Black metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo aug 06, 2006 8:36 pm

mardukfan schreef:[..]


Ik zie inderdaad het probleem ook niet echt. Vind het sowieso niet echt handig al dat in hokjes denken.
Ik wel. Dan weet je tenminste in welke hoek je iets moet zoeken.
Kop dicht, Thorko

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » zo aug 06, 2006 8:43 pm

Plaag schreef:[..]


Ik wel. Dan weet je tenminste in welke hoek je iets moet zoeken.
Ja dat snap ik ook, maar ik vind het vooral met viking metal, pagan metal e.d. dat het onderscheid dusdanig vaag is dat ik zelf zoiets heb van gooi het onder de noemer van black metal.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo aug 06, 2006 9:00 pm

mardukfan schreef:[..]


Ja dat snap ik ook, maar ik vind het vooral met viking metal, pagan metal e.d. dat het onderscheid dusdanig vaag is dat ik zelf zoiets heb van gooi het onder de noemer van black metal.
Ja, vaak wel inderdaad. Vooral ook omdat de basis dezelfde is.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » zo aug 06, 2006 9:24 pm

Gisteren weer is een lied van de laatste Satyricon op café gehoord en nu wordt het toch wel is dringend tijd dat ik dat album ook eens ga kopen. Dus ik vroeg me af, hebben ze dit op vinyl gedrukt of is het enkel CD? Aan Rebel extravaganza vond ik weinig maar dit klinkt stukken beter.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22305
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo aug 06, 2006 9:27 pm

Parabellum schreef:Gisteren weer is een lied van de laatste Satyricon op café gehoord en nu wordt het toch wel is dringend tijd dat ik dat album ook eens ga kopen. Dus ik vroeg me af, hebben ze dit op vinyl gedrukt of is het enkel CD? Aan Rebel extravaganza vond ik weinig maar dit klinkt stukken beter.
Ik kan je niet helpen, maar het duurt even, maar dan hookt Now, diabolical helemaal ja! Ik moest het ook een paar keer goed luisteren, want op het eerste gehoor is het saaie, zouteloze meuk dat nergens heen gaat. Maar daarna, die zinloze opbouwen en de weinig riffs werken op een hele sferische manier ofzo en dan laat het je een hele tijd niet meer los.

(Tot zover een poging mijn muzikale gevoelens onder woorden te brengen, een echte blekkie zal ik nooit worden.)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo aug 06, 2006 9:44 pm

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik vond de eerste keer het nieuwe album niet echt boeiend, maar na een paar keer zette ik hem toch steeds vaker op. Ik vind verder Volcano (Black Lava is dan wel weer super) en Rebel Extravaganza eigenlijk maar weinig aan.
mardukfan schreef:Ik zie inderdaad het probleem ook niet echt. Vind het sowieso niet echt handig al dat in hokjes denken.
Het maakt me verder ook niet uit, alleen ik zag de connectie tussen Skyforger en black metal niet zo.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
fuelforhatred
Berichten: 733
Lid geworden op: di sep 07, 2004 5:49 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door fuelforhatred » zo aug 06, 2006 11:16 pm

wat is er nou mis met rebel extravaganza? Ik vind het een hele vette cd, vooral havoc vulture en filthgrinder zijn gave nummers. vandaag had ik volcano weer eens op de discman onder het van en naar het werk fietsen, en inderdaad black lava is ene gaaf nummer, en posessed zeker ook..

hoe dan ook, ik had de nieuwe cd gedownload op de pc maarja die is van mijn ex...hij zou het nog eens voor me branden..(ik kan niet downloaden op deze oude kut pc). Vond de nieuwe cd gelijk wel pakkend eigenlijk..
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/thnaamloos1.jpg[/img]

[quote="nightwing"]Erbij mits het doorgaat![/quote]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma aug 07, 2006 9:49 am

Geheim_502 schreef:Misschien al gemeld maar nu dan weer Black Dawn. Snelle kille agressieve Black Metal!
De Black Dawn van die cd Blood for Satan? Die zocht ik al een tijd, onlangs weten te bemachtigen. Furieuze black metal die ondanks de wat kinderachtige titel van begin tot eind weet te overtuigen. Vooral de korte samples geven het album meerwaarde, want daarna vliegt de beuk er telkens weer in.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma aug 07, 2006 6:11 pm

Black Dawn bestaan die eigenlijk nog?? dat album van hun is ook al een tijdje heel moeilijk te krijgen zag ik laatst.

ondanks het matige cijfer in de aardschok vind ik het toch een zeer lekkere plaat.

