Thrash/Speed Metal X
Zijn absoluut leuke bandjes, maar op een of andere manier heb ikzelf meer met de `originelen` uit de 80´s en vroege 90´s. Dat doet niets af aan het feit dat deze nieuwere bands absoluut goede nummers produceren. heel myspace staat overigens vol van de retro thrash acts...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Metalheank
YES its true...New TOXIK material is in the works and on tape!!!
That's all we'll say right now...(you may certainly want to catch one of our upcoming shows- fall 07!!)
The profile pic is a taste of the new artwork supporting some of the new material...Artwork by our good friend Dean McDowell
We keep getting and reading all your merchandise requests and cant thank you all enough for the support and enthusiasm...merch is on the way and we'll post more as its available!

Artwork beloofd al veel goeds!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Metalheank

Alienigma das ook een album waar ik benieuwd naar ben
Laatst gewijzigd door Dimas op vr jun 08, 2007 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Metalheank schreef:YES its true...New TOXIK material is in the works and on tape!!!
That's all we'll say right now...(you may certainly want to catch one of our upcoming shows- fall 07!!)
The profile pic is a taste of the new artwork supporting some of the new material...Artwork by our good friend Dean McDowell
We keep getting and reading all your merchandise requests and cant thank you all enough for the support and enthusiasm...merch is on the way and we'll post more as its available!
Artwork beloofd al veel goeds!
oeh tis echt mooi artwork. maar of ik t nu zo bij toxik vind passen

Gisteren voor de zoveelste keer Mutilator: Immortal Force op de draaitafel gegooid, het blijft een heerlijke ragplaat en het roept altijd dat heerlijke Braziliaanse rotte thrashgevoel bij me op. Is iemand van jullie bekend met hun demo's? Ik persoonlijk heb ze nog nooit gehoord, schijnt erg de moeite waard te zijn.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Metalheank
Meer sfeer is altijd goed. En ik zie nu pas dat het een schedel is!valkyrian schreef:[..]
- Eru Iluvatar
Ik vind het plaatje best artistiek. En 'artsy' past ook wel bij Toxik ('artsy' als 'art' in 'art-rock'), een band met een destijds zéér progressief en origineel album als 'Think This'.valkyrian schreef:[..]
Nu overigens maar hopen dat REALM eindelijk ook eens zijn derde-al-wel-gemaakte-maar-nooit-uitgebrachte-albums uitbrengt, waar o.a. dit nummer op staat:
http://www.youtube.com/watch?v=N-s6vy7lmLs
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik vind het erg mooi en het past tevens wat meer bij de tijd. Ik denk dat Toxik wel weer wat nieuwe onderwerpen zal aansnijden.valkyrian schreef:[..]
Het ludieke doch politiek getinte Repka artwork zie ik vandaag de dag niet meer echt bij dat soort serieuze intenties passen.
Maar wie weet wat nog komt, ik kijk er naar uit.
Ik hoop eveneens op die derde Realm plaat.
Endless War vind ik nog altijd een hele goede plaat, ondanks de ietwat iele productie.
Suiciety vind ik ook erg goed, maar ik vind em net een tikkeltje te fragmentarisch en te weinig bass bevatten om te spreken van een echte kraker.
Ben erg benieuwd in ieder geval.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
TOXIK fans zouden SAVAGE STEEL "Do Or Die" (1988) eens moeten checken, ik beleef daar zelf meer plezier aan dan bijvoorbeeld "think this". echt supersnelle TOXIK achtige thrash, zang beetje over top (hoog) maar zeker meer ballen. ze hebben ook nog een eerder album maar dat is vrij matige US metal, het tweede album "Do Or Die" is echter echt een vergeten en zwaar onderschat juweeltje evenals Zhowhite's "ACt Of God".
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
- Jeroen
- Contacteer:
Volgens Metal Archives is de band nooit opgeheven.
Vraag me dan wel af wat ze aan het doen zijn momenteel.
Misschien zal de hernieuwde aandacht dankzij die re-releases weer een extra pepertje in de reet zijn.
Geweldige band nog altijd.
Endless War dan vooral, maar Suiciety absoluut ook.
Dat is overigens wel meer een plaat die echt als geheel moet worden beluisterd.
