de nieuwe BLOODBATH
-
Agree... En wat een duidelijk Morbid Angel gejat in het eerste nummer! Maar wat een heerlijke plaat...MadTinus schreef:Vette plaat, beetje de kant van Vomitory op. Beetje jammer alleen dat het nu 'gewoon' Death Metal is geworden, terwijl Bloodbath toch begonnen is en bedoeld is/was als verheerlijking van de early nineties Stockholm/Sunlight Death Metal sound.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer
Inderdaad, zeer vette grunt en een aantal zeer scherpe uithalen!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb net het nummer Outnumbering the day van hun site gedownload en dat klinkt weer erg lekker. Qua geluid en feel lijkt er niet veel veranderd. Ik heb wel begrepen dat er meer afwisseling en techniek is toegepast op deze cd. Ik hoop in ieder geval dat hun gave om compacte, lekker in het gehoor liggende songs te schrijven niet verloren is gegaan. Dat was voor mijn gevoel de absolute troef van Bloodbath.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Contacteer:
Ik ook, en ik was nieuwsgierig geworden naar de rest. Nou, ik vind de meeste nummers nog beter. Afwisselende riffs, die gewoon lekker klinken. En niet constant dat gaspedaal ingedrukt, ook belangrijk. Peter is magnifiek.XnegativeX schreef:Ik heb net het nummer Outnumbering the day van hun site gedownload en dat klinkt weer erg lekker.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
In wat HIJ doet wel, maar ik blijf erbij dat Bloodbath beter een andere vocalist had kunnen zoeken.StraightHate schreef:[..]
Peter is magnifiek.
Ik heb het beschikbare nummer ook even van de site afgesnokt en waar ik al bang voor was komt gedeeltenlijk ook uit - in mijn oren klinkt dat nummer als een bikkelharde versie van Hypocrisy, alleen dan gestript van de iestwat zweverige sfeer.
Nou vind ik Hypocrisy een prima band waar Tatgren meer dan op z`n plaats is, voor Bloodbath vind ik `m echter minder geschikt dan de Opeth-brulboei. Die doet z`n kunst zonder een bepaalde stempel op de algemene sound te drukken. Waar Tatgren zich mee bemoeit proef je altijd wel ( hoe zwaar verdund het ook is) wie de dikke vinger in de pap heeft.
Wel geloof ik dat Peter op de nieuwe Bloodbath z`n zwaarste vocalenprestatie heeft geleverd, wat overigens lang niet verkeerd klinkt.
Nouja, ik ben benieuwd naar de rest, dan komt een beter oordeel vanzelf wel aangerold.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Vreemd, want Tägtgren heeft dus geen noot meegeschreven op dit album (Swanö, Nyström en Renkse hebben elk 4 nummers voor hun rekening genomen), dus dat zou dan alleen door de zang komen? Lijkt me ook sterk, te meer ook omdat zijn vocalen voor dit album in niets lijken op wat hij bij Hypocrisy doet. Ik was echt positief verrast door zijn moddervette grunt, als je er niet bij vertelt dat het Tägtgren is, zou je het niet eens horen.Gr. Dracula schreef:[..]
In wat HIJ doet wel, maar ik blijf erbij dat Bloodbath beter een andere vocalist had kunnen zoeken.
Ik heb het beschikbare nummer ook even van de site afgesnokt en waar ik al bang voor was komt gedeeltenlijk ook uit - in mijn oren klinkt dat nummer als een bikkelharde versie van Hypocrisy, alleen dan gestript van de iestwat zweverige sfeer.
Ik ben het met je eens dat dit niet de Sunlight-sound verheerlijkende "old school" Bloodbath meer is, maar zoals Nyström ook schrijft op de Bloodbath site: "Bloodbath will now not only be a tribute to Death Metal, but will enter Death Metal's very own elite!" Of zoiets, want ik zie dat de site per vandaag is vernieuwd en het bedoelde stukje eraf is.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
-
- Contacteer:
Inderdaad, alleen bij de wat hogere uithalen haal je het er wel uit. Hij grunt op een heel andere manier dan hij bij Hypocrisy laat horen. Ik vind het dan ook geen bikkelharde versie van die band.MadTinus schreef:[..]
Lijkt me ook sterk, te meer ook omdat zijn vocalen voor dit album in niets lijken op wat hij bij Hypocrisy doet. Ik was echt positief verrast door zijn moddervette grunt, als je er niet bij vertelt dat het Tägtgren is, zou je het niet eens horen.
Het eerste Bloodbath album ken ik niet, dus ik kan niet oordelen of de vorige zanger inderdaad beter bij Bloodbath paste.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik ook, zonder meer. Maar dat het Peter is hoor je wel heel degelijk. Zeker als je Hypocrisy vaak genoeg gedraaid hebt/live gezien hebt haal je z`n stem er zo uit, moddervette grunt of niet. Die knakker heeft gewoon een hele kakakteristieke stem! Bij mij blijft `ie iig behoorlijk hangen.MadTinus schreef:[..]
Ik was echt positief verrast door zijn moddervette grunt, als je er niet bij vertelt dat het Tägtgren is, zou je het niet eens horen.
Tja, ik weet het voor de rest ook niet waar de "sferveranderingen" van Bloodbath ( let overigens wel, ik baseer mijn bevindingen nog altijd op slechts 1 nummer!) aan te wijten zijn. Misschien is de band idd moderner gaan schrijven en voegt Tatgren z`n stem (hard of niet) toch een beetje Hypocrisy-feeling toe. Een vocalist KAN een hoop uitmaken.
Overigens denk ik wel dat het voor de rest een retegaaf album is geworden ( wacht in spanning op eind september!). Ik ben trouwens benieuwd of Peter Tatgren de vaste knorkont van Bloodbath blijft, of dat ze voor de eventuele volgende schijf weer iemand anders op vocalen trekken.
Geloof me, met dat ene nummer heb je de helft van de kunstjes die Bloodbath beheerst op de nieuwe nog niet gehoord, en dus kan het volledige album nog wel een verassing worden. Waar ik het wel mee eens ben is dat Bloodbath zijn eigen identiteit, die de band bijzonder maakte, een beetje heeft verloren door sneller en minder old school te gaan spelen. Nightmares made Flesh is echter wel een superbrute plaat geworden.
Makkers staakt uw wild geraas
Exactemundo!Rascul schreef:Geloof me, met dat ene nummer heb je de helft van de kunstjes die Bloodbath beheerst op de nieuwe nog niet gehoord, en dus kan het volledige album nog wel een verassing worden. Waar ik het wel mee eens ben is dat Bloodbath zijn eigen identiteit, die de band bijzonder maakte, een beetje heeft verloren door sneller en minder old school te gaan spelen. Nightmares made Flesh is echter wel een superbrute plaat geworden.