Gebruikersavatar
GrimFilth
Berichten: 19
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 2:32 pm
Locatie: Frostbitten Frieslân

Bericht door GrimFilth » ma aug 07, 2006 6:13 pm

Ik vind het nieuwe album van satyricon niet echt BM meer.... Satyr en Frost zijn serieus TE soft geworden. Now Diabolical vind ik opzich een heeeel goed album, naast dat ze afwijken van hun genre.

De laatste tijd ben ik druk bezig met luisteren van Draugr, Vreid en Unlord... Echt hele goede BM.
[url=http://www.last.fm/user/GrimFilth/][img]http://imagegen.last.fm/midnight/artists/GrimFilth.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Stormphoenix
Berichten: 231
Lid geworden op: di mar 28, 2006 9:38 am
Locatie: Alphen, waar de Romeinen geslacht werden door de Oude Goden

Bericht door Stormphoenix » ma aug 07, 2006 6:20 pm

Satyricon is door de jaren heen sterk verandert, wat al duidelijk werd bij Rebel Extravaganza, wat ik overigens 1 van hun beste werken vind, ook al luister ik het niet vaak. Nemesis Divina blijft ook voor mij een topalbum.

Maarja, al kijk je geen interviews en alleen terug op het oude, ja dat is het niet echt BM meer te noemen.

Ieder zn meug...
For the Great Day of Wrath is coming, and who shall be able to stand?

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma aug 07, 2006 10:56 pm

fuelforhatred schreef:. vandaag had ik volcano weer eens op de discman onder het van en naar het werk fietsen, en inderdaad black lava is ene gaaf nummer, en posessed zeker ook..
.
en Fuel for Hatred vind je zeker ook een goed nummer?
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
fuelforhatred
Berichten: 733
Lid geworden op: di sep 07, 2004 5:49 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door fuelforhatred » ma aug 07, 2006 10:59 pm

Sandr schreef:[..]
en Fuel for Hatred vind je zeker ook een goed nummer?
fuelforwattes? 8)
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/thnaamloos1.jpg[/img]

[quote="nightwing"]Erbij mits het doorgaat![/quote]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22305
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 07, 2006 11:10 pm

De openingstrack van Volcano vind ik anders ook geweldig, evenals Repined Bastard Nation en Mental Mercury.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma aug 07, 2006 11:27 pm

KoenM schreef:De openingstrack van Volcano vind ik anders ook geweldig, evenals Repined Bastard Nation en Mental Mercury.
Repined Bastard Nation vind ik ook een geweldig nummer

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di aug 08, 2006 2:12 am

maakt eigenlijk niet uit dat ze van het genre afwijken, zolang ze goede platen blijven uitbrengen

hetzelfde kan gezegd worden van The Cult is Alive van Darkthrone = ook niet écht BM meer, maar toch gave plaat
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di aug 08, 2006 9:48 am

sanguis schreef:Black Dawn bestaan die eigenlijk nog?? dat album van hun is ook al een tijdje heel moeilijk te krijgen zag ik laatst.

ondanks het matige cijfer in de aardschok vind ik het toch een zeer lekkere plaat.
Ze hebben geloof ik onlangs een split uitgebracht via Woodcut (meen ik), maar die heb ik nog nooit gehoord.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
GrimFilth
Berichten: 19
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 2:32 pm
Locatie: Frostbitten Frieslân

Bericht door GrimFilth » di aug 08, 2006 7:37 pm

sanguis schreef:[..]