Maar waarom die productie zo kil en bassloos klinkt vraag ik me nog steeds af. Ik denk dat een vollere sound de toch al moeilijk te volgen muziek wat meer body had kunnen geven.
Ben benieuwd hoe zo'n band dit soort nummers live zou neerzetten.
(Mekong Delta was er immers wel steengoed in)
Misschien zal de hernieuwde aandacht dankzij die re-releases weer een extra pepertje in de reet zijn.
Maar waarom die productie zo kil en bassloos klinkt vraag ik me nog steeds af. Ik denk dat een vollere sound de toch al moeilijk te volgen muziek wat meer body had kunnen geven.
De pest met Realm was altijd dat ze nooit hun post beantwoordden. En hun geweldige zanger er destijds uitknikkerden, omdat er weer thrashers waren die de hoge vocalen niet aankonden.Jeroen schreef:Volgens Metal Archives is de band nooit opgeheven.
Zo'n nummer als 'Eminence' is onverslijtbaar, briljante tekst ook.
Het blijft een van mijn favoriete US-bands.
In een lang interview met Snakepit is trouwens de gehele Realm-historie de revue gepasseerd. Van sommige stukken word je niet echt vrolijk.
- Jeroen
- Contacteer:
Ook weer een band van gruwelijk gemiste kansen.
Evenals Atrophy dat evengoed heeft.
Twee hele goede intelligente thrash albums en dan een paar jaar niets en dan het podium opeens bestijgen met een vrijwel totaal andere line up.
Denk overigens dat er in beide gevallen wel sprake is van verandering van de tijdsgeest wat betreft muziek.
Die filmpjes op Youtube met die andere zanger zijn een gigantische aanfluiting.
Deadly Blessing is ook al zo'n verhaal. Heerlijke plaat gemaakt met een hele gave mix tussen Bay Area beïnvloede thrash , het meer proggy Crimson Glory/ Queensryche werk en de hysterische gillende vocalen van Ski.
Meende overigens dat dat meer met mevrouw Boleyn te maken heeft (Hellion) en New Renaissance Records.
Ach ja, die zijn dan ook weer ff bij elkaar, maar na een optreden of 5 had Ski er al geen zin meer in. Jammer, jammer.
Twee hele goede intelligente thrash albums en dan een paar jaar niets en dan het podium opeens bestijgen met een vrijwel totaal andere line up.
Denk overigens dat er in beide gevallen wel sprake is van verandering van de tijdsgeest wat betreft muziek.
Deadly Blessing is ook al zo'n verhaal. Heerlijke plaat gemaakt met een hele gave mix tussen Bay Area beïnvloede thrash , het meer proggy Crimson Glory/ Queensryche werk en de hysterische gillende vocalen van Ski.
Meende overigens dat dat meer met mevrouw Boleyn te maken heeft (Hellion) en New Renaissance Records.
Ach ja, die zijn dan ook weer ff bij elkaar, maar na een optreden of 5 had Ski er al geen zin meer in. Jammer, jammer.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za jun 09, 2007 12:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Oho, die moet ik nog even zien. Morgen dan, dank voor de tip, het was me in de haast vandaag (werk en zo) nog niet opgevallen!Jeroen schreef:Ook weer een band van gruwelijk gemiste kansen.
Met de gruwelijk gemiste kansen kun je in de metal de gracht dempen. Anacrusis, In The Name, Leatherwolf, Tyrants Reign, Helstar, Destiny's End, Attika, Oracle (FL) en honderden andere slachtoffers...

Ski's nieuwe band Faith Factor heeft een demo klaar, trouwens.
- Jeroen
- Contacteer:
Dat ga ik dan eens even in de gaten houden, aangezien de zang er bij die reunie optredens wel erg op vooruit was gegaan (heel af en toe liet Ski op die DB plaat de tenen immers wel wat krommen).
Nou, hopelijk bakt hij er wat van en komt ie met iets nieuws.
Want die laatste DB release met die demo's en extraatjes , daar werd ik ook al niet vrolijk van.
Nou, hopelijk bakt hij er wat van en komt ie met iets nieuws.
Want die laatste DB release met die demo's en extraatjes , daar werd ik ook al niet vrolijk van.
