Ik heb geen muziek waar ik de licentie niet voor heb. Mensen die dat wel hebben zijn pas homo en ik vind Auswitz ook een mooie oplossing voor zulk soort lui.goatworshipper schreef:iedereen heeft tegenwoordig wel cdr's, homo
Cd's
- impaled succubus
Heb geen cdr's niet van plan ook, zou niet weten waar ik die zooi kwijt moet.
Gewoon alles op cd of/en op mp3.
Soms komt er hier wel eens iemand binnenvallen met een spel gekopieerd op cd, maar dat is dan ook alles.
Maargoed iedereen moet zelf weten wat ie doet natuurlijk, ik heb geen behoefte aan die zooi iig.
Gewoon alles op cd of/en op mp3.
Soms komt er hier wel eens iemand binnenvallen met een spel gekopieerd op cd, maar dat is dan ook alles.
Maargoed iedereen moet zelf weten wat ie doet natuurlijk, ik heb geen behoefte aan die zooi iig.
Under The Banner Of Death
Och, de prijs van cd's is ook sterk overrated. Zeker 2/3de van mijn collectie heb ik aangeschaft voor een 10tje of minder, en dat zijn echt geen schrale albums, je moet alleen de plekjes weten. Nog nooit een cd gebrand, heb wel 4 gig aan losse nr's, en een stuk of 10 mp3-albums, maar die koop ik ook origineel zodra ik ze voor een schappelijke prijs tegenkom.
Het gaat bij mij overigens echt puur om de verzamelwoede en de appreciatie voor coverart en dergelijken dat ik materiaal origineel aanschaf. De artiesten kunnen me m'n rug op, die zijn allemaal rijker dan ik, en hebben dus makkelijk praten.
Het gaat bij mij overigens echt puur om de verzamelwoede en de appreciatie voor coverart en dergelijken dat ik materiaal origineel aanschaf. De artiesten kunnen me m'n rug op, die zijn allemaal rijker dan ik, en hebben dus makkelijk praten.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Dark Angel
vaak gewoonweg geen geld voor de enorme hoeveelheid cd's die ik nog wil hebben, dan maar downloaden zodat ik in ieder geval wel de muziek kan luisteren. Vaak zet ik het album op een cd, omdat liggend op een bank/bed nou eenmaal vel lekker luisterd dan op je bureaustoel achter je pc, of als ik het in mn discman wil luisteren.
dus ik heb een langzaam groeiend stapeltje origineel
een ongeveer 3x zo'n grote stapel gebrande cd's
en ongeveer 13 gig aan mp3-albums
Die schade haal ik later wel weer in, wanneer ik een fatsoenlijke baan heb.
dus ik heb een langzaam groeiend stapeltje origineel
een ongeveer 3x zo'n grote stapel gebrande cd's
en ongeveer 13 gig aan mp3-albums
Die schade haal ik later wel weer in, wanneer ik een fatsoenlijke baan heb.
Waneer ik al mijn CD's orgineel zou kopen houd ik geen geeld meer over voor andere ding, ik ben niet zo rijk. Maar ik ben het er mee eens dat een orginee veel leuker is om te hebben.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
- Soulcollector
- Contacteer:
ik heb geen groot budget, dus ik koop cd's sporadisch en alleen als ik ze echt goed vindt, of ze zijn spotgoedkoop.
als je goed zoekt kan je cd's voor lage prijzen vinden, maar meestal heb ik daar geen zin in.
afgelopen weekend weer wat cd's gekocht, dus ik kan weer ff vooruit.
als je goed zoekt kan je cd's voor lage prijzen vinden, maar meestal heb ik daar geen zin in.
afgelopen weekend weer wat cd's gekocht, dus ik kan weer ff vooruit.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
keuzes leren maken. wat vind je belangrijker, muziek of je sms- en beltegoed?samson schreef:Waneer ik al mijn CD's orgineel zou kopen houd ik geen geeld meer over voor andere ding, ik ben niet zo rijk. Maar ik ben het er mee eens dat een orginee veel leuker is om te hebben.