Repined Bastard Nation vind ik ook een geweldig nummer
ik ook man. echt zon nummer die ik al 3473x gehoord heb en me nog niet verveelt :) Ik vind Satyricon relaxede muziek vergeleken de andere herrie die ik luister. Trouwens, je zou Ancient eens moeten horen als je Satyricon ook wel lache vind, Ancient is ook net niet echte BM zegmaar...
[url=http://www.last.fm/user/GrimFilth/][img]http://imagegen.last.fm/midnight/artists/GrimFilth.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di aug 08, 2006 7:46 pm

GrimFilth schreef:[..]


ik ook man. echt zon nummer die ik al 3473x gehoord heb en me nog niet verveelt :) Ik vind Satyricon relaxede muziek vergeleken de andere herrie die ik luister. Trouwens, je zou Ancient eens moeten horen als je Satyricon ook wel lache vind, Ancient is ook net niet echte BM zegmaar...
ancient is inderdaad ook een leuke band, vond het optreden van hun vorig jaar in de baroeg erg goed te pruimen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di aug 08, 2006 8:30 pm

Hé, zeg. Hoe zijn de meningen over Lucifugum eigenlijk?
Ik heb hier hun laatste cd liggen en op een of andere manier ben ik wel te spreken over die nihilistische brakke teringzooi.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 08, 2006 8:51 pm

Zegt me zo niks. Waar is het mee te vergelijken?

Wat vindt men hier eigenlijk van de nieuwe Nachtmystium? Ik heb hem nu 2x oppervlakkig geluisterd maar ik weet nog niet precies wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant is het gewoon heerlijk rauwe black metal maar aan de andere kant zitten er vreemde dingetjes in die ik nog geen plaats heb weten te geven. Zoals melodieuse solo's en rock 'n roll riffjes.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di aug 08, 2006 9:02 pm

XnegativeX schreef:Zegt me zo niks. Waar is het mee te vergelijken?
Met een menigte die haar eigen stront tegen je harses smijt, terwijl je in je blootje je best doet om aan de overkant van een rivier vol dode honden probeert te geraken. Het water is niet zo diep.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 08, 2006 9:13 pm

Plaag schreef:[..]


Met een menigte die haar eigen stront tegen je harses smijt, terwijl je in je blootje je best doet om aan de overkant van een rivier vol dode honden probeert te geraken. Het water is niet zo diep.
GAT-VER-DAMME!!! Dat klinkt geweldig.
Hebben we het over de band uit Spanje of uit de Oekraine?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di aug 08, 2006 10:19 pm

XnegativeX schreef:[..]


GAT-VER-DAMME!!! Dat klinkt geweldig.
Hebben we het over de band uit Spanje of uit de Oekraine?
Oekraine.

Edit: Fuck. Staat de Graaf ingelogd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di aug 08, 2006 10:27 pm

Iemand nog interesse in O - O ?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di aug 08, 2006 10:37 pm

Amibor schreef:Iemand nog interesse in O - O ?
Huh?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » di aug 08, 2006 11:12 pm

XnegativeX schreef: Wat vindt men hier eigenlijk van de nieuwe Nachtmystium? Ik heb hem nu 2x oppervlakkig geluisterd maar ik weet nog niet precies wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant is het gewoon heerlijk rauwe black metal maar aan de andere kant zitten er vreemde dingetjes in die ik nog geen plaats heb weten te geven. Zoals melodieuse solo's en rock 'n roll riffjes.
Ik vond hem de eerste paar luisterbeurten tegenvallen, ben nogal fan van het Demise album, dat wat melancholischer/herhalender was dan Eulogy IV en het nieuwe album, waar de Eulogy IV stijl redelijk op wordt doorgezet. Toch heb ik de laatste weken het album nog wat meer luisterbeurten gegund, en uiteindelijk is alles op z'n plaats gevallen en twijfel ik zelfs of ik Demise nog wel het beste Nachtmystium album vind; Dit is vernieuwende black, niet zozeer qua stijl, maar vooral vanwege het meestelijk invoegen van weirde en haast '70 aandoende passages (vooral leads) en ongebruikelijke riffs voor black metal.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di aug 08, 2006 11:19 pm

Plaag schreef:[..]


Huh?

