Populaire muziek verpaupert

Voor alle andere bands
jeffrey

Bericht door jeffrey » zo jul 23, 2006 6:33 pm

Idd net als de rest van het verhaaltje van Jeroen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jul 23, 2006 6:36 pm

Eigenlijk vind ik het allemaal onzin. Zoals gezegd is er vroeger meer dan genoeg vette muziek uitgebracht, meer dan genoeg om naar te luisteren, dus waarom dan gaan huilen dat de mainstream van tegenwoordig kut is? Je hebt de ouwe shit + de hedendaagse 'underground' toch nog? Leef je lekker daarop uit, zou ik zeggen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo jul 23, 2006 6:38 pm

Ghehe, klopt ook weer! Gelukkig staat mijn peeceetje + cd kast vol met muziek die ik leuk vind; metal, klassiek, jazz en nog vanalles. Ik ben blij om dat dan weer aan te zetten zodra ik thuis ben.

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jul 23, 2006 6:50 pm

Over rap geschreven, luister dan eens dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=2k1Dlyrb ... rp%20posse Niemand kan beter de huidige popmuziek beschrijven. Het enige achterliggende verschil tussen de huidige popmuziek-wereld en die van vroeger is dat het nog commercieler, gestroomlijnder is geworden. De popmuziek is een lucratief apparaat geworden waar veel te veel mensen belang bij hebben. Wat dat betreft kan ik muziek downloaden alleen maar toejuigen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo jul 23, 2006 7:07 pm

Dan wel ja. Zou het één dan niet echter het ander versterken? Oftewel; hoe meer er gedownload wordt, hoe meer de popmuziek commercieel wordt?

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jul 23, 2006 7:20 pm

iedereen luisterd toch wat hij of zij leuk vind, als je de muziek nu niet leuk vind zal je dat over 20 jaar ook niet doen

mijn ouders vinden ook hele vage, achterlijke nummers van vroeger goed ,puur omdat dat toen gedraaid werd, in hun disco

wat ik uit hun tijd goed vind heb ik zelf moeten ontdekken en verschilt dus ook nogal

het is gewoon het gevoel en de herrinering die je bij een bepaald plaatje hebt wil je het nog herrineren over 20 jaar

Amibor

Bericht door Amibor » zo jul 23, 2006 7:36 pm

Het wordt allemaal zo overdreven. Ong. de helft van de top40 is niet mijn smaak, maar ik kan dan wel weer begrijpen dat mensen het mooie/leuke muziek vinden. De andere helft is geen muziek, maar zakendoen. Dat onderscheid maak je zo. Goed voorbeeld is die Paris Hilton. Kan die zomaar ineens zingen? Kom nou, lik m'n teelbal, daar is een hoop overheen geknutseld.
Vroeger was er ook gewoon minder geld in die business, dus gingen mensen meer voor de muziek. Nu is een Borsato al een nummer 1 voordat 'ie hem uitbrengt. Ja, dat is een andere instelling om een stuk muziek neer te zetten natuurlijk.

Het zal mij verder een worst wezen wat tegenwoordig als populaire muziek door moet gaan, ik blijf nog steeds dingen ontdekken, en eigelijk met name muziek van na 2000. Er is nog nimmer zoveel goeds gemaakt. En nu heb ik het nog niet eens over metal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jul 23, 2006 8:05 pm

jeffrey schreef:Maar David snap het dan, het is niet echt uniek, complex of origineel te noemen dus is het rommel.
dat is dus weer onzin, ik spreek nu puur vanuit een smaakkwestie
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo jul 23, 2006 8:18 pm

Dat verhaaltje van je ook. Dat jij nou ergens geen fuck aan vindt betekend niet dat het ook kut is. Er zijn niet voor niets zoveel mensen die er wel naar luisteren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » zo jul 23, 2006 8:27 pm

Een punt dat onze Isalani ook stelde is de vraag welke muzikanten of bands van deze jaren, worden over 40 jaar nog steeds als revolutionair of voorbeeld gezien.