Maar nee, muziek is gratis te krijgen dus doen we dat ook maar.
Ik heb welgeteld nog 1 gekopieerde cd, van een die ik tot dusver nog nergens tegen gekomen ben. De andere 5 die ik had draaide ik toch al nooit, maar zijn in de loop der tijd wel vervangen door originele exemplaren. Ik heb nog wel een zooi mp3s (losse nummers en tig hele albums), maar ook daarvoor geldt dat als ik ze enigzins goed vind koop ik ze vroeger of later (en dan is dat meestal vroeger dan later).
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
neuh, dat verandert niks aan de zaak. het is gewoon een kwestie van prioriteiten. ik zou het nu ook allebei kunnen doen, maar dan drink ik maar een paar pilsjes op een avond. maar dat die prioriteit van cd's kopen lager is ligt ook aan het gemak van mp's.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Blackmetal
- Contacteer:
Wat ik nu aan originele cd`s heb / graag wil hebben, heb ik weggebrand staan op mp3 cd`s. Ik gebruik het ook als soort administratie dus, en het is idd handig voor als inderdaad je harde schijf de pest erin krijgt. Verder brand ik alleen video`s en bootlegs weg op cd-r.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- Yokozuna
- Contacteer:
Ik wil graag nog wat anders met m'n geld doen (drummen, zuupn en op kamers gaan) ipv. niets overhouden aan cd's. Ik download de zooi, en van de beste bands koop ik de cd's. Simpel toch?
Ik ga trouwens niet lopen zeiken dat cd's zo duur zijn, want bij Displeased is het meeste spul maar 13 euro, soms 16 bij de allernieuwste cd's.
Ik ga trouwens niet lopen zeiken dat cd's zo duur zijn, want bij Displeased is het meeste spul maar 13 euro, soms 16 bij de allernieuwste cd's.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Over het algemeen doe ik het zo dat ik van band sites nummers download als het kan, bijvoorbeeld bij Savatage, en daar dan een verzamelaartje van maak. Zelf kopieren doe ik niet. Als ik van iemand een kopie krijg neem ik hem wel aan, misschien schijnheilig, maar een cadeau afslaan is onbeleefd.
Ben ik trouwens de enige die originele cassettes heeft?
Ben ik trouwens de enige die originele cassettes heeft?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Da's natuurlijk wat anders, want dat zijn even goed officiële releases.Mausoleum schreef:Ik heb een hoop CD-r demo's, zoals Walpurgisnacht demo bv. Niks aan te doen.
Ik heb het zoals de meesten hier; het liefst koop ik origineel, maar ik moet ook geld overhouden voor andere zaken. Dit wil overigens niet zeggen dat ik veel CD-R's in m'n kast heb, want de muziek die ik op mp3 heb beluister ik wel via m'n pc (die ook op m'n versterker staat aangesloten, dus dan maakt het vrij weinig uit of ik die mp3's via m'n pc luister of in m'n CD speler).
Nu ik het geheel even overzie heb ik momenteel zo'n 70 CD's, waarvan er slechts 2 gefikt zijn. Doe ik niet eens zo heel slecht.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Ik heb een mp3-speler in de auto, alleen geen cd's met mp3's.....
dat krijg je met 850mb schijfruimte en zonder cd-brander, haha....
en ik vind het prima
cd-r slaat te vaak over, is minder degelijk en ziet er niet uit...
plus een dikke kras op een cd-r is afgelopen verhaal, bij een gewone cd niet.
dat krijg je met 850mb schijfruimte en zonder cd-brander, haha....
en ik vind het prima
cd-r slaat te vaak over, is minder degelijk en ziet er niet uit...
plus een dikke kras op een cd-r is afgelopen verhaal, bij een gewone cd niet.
