Sepultura

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Orphe

Bericht door Orphe » ma jun 20, 2005 4:02 pm

grafzerk schreef:[..]

Vorig jaar op Dynamo werden de Sepultura nummers beter ontvangen dan de Soulflynummers tijdens het optreden van Sepultura. Volgens mij speelden ze toen ook Roots bloody roots..
ja klopt.
"What is it with you and banging monsters"

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:01 pm

Dat hou je toch denk ik. Veel mensen hebben zich bij voorbaat al niet verdiept in Soulfly.

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:02 pm

StraightHate schreef:Dat hou je toch denk ik. Veel mensen hebben zich bij voorbaat al niet verdiept in Soulfly.
En er zijn ook mensen die voor Soulfly kwamen maar ook Sepultura goed vinden (zoals ik)

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:03 pm

Zo een ben ik er ook. Ik vind dan ook bijna alle nummers gaaf. Daarnaast vind ik Soulfly live krachtig overkomen.

MK

Bericht door MK » ma jun 20, 2005 5:04 pm

Sepultura bestaat niet meer, in mijn ogen dan.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:05 pm

StraightHate schreef:Zo een ben ik er ook. Ik vind dan ook bijna alle nummers gaaf. Daarnaast vind ik Soulfly live krachtig overkomen.
Ja, mee eens, ze zetten een goede sfeer neer ook door middel van trommels en dergelijke. Ook leuk dat bij elk Soulfy concert standaard een paar Sepultura nummers zitten. Op Dynamo was het dan ook zeer gaaf

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:05 pm

Ik heb nog een Morbid Visions T-shirt, met dat oude logo erop. Geen officiële, maar hij is wel gaaf. 8)

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:10 pm

Waarom vinden veel mensen Chaos A.D een mindere plaat van Sepultura? Ik vind er nog een paar goede nummers op staan zoals Refuse/Resist, Territory, Propaganda en Biotech Is Godzilla..

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma jun 20, 2005 5:11 pm

grafzerk schreef:Waarom vinden veel mensen Chaos A.D een mindere plaat van Sepultura? Ik vind er nog een paar goede nummers op staan zoals Refuse/Resist, Territory, Propaganda en Biotech Is Godzilla..
daar noem je ook net de gave nummers van die cd, roots is echter nog veel beroerder
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:12 pm

Ik heb die plaat zelf te vaak gehoord, en weet me nu niet meer te boeien. Maar dat was vroeger wel anders.
Alleen 'The Hunt' blijf ik een ijzersterk nummer vinden.

MK

Bericht door MK » ma jun 20, 2005 5:13 pm

grafzerk schreef:Waarom vinden veel mensen Chaos A.D een mindere plaat van Sepultura? Ik vind er nog een paar goede nummers op staan zoals Refuse/Resist, Territory, Propaganda en Biotech Is Godzilla..
Als je Chaos A.D. los bekijkt, het eerdere werk eventjes los kunt laten, dan is de Chaos A.D. plaat een erg goed album.
Daar staan erg strakke metalnummers op.
Sommige nummers zijn drumtechnisch zo strak opgebouwd dat ik er nog steeds warm voor kan lopen.

Maar goed, ieder zijn mening.

Ik vind dat hun nieuwe aanwinst van een paar jaartjes terug deze band de das heeft omgedaan.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 20, 2005 5:15 pm

Ik vind persoonlijk Beneath the Remains en Arise beter, gezien mijn muzieksmaak. Maar objectief gesproken is Chaos A.D. op muzikaal en creatief gebied het beste wat de band heeft voortgebracht. Mijns inziens. En een nummer als 'Territory' beukt nog altijd flink, met het volume op stand "total war".
Kop dicht, Thorko

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:15 pm

Wat vinden jullie van het live-album 'Under A Pale Grey Sky'? Het laatste concert met Max. Ik zet hem graag op, zo'n beetje alle gave nummers staan erop, een aantal covers met gastbijdragen en een goed geluid.

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:17 pm

Sandr schreef:[..]
daar noem je ook net de gave nummers van die cd, roots is echter nog veel beroerder

De rest is misschien wat minder, maar vind niet dat je die cd 'slecht' kan noemen, er zitten zeker goede stukken in. En ik luister er nog regelmaat naar.
Roots kan mij ook niet lang boeien ook al staan er wat aardige nummertjes op zoals Roots Bloody Roots, Ratamahatta en Born Stubborn. Vind die cd WEL tegenvallen ja..

