onaantastbaar goed....op cd willen ze nog wel 'ns wat steriel klinken, maar live komt de atmosfeer van de band zeer sterk uit de verf. Die moet je dan toch echt maar gaan zien.
En de man zal heersen.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo aug 18, 2004 9:18 pm

? dan heb je zekers wat gemist! Live is Behemoth bijna onaantastbaar goed....op cd willen ze nog wel 'ns wat steriel klinken, maar live komt de atmosfeer van de band zeer sterk uit de verf. Die moet je dan toch echt maar gaan zien.
Ben ik ook van plan :)

apoptose

Bericht door apoptose » wo aug 18, 2004 9:18 pm

Ik heb ze ooit weleens in het voorprogramma van Hecate Enthroned of andersom gezien. Was wel aardig maar vond het niet zo geweldig.

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:22 pm

apoptose schreef:Ik heb ze ooit weleens in het voorprogramma van Hecate Enthroned of andersom gezien. Was wel aardig maar vond het niet zo geweldig.
dat was in de Baroeg? Want in die tent klinkt bijna alles als vuilnis, tot de laatste band. Dan gaan de knoppen wat meer open.
Laatst gewijzigd door nuberus op wo aug 18, 2004 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

apoptose

Bericht door apoptose » wo aug 18, 2004 9:23 pm

Ja.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo aug 18, 2004 9:23 pm

apoptose schreef:Ik ken alleen die MCD en dat is een gave cd, zeker een zie sfeertje.

Heersch! Al ken ik de laatste release nog niet. Heb zelf de mcd en die heeft idd een fijn ziek sfeertje en is ook nog 'ns origineel.
De MCD bevat eigenlijk vooral snelle nummers, die LP daarentegen langzamere midtempo tracks.
Origineel en ziek is het zeker!

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:26 pm

apoptose schreef:Ja.
daar was ik ook. Maar zoals in de post hiervoor ik ook al zei, het geluid in de Baroeg is doorgaans kut. Ik heb ze een keer in 013 kleine zaal gezien ten tijde van Thelema en een keer in Zaandam ten tijde van Zos Kia Kultus en dat was superstrak, Uberheersch enz.

Trouwens, ik heb ze ook een keer in de Baroeg gezien in het voorprogramma van Satyricon en toen was het zwaar ok.
En de man zal heersen.

apoptose

Bericht door apoptose » wo aug 18, 2004 9:27 pm

Januari 2000?

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » wo aug 18, 2004 9:28 pm

NecroNoud schreef:Wat vind men hier van Furze? Ik heb de naam hier namelijk nog niet zien opduiken.

Ik vind het wel heersch, alleen laatst zag ik ergens bij een distro een furze cd te koop, en als beschrijving stond er bij dat het een ambient band was, klopt dit? is furze van stijl gewisseld? of is dit nou een fout op de site? :?
Terug van weg geweest

nuberus

Bericht door nuberus » wo aug 18, 2004 9:35 pm

apoptose schreef:Januari 2000?
dat zou kunnen ja, het was iig verdomd koud die avond. Satyricon was Rebel Extravaganza aan t promoten en Behemoth Satanica
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo aug 18, 2004 9:48 pm

ja, ik
Spraakzame vrouw.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo aug 18, 2004 9:48 pm

XnegativeX schreef:[..]

Spraakzame vrouw.
:P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo aug 18, 2004 9:50 pm

Hmmm, je zou zo familie kunnen zijn van Agony van ZM.
Ook zo spraakzaam en communiceerdt voornamelijk doormiddel van smilies.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo aug 18, 2004 9:51 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, je zou zo familie kunnen zijn van Agony van ZM.
Ook zo spraakzaam en communiceerdt voornamelijk doormiddel van smilies.
o, wie weet :wink:

Meltdown

Bericht door Meltdown » wo aug 18, 2004 10:03 pm

Ja, Furze is lekker ziek.
Het nummer "Necrosaint Blackmetal" is de enige die ik gehoord heb, maar dat is een zeer apart nummertje. Vreemde vocalen, vreemde sfeer. Maar wel goed.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo aug 18, 2004 10:21 pm

Furze vond ik nou net weer niet zo sterk. Ik heb al eens gezegd dat het me meer doet denken aan extreme doom dan aan black metal. En qua extreme doom lopen er betere en ziekere bands rond. Goed voorbeeld is Khanate.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do aug 19, 2004 9:27 am

wat is er nou mooi aan die drones (bij bijvoorbeeld Khanate of dat bandje van Atilla)
dat heeft toch niets met muziek te maken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » do aug 19, 2004 9:50 am

Knevelaer schreef:[..]