Last.fm
Last.fm
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Inmiddels heb ik de nieuwe Bloodbath ook in z`n volledigheid kunnen luisteren. Nog net voor de releasedatum dus ik heb gelukkig niet tot de 27ste hoeven wachten.
Ik heb de schijf pas 2 keer gehoord ( ondweg naar werk en op de terugweg) maar in die 2 keer zijn me een hoop dingen duidelijk al.
Allereerst moet ik zeggen dat de plaat behoorlijk rost. Hoe je het wendt of keert dit is een zwaar, krachtig, beukend en bruut deathmetal album geworden. Mijn sympathie is daamee meteen geclaimd
.
Wel is Bloodbath inderdaad een tikke "moderner" gaan spelen. Ik hoor duidelijke overeenkomsten met het vorige album ( vooral de gitaren, intro`s, het ritme her en der en een leuke verbale verwijzing er naar), maar ook duidelijke verschillen. Die zitten `m vooral in het vernieuwende geluid, wat technische snufjes die de plaat verrijken en, jawel, ook in Peter Tatgren.
Ik had mijn twijfels over zijn aandeel op dit album al eerder uitgesproken. Na het album nu volledig gehoord te hebben weet ik nog niet wat ik er nu mee moet. Tatgren brult buitengewoon zwaar, overtuigend en vernietigend, TOCH blijf ik horen dat het Tatgren is ( vooral tijdens z`n hogere uithalen en de "AAAH `s"). Dat is opzich geen ramp, ware het niet dat zijn stem voor mij een bepaalde karakteristiek op de muziek drukt, die ik behoorlijk waardeer binnen Hypocrisy, maar misschien liever niet op de nieuwe Bloodbath had gehoord, omdat het vorige album zo waanzinnig bruut klonk.
Maargoed, ik ben me er wel degelijk van bewust is dat je geen plaat tweemaal kan maken, dus eigenlijk ben ik dik tevreden met het resultaat.
Ik heb de schijf pas 2 keer gehoord ( ondweg naar werk en op de terugweg) maar in die 2 keer zijn me een hoop dingen duidelijk al.
Allereerst moet ik zeggen dat de plaat behoorlijk rost. Hoe je het wendt of keert dit is een zwaar, krachtig, beukend en bruut deathmetal album geworden. Mijn sympathie is daamee meteen geclaimd

