Wackeningen 2006
-
- Contacteer:
-
Ik weet nog niet of ik het voor over heb, omdat ik niet weet welke bands er komen. En ik vraag alleen maar over er een slaapplaats over is, dus ik begrijp je uitspraak niet echt.Sargatanas schreef:[..]
Ga gewoon heen, ik reis ook elke keer een tering eind, who cares.
Als je het er niet voor over hebt, ga je thuis maar lekker in een hoekje zelfmedelijden hebben.
- Sargatanas
Ach, ik word dat gejank over afstand gewoon een beetje ziek, inderdaad kijk ik eerst ook even aan welke bands er komen, maar als er goede bands in nederland spelen, ben ik bereid om overal heen te reizen.The Chosen schreef:[..]
Ik weet nog niet of ik het voor over heb, omdat ik niet weet welke bands er komen. En ik vraag alleen maar over er een slaapplaats over is, dus ik begrijp je uitspraak niet echt.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
-
Ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen een iets gemengder samenstelling te regelen.
Zo'n black/death kunstje kan iedereen en doet ook iedereen. Heb eens lef en boek een paar vette powermetal en Heavy Metal bands.
En of het coverbands zijn boeit me ook geen hol, die krijgen de zaal altijd plat (weer eens iets anders dan 10 headbangende gasten met daarachter zo'n 300 met de handen in de zak).
Megaseth, Stormrider, die Slayer coverband van KoM05 etc.
Of je boekt gewoon Brutus, Onheil, Inhume, Conquestador, Officium Trieste en laat je Altar headlinen.
Zo'n black/death kunstje kan iedereen en doet ook iedereen. Heb eens lef en boek een paar vette powermetal en Heavy Metal bands.
En of het coverbands zijn boeit me ook geen hol, die krijgen de zaal altijd plat (weer eens iets anders dan 10 headbangende gasten met daarachter zo'n 300 met de handen in de zak).
Of je boekt gewoon Brutus, Onheil, Inhume, Conquestador, Officium Trieste en laat je Altar headlinen.
HAHA neen.
- Sargatanas
Ik moet zeggen dat het altijd slimmer is om op zulke avonden meer heavy metal te boeken dan andere stijlen. Mensen die black/death gaaf vinden, kunnen een heavy metal band ook zeker wel apprecieren. Andersom is dat absoluut niet het geval.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Conquestador, Mental Captivity, Calibern. Kijk, dan heb je drie toffe bands, allen van Metalfan!
Anders:
Erazer (heavy metal uit Nederland, zeer tof)
Wizard (Epic Power Metal uit Duitsland, meezinguh!!)
Enforcer (Thrash, ook tof)
Action In DC (fucking gaaf)
Accelerate (NL heavy)
Black Knight (NL Heavy)
MeNNen (NL hardrock/Heavy)
HIGHWAY CHILE!!!! (NL hardrock/heavy)
Roadkill (NL heavy)
Chainsaw (NL heavy/thrash)
Methusalem (NL heavy)
Influence (NL heavy)
Kijk, dan heb je een leuk lijstje bands. Flikker inderdaad maar op met zo'n setlist als vorig jaar, met alleen maar extreme metal. Dit jaar moet er wat echte metal doorheen.
Anders:
Erazer (heavy metal uit Nederland, zeer tof)
Wizard (Epic Power Metal uit Duitsland, meezinguh!!)
Enforcer (Thrash, ook tof)
Action In DC (fucking gaaf)
Accelerate (NL heavy)
Black Knight (NL Heavy)
MeNNen (NL hardrock/Heavy)
HIGHWAY CHILE!!!! (NL hardrock/heavy)
Roadkill (NL heavy)
Chainsaw (NL heavy/thrash)
Methusalem (NL heavy)
Influence (NL heavy)
Kijk, dan heb je een leuk lijstje bands. Flikker inderdaad maar op met zo'n setlist als vorig jaar, met alleen maar extreme metal. Dit jaar moet er wat echte metal doorheen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
Inderdaad, eens lekker niet met de armpjes over elkaar grim kijken of in een kankerpit belanden, maar headbangen op een lekker enthausiaste heavy metal band. Voor wat old school thrash ben ik ook enorm te vinden. Maar probeer Highway Chile, die oude rakkers zijn ook weer bezig, de gekken.Amibor schreef:Ik moet zeggen dat het altijd slimmer is om op zulke avonden meer heavy metal te boeken dan andere stijlen. Mensen die black/death gaaf vinden, kunnen een heavy metal band ook zeker wel apprecieren. Andersom is dat absoluut niet het geval.