Ik vind het wel heersch, alleen laatst zag ik ergens bij een distro een furze cd te koop, en als beschrijving stond er bij dat het een ambient band was, klopt dit? is furze van stijl gewisseld? of is dit nou een fout op de site? :?
Ik denk dat ze niet verder geluisterd hebben dan de intro's. :D
Ambient is het zeker niet.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do aug 19, 2004 9:56 am

Jeroen schreef:wat is er nou mooi aan die drones (bij bijvoorbeeld Khanate of dat bandje van Atilla)
dat heeft toch niets met muziek te maken
Jij bent wel erg eenkennig zeg. Als het niet precies in jou straatje ligt is het maar kut.
Khanate is veelal zieker en vernijniger dan menig black metal band. Het kost idd wat moeite om het helemaal tot je door te laten dringen maar als je de sfeer eenmaal te pakken hebt is het heerlijk duistere muziek.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do aug 19, 2004 10:04 am

luisterde laatst die twee cd's van Sunn((o (of zoiets) en je kan me niet wijs maken dat dat ook maar iets met muziek te maken heeft..
slechts een brommende bas..en soms wat extra effecten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do aug 19, 2004 12:30 pm

Op zich kun je prachtige ambient achtige sferen oproepen met dat soort dreunende bass tonen.

Maar die nieuwe Sunn-0))) is ook niet aan mij besteed.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do aug 19, 2004 1:34 pm

Over Ambient gesproken...iemand bekend met Swirling Sunwheels? Dark Ambient uit Canada dat middels de naam bepaald volk wel op afstand houdt, en het aan de andere kant weer aantrekt. Als je de Hitler-speeches buiten beschouwing laat, is dit zeer zeker een noemenswaardig project. Met vreemde, oude samples en een vrij 'rauw' geluid weet deze man(nen?) een prachtige sfeer te creëren. Ongetwijfeld weigert het gros van de mensen dit project een luisterbeurt te geven vanwege de naam, maar het is zeker de moeite waard. Sommige nummers hebben iets weg van Hlidskjalf en Daudi Baldrs van Burzum, de rest is vrij monotoon en simpel. Dat het simpel is wil nog niet per definitie zeggen dat het slecht is, integendeel, in dit geval is niets minder waar.
Een vreemd maar noemenswaardig project.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » do aug 19, 2004 1:54 pm

mensen die hitler-speeches nodig hebben om hun muziek onder aandacht te brengen zijn bij voorbaat al sneu.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do aug 19, 2004 2:11 pm

Tjah inderdaad.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » do aug 19, 2004 5:16 pm

Maar dan kan de muziek nog wel heel aardig zijn

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do aug 19, 2004 5:24 pm

Inderdaad, voor mij zijn extreem-rechtse praktijken niet direct een reden het te boycotten.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » do aug 19, 2004 5:32 pm

wat kan mij de politieke overtuiging van een artiest nou schelen. ik snap niet waarom men het nodig vindt dat zo aan anderen op te dringen.. zet er anders ook even bij wat je favoriete voetbalclub en je lievelingseten is. domme trend.

edit: verder geen zin in nog zo'n discussie, babbel maar weer lekker verder over xasthur.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do aug 19, 2004 5:43 pm

Forseti's Justice schreef:wat kan mij de politieke overtuiging van een artiest nou schelen. ik snap niet waarom men het nodig vindt dat zo aan anderen op te dringen.. zet er anders ook even bij wat je favoriete voetbalclub en je lievelingseten is. domme trend.
Ik blijf het vreemd vinden dat men muziek en politiek als een geheel niet accepteerd.
Muziek is slechts een medium om iets over te dragen, of dat nou fictionele teksten zijn, beschouwende teksten, vraagstellingen of politieke meningen. Het is net zo goed een medium als een boek, een krant of een televisie dat kan zijn.

Er bestaan net als boeken met verhalen, feiten of politieke meningen evengoed bands die muziek maken met als achterliggende gedachten de mensheid iets mee te geven, los van het feit of dat nu rechtse, linkse, christelijke, anti-Amerikaanse of wat dan ook voor boodschappen zijn.

Er bestaan ook genoeg geluidsdragers waarop alleen maar gesproken taal staat. Weliswaar wel niet van een band maar van een persoon of meerdere sprekers. Zoals er ook nonfictionele boeken in verhaalvorm bestaan, bestaat dit medium net zogoed op cd, mc of lp. Het is nog altijd jij, die als laatste persoon in de rij van handelingen, die beslist of ie het album daadwerkelijk aanschaft. Van eigenlijk alle bands die een boodschap meedragen in hun teksten is het wel bekend of ze nu links, rechts, christelijk of wat dan ook zijn. Indien dit niet zo is dan kan je concluderen dat het met die boodschap wel allemaal hard mee zal vallen.
Hoegaarden or die!