Hoegaarden or die!
- The Collector of Souls
De platenmaatschappijen hebben gigantisch de bal laten liggen als het gaat om verspreiding van muziek over het internet, terwijl dit overduidelijk de toekomst is van hoe muziek legaal aangeschaft gaat worden. Erger nog: ze proberen het al bijna 10 jaar tegen te houden, in plaats van het in legale banen te leiden.
Laat ze maar iets verzinnen, ik ga echt niet een achterhaalde en archaische muziekdrager kopen omdat dat "correct" zou zijn.
Laat ze maar iets verzinnen, ik ga echt niet een achterhaalde en archaische muziekdrager kopen omdat dat "correct" zou zijn.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
ik geen éényesferro schreef:[..]
nee hoor![]()
hoeveel mensen hier hebben trouwens dvdr's in hun bezit eh eh eh?
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
net zoals dat je niet gaat betalen voor iets wat je ook precies hetzelfde kan krijgen voor niks, namelijk in mp3 of een of ander lossless formaat....The Collector of Souls schreef:De platenmaatschappijen hebben gigantisch de bal laten liggen als het gaat om verspreiding van muziek over het internet, terwijl dit overduidelijk de toekomst is van hoe muziek legaal aangeschaft gaat worden. Erger nog: ze proberen het al bijna 10 jaar tegen te houden, in plaats van het in legale banen te leiden.
- The Collector of Souls
Dat is de huidige situatie. Maar die gaat veranderen, daar kan je zeker van zijn. Het illegaal downloaden zal moeilijker dan wel onmogelijk worden gemaakt. Een klein teken van things to come is het doorslaande succes van iStore.Tokus schreef:[..]
net zoals dat je niet gaat betalen voor iets wat je ook precies hetzelfde kan krijgen voor niks, namelijk in mp3 of een of ander lossless formaat....
Dat soort dingen kun je niet onmogelijk maken, tenzij je totale controle op alles wat op internet gebeurt ingesteld wordt. Kopieerbeveiligingen helpen niet, die zijn altijd te kraken. Peer to peer netwerken en/of ftp servers krijg je ook niet weg, dat is al genoeg geprobeerd.
En omdat het gratis is is die mentaliteit gewoon heel moeilijk te veranderen.
gaan ze msn dan ook verbieden?The Collector of Souls schreef:[..]
Dat is de huidige situatie. Maar die gaat veranderen, daar kan je zeker van zijn. Het illegaal downloaden zal moeilijker dan wel onmogelijk worden gemaakt. Een klein teken van things to come is het doorslaande succes van iStore.
of mag je dan gewoon niks meer versturen?
- The Collector of Souls
Ik vrees echter dat het wel die kant op gaat, controle van dataverkeer.Tokus schreef:Dat soort dingen kun je niet onmogelijk maken, tenzij je totale controle op alles wat op internet gebeurt ingesteld wordt. Kopieerbeveiligingen helpen niet, die zijn altijd te kraken. Peer to peer netwerken en/of ftp servers krijg je ook niet weg, dat is al genoeg geprobeerd.
Ik denk dat er andere kant ook veel bereikt kan worden met aanbod. Laten we zeggen dat er een legale online mp3 store is met een enorm goede verbinding, en een ENORM aanbod van alle stijlen van muziek. Ik denk dat er heel veel mensen bereid zijn die 10 eurocent per nummer te betalen, ipv een uur tot een week te moeten wachten op 1 nummer.
Dan wordt het toch dezelfde situatie als er voorheen met tapes was. Groepen mensen gaan muziek dan weer fysiek ruilen, oftewel kopietjes maken etc.
Persoonlijk hou ik van goede kwaliteit geluid, dus mij trekt het allemaal niet zo die internethandel. Ik download meestal ook mp3's met minimale bitrate van 192kb/s. Als het goed genoeg is koop ik de cd vervolgens.