Om vervolgens net zo'n fiasco te krijgen als Ragnarock? Nee dankje.Richard schreef:Ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen een iets gemengder samenstelling te regelen.
Een black/death "kunstje" kan ook niet iedereen. Wij kregen met de line-up van vorig jaar meer dan 400 man binnen. Dat heb ik weinig zalen en/of mensen zien doen de afgelopen tijd.
Er zijn zat coverbands. Wellicht boeken wij er ook 1, maar ik vraag mij af of daar daadwerkelijk extra mensen op afkomen.En of het coverbands zijn boeit me ook geen hol, die krijgen de zaal altijd plat (weer eens iets anders dan 10 headbangende gasten met daarachter zo'n 300 met de handen in de zak).
En heb je meer bandleden dan betalende bezoekers binnen.Of je boekt gewoon Brutus, Onheil, Inhume, Conquestador, Officium Trieste en laat je Altar headlinen.
- Sargatanas
Saxon 747 schreef:[..]
Inderdaad, eens lekker niet met de armpjes over elkaar grim kijken of in een kankerpit belanden, maar headbangen op een lekker enthausiaste heavy metal band. Voor wat old school thrash ben ik ook enorm te vinden. Maar probeer Highway Chile, die oude rakkers zijn ook weer bezig, de gekken.
Natuurlijk moet er een beetje variatie zijn, maar wat meer Heavy en thrash mag na vorig jaar wel.
En zeg ik het nog 1 keer, Stormrider, en je hebt zowiezo een feest.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
Bolt Thrower. Tegen die tijd hebben ze volgens mij hun nieuwe album al uit, Engeland is niet duur qua transportkosten, alleen de prijs van de band zelf weet ik niks over. Van eventuele tours van ze heb ik ook nog niks vernomen.
En met Stormrider stel je een gedeelte van het publiek al tevreden, aangezien ze bij velen populair zijn vanwege het feit dat ze meer dan goed hun covers ten gehore kunnen brengen. Die lijken me dus ook een goeie optie.
En met Stormrider stel je een gedeelte van het publiek al tevreden, aangezien ze bij velen populair zijn vanwege het feit dat ze meer dan goed hun covers ten gehore kunnen brengen. Die lijken me dus ook een goeie optie.
Ja, maar ik denk dat Satan iets te true en duur is voor Wackeningen.Rattlehead schreef:Mocht Razor gaan touren met een nieuw album dan regel ik het zelf wel !![]()
Is het geen idee om er een NWOBHM in te stoppen> voor Satan zou ik wel dat pokkeeind reizen.....
Maar er zijn nog genoeg leuke New Wave bandjes die nog spelen, zoals
Raven
Witchfynde
Demon
holocaust
Fist
Diamond Head
Angel Witch
Elixir
Girlschool
Cloven Hoof
Chateaux
Axis
Dus keuze zat, naast de flikkerige extreme metalbandjes.
Raven
Witchfynde
Demon
holocaust
Fist
Diamond Head
Angel Witch
Elixir
Girlschool
Cloven Hoof
Chateaux
Axis
Klopt, maar Bolt Thrower doet altijd dezelfde zalen aan, of je moet met veel geld over de brug komen. Uiteraard zou ik bijzonder graag Bolt Thrower als headliner hebben, maar ik vrees dat dat er niet in zit.Daeminion schreef:Bolt Thrower. Tegen die tijd hebben ze volgens mij hun nieuwe album al uit, Engeland is niet duur qua transportkosten, alleen de prijs van de band zelf weet ik niks over. Van eventuele tours van ze heb ik ook nog niks vernomen.
Klopt, maar komen mensen ook speciaal voor Stormrider kijken en zijn daarvoor bereid iets van 15€ te betalen? Het is meer een "leuk meegenomen" band, dan een band waarvoor je zo'n eind reist/speciaal komt, althans, op een festival dan. Dikke kans dat ze namelijk een tijdje later in de buurt spelen voor 5€ entree.En met Stormrider stel je een gedeelte van het publiek al tevreden, aangezien ze bij velen populair zijn vanwege het feit dat ze meer dan goed hun covers ten gehore kunnen brengen. Die lijken me dus ook een goeie optie.