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:19 pm

Plaag schreef:[..]

Ik vind persoonlijk Beneath the Remains en Arise beter, gezien mijn muzieksmaak. Maar objectief gesproken is Chaos A.D. op muzikaal en creatief gebied het beste wat de band heeft voortgebracht. Mijns inziens. En een nummer als 'Territory' beukt nog altijd flink, met het volume op stand "total war".
Die cd's die jij opnoemt vind ik ook zeer zeker beter, Beneath the remains rost! Maar Chaos A.D wordt vaak als de slechtere cd gezien terwijl ik dat nogal vind meevallen.

Edit: 'Under A Pale Grey Sky' is ook leuk om naar te luisteren, vooral omdat het t laatste concert met Max is. Alle klassiekers staan erop en het geeft wel goed de sfeer weer van een Sepulturaconcert denk ik.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 20, 2005 5:23 pm

Die cd's die jij opnoemt vind ik ook zeer zeker beter, Beneath the remains rost! Maar Chaos A.D wordt vaak als de slechtere cd gezien terwijl ik dat nogal vind meevallen.
Precies. Ik ook.

Overigens heb ik ook nog de MCD "Third World Posse", waarvan ik de live-nummers ook wel erg goed vind.
Kop dicht, Thorko

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:24 pm

Precies. Ik ook.

Overigens heb ik ook nog de MCD "Third World Posse", waarvan ik de live-nummers ook wel erg goed vind.
Die heb ik nog niet kunnen bemachtigen, al moet ik toegeven dat ik ook nog niet echt gezocht hebt. Verder heb ik dacht ik alles van Sepultura

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:29 pm

Blood-Rooted is ook wel geinig. Persoonlijk vind ik "symptom of the universe" een van de beste metalcovers.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 20, 2005 5:30 pm

Die heb ik nog niet kunnen bemachtigen, al moet ik toegeven dat ik ook nog niet echt gezocht hebt. Verder heb ik dacht ik alles van Sepultura

:idea: Ruilen voor iets anders dat rost?
Kop dicht, Thorko

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:32 pm

Mwa, vind dat nogal een overbodige cd. Die demo's zijn tenenkrommend en die livetracks staan bijna allemaal wel op 'Under a pale grey sky'. De nummers die dan overblijven zijn niet bijzonder..

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jun 20, 2005 5:33 pm

StraightHate schreef:Ik heb die plaat zelf te vaak gehoord, en weet me nu niet meer te boeien. Maar dat was vroeger wel anders.
Alleen 'The Hunt' blijf ik een ijzersterk nummer vinden.
En volgens mij was dat een cover. moet je maar eens in het boekje kijken. Cover van New Model Army of zoiets. Gaaf nummer is dat ja.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:33 pm

:idea: Ruilen voor iets anders dat rost?
Ik heb niet veel boeiend ruilmateriaal.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:35 pm

Lone Starr schreef:[..]

En volgens mij was dat een cover. moet je maar eens in het boekje kijken. Cover van New Model Army of zoiets. Gaaf nummer is dat ja.
Klopt ja. Er stond me al iets van bij en ik heb het net opgezocht. New Model Army.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 20, 2005 5:35 pm

grafzerk schreef:Mwa, vind dat nogal een overbodige cd. Die demo's zijn tenenkrommend en die livetracks staan bijna allemaal wel op 'Under a pale grey sky'. De nummers die dan overblijven zijn niet bijzonder..
Ach, het is mooi weer om te vissen, dus ik dacht, ik gooi een lijntje uit.
Kop dicht, Thorko

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:36 pm

Oe, heeft iemand trouwens weleens die motorheadcover gehoord? Staat geloof ik op de re-release van Arise ook, vind ik ook een erg leuke cover.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:37 pm

Ja, Orgasmatron. Leuk nummer.

grafzerk

Bericht door grafzerk » ma jun 20, 2005 5:39 pm

Orgasmatron.. Ja, leuk nummer. Ook al door andere bands gecoverd. En dat nummer staat ook op 'Under a pale gray sky'

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:39 pm

StraightHate schreef:Ja, Orgasmatron. Leuk nummer.
Moet je zeggen dat ik m leuker vind dan t orginieel, maarja, hou dan ook niet zo van motorhead.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 20, 2005 5:40 pm

Ik ben ook niet zo fan van Motorhead, en ik heb het origineel ooit wel eens gehoord maar daar staat me weinig van bij.