Ja, leuk zo'n ding dat je herkent aan z'n cover (die je vast eens op MF bent tegengekomen) en dus maar aanschaft, maar erbij vergeet dat een band die 'O' heet bijna onmogelijk is om te vinden. Op internet althans. En verder is het ook mijn ding niet, dus vandaar.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » wo aug 09, 2006 2:06 am

O.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo aug 09, 2006 11:28 am

Plaag schreef:Hé, zeg. Hoe zijn de meningen over Lucifugum eigenlijk?
Ik heb hier hun laatste cd liggen en op een of andere manier ben ik wel te spreken over die nihilistische brakke teringzooi.
Best een goede band. In feite brengen ze al jarenlang constant prima cd's uit. Als je die laatste goed vindt, moet je ook eens het album Sociopath: Philosophy: Cynicism proberen van ze, die is mijns inziens het best. Op metalfan staat trouwens nog een (heel oude en slechte) review van dat album. De enige band waarmee ik het zo gauw zou kunnen vergelijken, is Lutomysl (bij beiden hoor je op de een of andere manier duidelijk dat het uit het Oostblok komt - en nu doel ik natuurlijk niet op dat brabbeltaaltje van ze).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » wo aug 09, 2006 11:39 am

Draconian schreef:[..]


Best een goede band. In feite brengen ze al jarenlang constant prima cd's uit. Als je die laatste goed vindt, moet je ook eens het album Sociopath: Philosophy: Cynicism proberen van ze, die is mijns inziens het best. Op metalfan staat trouwens nog een (heel oude en slechte) review van dat album. De enige band waarmee ik het zo gauw zou kunnen vergelijken, is Lutomysl (bij beiden hoor je op de een of andere manier duidelijk dat het uit het Oostblok komt - en nu doel ik natuurlijk niet op dat brabbeltaaltje van ze).
Doe mij dan toch maar Lutomysl. Lucifugum, leuke band, maar het is het allemaal nét niet...

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » do aug 10, 2006 5:21 pm

de split tussen C.o.O en Urfaust is nu ook op vinyl verkrijgbaar... de platen zijn geperst, er waren wat problemen met de perserij volgens het label, maar het ziet er goed uit al zeg ik het zelf..


denk dat ie over 2 weken te koop zal zijn

Afbeelding
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do aug 10, 2006 10:45 pm

Thralldom is dood, maar vrees niet, KILLUSION is al bezig met een nieuwe band:

http://myspace.com/driftingcollision

Gave zooi.


Btw: die Urfaust? 2LP soms? en welk label?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 12:24 am

nou en, wie koopt die ruis

echt goede black metal vind je ook bij Runenblut. De eerste plaat "Stimme des Blutes" doet wat folky en pagan aan, terwijl de tweede plaat een rauwe rampestamper is die op de juiste momenten heerlijk slepend is.

Runenblut dus, dat heerscht al die vage kankerbands die hier worden genoemd er gewoon vierkant uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8458
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » vr aug 11, 2006 12:28 am

Ik dacht dat jij wel van ruis hield?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 12:36 am

er is een verschil tussen kwalitatief goed gestructureerde ruis en ondefinieerbare ruis, beste Jan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr aug 11, 2006 12:45 am

Boeie Jeroen, ga maar wat obscure Russische NSBM luisteren.

+ ik koop die ruis, en ik ben niet de enige ...

PS: de laatste tijd gedraag je je hier als een lul die denkt beter te zijn dan al de rest met je fucking scheldtirades om het kleinste voorval of meningverschil ... just so you know ....

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr aug 11, 2006 1:12 am

Ach ja, Joentje en z'n periodes.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr aug 11, 2006 10:30 am

Jeroen schreef:nou en, wie koopt die ruis

echt goede black metal vind je ook bij Runenblut. De eerste plaat "Stimme des Blutes" doet wat folky en pagan aan, terwijl de tweede plaat een rauwe rampestamper is die op de juiste momenten heerlijk slepend is.