À propos New Renaissance - ik vrees dat dame Ann B. er verantwoordelijk voor is dat alle bands op NRR geruisloos (wat is er erger voor een metalband?) verdwenen.
De 're-releases' zijn een aanfluiting! Liever een bootleg met bonustracks en boekje vol fotomateriaal dan mevrouw B. nog eens verrijken. Ik hoop dat Screamer (bij elkaar in de oude line-up) niet nog eens met NRR in zee gaan.
De 're-releases' zijn een aanfluiting! Liever een bootleg met bonustracks en boekje vol fotomateriaal dan mevrouw B. nog eens verrijken. Ik hoop dat Screamer (bij elkaar in de oude line-up) niet nog eens met NRR in zee gaan.
- Jeroen
- Contacteer:
Tja, ik heb zo'n gelimiteerd hand numbered ding van die Ascend from the Cauldron en dat na een jaar zoeken.
Ik had geluk voor een redelijke prijs, want ik zag ze nog wel eens weggaan voor 40 dollar.
Slecht voor elkaar hebben ze het daar, heel slecht.
Ik had geluk voor een redelijke prijs, want ik zag ze nog wel eens weggaan voor 40 dollar.
Slecht voor elkaar hebben ze het daar, heel slecht.
Toch vrees ik dat Screamer weer met NRR zaken doen - om vervolgens met een lege hand achter te blijven. Europese labels zijn een betere keuze tegenwoordig, maar peuter hen dat maar 's aan het verstand.
Die handgenummerde editie van DB's 'Ascend...' heb ik ook. Wat had je daar als label mee KUNNEN doen.
Die handgenummerde editie van DB's 'Ascend...' heb ik ook. Wat had je daar als label mee KUNNEN doen.

- Jeroen
- Contacteer:
Ik vraag me trouwens af wanneer de eerste Savage Grace wapenfeiten eens fatsoenlijk op cd verschijnen.
Fantastische band was dat ook. Ik heb slechts After the Fall From Grace, (ook een wat dubieuze cd uitgave) maar die draai ik grijs.
En het eerste werk is natuurlijk nog beter (vooral qua zang) .
Hinderlijke zaak is echter dat bandopperhoofd zanger gitarist (naam even kwijt) nog in de bak zit voor het onder valse voorwendselen verkopen van kanker medicatie aan doodzieke patiënten. En dan oplichten .
Niet wat voor Melissa Records?
Fantastische band was dat ook. Ik heb slechts After the Fall From Grace, (ook een wat dubieuze cd uitgave) maar die draai ik grijs.
Hinderlijke zaak is echter dat bandopperhoofd zanger gitarist (naam even kwijt) nog in de bak zit voor het onder valse voorwendselen verkopen van kanker medicatie aan doodzieke patiënten. En dan oplichten .
Jeroen schreef:Ik vraag me trouwens af wanneer de eerste Savage Grace wapenfeiten eens fatsoenlijk op cd verschijnen.

Als we miljonairs waren!
Christian Logue nog steeds achter de tralies? Heel naar akkefietje, was mij niet bekend.
- Jeroen
- Contacteer:
eind jaren 90 gebeurd toch. 12 jaar gevangenisstraf meen ik waarvan 3 jaar voorwaarderlijk.
hoezo miljonairs, het is niet zo dat Savage Grace nu zo'n grote band was vroeger.
Anders lag men ook niet met elkaar overhoop en zo snel op het gat.
hoezo miljonairs, het is niet zo dat Savage Grace nu zo'n grote band was vroeger.
Ik bedoel dat we ongeveer 1000 uitbrengwensen hebben en geld voor, eh, iets minder dus.Jeroen schreef:eind jaren 90 gebeurd toch. 12 jaar gevangenisstraf meen ik waarvan 3 jaar voorwaarderlijk.
Jij kent je bandgeschiedenis, trouwens; chapeau.
- Parabellum
De promotie viel altijd erg tegen dacht ik? Muzikaal in elk geval een van de beste jaren '80 labels, als er New renaissance op staat koop ik het (de oude LP's dan, CD's interesseren me überhaupt niet).Metal79 schreef:À propos New Renaissance - ik vrees dat dame Ann B. er verantwoordelijk voor is dat alle bands op NRR geruisloos (wat is er erger voor een metalband?) verdwenen.