Het begon allemaal een beetje met de Stones en de Beatles. Maar komt er nogmaals zo'n revolutie?

Nakur

Bericht door Nakur » zo jul 23, 2006 8:32 pm

sinaasappel?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » zo jul 23, 2006 8:50 pm

gatverdamme. Nee danku. Jij met je trucjes.

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jul 23, 2006 9:24 pm

pheradariel schreef:Dan wel ja. Zou het één dan niet echter het ander versterken? Oftewel; hoe meer er gedownload wordt, hoe meer de popmuziek commercieel wordt?
Dat hoop ik niet. Hoe ze het ook proberen, van popmuziek downloaden zal de industrie nooit profiteren. Met wat geluk kunnen de meeste popmuzikanten binnenkort alleen nog maar rond komen van hun sterrenstatus.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo jul 23, 2006 9:50 pm

Dat doen de meesten nu geloof ik ook al. Slapend rijk worden.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » zo jul 23, 2006 9:57 pm

Ik denk dat de populaire muziek geen grote verschuivingen meer heeft gekend sinds de grungehype (en daarvoor rap, house,disco, punk, beat etc).. in de alternatieve popmuziek (klinkt tegenstrijdig maar dat is het niet) wordt er sinds OK Computer, lijkt het, minder geexperimenteerd met als uitkomt een nieuwe sound. Je ziet na 2000 zelfs dat de jaren tachtig weer terug zijn terwijl veel alternative rockbands daarmee afrekend hadden. Wat je krijgt is een samensmelting van de jaren 80 en 90 muziek. Best aardig maar niet baanbrekend. Nu zijn de Arctic Monkeys weer hip en herleven the Stooges weer. Tussendoor heb je de reunies. Ik denk dat dit decennium vooral daardoor gekenmerkt zal worden. Verder ook de sprongen van de ene hype na de andere hype.

Dat komt door het gebrek aan geduld bij de platenmaatschappijen die na jarenlang geprofiteerd te hebben van stijgende verkopen (platencollectie werd ingewisseld voor een cd-collectie waardoor albums 2 keer werden aangeschaft) na die piek te kampen kregen met een terugval. Tegelijk zie je ook dat MTV een steeds minder positieve rol gaat spelen in het pushen van underground muziek. Een verworvenheid van de alternatieve revolutie van begin jaren negentig. Gevolg is dat je nauwelijks meer muziek ziet op die zender en het een soort van lifestylezender is geworden waar enkel wat grote namen voorbij komen en pas het 's nachts doet waar het eigenlijk voor bedoeld is.

Wereldsterren blijven wel. Maar die had je altijd al, Shakira, Robbie Williams of Britney Spears... je ziet echter dat er maar bar weinig nieuwe bands komen in de categorie RHCP, U2, Pearl Jam, Simple Minds, Depeche Mode, New Order, The Who, Beatles... bands die populair blijven. Coldplay zal een uitzondering blijken. Maar Keane is straks ook weer vergeten wil ik wedden. Franz Ferdinands trucje zal na album no.3 ons niet meer verbazen.

Er wordt denk ik best veel goede muziek gemaakt (the infadels, wolfmother, razorlight, editors) maar ze al die bands zijn te laat, in dit decennium dat door internet gedicteerd wordt, en zullen ingehaald worden door een nieuwe garde bands over een paar jaar. Het ligt niet zo zeer aan de kwaliteit, echtheid, inspiratie of talent... maar eerder aan het gedrag van de luisteraar. Muziekfans zijn gewoon snel verveeld.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jul 23, 2006 10:09 pm