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » do aug 19, 2004 6:27 pm

Ja ok het is mischien wel een medium om iets over te brengen maar het is ook een vorm van ontspannig en vermaak en weet ik veel wat verder nog meer. Als ik een band lekker vind klinken intresseert het me niet of het moslims, satanisten of nazi's zijn. Je kan de muzikanten wel een stel kneuzen vinden vanwege hun overtuiging maar de muziek is het belangrijkst (voor mij tenminste)

Svenson

Bericht door Svenson » do aug 19, 2004 6:27 pm

Poggwyd schreef:[..]

Ik blijf het vreemd vinden dat men muziek en politiek als een geheel niet accepteerd.
Muziek is slechts een medium om iets over te dragen, of dat nou fictionele teksten zijn, beschouwende teksten, vraagstellingen of politieke meningen. Het is net zo goed een medium als een boek, een krant of een televisie dat kan zijn.

Er bestaan net als boeken met verhalen, feiten of politieke meningen evengoed bands die muziek maken met als achterliggende gedachten de mensheid iets mee te geven, los van het feit of dat nu rechtse, linkse, christelijke, anti-Amerikaanse of wat dan ook voor boodschappen zijn.

Er bestaan ook genoeg geluidsdragers waarop alleen maar gesproken taal staat. Weliswaar wel niet van een band maar van een persoon of meerdere sprekers. Zoals er ook nonfictionele boeken in verhaalvorm bestaan, bestaat dit medium net zogoed op cd, mc of lp. Het is nog altijd jij, die als laatste persoon in de rij van handelingen, die beslist of ie het album daadwerkelijk aanschaft. Van eigenlijk alle bands die een boodschap meedragen in hun teksten is het wel bekend of ze nu links, rechts, christelijk of wat dan ook zijn. Indien dit niet zo is dan kan je concluderen dat het met die boodschap wel allemaal hard mee zal vallen.
]

Wordt het godverdomme eindelijk eens gezegd. Hopen dat deze boodschap eindelijk een eind betekent van een era vol dat soort gezanik.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » do aug 19, 2004 6:30 pm

Iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen kijk op

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » do aug 19, 2004 6:41 pm

Zonnewiel moet je ook is proberen dan, lijkt vaak op de Ambient albums van Burzum.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do aug 19, 2004 7:07 pm

Ik ben nu Dodheimsgard's Kronet till konge aan het luisteren, maar godverdomme wat is dat gaaf zeg. Weinig bands die bij deze release in de buurt komen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

nuberus

Bericht door nuberus » do aug 19, 2004 7:25 pm

ik draai nu Beherit - Drawing Down the Moon

da's pas Heersch.

Overigens vind ik Monumental Possession van Dodheimsgard toch beter.
En de man zal heersen.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do aug 19, 2004 7:38 pm

Mausoleum schreef:Zonnewiel moet je ook is proberen dan, lijkt vaak op de Ambient albums van Burzum.
Ik vond Zonnewiel maar bout eigenlijk... matige computer-panfluiten en andere bliepjes en plonkjes... Dat er mensen zijn die dit nog willen kopen verbaast me...
Hoegaarden or die!

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do aug 19, 2004 7:39 pm

Poggwyd schreef:[..]

Ik vond Zonnewiel maar bout eigenlijk... matige computer-panfluiten en andere bliepjes en plonkjes... Dat er mensen zijn die dit nog willen kopen verbaast me...
Uw mening betreffende Swirling Sunwheels?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do aug 19, 2004 7:45 pm

Iemand bekend met de band Deofel? Ze komen uit Belarus (waar ik nog nooit van gehoord heb overigens :?) en spelen naar eigen zeggen 'nihilistic black metal'. De heren hebben twee demo's uit, getiteld "But we've Broken the Chains" en "Buducynia Njaviencna", die beiden bijna twintig minuten ruizige, maar interessante black metal te bieden hebben. De gitaarsound is vrij dominant (de alombekende 'stofzuigersound'), maar dit gaat niet ten koste van de zang en de voortdenderende drums.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do aug 19, 2004 7:46 pm

Belarus is Wit-Rusland.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do aug 19, 2004 7:57 pm

Bedankt :)

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » do aug 19, 2004 9:11 pm

Wie kent hier Mystic Forest?
Ik heb Green Hell en ik vind het best een vette cd.
Het is black metal met een vrij schelle gitaarsound (heeee) en een soort van piano geriedel op de achtergrond. Er zitten ook samples in van stromend water etc.
Iemand iets gehoord van deze franse band?

Meltdown

Bericht door Meltdown » do aug 19, 2004 9:14 pm

Daar hadden we het een paar pagina's terug nog over.
Kutband trouwens.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » do aug 19, 2004 9:15 pm

nuberus schreef:ik draai nu Beherit - Drawing Down the Moon

da's pas Heersch.
Das een goed schijfje ja.

Gesloten