Down
- EmptySkies
- Contacteer:
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb het nieuwe album nu een aantal keren losjes geluisterd. Ben ik nou echt de enige die het weer een zware tegenvaller vindt?
Nola is echt een geniaal album. A Bustle in Your Hedgerow was wel ok maar kon al niet meer tippen aan het geweldige debuut en dit nieuwe album is misschien nog wel een slagje minder.
Ik vind het allemaal wat slapjes. Ik mis de rauwe stem van Anselmo en de lekkere logge COC/Crowbar riffs die op het debuut nog wel te horen waren. Toen klonk Down nog echt als een kruising tussen COC, Crowbar en Pantera. Tegenwoordig klinken ze als een slechte Alice in Chains coverband.
Nee sorry, ik zet liever het debuut nog eens op. En als die afgelopen is gooi ik er wel een willekeurige cd van COC of van Crowbar in. Want dat is kwalitatief gezien toch een stuk beter dan dit.
Nola is echt een geniaal album. A Bustle in Your Hedgerow was wel ok maar kon al niet meer tippen aan het geweldige debuut en dit nieuwe album is misschien nog wel een slagje minder.
Ik vind het allemaal wat slapjes. Ik mis de rauwe stem van Anselmo en de lekkere logge COC/Crowbar riffs die op het debuut nog wel te horen waren. Toen klonk Down nog echt als een kruising tussen COC, Crowbar en Pantera. Tegenwoordig klinken ze als een slechte Alice in Chains coverband.
Nee sorry, ik zet liever het debuut nog eens op. En als die afgelopen is gooi ik er wel een willekeurige cd van COC of van Crowbar in. Want dat is kwalitatief gezien toch een stuk beter dan dit.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- The Horseman
Omdat ik niet zo’n downloadprostituee ben kan ik hier dus niet echt over meepraten. Wel is het zo dat de diversiteit van Down een van de zaken is die mij zo aan de band aanspreken. Want is nu eenmaal zo dat het bluesy “II: A Bustle…” bijna haaks staat op rauwe ‘NOLA’. Toegeven dat NOLA sterker is over de gehele linie maar daarom stralen de krakers op II (Ghosts Along the Mississippi, Lysergik Funeral Procession, Landing On the Mountains of Meggido etc) misschien nog net ietsjes meer. Ik heb natuurlijk al wel wat snippers van III: Under the Over gehoord en die klonken heel warm. Met name door de vocalen van Phil Anselmo was ik aangenaam verrast, voor zover je dat in een minuutje kunt beoordelen. Maar de voortekenen zijn er nog niet naar om teleurgesteld te worden.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- HellcommandeR
Misschien iets minder losjes luisteren. Het is echt een goed album.XnegativeX schreef:Ik heb het nieuwe album nu een aantal keren losjes geluisterd. Ben ik nou echt de enige die het weer een zware tegenvaller vindt?
Down gaat eind dit jaar, tussen oktober en december, een nieuwe studioplaat opnemen. Bovendien zal de band, tussen de festivaloptredens door, deze zomer ook wat eigen shows gaan doen met St. Vitus. Nou zit er tussen het concert van Down op de Nederlandse editie van Sonisphere en hun optreden op Graspop nog een gat van vijf dagen, dus hopelijk doen ze dan ook wat clubshows in de Benelux. 
Het volledige bericht op de MySpace pagina van Down luidt:

Het volledige bericht op de MySpace pagina van Down luidt:
Update on 2009 plans...
Hello all you killer lovers of the riff, it's been a while since we spoke.
Down's been offered a great amount of festivals all over Europe this summer, so here we come!
We also have a couple of dates on our own with the mighty St Vitus!!!
We're in the final stages of the documentary and it should be out soon.
After the European festivals, we're planning one more run of select markets
in the states from August to September. Then we are headed back to the
studio for October through December to record what will eventually
become Down IV.
Get ready here it comes!
From:
The Down camp