pheradariel schreef: Ja, ze kunnen redelijk zingen, maar hoeveel zal er aan die stemmetjes getweakt en gefinetuned zijn, evenals dat 'zoetgevooisde' stuk vreten Paris Hilton.
Als dat verwende kreng kan zingen ben ik Ronnie James Dio.
De top 40 wordt niet alleen gebaseerd op de verkoopcijfers, maar ook op de airplay. De radio beinvloedt dus een groot deel van wat populair is, doch inspelend op wat die Bre3z4H jeugd het liefst hoort; inhoudsloze liedjes over 'ik houd van jou, ik blijf je trouw en wil je me nu nemen, nou?'
Wat dat betrteft schaar ik me achter de stelling dat des te meer je je in de muziek je je verdiept, des te veeleisender je wordt. De meeste mensen die deel uitmaken van de mainstreamcultuur verdiepen zich namelijk niet, maar richten zich louter op of iets 'leuk klinkt'.
Ingaande op de 'mooie' liedjes en goeie stemmen. Zeker heeft Christina een strot van jewelste, maar als ze die slechts gebruikt om herhaaldelijk "Aaint no other man!" te schreeuwen hoeft het van mij niet.
Dat ligt meer aan productiemachine die erachter schuilt, want mevrouw Aguilera schrijft haar eigen teksten niet (of ze dat eigenlijk wel kan, laat ik in het midden). Ik persoonlijk vind zangers die dingen zingen die ze zelf niet hebben geschreven dan ook niet geloofwaardig overkomen.
Dat is echt het probleem, je wordt er zo mee doodgegooid, overvoerd. Ja, overkill is het. Een echt goed muziekstuk of nummer is te herkennen aan het feit dat het na vele malen gehoord te hebben nog nie verveelt, en dat doet de huidige hitparade wél!
Da's zeker waar. Bij mij op 't werk hadden ze eerst ook 538 24/7 aanstaan, nou, dan wordt je die nummers schijtzat op den duur, omdat ze kapotgedraaid worden. Dan heb je nummers waarvan je eerst zegt 'hmwa, klinkt best redelijk!' maar die worden vervolgens dusdanig je strot doorgeperst dat je snakt naar een meer diverse zender. Op een gegeven moment werd ik het dan ook zat en heb de radio of 3FM gezet, dan hoor tenminsten nog dingen als Queen of Pink Floyd langs komen.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Fusion

Bericht door Fusion » zo jul 23, 2006 11:40 pm

Jeroen schreef:Muziek slaat dood binnen de mainstream, het is een jammerlijke constatering en daar kan Fusion of iemand anders nog zoveel tegenin brengen, het is gewoon een feit.
Je let niet goed op wat ik zeg. Ik zeg dat de kwaliteit van *mainstream* muziek ALTIJD al wisselvallig was. En dat is ook de stelling van Nakur. Luister maar eens naar de top 10 uit de jaren 60 en 70, dat ik is (al dan niet) ook om te kotsen. Geen haar beter of slechter! En daar gaat dit topic imho over. Dat jij niet van mainstream houdt, en uberhaupt veel metalheads, moge duidelijk zijn. Dat ik uit de Sugababes meer muzikale voldoening haal dan de gemiddelde standaard US death metal band, ook.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » zo jul 23, 2006 11:43 pm

Jeroen schreef:het feit dat er zulke troep wordt gemaakt. Beats, af en toe een instrumentje en dat oeverloze gelul er overheen.
Dit is overigens gewoon een smaakkwestie, omdat ik weet dat er in de hip hop underground best goede lyrics zijn af en toe.
'Best', 'af en toe'. Je weet echt niet waar je t over hebt. In de 'betere' al dan niet underground hip hop gaat t alleen maar om de beat en de tekst. That's it. Geen gelul over geld, wijven en al helemaal geen stomme video clip. Rhymes and beats. En die zijn goed. Check de suggesties uit t desbetreffende topic maar s.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

Fusion

Bericht door Fusion » zo jul 23, 2006 11:44 pm

jeffrey schreef:Maar David snap het dan, het is niet echt uniek, complex of origineel te noemen dus is het rommel.
Wat een kortzichtige opmerking. Het is juist uniek, en origineel. Complex niet per se, als je t vergelijkt met Watchtower of Zappa of Balkan nee, maar moet dat dan?