Wel is Bloodbath inderdaad een tikke "moderner" gaan spelen. Ik hoor duidelijke overeenkomsten met het vorige album ( vooral de gitaren, intro`s, het ritme her en der en een leuke verbale verwijzing er naar), maar ook duidelijke verschillen. Die zitten `m vooral in het vernieuwende geluid, wat technische snufjes die de plaat verrijken en, jawel, ook in Peter Tatgren.
Ik had mijn twijfels over zijn aandeel op dit album al eerder uitgesproken. Na het album nu volledig gehoord te hebben weet ik nog niet wat ik er nu mee moet. Tatgren brult buitengewoon zwaar, overtuigend en vernietigend, TOCH blijf ik horen dat het Tatgren is ( vooral tijdens z`n hogere uithalen en de "AAAH `s"). Dat is opzich geen ramp, ware het niet dat zijn stem voor mij een bepaalde karakteristiek op de muziek drukt, die ik behoorlijk waardeer binnen Hypocrisy, maar misschien liever niet op de nieuwe Bloodbath had gehoord, omdat het vorige album zo waanzinnig bruut klonk.
Maargoed, ik ben me er wel degelijk van bewust is dat je geen plaat tweemaal kan maken, dus eigenlijk ben ik dik tevreden met het resultaat.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Uh...niet dat ik weet.dako schreef:Peter, was dat die kerel die ook iets in of ander power metalband deed?
Peter tatgren houdt zich naast Hypocrisy en Bloodbath nog bezig met Pain en the Abyss. Zijn power-metal-projecten zijn mij niet bekend, tot dusver.
Misschien toch een andere Peter proberen? Steele kun je ook al overslaan, overigens

