Grindcore
- Forseti's Justice
verdomme man, die bands hebben toch geen zak te maken met hetgeen ik ik vroeg.vertigo schreef:[..]
Ik heb hier ik volgorde voor me liggen...
Disgorge, Deranged, Immersed in blood, Damnable, Nasum (2.0, Inhale/Exhale en Helvete) Aborted, Cattle Decappitation, Blockheads, Regurgitate, Blood Red Throne, Blood Duster en Lock Up...
Voorals Nasum en Disgorge zijn![]()
![]()
- Sturmblast
- Sturmblast
- Sturmblast
- Sturmblast
anders check je Wolfbrigade ff(vroeger Wolfpack) of het latere Sanity's DawnForseti's Justice schreef:[..]
yup, laat de rest van de bands die ik noemde nu ook onder het kopje crustcore vallen. te gek spul, wat heerlijk rauw, lomp en eerlijk.. binnenkort disfear hier in de stede, erg fijn. mocht iemand nog aanraders hebben op dit gebied, dan hoor ik dat graag.
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Gave band dit!
Discordance Axis
http://www.studio-grey.com/da/sound.html
Check dit forum eens, pas geleden online gegaan, Nederlands Grind Forum.
www.proudtobeloud.nl
Discordance Axis
http://www.studio-grey.com/da/sound.html
Check dit forum eens, pas geleden online gegaan, Nederlands Grind Forum.
www.proudtobeloud.nl
We Make You Begging On The Streets Of London!
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik niet.
De nieuwe Cattle decapitation klinkt ook weer erg lekker. Dat is dan goregrind maar goed, het topic gaat intussen meer over dat genre dan pure grindcore. Cattle decapitation krijgt van mij extra respect voor het, ronduit geniale, artwork.
De nieuwe Cattle decapitation klinkt ook weer erg lekker. Dat is dan goregrind maar goed, het topic gaat intussen meer over dat genre dan pure grindcore. Cattle decapitation krijgt van mij extra respect voor het, ronduit geniale, artwork.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
-
- disastercasper
-
Ja, Cattle Decapitation is goed, maar ik vraag me echt af hoe je er bij komt om Abbadon Incarnate ttv Dark Crusade met Nasum te vergelijken... Die bands klinken echt heel verschillendXnegativeX schreef:Ik niet.
Makkers staakt uw wild geraas
- disastercasper
-
vind romperprop niets, is alleen maar kots kots kots kots. cephalic carnage en aborted zijn wel erg gaaf. en romperprop is goregrind, of heb ik het nou verkeerd ?
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
- XnegativeX
- Contacteer:
Dus dat zijn allemaal vriendjes van je?she_devil schreef:maggots,f.u.b.a.r,suppository,collision!!!!!!!!!
support your locals ;p
@Rascul: Misschien moet je hun nieuwe cd toch maar eens gaan luisteren dan. Nummers die vaak niet langer dan anderhalve minuut klokken, rattelende blastbeats, afwisseling tussen grunts en krijsen etc etc. Dat had het eerste album van Nasum ook. Goed, d'r zit meer death metal in. Daarom noemde ik Terrorizer ook als referentie punt. Misschien zou Extreme noise terror ook in het rijtje passen. Maar Vomitory hoor ik er echt totaal niet in terug.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Terrorizer klinkt toch echt anders, en even los van de nummerstructuur, maar de cd smaakt en ruikt gewoon helemaal naar Vomitory. Vergelijkbaar dichtgetimmerd geluid (zoals op de laatste twee V cd's), een grunt die nogal op Eric Rundqvist lijkt en een drummer die haast een broer lijkt van Tobias Gustaffson.... Bovendien zijn de nummers gemiddeld zo'n 2-3 minuten en dat halen maar weinig Nasum-nummers.
Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:

Hmpf, zo'n geweldige cd vind ik het niet eens trouwens.
-
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Qua Iniquity ben ik het helemaal met je eens. Dat is gewoon death metal. Maar Converge lijkt mij ook geen grind eigenlijk. Eerder Mathcore/Noisecore/Metalcore/Hydracore...eh...die richting op dus.
De ham-vraag is natuurlijk: Wat zijn de criteria voor een echte grindcore band? Voor mij persoonlijk zijn dat veel blastbeats en een lading punk riffs en een punk attitude. Zoals Napalm death, Nasum en Terrorizer hebben. Maar Carcass wordt ook grind genoemd en die heeft totaal geen punk invloeden.
De ham-vraag is natuurlijk: Wat zijn de criteria voor een echte grindcore band? Voor mij persoonlijk zijn dat veel blastbeats en een lading punk riffs en een punk attitude. Zoals Napalm death, Nasum en Terrorizer hebben. Maar Carcass wordt ook grind genoemd en die heeft totaal geen punk invloeden.
- XnegativeX
- Contacteer:
Maar gore-teksten horen juist helemaal niet bij grind. Carcass is de enige oude grind band die dat soort teksten heeft (en o.a. daarom in mijn ogen ook niet in het grind-hokje past). Al die andere bands hebben maatschappij-kritische, en dus punk achtige teksten. De bands die zich tegenwoordig grind noemen en met ingewanden gooien zijn allemaal geschoed op de Carcass leest. En hebben daarom dus weinig van Terrorizer of Napalm death weg.
- XnegativeX
- Contacteer:
Blijkbaar ja. Hoewel de hele stijl verder weinig met grindcore te maken heeft.
(Even voor de duidelijkheid, ik vind bands als Carcass, Cattle Decapitation, Exhumed, Aborted etc etc helemaal te gek! Ik probeer alleen het verschil tussen goregrind en "echte" grindcore duidelijk te maken.)
(Even voor de duidelijkheid, ik vind bands als Carcass, Cattle Decapitation, Exhumed, Aborted etc etc helemaal te gek! Ik probeer alleen het verschil tussen goregrind en "echte" grindcore duidelijk te maken.)
-
moet je nou eens horen hoeveel men praat om nou eens uit te vinden tot welke genré een band behoort, maar uiteindelijk boeit het niet.
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
- CALIBANaan
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
-

Nieuwe Cbt cd is uit..eerst vondt ik het wat minder, maar ik heb nu wat nummers van Sadochismo gedowload en klinkt steeds beter. Blijft natuurlijk kletteren en splatteren maar toch. Hier een nieuwe song van ze:
http://www.cockandball.de/media/cbt_aaa.mp3
We Make You Begging On The Streets Of London!