- Sargatanas
Zou heel erg gaaf wezen.Saxon 747 schreef:Maar er zijn nog genoeg leuke New Wave bandjes die nog spelen, zoals
Angel Witch
Hoeveel bands wil je in totaal laten spelen en hoeveel daarvan worden 'grote namen'?Dissection schreef:[..]
Klopt, maar komen mensen ook speciaal voor Stormrider kijken en zijn daarvoor bereid iets van 15€ te betalen? Het is meer een "leuk meegenomen" band, dan een band waarvoor je zo'n eind reist/speciaal komt, althans, op een festival dan. Dikke kans dat ze namelijk een tijdje later in de buurt spelen voor 5€ entree.
2 grote, 2 middel en 2 of 3 kleine bands.Saxon 747 schreef: Hoeveel bands wil je in totaal laten spelen en hoeveel daarvan worden 'grote namen'?
Fijn, maar trekt het ook volk? Juist...nightwing schreef: die geven een best leuke live show weg ja! Zijn 2e geworden in de Metal Battle finale. Probeer anders ook eens de winnaar van de Metal Battle finale. Portall, geven beukende shows weg! zou een goede opener zijn.
Ik geef dan liever de voorkeur aan een lokale band. Vorig jaar hadden we ook Soulreaver en Serenade of Darkness staan, die kwamen ook uit de buurt.
Overigens spelen er geen bands die op het vorige fest hebben gespeeld. (Om gezanik voor te zijn)
Laatst gewijzigd door Took op za jul 16, 2005 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Is Bolt Thrower er dan zo gehecht aan om telkens in dezelfde zalen te spelen? Apart dat ze dan ineens meer geld zouden vragen als ze de mogelijkheid hadden om in een andere toko te kunnen spelen. Maar als dat echt zo is, het zij zo dan.Klopt, maar Bolt Thrower doet altijd dezelfde zalen aan, of je moet met veel geld over de brug komen. Uiteraard zou ik bijzonder graag Bolt Thrower als headliner hebben, maar ik vrees dat dat er niet in zit.
Een persoon als Marcel Coenen zal met z'n band wel degelijk mensen aantrekken ja en zal niet zo snel te boek staan als een 'meegenomen' band denk ik. En bij die 15€ moet je er ook bijrekenen dat ze daarvoor nog meerdere (bekendere) bands te zien krijgen.Klopt, maar komen mensen ook speciaal voor Stormrider kijken en zijn daarvoor bereid iets van 15€ te betalen? Het is meer een "leuk meegenomen" band, dan een band waarvoor je zo'n eind reist/speciaal komt, althans, op een festival dan. Dikke kans dat ze namelijk een tijdje later in de buurt spelen voor 5€ entree.
Ik kom voor Stormrider zeker mijn bedje uit. Enorm gave band!Daeminion schreef:Is Bolt Thrower er dan zo gehecht aan om telkens in dezelfde zalen te spelen? Apart dat ze dan ineens meer geld zouden vragen als ze de mogelijkheid hadden om in een andere toko te kunnen spelen. Maar als dat echt zo is, het zij zo dan.Klopt, maar Bolt Thrower doet altijd dezelfde zalen aan, of je moet met veel geld over de brug komen. Uiteraard zou ik bijzonder graag Bolt Thrower als headliner hebben, maar ik vrees dat dat er niet in zit.
Een persoon als Marcel Coenen zal met z'n band wel degelijk mensen aantrekken ja en zal niet zo snel te boek staan als een 'meegenomen' band denk ik. En bij die 15€ moet je er ook bijrekenen dat ze daarvoor nog meerdere (bekendere) bands te zien krijgen.Klopt, maar komen mensen ook speciaal voor Stormrider kijken en zijn daarvoor bereid iets van 15€ te betalen? Het is meer een "leuk meegenomen" band, dan een band waarvoor je zo'n eind reist/speciaal komt, althans, op een festival dan. Dikke kans dat ze namelijk een tijdje later in de buurt spelen voor 5€ entree.
