Sanctuary

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sanctuary

Bericht door innuendo » vr aug 22, 2014 9:50 pm

Hehe, ik ben het ergens wel met Teun eens, al klinkt dit nummer best tof. Ik luister liever naar een klassieke productie, dan dat dichtgesmeerde van tegenwoordig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » za aug 23, 2014 12:13 am

Jeroen schreef:Je klinkt oud en verbitterd
Dat besef ik 8)

Maar sinds The Obsidian Conspiracy en Warrel Dane die Nevermore verknalde, heb ik niet meer zo veel geloof in die club. Toch ben ik benieuwd naar het hele album, want er kunnen best verrassende nummers tussen zitten (als die uitspraak niet een paradox is).
Laatst gewijzigd door Metalheank op za aug 23, 2014 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Lennert » za aug 23, 2014 12:14 am

Ik vind dit nergens overgeproduceerd klinken eigenlijk, klinkt wat mij betreft ook erg gaaf, vooral met betrekking tot de gitaarleads!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Sanctuary

Bericht door Iron Maiden » za aug 23, 2014 9:34 am

Ik vind het ook een erg gaaf nummer. Het zit ergens tussen Nevermore en Sanctuary in voor mijn gevoel. Ik kijk erg uit naar het album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » zo sep 07, 2014 11:23 pm

Ik luister nu Let The Serpent Follow Me (het tweede nummer op de plaat). In alle opzichten spannender, beter en spetterender dan de laatst vrijgegeven albumopener. Goed refrein, beetje als het solo-album van Dane. De gitaarsolo's en lickjes zijn op en top Sanctuary, zij het logischerwijs wat moderner, hoewel de zware basisriff oude Nevermore ademt. Voor ieder wat wils dus (Als je into deze bands bent). Overigens gaat Dane hier op een dusdanige (doch niet overdreven) wijze de hoogte in, dat ik even wat kippenvel voelde kriebelen. Al met al lekker pretentieloos en vooral erg metal.

Overigens heb ik nog geen 'Rise, Rise, Rise' bras langs horen komen, dus dat geeft de burger moed.

Verder zal ik niets verklappen. Dat lezen jullie eerdaags wel een keer op de fp.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » vr okt 03, 2014 1:06 am

The year Warrel Dane's edge died.

Maar de gitaarleads zijn zeer genietbaar.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Sanctuary

Bericht door Iron Maiden » vr okt 03, 2014 9:46 am

De heren heb een clip uitgebracht bij het nummer Frozen.

https://www.youtube.com/watch?v=r_IrbeZfJII

Het nummer is het gaafst van de drie die ik tot nu toe gehoord heb. Ik vind de riffs erg 'Sanctuary', het refrein heeft veel weg van het solo-album van Dane. Dit album heeft volgens mij alle goede ingrediënten van de drie 'bands' waar Dane bij betrokken is/was.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Lennert » vr okt 03, 2014 10:11 am

Klinkt erg lekker, al is het refrein wel erg op safe gespeeld. De riffs en leads daarentegen zijn heerlijk!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » vr okt 03, 2014 11:23 am

Het album vind ik tot nu toe best lekker, maar ook heel erg safe inderdaad. Veel stevige midtempo nummers zoals we van Sanctuary kennen. Nu dan wel met een erg dichtgetimmerd geluid, vergeleken met 25 jaar geleden. Dat kenden we natuurlijk al van Nevermore, maar het maakt het album onnodig bombastisch. Warrel Dane heb ik nog niet echt sterk gehoord. Ik heb nog niet echt vervelende zanglijnen gehoord zoals op de laatste twee Nevermore albums. De zanglijnen zijn in de coupletten best tof en vergelijkbaar met oude Sanctuary, MAAR op de gave momenten waar Dane vroeger extreem hoog, getergd, of maniakaal klonk, zijn volledig verdwenen. Op die momenten wordt er nu gekozen voor een saai en groots reffrein. Toch kan dit album gaan groeien.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Thrash-Till-Death
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 29, 2003 10:26 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sanctuary

Bericht door Thrash-Till-Death » vr okt 03, 2014 12:40 pm

Gisteren het album geluisterd, en ik moet zeggen ik vind 'm geweldig. Vooral het nummer Frozen is geniaal. In de stijl van refuge denied? o nee, maar doet me wel ooit denken aan into the mirror black en de eerste Nevermore. Superplaat
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Sanctuary

Bericht door Eru Iluvatar » vr okt 03, 2014 12:59 pm

Luistert lekker weg, maar dan meer in de zin 'gaat het ene oor in, het andere uit'. Uitstekende mix, instrumentaal en zangtechnisch klopt het allemaal. Nummers hebben ook een kop en een staart, maar de 'wow, dit is tof en wil ik nog eens luisteren'-factoor ontbreekt. Daarvoor is het album te gematigd, te veilig, te 'volwassenen'. Of misschien gewoon wel: te saai.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » vr okt 03, 2014 3:45 pm

Degelijke plaat, met de nadruk op songs, zoals het hoort. Al mis ik soms het technische van Into The Mirror Black. Het is wat gangbaarder. Maar goed, de mannen zijn inmiddels op een leeftijd waarbij het liedje boven technische vaardigheden wordt gesteld en dat is een prima doelstelling.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » vr okt 03, 2014 9:18 pm

Ik heb Sanctuary nooit technisch gevonden. Sterker nog: dat vind ik het grootste verschil tussen Sanctuary en Nevermore.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » za okt 04, 2014 11:35 am

En toch bevatten veel songs van Into The Mirror Black fraaie technische versieringen en ritmes. Natuurlijk stuitert het bij Nevermore nog wat meer, al is daar veel opgebouwd vanuit een groove tempo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Lennert » do okt 09, 2014 11:34 am

Into To The Mirror Black gisteren ontvangen en mijn eerste reactie is 'Damn, wat klinkt dit veel als Queensryche'. Tuurlijk is het allemaal wat rauwer en steviger, maar de sfeer, teksten en gitaarsolo's doen mij heel erg aan de eerste QR albums denken. Zal wel iets met de omgeving te maken hebben. Klinkt verder voor mij als van die heerlijk foute jaren '80/'90 actiefilm muziek waarbij de helft van Los Angeles/Detroit/New York door motorbendes is overgenomen en de politieagent/hoofdpersoon alleen met martial arts de boeven te lijf kan gaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Sanctuary

Bericht door Iron Maiden » vr okt 10, 2014 11:59 am

Ik heb het nieuwe album nu een aantal keer beluisterd en dit is voor mij een van de albums van het jaar. Ik vind het een geweldig album, zonder echt mindere nummers. Er zit voldoende afwisseling tussen de nummers. Het enige 'minpunt' vind ik toch wel dat Warrel Dane te weinig de hoogte ingaat met zijn stem.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » vr okt 10, 2014 9:37 pm

Lennert schreef:Into To The Mirror Black gisteren ontvangen en mijn eerste reactie is 'Damn, wat klinkt dit veel als Queensryche'. Tuurlijk is het allemaal wat rauwer en steviger, maar de sfeer, teksten en gitaarsolo's doen mij heel erg aan de eerste QR albums denken. Zal wel iets met de omgeving te maken hebben. Klinkt verder voor mij als van die heerlijk foute jaren '80/'90 actiefilm muziek waarbij de helft van Los Angeles/Detroit/New York door motorbendes is overgenomen en de politieagent/hoofdpersoon alleen met martial arts de boeven te lijf kan gaan.
Ja klopt wel! Zeker die sfeer, al beschouw ik het wel als serieuze muziek met serieuze thema's, dus je doet het album een beetje tekort :wink:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Lennert » zo nov 30, 2014 12:11 pm

Paula's reactie op de nieuwste Sanctuary als ik vraag wat ze er van vindt: 'Dit is niet Nevermore? Hmmm. Dit valt best mee. Ik vind het niet vervelend!'

Denk dat het vooral ook ligt aan wat Teun al eerder zei dat Dane geen vervelende zanglijnen heeft :mrgreen:

Mij bevalt hij prima overigens! Productie vind ik niet te dichtgesmeerd en heeft best wat van de oude sound. Solo's zijn om van te smullen en de songstructuren zijn simpel doch doeltreffend. Van mij mogen ze een optreden komen doen in Nederland!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Sanctuary

Bericht door Gilbert » zo nov 30, 2014 1:16 pm

Lennert schreef:Van mij mogen ze een optreden komen doen in Nederland!
Sanctuary zal op dinsdag 17 maart optreden in Hedon te Zwolle, met Overkill, Methedras en Suborned.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Lennert » do dec 04, 2014 3:08 pm

Plaat bevalt me nog steeds prima. Ik hoor er steeds minder Nevermore en steeds meer Sanctuary zelf en een klein stukje Warrel Dane soloalbum in. Valt toch vooral op dat de nummers technisch een stuk eenvoudiger zijn dan het geval is bij Nevermore en zodoende voor mij niet als een aftreksel daarvan klinkt. Die jaren '80/'90 vibe blijft wat mij betreft iig goed overeind!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » do dec 04, 2014 11:58 pm

Lennert schreef:Valt toch vooral op dat de nummers technisch een stuk eenvoudiger zijn dan het geval is bij Nevermore en zodoende voor mij niet als een aftreksel daarvan klinkt.
Een aftreksel vind ik anders vaak een vereenvoudiging. Geen dubbelzinnigheid hier.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Sanctuary

Bericht door Metalheank » di okt 04, 2016 7:14 pm

Now playing: Sanctuary - The Year The Sun Died titelnummer

Gadverdamme, wat een draak van een nummer. Martelgang om dit tergend slome, bedompte nummer uit te zitten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » di okt 04, 2016 7:33 pm

Niets mis mee. Een plaat met louter goede nummers. Draai em nog altijd graag.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Sanctuary

Bericht door MetalDelight » di dec 13, 2016 5:48 pm

Sanctuary is goed bezig.

In februari komt er eerst een album uit met opnames van voor Refuge Denied, getiteld Inception, gevolgd door een nieuw album en ze komen naar Europa!

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 7:18 pm

Mooie vooruitzichten. Ik vond de vorige cd heel erg gaaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » wo jan 25, 2017 9:31 pm

Ik heb afgelopen week de serie The OA eens bekeken. Al met al een beetje vage serie. Wel leuk overigens. Maar leuker is dat Sanctuary nog even voorbijkomt. Als twee van de hoofdpersonen een cd opzetten in de kamer van de overleden broer van een andere hoofdpersoon schalt daar opeens Battle Angels door de speakers. Cool!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » za feb 25, 2017 4:59 pm

MetalDelight schreef:Sanctuary is goed bezig.

In februari komt er eerst een album uit met opnames van voor Refuge Denied, getiteld Inception, gevolgd door een nieuw album en ze komen naar Europa!

[youtube][/youtube]
Uitstekende release. Heb de LP vandaag binnengekregen. Cd zit er voor het gemak ook bij (helaas in plastic hoesje en niet alsnog in de reguliere hoes, maar goed) dus die versie kan ik van harte aanraden. Gaaf artwork en keurig opgepoetst geluid.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Sanctuary

Bericht door MetalDelight » za feb 25, 2017 7:05 pm

Ik ben benieuwd. Ga hem binnenkort ook aanschaffen (Vinyl +cd)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » za feb 25, 2017 10:44 pm

Ik verdenk ze er wel van dat ze de drums opnieuw hebben opgenomen. Of ze zijn zodanig bewerkt in de remix en -master dat er een heel hedendaags geluid ontstaat. Op zich niet zo erg, al smoren ze het oldschool gehalte wel enigszins in de kiem natuurlijk :P. Slagwerk klinkt toch wat doods op deze manier. Met het oorspronkelijke geluid van de demo's was niet eens zo gek veel mis. Niets mis met oppoetsen, maar dit gaat wel een beetje ver (net als de overduidelijk opnieuw ingespeelde drums op de heruitgave van Master Of Disguise van Savage Grace)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Sanctuary

Bericht door MetalDelight » zo feb 26, 2017 1:23 pm

Eén van de redenen waarom ik remixen/remasters, opnieuw ingespeelde platen (Flotsam en Destruction bijvoorbeeld) vaak niet bijster interessant vindt.
De eerste kennismaking met een plaat en de indruk daarvan zijn vaak toch niet weg te poetsen, ook al klinken nieuwere versies "technisch" bekeken beter.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » zo feb 26, 2017 1:30 pm

Of doe het geheel óf niet. Ik vind die van F&J en Destruction wel gaaf. Geeft gewoon een ietwat ander perspectief. Bij Sanctuary hoor ik nu oude zang en gitaarpartijen en een moderne drumsound. Geeft onnatuurlijk tintje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Sanctuary

Bericht door MetalDelight » zo feb 26, 2017 7:34 pm

Bij albums die ik al geruime tijd ken hoeft het van mij niet. Een slecht album wordt er niet beter op, een goed album ken ik dan al met de charme van de oorspronkelijke opnames.
Technisch bekeken zal bijvoorbeeld het debuut van Dream Theater best beter kunnen maar het hoeft van mij niet. Dat album zit er al zo ingeramd dat ik geen behoefte heb aan een andere mix ofzo.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sanctuary

Bericht door Jeroen » zo feb 26, 2017 7:47 pm

Destruction vond ik in dat opzicht prima. Net als Helstar en Testament. Geen snelle en goedkope best of, maar verse opnames. En bij F&J en Anacrusis kun je eindelijk horen hoe de muziek in elkaar steekt. Bovendien is het niet dat t ouwe werk opeens niet meer bestaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Sanctuary

Bericht door MetalDelight » zo feb 26, 2017 8:00 pm

No Place For Disgrace was destijds wat het was. Geweldige songs, matige productie. Maar wat wisten wij (ik en mijn omgeving) destijds van productietechnische zaken af?
Niets. Dus een album leerde je waarderen zoals het klonk. Persoonlijk heb ik decennia later dan geen behoefte aan een nieuwe uitvoering.

Ik begrijp jouw punt wel, ik hoop jij de mijne ook :-)

Plaats reactie