Leendert

Bericht door Leendert » ma jun 20, 2005 7:13 pm

MK schreef:Ik vind dat hun nieuwe aanwinst van een paar jaartjes terug deze band de das heeft omgedaan.
mensen snappen er nog steeds niks van :roll:
Na dat Max is weg gegaan is het zo slecht, ja joh'?? is alleen maar beter voor Sepultura geweest, anders had je nu Roots deel 36 (net zoiets al Soulfly zeg maar). Ik zou niet graag willen zien dat de lyrics van Sepultura nu: BOOMWATCHAGOT, In da Tree of Dana, JUMPDAFUCKUP waren. Gelukkig heeft Sepultura nog intelligentie

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jun 20, 2005 7:43 pm

Ik ken van Sepultura eigenlijk alleen het oude werk, dus over het nieuwe heb ik geen mening.

Ik vind de albums Chaos AD en Arise twee geweldige platen. Roots is op zijn tijd wel eens leuk om te luisteren.
De andere cd's ken ik ook nog niet. Ik moet maar eens wat gaan kopen, want volgens mij mis ik anders iets.

RegnumIrae

Bericht door RegnumIrae » ma jun 20, 2005 8:58 pm

Sepultura, oud of nieuw, allemaal geweldig.

En dat ze live 2x zo snel spelen is alleen maar waar bij Arise, en tjsa, dat is een kwestie van smaak of je dat leuk vind, iig spelen ze het nog steeds retestrak en is het onzin dat dan de helft v/d riffs niet gespeeld worden.

Ook is Max geen frontman, 'die neger' heerst hem er met gemak eruit. Ga Soulfly maar 's zien en zie dat Max niet weet wat interactie met het publiek is, dat hij na elk nummer van het podium rent en dat zijn stem ongeloofelijk brak is.

Ook is Sepultura geen 2e rangs Hatebreed zoals iemand zei, Hatebreed mocht wensen dat ze zo goed waren.

Live altijd een plezier onafhankelijk of je alle albums goed vind - perfect geluid meestal, perfect strak gespeeld, en een goede selctie nummers van vrijwel alle albums. En op CD ook nog steeds, ze hebben mijn inziens alleen een andere producer nodig onderhand.

Favoriete albums zijn Arise en Nation. En tsja.. als je alleen van thrash houdt kan ik begrijpen dat je vindt dat ze vanaf Chaos AD bergafwaarts zijn gegaan.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jun 20, 2005 11:14 pm

Orklord schreef:Ik ken van Sepultura eigenlijk alleen het oude werk, dus over het nieuwe heb ik geen mening.

Ik vind de albums Chaos AD en Arise twee geweldige platen. Roots is op zijn tijd wel eens leuk om te luisteren.
De andere cd's ken ik ook nog niet. Ik moet maar eens wat gaan kopen, want volgens mij mis ik anders iets.
wtf, ik dacht dat jij van thrash hield?? die ouwe meuk rost Chaos wel om hoor. Soms net hoor daar niet van. :wink:

Beneath The Remains!!!!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » ma jun 20, 2005 11:41 pm

ik vind Chaos AD toch 't beste album, daarna Beneath The Remains en daarna Roots, ik denk dat 'k binnenkort die dvd maar 's koop : ) sepultura heerste met max, zonder is het minder, maar 'r zitten soms wat lekkere nummers tussen maar als je het vergeleikt met de max periode is het pure bagger.
soulfly vind ik ook heerlijk!
max heerst gewoon

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jun 20, 2005 11:42 pm

Nee Arise vind ik toch wel de meest rossende, daarbij vergeleken is BtR wel erg slome thrash
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

SoulReaper

Bericht door SoulReaper » ma jun 20, 2005 11:55 pm

Arise blijft voor mij de beste Sepultura. Tevens is het een van de eerste metalplaten die ik zelf kocht dus het heeft ook een beetje een speciale betekenis voor mij, hehe. Maar Schizophrenia en Beneath vind ik ook nog altijd te gek. Chaos A.D. vind ik gewoon een goed album, en Roots maar matig. En daarna hoeft het voor mij niet meer.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 21, 2005 10:20 am