K3 trekt veel publiek, wil je zoiets Dissection? Wil je er nog flink aan verdienen ofzo omdat je zo bent aan het zeiken dat bands niet genoeg publiek trekken?
Maarja, dit topic is vrij zinloos aangezien niemand hier open minded genoeg is om bands uit een ander genre te noemen. Tot nu toe noemt bijna iedereen bands uit 1 metal stroming.
Ik denk dat je beter 1 grote publiekstrekker kunt boeken en dan voor de rest alleen maar kleinere (lokale) bandjes.
Ik denk dat Black niet zoveel publiek zou trekken aangezien de meeste van die ventjes verwend zijn en wel wachten tot ze in de buurt spelen. Maar bij thrash heb je van die gekken zoals !slayer! en Defenderofsteel die het halve land doorreizen voor een bandje
Maarja, dit topic is vrij zinloos aangezien niemand hier open minded genoeg is om bands uit een ander genre te noemen. Tot nu toe noemt bijna iedereen bands uit 1 metal stroming.
Ik denk dat je beter 1 grote publiekstrekker kunt boeken en dan voor de rest alleen maar kleinere (lokale) bandjes.
Ik denk dat Black niet zoveel publiek zou trekken aangezien de meeste van die ventjes verwend zijn en wel wachten tot ze in de buurt spelen. Maar bij thrash heb je van die gekken zoals !slayer! en Defenderofsteel die het halve land doorreizen voor een bandje

Terug van weg geweest
Ik ben het niet met je eens. Ik wil best bands uit andere genres noemen, maar ik heb geen flauw idee hoeveel je voor zo'n band betaald en of ze wel willen spelen. Voor Mayhem zou ik als organisator nog geen 15 euro willen neerleggen, maar ik denk niet dat ze daar tevreden mee zijn. Iedereen noemt bands uit zijn eigen hoekje, zodat Dissection en Tokus zich daar een beetje in kunnen verdiepen en kijken of het wat is.Knevelaer schreef:K3 trekt veel publiek, wil je zoiets Dissection? Wil je er nog flink aan verdienen ofzo omdat je zo bent aan het zeiken dat bands niet genoeg publiek trekken?
Maarja, dit topic is vrij zinloos aangezien niemand hie open minded genoeg is om bands uit een ander genre te noemen. Tot nu toe noemt bijna iedereen bands uit 1 metal stroming.
Ik denk dat je beter 1 grote publikestrekker kunt boeken en dan voor de rest alleen maar kleinere lokale bandjes.
Nou als er weer 400-500 mensen komen en iederene betaald 15 euro dan verdienen ze dus zo'n 6000 euro aan entree alleen. Een pilsje kost 1,40 ofzo? Ik gok dat men gemiddleld zo'n 8 pilsjes per man drinkt ofzo, dat is dus dan ongeveer 4500 euro nog eens. Dat is dan dus meer dan 10.000 euro en je zou daar toch wel wat aardige bandjes mee moeten kunnen boeken. Ik denk dat je voor een vrij grote band zo'n 2000-3000 euro kwijt bent. En zo'n 500 voor een lokal bandje. Dus reken maar uit. Maar ik snap het niet, als zoveel mensne Stormrider noemen, boek ze dan gewoon! Ze zullen echt niet voor niks worden genoemd! Er zijn misschien mensne die niet voor de headliner gaan maar meer voor de gezelligheid en dan kan een band als Stormrider toch de doorslag geven om toch te gaan.Saxon 747 schreef:[..]
Ik ben het niet met je eens. Ik wil best bands uit andere genres noemen, maar ik heb geen flauw idee hoeveel je voor zo'n band betaald en of ze wel willen spelen. Voor Mayhem zou ik als organisator nog geen 15 euro willen neerleggen, maar ik denk niet dat ze daar tevreden mee zijn. Iedereen noemt bands uit zijn eigen hoekje, zodat Dissection en Tokus zich daar een beetje in kunnen verdiepen en kijken of het wat is.
Terug van weg geweest
Dat ben ik met je eens. Als het weer zo ruk is als vorig jaar, kom ik denk ik dit keer wel, gewoon, voor de gezelligheid. En dan is een bandje als Stormrider erg gaaf.Knevelaer schreef:[..]