Runenblut dus, dat heerscht al die vage kankerbands die hier worden genoemd er gewoon vierkant uit.
Ik moet zeggen, echt bijzonder klinkt het niet. Niet slecht, maar wat gewoon.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 11:16 am

cynisme en sarcasme zijn de zwartgallige mannen nog altijd vreemd
ik neem het gewoon allemaal een stuk minder serieus, zou je ook eens moeten proberen


en ja, Iscariah, dat zal ik zeker doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr aug 11, 2006 11:41 am

Jeroen schreef:cynisme en sarcasme zijn de zwartgallige mannen nog altijd vreemd
ik neem het gewoon allemaal een stuk minder serieus, zou je ook eens moeten proberen

Huh? Waar heb je het over?
Ik bespeur geen cynisme en sarcasme, ik zie je alleen een band aanprijzen, waar ik vervolgens op reageer. En wat moet ik nou minder serieus nemen? Black metal? Prima, zolang het maar rost.
Of had je het niet eens tegen mij?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 11:44 am

neuh, ik doelde op mijn zinnetje 'nou en , wie koop die ruis'

was verder niet tegen iemand specifiek gericht.
En ja, dat was het doel, Runenblut aanprijzen, gave band, vind ik althans.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr aug 11, 2006 11:46 am

Jeroen schreef:neuh, ik doelde op mijn zinnetje 'nou en , wie koop die ruis'

was verder niet tegen iemand specifiek gericht.
En ja, dat was het doel, Runenblut aanprijzen, gave band, vind ik althans.
Zie je wel? Ik wist dat ik op het verkeerde been stond.

Ligt het nou aan mij, of mag Runenblut wel wat strakker tijdens snelle stukken?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 11:46 am

dat klopt idd wel, maar welk album heb je beluisterd dan.

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen de twee
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr aug 11, 2006 12:09 pm

Jeroen schreef:dat klopt idd wel, maar welk album heb je beluisterd dan.

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen de twee
Het laatste album. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de boel tussen neus en lippen door heb beluisterd. Mijn indruk is dus een vluchtige eerste.
Laatst gewijzigd door Plaag op vr aug 11, 2006 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr aug 11, 2006 12:19 pm

LUGUBRUM live in Amsterdam sample en info:

http://lugubrum.com/index.html

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr aug 11, 2006 4:04 pm

iemand die dvd (bij een metalhammer) meegenomen op wacken?

staat leuk leuk op over darkthrone in de studio

nouja, studio

nocturno culto staat voor zijn microgolfoven en doet alsof dat de darkthrone studio is en vertel in detail waarvoor elk knopje dient, zeer humoristisch
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » vr aug 11, 2006 10:59 pm

iscariah schreef:Thralldom is dood, maar vrees niet, KILLUSION is al bezig met een nieuwe band:

http://myspace.com/driftingcollision

Gave zooi.


Btw: die Urfaust? 2LP soms? en welk label?
1 LP, in 2 uitvoeringen. Zwart vinyl en rood vinyl.

Uitgebracht door Ahdistuksen Aihio (FIN)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 12, 2006 1:25 am

Zat net eens naar Munruthel te luisteren, het zij project van het eveneens zo genaamde ex-Nokturnal Mortum lid.

Of het goed is, jawel, beter als menig ander zij-project van ex en hedendaagse Nokturnal Mortum leden.

De productie is enigszins hol, maar niet slecht. Epische pagan metal met zowel (behoorlijk goede) clean zang als extreme zang.
Gave keyboard folk melodieën zijn keurig verweven in het epische geluid.

Ik had een flauw brak bandje verwacht, maar dit valt echt niet tegen. Vet gitaarwerk ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » za aug 12, 2006 10:30 am

Kristof schreef:iemand die dvd (bij een metalhammer) meegenomen op wacken?

staat leuk leuk op over darkthrone in de studio

nouja, studio

nocturno culto staat voor zijn microgolfoven en doet alsof dat de darkthrone studio is en vertel in detail waarvoor elk knopje dient, zeer humoristisch
Hehe, wil ook ook wel eens zien! Maar Darkthrone moet niet willen doen alsof ze een fuck you all band zijn. Je weet wel, plug and play en rock en roll. No matter hoe "slecht" het geluid is. Maar luister maar eens goed naar "The Cult Is Alive". Er is deksels veel tijd in het geluid gestoken om het zo "slecht" te krijgen.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gesloten