Wel goed dat je aan die 'w' in 'jouw' dacht.nuberus schreef:[..]
jouw mening
Black Metal topic zoveel
Klinkt wel leuk, zang staat nog te hard in de mix?Squid schreef:http://users.skynet.be/so000677/threesi ... review.mp3
http://users.skynet.be/so000677/dreadmy ... review.mp3
Nieuwe Gotmoor samples. Zijn nog wel de eerste mixes.
Dit is wel heel anders dan de oude Gotmoor, zelf geef ik de voorkeur aan de oude stijl

Onderschrift
Wat een avant-garde cover. Maar niet kwaad.Plaag schreef:
De tering.
Ik reik hals.

En omdat het zo dood is, ga ik jullie homo's, boeren en buitenlui dit eens aanbevelen. Deze Duitser onder de naam Lestahn heeft na een aantal demo's en splits pasgeleden zijn debuut "Totenwerke" uitgebracht, en spontaan staat dit album hoog in m'n favorietenlijst van dit jaar genoteerd. Ik zie dit in z'n totaal als een soort apocalypse soundtrack, waarop 'Black Metal zoals het hoort te klinken' van het type Darkthrone en Moonblood ijzersterk wordt vermengd met die typerend geworden verslagenheid en ronduit neerslachtige en destructieve toon van Duitse bands als Todesstoß, Ruins of Beverast en natuurlijk Lunar Aurora.
Het album is met zijn 31 minuten verdeeld over vier nummers aan de korte kant, maar er is daartegenover ook absoluut geen spoor van filler te bekennen. De nummers zijn lang, zeker voor hun karakter, maar zitten veel te overtuigend in elkaar om te vervelen. Het tempo ligt gemiddeld, de gitaar krast lekker en de riffs zijn kankersterk. Titels als "Ave Imperium Antichristus" en "I Open My Veins (In Disgust For This World)" laten het gekozen onderwerp al doorschemeren. Deze Lestahn heeft goed de pest aan de mensheid, en dat laat hij merken ook met één van de meest ijzige en gepijnigde krijzen die ik in tijden gehoord heb. Wat een venijn! Wat een kracht! Het totaalpakket doet de aarde voor mijn ogen kreunend openscheuren in een al verloren strijd tegen de totale vernietiging, terwijl het mensenras in doodsangst alle kanten op vlucht terwijl het verzwolgen wordt door de gapende diepte en de omhoogstotende lava die het oppervlak schoonspoelt. Uiteindelijk blijft er niets over dan een dode, verschroeide vlakte met het afnemen van de laatste tonen.
Zodoende. Dat zal per persoon verschillen, maar een ieder die tussen al die eigenzinnige 'speciale' bands als de huidige DsO, Ondskapt en de hele Zweedse Satanisgaaf reut door, nog eens een ijzersterke bak Mooi Was Die Tijd BM zoekt, is hier aan het goede adres. Dit jaar maakt Deathgate Arkanum de sterkste old-school Black Metal plaat, in ieder geval in lange tijd van Duitse bodem. Vargsang mag oprotten met z'n nieuwe album.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di aug 02, 2005 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- ruben somewhere online
- the true Thorko
Zijn er 50 van gedrukt. 20 in maatje L en 30 in maatje XL als ik me niet vergis.
Eerst pas ik dat ding wel en als het lekker zit draag ik het als fashion statement naar de Tommy Hilfiger meeting.
Maar om eerlijk te zijn he, denk ik dat ik dat lapje helemaal niet kwijt wil, daar ik er vrij lang naar gezocht heb.
Zal ik je de complete verkooplijst anders PM-en?
Eerst pas ik dat ding wel en als het lekker zit draag ik het als fashion statement naar de Tommy Hilfiger meeting.
Maar om eerlijk te zijn he, denk ik dat ik dat lapje helemaal niet kwijt wil, daar ik er vrij lang naar gezocht heb.