- Eru Iluvatar
San Francisco Bay Area metallers LAAZ ROCKIT have issued the following update:
"Laaz had a great time at the European shows in April. We would like to thank all the fans that were able to come out and support us . The Keep it True festival in Germany was truly an epic show that will go down in Laaz's history as an ass wupin'. With all the positive feed back from our fan's and sales of the DVD we are pleased to announce that we will be embarking on new record for the masses."
"This is going to be an exciting and long overdue project " say's singer Michael Coons.
"We owe it to our fans and ourselves to make this record a special one" adds guitarist Aaron Jellum.
The band adds: "We hope to get the project done this year for release early '08. We appreciate all the visits and comment's to the site. Keep your eye's peeled and you ears open for more re-releases of our back catalog on Old School Metal Records!"
"Laaz had a great time at the European shows in April. We would like to thank all the fans that were able to come out and support us . The Keep it True festival in Germany was truly an epic show that will go down in Laaz's history as an ass wupin'. With all the positive feed back from our fan's and sales of the DVD we are pleased to announce that we will be embarking on new record for the masses."
"This is going to be an exciting and long overdue project " say's singer Michael Coons.
"We owe it to our fans and ourselves to make this record a special one" adds guitarist Aaron Jellum.
The band adds: "We hope to get the project done this year for release early '08. We appreciate all the visits and comment's to the site. Keep your eye's peeled and you ears open for more re-releases of our back catalog on Old School Metal Records!"
- Dragonforce
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik zit de laatste tijd zo ontzettend vaak naar Hallows Eve te luisteren. Ik vind die band zo goed, dat ik nooit verder kom van het album Tales of terror. Wat een heerlijke (zwaar door maiden beïnvloedde) thrash. Vooral het instrumentaaltje Valley of the dolls (wat is die eerste riff toch verdomde gaaf!!) en het daaropvolgende Metal merchants doet het in huize Innuendo erg goed! Iemand die deze mening deelt?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Dragonforce
Gedeeltelijk, ik hou toch wat meer van de twee daarop volgende albums. Maar ze zijn alle 3 erg goed. De demo's bij de boxset zijn helaas helemaal niet goed, wat een slechte geluidskwaliteit.innuendo schreef:Ik zit de laatste tijd zo ontzettend vaak naar Hallows Eve te luisteren. Ik vind die band zo goed, dat ik nooit verder kom van het album Tales of terror. Wat een heerlijke (zwaar door maiden beïnvloedde) thrash. Vooral het instrumentaaltje Valley of the dolls (wat is die eerste riff toch verdomde gaaf!!) en het daaropvolgende Metal merchants doet het in huize Innuendo erg goed! Iemand die deze mening deelt?
It's the end of time
- Municipal Beeste
Ze schieten echt als paddestoelen uit de grond de thrashbands, maar laat ze maar komen!!
http://www.myspace.com/nuclearcannibal
http://www.myspace.com/nuclearcannibal
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]
- Municipal Beeste
- Jeroen
- Contacteer:
Heb eigenlijk helemaal niets met die crossover bands.
Ook de waarde van bands als Nuclear Assault of Municipal Waste zie ik niet echt in.
Het rost wel leuk en de riffjes liegen er hier en daar niet om, maar die keffende zang is nogal hinderlijk en bevordert het luistergenot niet echt.
Welja, ik draai momenteel het debuut van Mekong Delta nog maar eens en dat blijft toch één van m'n favorieten.
Heerlijke technische thrash met een prog randje. Gave riffs en verrassende bas passages.
Ook de waarde van bands als Nuclear Assault of Municipal Waste zie ik niet echt in.
Het rost wel leuk en de riffjes liegen er hier en daar niet om, maar die keffende zang is nogal hinderlijk en bevordert het luistergenot niet echt.
Welja, ik draai momenteel het debuut van Mekong Delta nog maar eens en dat blijft toch één van m'n favorieten.
Heerlijke technische thrash met een prog randje. Gave riffs en verrassende bas passages.
Crossover was het begin van alle ellende, alles werd vervolgens maar met metal gemixed om het vooral hip te laten klinken. Kon je goed mee scoren, want cultureel verantwoord en zo. Driewerf teiltje, Van Es!Jeroen schreef:Heb eigenlijk helemaal niets met die crossover bands.