-
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Soulcollector
- Contacteer:
Misschien bedoel je Steel? Dat is echter niet Peter, maar Dan Swanö, samen met Akerfeldt en nog wat Opeth lui geloof ik, is alweer een paar jaar geleden, hebben enkel een (picture) 7" singeltje uitgebracht, wlke ik bezit.dako schreef:Peter, was dat die kerel die ook iets in of ander power metalband deed?
Last.fm
Last.fm
-
- Contacteer:
De zang van Akerfeldt heeft een soort van lichte 'heesheid'. Op een of andere manier blijf ik daar op letten. Daarnaast kan Peter Tägtgren bij mij sowieso weinig fout doen. Ik vind zijn stem beter bij de muziek passen.Gr. Dracula schreef:[..]
Dat viel al enigzins te verwachten.
Kun je misschien ook nog even uitleggen waarom?
Verder vind ik de nummers beter in elkaar te zetten, en vind ik ze gewoon sterker.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het vorige album niet goed is, integendeel. Alleen is Nightmare Made Flesh nog beter.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hij is weer heerlijk Cobie!
Dit keer zijn er meer amerikaanse invloeden, zoals blastbeats, in de sound geslopen waardoor er meer diversiteit in de sound zit. Maar waardoor het ook iets minder als een geheel klinkt. Wat me opvalt is dat ze enorm spooky klinken. Een grafstemming waar Necrophagia nog jaloers op mag zijn. Al met al dus een vreselijk vette death metal plaat.
Het enige wat ik mis is het zieke gevoel dat de vorige me gaf. Op die cd leken alle songs afkomstig van een koelbloedige moordenaar. Terwijl ze nu van losgeslagen psychopaat afkomstig lijken te komen.
Voor beide is wat te zeggen eigenlijk.
Dit keer zijn er meer amerikaanse invloeden, zoals blastbeats, in de sound geslopen waardoor er meer diversiteit in de sound zit. Maar waardoor het ook iets minder als een geheel klinkt. Wat me opvalt is dat ze enorm spooky klinken. Een grafstemming waar Necrophagia nog jaloers op mag zijn. Al met al dus een vreselijk vette death metal plaat.
Het enige wat ik mis is het zieke gevoel dat de vorige me gaf. Op die cd leken alle songs afkomstig van een koelbloedige moordenaar. Terwijl ze nu van losgeslagen psychopaat afkomstig lijken te komen.
Voor beide is wat te zeggen eigenlijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Violent God
- Contacteer:
Na het luisteren van Outnumbering The Day had ik mijn twijfels over de nieuwe cd, maar ik besloot toch maar de hele cd te luisteren en die bevalt me prima. Ook Outnumbering The Day vindt ik nu wel ok.
Toch wel een groei-briljantje dus...
Toch wel een groei-briljantje dus...
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Zeer zeker!Violent God schreef:Toch wel een groei-briljantje dus...
Naarmate je de cd luistert wordt `ie beter en beter. Ik had aanvankelijk ook al een zure smoel getrokken, inmiddels is dat ook weer passe ( een beetje botox en sinasSnippers doen wonderen!).
- Violent God
- Contacteer:
Ik weet ook niet precies waar het aan lag dat ik dat nummer eerst niet leuk vond. Volgens mij vond ik hem aanvankelijk nogal saai ofzo.Gr. Dracula schreef:[..]
Zeer zeker!
Naarmate je de cd luistert wordt `ie beter en beter. Ik had aanvankelijk ook al een zure smoel getrokken, inmiddels is dat ook weer passe ( een beetje botox en sinasSnippers doen wonderen!).
Maar laat het maar aan Swanö & Co over om goeie beuknummers te schrijven.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik weet wel waar `t aan lag, dat IK het nummer eerst niet leuk vond: Het wa shet eerste wat ik hoorde van `t nieuwe album, de allereerste indruk, en als je Resurrection Through Carnage gewend bent klinkt het opeens HEEL anders.
Ik had aanvankelijk een lichte teleurstelling te verwerken. Hoewel ik wist dat `t album anders ging klinken vond ik dit echt totaal niet hetgeen wat ik eventueel wel verwacht had.
Nu heb ik het nieuwe album meerdere malen in z`n geheel gehoord en past Outnumbering The Day prima tussen de andere nummers. Omdat er voor de rest genoeg brute nummers op `t album staan wen je op een positieve manier aan het nieuwe geluid, ontdek je er toch genoeg oude invloeden in terug en ga je ook Outnumbering the Day goed deel van `t geheel beschouwen.
Althans, zo ging het bij mij allemaal een beetj in z`n werk, denk ik
Ik had aanvankelijk een lichte teleurstelling te verwerken. Hoewel ik wist dat `t album anders ging klinken vond ik dit echt totaal niet hetgeen wat ik eventueel wel verwacht had.
Nu heb ik het nieuwe album meerdere malen in z`n geheel gehoord en past Outnumbering The Day prima tussen de andere nummers. Omdat er voor de rest genoeg brute nummers op `t album staan wen je op een positieve manier aan het nieuwe geluid, ontdek je er toch genoeg oude invloeden in terug en ga je ook Outnumbering the Day goed deel van `t geheel beschouwen.
- Violent God
- Contacteer:
Ik denk dat ik het album nu nog wel leuker vindt dan RTC...Gr. Dracula schreef:Ik weet wel waar `t aan lag, dat IK het nummer eerst niet leuk vond: Het wa shet eerste wat ik hoorde van `t nieuwe album, de allereerste indruk, en als je Resurrection Through Carnage gewend bent klinkt het opeens HEEL anders.
Hoewel... ach... whatever...
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Nee, ik niet.
RTC blijft voor mij echt DE ultieme combinatie van geluid/strot hebben met de juiste groove en de nodige portie old-schoolheid ( hoewel ik old-school zeer zeker niet per defenitie voortrek). Nightmares Made Flesh is een fantastisch DM album echter. Ik zie het ook niet zozeer als een wel-of-niet-RTC-overterffende-opvolger maar meer als een nieuw ( en zeker gaaf) hoofdstuk in de Bloodbath-loopbaan.
Hetzelfde kan ik bv ook over de laaste 2 platen van Decapitated zeggen. dat onderwerp ligt ook continu onder vuur. Maargoed, da`s off-topic
.
RTC blijft voor mij echt DE ultieme combinatie van geluid/strot hebben met de juiste groove en de nodige portie old-schoolheid ( hoewel ik old-school zeer zeker niet per defenitie voortrek). Nightmares Made Flesh is een fantastisch DM album echter. Ik zie het ook niet zozeer als een wel-of-niet-RTC-overterffende-opvolger maar meer als een nieuw ( en zeker gaaf) hoofdstuk in de Bloodbath-loopbaan.
Hetzelfde kan ik bv ook over de laaste 2 platen van Decapitated zeggen. dat onderwerp ligt ook continu onder vuur. Maargoed, da`s off-topic

- Violent God
- Contacteer:
Mikael's grunt is idd leuker dan die van Peter, hoewel die ook zeker niet slecht is.Gr. Dracula schreef:Nee, ik niet.
Hetzelfde kan ik bv ook over de laaste 2 platen van Decapitated zeggen. dat onderwerp ligt ook continu onder vuur. Maargoed, da`s off-topic.
En offtopic zijn is op MF niet zo erg toch?
Anders moeten we straks nog het café induiken.