Zal ik je de complete verkooplijst anders PM-en?
Al een hele tijd geen black metal geluisterd en nu heb ik Naglfar - Pariah gehoord en ik vind het helemaal te gek!
Iemand nog aanraders ivm recente black metal releases met zulk soort productie niveau. (want daar hou ik wel van, komt tenminste ieder instrument tot zn recht en gaat niet verloren in de muur van geluid.)
Iemand nog aanraders ivm recente black metal releases met zulk soort productie niveau. (want daar hou ik wel van, komt tenminste ieder instrument tot zn recht en gaat niet verloren in de muur van geluid.)
I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.
http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist
http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist
- Hellhammer
- Johannes de Dopeste
Gotmoor blijft geweldig.Squid schreef:http://users.skynet.be/so000677/threesi ... review.mp3
http://users.skynet.be/so000677/dreadmy ... review.mp3
Nieuwe Gotmoor samples. Zijn nog wel de eerste mixes.
Hoewel het eerdere werk toch beter is.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]
- Hellhammer
Met je ergste nachtmerrie en de mooiste landschappen die je ooit hebt gezien. Met sneeuwstormen en met vastzitten in een grot. Met Emperor en Abigor ook wel wat, maar die vergelijkingen gaan al snel mank.Hellhammer schreef:Over dat Lunar Aurora heb ik erg veel goeie dingen gehoord inmiddels, waar valt het mee te vergelijken?
Het is zeer goede black die je als de donder moet horen.
Kop dicht, Thorko
- Hellhammer
Maakt niet zoveel uit, omdat ze afzonderlijk behoorlijk verschillen, qua sfeer. Elixir of Sorrow is geweldig mooi en bitter, waar Zyklus koud is en zenuwslopend kan werken, bijvoorbeeld. Maar evengoed blijft alles 100% Lunar Aurora. Ze verkennen hun grenzen terwijl ze op de paden van de black blijven. Geen rare uitstapjes die je cd of lp binnen no time op je tradelist doen belanden.Hellhammer schreef:Gave omschrijving hehehe.
Welke cd is het best voor nieuwelingen?
Kop dicht, Thorko
- Judas Iscariot
Er is maar 1 split, als je de ep met Secrets of the Moon niet meerekend, en die is met Paysage d'Hiver. Wat een koud pulserend pareltje is dat album trouwens, hier een review die ik een tijdje terug op Vampire heb achtergelaten:Judas Iscariot schreef:1 Elixer Of Sorrow
2 Zyklus
3 Ars Moriendi
4 Of Stargates And Bloodstained Celestial Spheres
Dit is mijn top 4.
Het werk ervoor en de splits ken ik niet goed.
Eigenlijk is alles van LA gewoon ongeloofelijk goed.
Ik krijg binnenkort Weltenganger binnen, ben benieuwd hoe die is...
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3646
En de man zal heersen.
- Hieronimus
Zit ik hier nu Weltengänger te luisteren, word ik compleet achterover gedrukt in m'n stoel van de pure sfeer die dit album heeft. Tijd om de hele discografie van Lunar Aurora aan te schaffen.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- ruben somewhere online
- Judas Iscariot
Die EP met secrets of the moon telde ik mee. Had jij niet nog een split met paysage d'hiver over of ben je die inmiddels al kwijt?nuberus schreef:[..]
Er is maar 1 split, als je de ep met Secrets of the Moon niet meerekend, en die is met Paysage d'Hiver. Wat een koud pulserend pareltje is dat album trouwens, hier een review die ik een tijdje terug op Vampire heb achtergelaten:
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3646
- Judas Iscariot
- Judas Iscariot
- Judas Iscariot
- Hellhammer
- Audiophile
- Judas Iscariot
Heaven In Flames vind ik veruit het beste, een van mijn eerste en favoriete black metal releases.Hellhammer schreef:Even over Judas Iscariot, ik heb de albums:
Heaven in Flames
To embrace the Corpses bleeding
Thy Dying Light
Welke zijn nog meer de moeite waard om uit te checken?
Moonlight Butchery, Dethroned... en Distant In A Solitary Night vind ik ook goed.
Het debuut (Cold earth...) vind ik minder en Of Great Eternity vind ik erg saai.
- Chucknorris
- Judas Iscariot
Waarom vraag jij altijd wat de moeite waard is? Heb je niet de neiging om daar zelf achter te komen? Ik wel.Hellhammer schreef:Even over Judas Iscariot, ik heb de albums:
Heaven in Flames
To embrace the Corpses bleeding
Thy Dying Light
Welke zijn nog meer de moeite waard om uit te checken?
Kop dicht, Thorko
- Hellhammer
- the true Thorko
Oh, ik doe niks weg, echt niet. Ook die Paysage niet.the true Thorko schreef:[..]
Ook die Paysage d'Hiver?
Daar noem je er één. Die heeft vannacht weer menig rondje gedraaid. Goddomme, wat een muziek.
Ik heb het er toevallig net met K. over: er zit hier en daar iets in de collectie, waarvan ik vind dat daarmee de kern van Black geraakt wordt. Paysage d'Hiver doet dat, Dödfödd doet dat. Er zijn om die reden zo'n zes, zeven bands waar ik de laatste tijd niet aflatend naar luister. Wie oplet, merkt dat ik het dan ook over niets anders heb, recent.
Funeral Mist, Deathspell Omega (Si Monumentum Requires, Circumspice.), Paysage d'Hiver, Lunar Aurora, Dödfödd, Secrets of the Moon (Stronghold) en Ulver's Nattens Madrigal.
Die. Vaak en hard.
Kop dicht, Thorko