Mekong Delta, kijk, dát is metal zonder excuses dat het metal is. Hun beste vind ik The music of Erich Zann. Live waren ze ook erg sterk, trouwens.
Om de klassieke t-shirt-tekst van Morgana Lefay te citeren: 'KEEP YOUR RAP OUT OF MY METAL'.
Laatst gewijzigd door Metal79 op vr jun 15, 2007 9:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Spijtig Jeroen. Ik ben juist erg groot fan van crossover en helemaal niet zo into de progressieve thrash bands, al heb ik hier wel een album van Mekong Delta en de twee Toxik albums staan....De felheid, de energie, het komische aspect maakt voor mij crossover een heerlijke tak van thrash, zeker in combinatie met lyrics a la Nuclear Assault...
- Jeroen
- Contacteer:
ik hou het komische aspect liever ver buiten thrash.
Ik heb thrash liever serieus, technisch en als het even kan vrij rauw of duister.
Net zoals die zogenaamde bier thrash van Tankard, daar kan ik helemaal niets mee. Of pretthrash van Overkill.
Al luister ik ook graag naar de ragbands, maar die vind ik niet in de 'humoristische' crossover tak.
Ik heb thrash liever serieus, technisch en als het even kan vrij rauw of duister.
Net zoals die zogenaamde bier thrash van Tankard, daar kan ik helemaal niets mee. Of pretthrash van Overkill.
Al luister ik ook graag naar de ragbands, maar die vind ik niet in de 'humoristische' crossover tak.
Crossover vind ik juist vaak wel gaaf, excel, DRI. Maar wat weet ik van thrash, doe mij possessed, sodom, infernal majesty (beste tip in tijden) en celtic frost maar!
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
- Jeroen
- Contacteer:
Afgezien van Sodom ben ik het ook met je eens. Echt de raggende bands van het genre.
Ook een band als Dark Angel kan ik goed waarderen. Behoorlijk donker, rauw en lekker bruut. Al is Time Does Not Heal vanwege de erg goede zang wel wat melodieuzer uitgevallen.
Ook een band als Dark Angel kan ik goed waarderen. Behoorlijk donker, rauw en lekker bruut. Al is Time Does Not Heal vanwege de erg goede zang wel wat melodieuzer uitgevallen.
Met thrash vind ik eigenlijk best veel gaaf. De crossover van NA en MW gaat er toch goed in hier. Tankard doet het ook gewoon goed, vind dat altijd wel lekker.
De duistere thrash vind ik ook wel gaaf zoals idd Possessed etc ook een band als Onslaught vind ik best gaaf, hoewel ik de nieuwe niet zo geweldig vind.
De wat serieuzere technische thrash als Toxik kan ik ook zeker goed hebben, maar wel op zijn tijd het is niet dat ik dat elke dag opzet, terwijl ik een crossover band snel opzet voor even tussendoor, gewoon even nergens aan denken, maar rossen.
De duistere thrash vind ik ook wel gaaf zoals idd Possessed etc ook een band als Onslaught vind ik best gaaf, hoewel ik de nieuwe niet zo geweldig vind.
De wat serieuzere technische thrash als Toxik kan ik ook zeker goed hebben, maar wel op zijn tijd het is niet dat ik dat elke dag opzet, terwijl ik een crossover band snel opzet voor even tussendoor, gewoon even nergens aan denken, maar rossen.
- Jeroen
- Contacteer:
Ron Rhinehart ja.innuendo schreef:Wie zingt er eigenlijk op time does not heal? Is dat nog steeds Ron Rhinehart? Ik vind 'm niet zo goed als Don Doty, maar ook zangers kunnen groeien.
Op dit album vind ik em erg lijken op de zanger van Heathen, zij het iets meer de rauwe kant.
Ach ja, ik hoor net zo lief dat gebek van de oude platen als van dit soort meer melodieuzere zang van de latere platen.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Jens schreef:Met NA heb ik niet zoveel, maar bv Hirax apprecieer ik erg. Al zie ik daar ook vooral de thrashkant van.
Hirax is een toffe band. Ik ben erg blij dat ik die ooit live gezien heb. Van hirax vind ik vooral het late werk goed. De eerste platen/EP's zijn behoorlijk saai.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.