Maar ik snap het niet, als zoveel mensne Stormrider noemen, boek ze dan gewoon! Ze zullen echt niet voor niks worden genoemd! Er zijn misschien mensne die niet voor de headliner gaan maar meer voor de gezelligheid en dan kan een band als Stormrider toch de doorslag geven om toch te gaan.
Het lijhkt mij bij voorbaat al een gelaagd feestje als de Rotterdamse Glamrock-band HoTT zou komen.

Ik heb deze band nu twee keer live gezien, en allebei de keren was het een geweldig feest.
Ze maken gigantische over-the-top muziek (titels als 'Lick My Balls'en 'She Is Barely Legal' spreken al voor zich), en een geweldige show. Dee Snider-like make-up, Motley Crüe/Skid Row-achtige muziek, en een enthousiasme die geheid de hele zaal inslaat.
Iedereen die ze gezien heeft zal het met me eens zijn, dit is een gegarandeerd succes.
Ook de foto's op deze site spreken voor zich, neem ik aan.
Mocht er interesse zijn, dan kan ik contact opnemen met de band, en dan denk ik dat er zeker wel wat te regelen valt.

Ik heb deze band nu twee keer live gezien, en allebei de keren was het een geweldig feest.
Ze maken gigantische over-the-top muziek (titels als 'Lick My Balls'en 'She Is Barely Legal' spreken al voor zich), en een geweldige show. Dee Snider-like make-up, Motley Crüe/Skid Row-achtige muziek, en een enthousiasme die geheid de hele zaal inslaat.
Iedereen die ze gezien heeft zal het met me eens zijn, dit is een gegarandeerd succes.
Mocht er interesse zijn, dan kan ik contact opnemen met de band, en dan denk ik dat er zeker wel wat te regelen valt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Zou gaaf zijn, eerst Hott, een paar afzichtelijke gozers die jaren 80 metal maken en daarna Jaded, 4 geile wijven die jaren 80 metal maken. Flikker er dan voor de rest maar blekkie bij, het boeit me geen flikker, ik ga dan Jaded leden pimpen, hahahahaha.dako schreef:Het lijhkt mij bij voorbaat al een gelaagd feestje als de Rotterdamse Glamrock-band HoTT zou komen.
goed idee Daak.
Of er nou genoeg volk op af komt of niet, voor mij wordt zo'n festival pas echt interessant als er uit zoveel mogelijk genres bandjes komen. Gewoon lekker divers. Wat dan de grote en kleine bandjes zijn boeie.
Helaas hebben wij tegen die tijd nog geen demo waarschijnlijk. Maar houdt voor 2007 vast een plekje vrij voor Piledriver ...
Of er nou genoeg volk op af komt of niet, voor mij wordt zo'n festival pas echt interessant als er uit zoveel mogelijk genres bandjes komen. Gewoon lekker divers. Wat dan de grote en kleine bandjes zijn boeie.
Helaas hebben wij tegen die tijd nog geen demo waarschijnlijk. Maar houdt voor 2007 vast een plekje vrij voor Piledriver ...
Yes!ouwe schreef:waarom moet ik daarbij aan carmageddon denken? hehe
maar ik bne ook voor variatie, zo trek je veel publiek. paar lokale talentvolle bandjes, en 2 grotere bands. probeer anders desaster? dat trekt redelijk wat volk en het is altijd headbangen geblazen. en als top van de vuurpijl: ik kom dan ook
Maar aan welke bands denken de organisatoren zelf?
Trouwens, Exciter zou ook erg gaaf zijn!
effe wat argumenten voor severe torture en rompeprop en carach angren: niet duur goed en trekt volk en is lokaaal 
edit oh en het zou te gek zijn als je arthemesia strikt, die gasten zijn ubervet en komen binnenkort met een neiuw album en hebben altijd al gezegt te touren langs NL www.arthemesia.blackmetal.fi

edit oh en het zou te gek zijn als je arthemesia strikt, die gasten zijn ubervet en komen binnenkort met een neiuw album en hebben altijd al gezegt te touren langs NL www.arthemesia.blackmetal.fi

Laatst gewijzigd door Vorck op za jul 16, 2005 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LHURGOYF