Persoonlijk hou ik van goede kwaliteit geluid, dus mij trekt het allemaal niet zo die internethandel. Ik download meestal ook mp3's met minimale bitrate van 192kb/s. Als het goed genoeg is koop ik de cd vervolgens.
- Samoht Slegov
- The Collector of Souls
- Sandr
- Contacteer:
het probleem is echter dat ze het niet gratis kunnen maken, aangezien het altijd nog geld kost om muziek te makennatassja schreef:ik snap niet goed waar mensen zich druk om maken
er mag hier nooit eens iets gratis zijn
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- The Collector of Souls
- Samoht Slegov
Nee juist niet. Als er niet meer zoiets als internet is waarmee je mp3's kan downloaden is het grootste deel van het probleem opgelost. Ik heb al eerder in een voorbeeld uitgelegd dat downloaden veel schadelijker is dan kopieren. Ik hoop trouwens niet dat je hiermee suggereert dat ik bij het grote kopieerpubliek hoor.Alexus schreef:[..]
Ach voor het grote (kopieer)publiek waarschijnlijk wel ja.
- Samoht Slegov
- The Collector of Souls
En wat is er mis met communistenThe Collector of Souls schreef:[..]
communist!

Ik heb zel ook wel een paar gebrande cd's liggen, maar die ben ik nu aan het vervangen door orginele. Verder download ik wel veel, maar ik download alleen van bands die ik nog niet ken en dan 1 album en als het goed is koop ik de cd en ander delete ik het weer

- The Collector of Souls
- Samoht Slegov
Neen, het gaat alleen minder snel waardoor als neveneffect bands een stuk minder snel naamsbekendheid zullen verwerven.Samoht Slegov schreef:[..]
Nee juist niet. Als er niet meer zoiets als internet is waarmee je mp3's kan downloaden is het grootste deel van het probleem opgelost. Ik heb al eerder in een voorbeeld uitgelegd dat downloaden veel schadelijker is dan kopieren. Ik hoop trouwens niet dat je hiermee suggereert dat ik bij het grote kopieerpubliek hoor.
De enige die afhaken zijn mensen die het absoluut geen moeite voor willen doen. Iemand leent een schijfje uit aan zijn klas die leent zijn versie weer uit ect. Het is tamelijk simpel dus jou theorie zou ik dan ook af willen doen als quatsch.
- The Collector of Souls
- The Collector of Souls
Waarom is het een probleem dat de platenmaatschappijen naar de klote gaan? Muziek zal er altijd gemaakt worden. De meeste bandjes die ik goed vind zitten sowieso bij independent labels.Samoht Slegov schreef:[..]
Waar mensen zich druk om maken is dat de platenindustrie naar de klote gaat. En natuurlijk kan het niet gratis zijn. Als je een schilderij jat is ie ook gratis ja.
Laat ik eens een gok wagen:
- het originele boekje met het bijbehorende artwork,
- de originele CD met opdruk en evt extra nummers (die er dan op een gekopieerde versie soms worden afgelaten),
- om via de platenmaatschappij de artiest financieel te supporten
- het originele boekje met het bijbehorende artwork,
- de originele CD met opdruk en evt extra nummers (die er dan op een gekopieerde versie soms worden afgelaten),
- om via de platenmaatschappij de artiest financieel te supporten
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- The Collector of Souls
- Samoht Slegov
Het aantal gekopieerde cd's is veel minder groot dan het aantal gedownloade cdsAlexus schreef:[..]
Neen, het gaat alleen minder snel waardoor als neveneffect bands een stuk minder snel naamsbekendheid zullen verwerven.
De enige die afhaken zijn mensen die het absoluut geen moeite voor willen doen. Iemand leent een schijfje uit aan zijn klas die leent zijn versie weer uit ect. Het is tamelijk simpel dus jou theorie zou ik dan ook af willen doen als quatsch.