- Soulcollector
- Contacteer:
Dat is idd precies hoe je de plaat moet benaderen.Gr. Dracula schreef:Ik zie het ook niet zozeer als een wel-of-niet-RTC-overterffende-opvolger maar meer als een nieuw (en zeker gaaf) hoofdstuk in de Bloodbath-loopbaan.
Voor mij persoonlijk in alle opzichten beter/boeiender dan RTC. Ook vind ik de wat sappigere grunt van Peter beter dan de droge/heese grunt van Mikael, beter voor Bloodbath dan, want Mikael is natuurlijk een geweldige vocalist.
Last.fm
Last.fm
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
tja, het is altijd heel spannend als een band die je erg goed vindt weer eens een nieuw album op de markt brengt. Zeker omdat je verwachtingen dan hooggespannen zijn. En als je dat plots iets totaal "nieuws" voor je kiezen krijgt is `t aanvankelijk behoorlijk schrikken.
En vervolgens wen je er aan, mits je het niet meteen het raam uit mietert
.
En vervolgens wen je er aan, mits je het niet meteen het raam uit mietert

- Hieronimus
Overigens, wat ik net las:

- February 15th , 2005 -- Line-up for Wacken confirmed
Mike Åkerfeldt returns. . .
Mike Åkerfeldt - former Bloodbath member with possibly the best death metal voice in the world has stepped up to help the band destroy Wacken on this exclusive one time happening. This is something that you're guaranteed to never see again as Mike will not be rejoining the band in any way apart from committing to this performance.
In related news, Peter Tägtgren has left the band due to conflicting schedules. We thank him for sharing his acclaimed talent and efforts on 'Nightmares Made Flesh'. Bloodbath live at Wacken, Blackstage, Friday August 5th:
Mike Åkerfeldt - Vocals
Blakkheim - Guitar
Dan Swanö - Guitar
Jonas Renkse - Bass
Axe - Drums

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Violent God
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik ben eigenlijk verrekte blij dat Mike Åkerfeldt met de band meekomt. Ik had eigenlijk automatisch aangenomen dat Peter Tatgren deel uit zou maken van het podium-geheel van Bloodbath, maar ik ben blij te vernemen dat het alsnog Åkerfeldt is die de vocalen voor zijn rekening neemt.
Nix tegen P. Tatgren voor de rest maar ik ben oneindig benieuwd naar Bloodbath met Mike Åkerfeldt op vocalen live.
Nix tegen P. Tatgren voor de rest maar ik ben oneindig benieuwd naar Bloodbath met Mike Åkerfeldt op vocalen live.
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Mike Åkerfeldt? Oooh, zal zeker wel goed klinken.....het is een erg begaafde zanger!Gr. Dracula schreef:Ik ben eigenlijk verrekte blij dat Mike Åkerfeldt met de band meekomt. Ik had eigenlijk automatisch aangenomen dat Peter Tatgren deel uit zou maken van het podium-geheel van Bloodbath, maar ik ben blij te vernemen dat het alsnog Åkerfeldt is die de vocalen voor zijn rekening neemt.
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Agreed, maar ik heb `m tot dusver alleen met Opeth aan het werk gezien en dat was ( of je die band nou wel of geen warm hart toedraagt) verdomd indrukwekkend. Maar met zijn aandeel aan Bloodbath vertoont hij kunsten die hij niet eerder openbaar heeft gemaakt. Vandaar dat ik benieuwd ben of het live net zo moddervet klinkt als op cd.Korefuji schreef:[..]
Mike Åkerfeldt? Oooh, zal zeker wel goed klinken.....het is een erg begaafde zanger!
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Eghm...wat voor kunsten allemaal?Gr. Dracula schreef:[..]
Agreed, maar ik heb `m tot dusver alleen met Opeth aan het werk gezien en dat was ( of je die band nou wel of geen warm hart toedraagt) verdomd indrukwekkend. Maar met zijn aandeel aan Bloodbath vertoont hij kunsten die hij niet eerder openbaar heeft gemaakt. Vandaar dat ik benieuwd ben of het live net zo moddervet klinkt als op cd.
(Opeth is naar mijn mening wel goed hoor!)

Edit: ik moet het gewoon gaan luisteren.....dan hoor ik het snel genoeg qua kunsten, ik weet het!

The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
- Groucho Marx
- Groucho Marx
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Soulcollector
- Contacteer: