Die is zeker de moeite waard. Live zijn ze geweldig, maar hun albums vind ik allemaal maar matig. Sanctus Diavolos is in mijn ogen de enige uitzondering.sanguis schreef:straks eens kijken of Rotting Christ - Sanctus Diavolos de moeite is (ben er erg benieuwd naar, aangezien in ze met vader in de effenaar erg goed vond live).
Black Metal Deel ?²
- Blood&Ashes
-
- Blood&Ashes
- Judas Iscariot
Zeker weten. Goede release! De riffs hebben een lekker melancholisch tintje zonder te vervallen in saai, standaard en semi-depressief gepingel. De rauwe doch goed luisterbare productie en de gave zang doen deze plaat ook duidelijk goed! De korte akoustische stukjes geven een adempauze en komen eigenlijk precies op tijd. Ik heb trouwens het gevoel er nog wel meer inzit, in deze band. Ik ben zeer benieuwd want ik heb van de website begrepen dat het vervolg op The Journey ook al weer in aantocht is, evenals een DVD van hun eerste live optreden. Een band om in de gaten te houden dat Interitus, dat is duidelijk.nuberus schreef:[..]
Interitus aan het luisteren? Puik spul dat Interitus.
ik heb hem net aan een eerste luisterbeurt onderworpen en moet zeggen dat het helemaal niet slecht klinkt. Al heb ik wel het idee dat dit een plaat is die moet groeien, naarmate de luisterbeurten.Blood&Ashes schreef:[..]
Die is zeker de moeite waard. Live zijn ze geweldig, maar hun albums vind ik allemaal maar matig. Sanctus Diavolos is in mijn ogen de enige uitzondering.
- Blood&Ashes
Zou kunnen. Ik heb ze op Stonehenge gezien. Daar speelden ze veel nummers van dit album. Daarna ben ik het pas gaan luisteren, om het gevoel wat ik tijdens dat concert had weer een beetje terug te krijgen. Daardoor ben ik het gaan waarderen.sanguis schreef:ik heb hem net aan een eerste luisterbeurt onderworpen en moet zeggen dat het helemaal niet slecht klinkt. Al heb ik wel het idee dat dit een plaat is die moet groeien, naarmate de luisterbeurten.
Later hun oudere spul nog eens terug geluisterd, maar 'k ben er nog steeds niet van onder de indruk.
- Blood&Ashes
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- Geheim_502
- Geheim_502
Nou, het is gewoon een sfeer die niet voor iedereen is weggelegd.
Ik snap het trouwens niet. Iedereen loopt de zeiken over de "nare" sfeer tijdens Black Metal concerten maar blijft dan gewoon lekker thuis.
En ik vind trouwens ook niet dat ik een standaard Black Metal iemand ben. (daar is overigens niks mis mee). Maar persoonlijk kan ik het ook goed vinden tijdens Thrash Metal of bijvoorbeeld Heavy Concerten omdat ik bijna alle Metal gaaf vind.
Ik snap het trouwens niet. Iedereen loopt de zeiken over de "nare" sfeer tijdens Black Metal concerten maar blijft dan gewoon lekker thuis.
En ik vind trouwens ook niet dat ik een standaard Black Metal iemand ben. (daar is overigens niks mis mee). Maar persoonlijk kan ik het ook goed vinden tijdens Thrash Metal of bijvoorbeeld Heavy Concerten omdat ik bijna alle Metal gaaf vind.
FACTA NON VERBA
- KoenM
- Contacteer:
Ik zal ook zeker niet naar NSBM concerten gaan. Je kunt die sfeer "aangenaam" vinden, dat is dan jouw afwijking. Maar een objectieve term als "juist" lijkt me hier toch zeker niet passend.Geheim_502 schreef:Nou, het is gewoon een sfeer die niet voor iedereen is weggelegd.
Nou, wat ben jij openminded, gefeliciteerd!

- Geheim_502
- Geheim_502
- Geheim_502
- Blood&Ashes
Daar was ik ook. Goed concert. En wat betreft die sfeer, daar ben ik het mee eens. Bij black metal concerten gaat het er toch wat rustiger aan toe dan bij death metal concerten. Ik merk dat ik dan altijd meer mijn aandacht bij de band heb en dat er meer blijft hangen. Over het algemeen vind ik dat soort concerten leuker en dat is niet alleen omdat mijn voorkeur naar black metal uit gaat.Geheim_502 schreef:Ik heb Glorior Belli laastt nog gezien in de Baroeg. Het was een puik optreden. Verder waren The Chosen en Corpus Christii ook goed. Bovendien heerste er een juiste sfeer die men alleen bij (NS)BM optredens kan proeven.
- Geheim_502
- Blood&Ashes
't Is inmiddels bevestigd door Infestuus.Plaag schreef:De site geeft alleen dit aan:
Infestuus schreef:Everyone has always an opinion about everything... why don't you just shut the fuck up? GB is actually taking a break yes.
A long break... and we don't know yet if we will carry on.
But once again that's none of your business.
de sfeer bij black metal concerten vind ik ook erg vervelend. je gaat naar een concert om van de band te genieten en lol te hebben. dat lol aspect mis ik erg bij black metal, heel veel mensen hebben t idee je moet geen lol hebben bij dat soort muziek, ik kan dat wel begrijpen als de teksten depressief zijn ofzo. maar aldus ik gaook niet zoveel meer naar blackmetal toe, alleen nog naar folkblack, en ik trek me er minder van aanGeheim_502 schreef:Nou, het is gewoon een sfeer die niet voor iedereen is weggelegd.
- Blood&Ashes
Ik ga inderdaad naar concerten om van een band te genieten, dat ben ik met je eens, maar om lol te hebben? Nee. Daarvoor ga ik niet naar een concert. Wat niet wil zeggen dat ik me niet vermaak. De sfeer die je omschrijft kan ik juist erg waarderen tijdens een concert. En dat heeft niets te maken met het idee dat je geen lol zou moeten hebben bij black metal.valkyrian schreef:de sfeer bij black metal concerten vind ik ook erg vervelend. je gaat naar een concert om van de band te genieten en lol te hebben. dat lol aspect mis ik erg bij black metal, heel veel mensen hebben t idee je moet geen lol hebben bij dat soort muziek, ik kan dat wel begrijpen als de teksten depressief zijn ofzo. maar aldus ik gaook niet zoveel meer naar blackmetal toe, alleen nog naar folkblack, en ik trek me er minder van aan
- the true Thorko
Ik ga naar BM concerten enkelt voor de bands. Voor de sfeer hoef ik het niet te doen. Ik word nogal eens laf aangekeken of gewoon simpelweg weggekeken. Maar goed, wellicht heeft dat wel met mijn leeftijd te doen.
Godverdomme, m'n platenspeler is wéér naar de klote. Heeft iemand een idee waar ik een leuk exemplaar voor weinig kan weghalen?
Godverdomme, m'n platenspeler is wéér naar de klote. Heeft iemand een idee waar ik een leuk exemplaar voor weinig kan weghalen?
- goddethroned
- Geheim_502
je zou het op e-bay kunnen proberen. Bij Correct hebben ze geloof ik ook wel goede platenspelers. Ook best wel goedkoop en tweedehands. Je ziet tenminste wat je koopt.
Over Black Metal concerten. Ik denk dat je het pas echt goed begrijpt als je van BLack Metal houdt. Ik vind dat andere Metal fans hier toch maar begrip voor moeten opbrengen. En vice Versa. Uiteindelijk draait het toch allemaal om 1 ding : METAL!!!
Over Black Metal concerten. Ik denk dat je het pas echt goed begrijpt als je van BLack Metal houdt. Ik vind dat andere Metal fans hier toch maar begrip voor moeten opbrengen. En vice Versa. Uiteindelijk draait het toch allemaal om 1 ding : METAL!!!
FACTA NON VERBA
Ga eens bij Veldmeijer in Hilversum langs. Kleine Drift.Björn schreef:Ik ga naar BM concerten enkelt voor de bands. Voor de sfeer hoef ik het niet te doen. Ik word nogal eens laf aangekeken of gewoon simpelweg weggekeken. Maar goed, wellicht heeft dat wel met mijn leeftijd te doen.
Fijn trouwens, nu je net "Mond" in clear vinyl van me hebt ontvangen.
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
Mwa, daar ben ik toch te puristisch voor... waarom zou ik begrip op moeten brengen op welke manier dan ook voor bijv. death metal? Ik haat die bagger. Dat het allemaal metal is is een complete dooddoener; alsof er een soort metal-cultuur is waar we allemaal onderdeel van uitmaken... als ik iemand met een Death-shirtje tegenkome ga ik echt niet eerder met zoiemand een gesprek aan omdat-ie-nou-eenmaal-ook-metal-luistert. Zielige groepjesvorming...Geheim_502 schreef:je zou het op e-bay kunnen proberen. Bij Correct hebben ze geloof ik ook wel goede platenspelers. Ook best wel goedkoop en tweedehands. Je ziet tenminste wat je koopt.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Geheim_502
Je hoeft er ook niet tegen te praten ofzow. Toch denk ik dat het wel allemaal bij de Metal cultuur hoort. Ik denk Metal dat door de verscheidenheid van stijlen juist zo boeiend is. Ieder kan er iets in vinden.the true Thorko schreef:[..]
Mwa, daar ben ik toch te puristisch voor... waarom zou ik begrip op moeten brengen op welke manier dan ook voor bijv. death metal? Ik haat die bagger. Dat het allemaal metal is is een complete dooddoener; alsof er een soort metal-cultuur is waar we allemaal onderdeel van uitmaken... als ik iemand met een Death-shirtje tegenkome ga ik echt niet eerder met zoiemand een gesprek aan omdat-ie-nou-eenmaal-ook-metal-luistert. Zielige groepjesvorming...
FACTA NON VERBA
Ik vond net dat jij zo'n leuk shirtje aan hebt.the true Thorko schreef:[..]
Mwa, daar ben ik toch te puristisch voor... waarom zou ik begrip op moeten brengen op welke manier dan ook voor bijv. death metal? Ik haat die bagger. Dat het allemaal metal is is een complete dooddoener; alsof er een soort metal-cultuur is waar we allemaal onderdeel van uitmaken... als ik iemand met een Death-shirtje tegenkome ga ik echt niet eerder met zoiemand een gesprek aan omdat-ie-nou-eenmaal-ook-metal-luistert. Zielige groepjesvorming...
Zo leuk zelfs, dat ik je had aan willen spreken...
Is een duo een groep eigenlijk, TTT?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Er is geen metalcultuur.Geheim_502 schreef:[..]
Je hoeft er ook niet tegen te praten ofzow. Toch denk ik dat het wel allemaal bij de Metal cultuur hoort. Ik denk Metal dat door de verscheidenheid van stijlen juist zo boeiend is. Ieder kan er iets in vinden.
The Frog in the Face of god
- fuelforhatred
ehm, in de goudvishal in A'hem heb ik anders altijd veel lol. iedereen kent mekaar en drinkt bier niks mis mee. Sfeer daar bij BM is wenig anders als bij een folkmetal concert vind ik. Ligt er denk ik net aan waar je een concert bezoekt.valkyrian schreef:[..]
de sfeer bij black metal concerten vind ik ook erg vervelend. je gaat naar een concert om van de band te genieten en lol te hebben. dat lol aspect mis ik erg bij black metal, heel veel mensen hebben t idee je moet geen lol hebben bij dat soort muziek, ik kan dat wel begrijpen als de teksten depressief zijn ofzo. maar aldus ik gaook niet zoveel meer naar blackmetal toe, alleen nog naar folkblack, en ik trek me er minder van aan
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/thnaamloos1.jpg[/img]
[quote="nightwing"]Erbij mits het doorgaat![/quote]
[quote="nightwing"]Erbij mits het doorgaat![/quote]
misschien ligt t aan mij, maar de sfeer bij folkblack is wel anders, of t komt gewoon omdat ik de muziek leuker vind, en t zo anders ervaar
waar ik me wel aan irriteer is mensen die helemaal blij gaan springen op folknummers die wel een opwekkende melodie hebben, maar zielige teksten, zo was ik bij ensiferum en ze speelden eternal wait, een ontzettend mooie tekst heeft dat nummer, heel gevoelig en dan die stomme posers zo blij lopen springen
edit: typetyfus. bedankt plaag
waar ik me wel aan irriteer is mensen die helemaal blij gaan springen op folknummers die wel een opwekkende melodie hebben, maar zielige teksten, zo was ik bij ensiferum en ze speelden eternal wait, een ontzettend mooie tekst heeft dat nummer, heel gevoelig en dan die stomme posers zo blij lopen springen

edit: typetyfus. bedankt plaag

Laatst gewijzigd door valkyrian op di dec 06, 2005 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- the true Thorko
- impaled succubus
Jij bent erg te spreken over die laat, he? Terecht ook, prachtig ding. Ik heb eigenlijk sowieso nog nooit een Eternity release gehoord die tegenviel. Ik ben dan ook vrij benieuwd naar de Kargvint/Klage split.nuberus schreef:Fier ende vol gloed beluister ik heden The Journey van Interitus. Dit album verdient ook enkel vinyl en verdomd laat het ook zo zijn.
- zwarte krijser
- impaled succubus