Lone Starr schreef:[..]

wtf, ik dacht dat jij van thrash hield?? die ouwe meuk rost Chaos wel om hoor. Soms net hoor daar niet van. :wink:

Beneath The Remains!!!!!
Ik hou ook van thrash, maar er is zoveel om nog uit te horen, zit er pas net in :wink:

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jun 21, 2005 10:35 am

Arise & Beneath the Remains, de 2 beste platen van Sepultura.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Daeminion

Bericht door Daeminion » di jun 21, 2005 10:49 am

Oblivion schreef:Nee Arise vind ik toch wel de meest rossende, daarbij vergeleken is BtR wel erg slome thrash
Dus jij vindt Beneath The Remains, Mass Hypnosis en met name Primitive Future slome thrash vergeleken met Arise? Gaat BtR dan nog maar ns opnieuw luisteren want dit is onzin.

nightwing

Bericht door nightwing » di jun 21, 2005 10:53 am

Chaos A.D. erbij!
www.last.fm/user/robenroll

Leendert

Bericht door Leendert » di jun 21, 2005 1:52 pm

RegnumIrae schreef:Sepultura, oud of nieuw, allemaal geweldig.

Ook is Max geen frontman, 'die neger' heerst hem er met gemak eruit. Ga Soulfly maar 's zien en zie dat Max niet weet wat interactie met het publiek is, dat hij na elk nummer van het podium rent en dat zijn stem ongeloofelijk brak is.
amen.

deze man weet waar die over praat. 8)

Fat Bastard
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » di jun 21, 2005 1:57 pm

Beneath the Remains vind ik het beste album.

Mijn favoriete Sepultura-nummer is echter Troops of Doom van Schizophrenia. Briljant intro.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Disciple_of_Chaos
Contacteer:

Bericht door Disciple_of_Chaos » wo jun 22, 2005 1:44 pm

Fat Bastard schreef:Beneath the Remains vind ik het beste album.

Mijn favoriete Sepultura-nummer is echter Troops of Doom van Schizophrenia. Briljant intro.
Troops of Doom stond oorspronkelijk op Morbid Visions.
http://www.thrashattack.tk

Looking for forum members!

Fat Bastard
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » wo jun 22, 2005 1:53 pm

Disciple_of_Chaos schreef:[..]

Troops of Doom stond oorspronkelijk op Morbid Visions.
Je hebt gelijk, moet hem maar weer eens een keertje draaien :lol:
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » wo jun 22, 2005 2:44 pm

Roorback vind ik ook een knaller van een album. De vorige 2 cd`s met die neger ken ik niet.

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma jun 27, 2005 7:55 pm

Beneath The Remains is heerlijk.
Favoriete nummer op het moment is Sarcastic Existence, ondergewaardeerd nummer met prachtige ros en gitaarstukken.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Metallist

Bericht door Metallist » ma jun 27, 2005 8:00 pm

Arise rost.
www.myspace.com/thenewdominion

RegnumIrae

Bericht door RegnumIrae » vr okt 21, 2005 7:17 pm

Voor mensen die er in geintereseerd zijn, een trailer van de nieuwe live dubbel DVD die tegelijk met een dubbel CD van het zelfde concert op 14 November uitkomt:
Realplayer stream
Realplayer (.rm) download
WMV download

En updates uit de studio van het nieuwe album 'Dante XXI', wat begin 2006 uitkomt:
Gitaar
Bass
Andreas praat over het album
Zang
Blazers (jaja)

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr okt 21, 2005 7:25 pm

Ben op het moment Schizophrenia nog eens een draaibeurt aan het gunnen en toch blijft het een van mijn favoriete Sepultura album

nightwing

Bericht door nightwing » vr okt 21, 2005 10:19 pm

RegnumIrae schreef:Voor mensen die er in geintereseerd zijn, een trailer van de nieuwe live dubbel DVD die tegelijk met een dubbel CD van het zelfde concert op 14 November uitkomt:
Realplayer stream
Realplayer (.rm) download
WMV download

En updates uit de studio van het nieuwe album 'Dante XXI', wat begin 2006 uitkomt:
Gitaar
Bass
Andreas praat over het album
Zang
Blazers (jaja)
nee joh met die nieuwe zanger is troep, je moet die Chaos dvd hebben!
www.last.fm/user/robenroll

Plaats reactie