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » zo jul 23, 2006 11:47 pm

Volgens mij was zijn opmerking niet echt serieus.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Fusion

Bericht door Fusion » zo jul 23, 2006 11:49 pm

Cathalised schreef:Wat dat betrteft schaar ik me achter de stelling dat des te meer je je in de muziek je je verdiept, des te veeleisender je wordt. De meeste mensen die deel uitmaken van de mainstreamcultuur verdiepen zich namelijk niet, maar richten zich louter op of iets 'leuk klinkt'.
Ik verdiep me ook heel erg in de muziek, en ben ook heel veeleisend (als je t zo mag noemen), en *juist* daarom vind ik sommige popmuziek zo goed.
Cathalised schreef:Dat ligt meer aan productiemachine die erachter schuilt, want mevrouw Aguilera schrijft haar eigen teksten niet (of ze dat eigenlijk wel kan, laat ik in het midden). Ik persoonlijk vind zangers die dingen zingen die ze zelf niet hebben geschreven dan ook niet geloofwaardig overkomen
Wat een onzin.

a) Ze schrijft haar teksten wel zelf.
b) Vind jij dan alle opera- en jazz-zangeres ook maar ongeloofwaardig? :roll:

Alexus

Bericht door Alexus » ma jul 24, 2006 12:31 am

Jeroen schreef:Muziek slaat dood binnen de mainstream, het is een jammerlijke constatering en daar kan Fusion of iemand anders nog zoveel tegenin brengen, het is gewoon een feit.

Breng er maar wat tegenin, je kan het er mee eens zijn of niet, uiteindelijk zal je dit allemaal moeten erkennen.
God, wat heb ik tch een hekel aan mensen die hun gebrekkige mening als absolute waarheid beschouwen.

Myrthe

Bericht door Myrthe » ma jul 24, 2006 12:39 am

Inderdaad, verschrikkelijk irritant.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 12:41 am

Vooral als er ook nog eens weinig van klopt :?

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jul 24, 2006 12:46 am

Fusion schreef:Vooral als er ook nog eens weinig van klopt :?

voor hem klopt het

is toch goed dan?

maak je nie druk

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 12:46 am

Nakur schreef:voor radiohead: zie openingspost ;)
Fusion schreef:Fugees? Nirvana? Pearl Jam? Alanis Morissette? Eminem? Christina Aguilera? Sugababes? Seal? The Chemical Brothers?

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 12:47 am

natassja schreef:[..]

voor hem klopt het

is toch goed dan?

maak je nie druk
Hij presenteert t als n feit. En dat is t niet. Ik maak me niet druk. Ik ga slapen.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma jul 24, 2006 2:06 am

Fusion schreef: b) Vind jij dan alle opera- en jazz-zangeres ook maar ongeloofwaardig? :roll:
Niet varkens met koeien kruisen, opa ;) Het gaat hier tenslotte over popmuziek.

T'is ongeloofwaardig in de zin dat wat je zingt, niet uit de diepste krochten van je ziel komt, maar men dat in menig popnummer wel zo doet geloven. Aguilera was dan misschien een slecht voorbeeld, maar er zijn er zat (ik noem bijv een *kuch* Paris Hilton) die de tekst wel aan een ander overlaten.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma jul 24, 2006 9:43 am

hoe kan een metalfan het nu erg vinden dat popmuziek verpaupert? voor de meesten is het toch 'de vijand'
het hangt ook maar helemaal af van hoe je popmuziek definieert, in sommige onderzoeken/opiniepeilingen etc. kun je alleen maar kiezen tussen klassiek, jazz en popmuziek (en daar zit metal dan dus ook in)
en qua onverantwoord gedrag: vroeger namen muzikanten drugs af in kiloverpakkingen, nu behangen ze zich met goud en diamanten alsof die bij hun aan de boom groeien, laat staan dat de muzikanten vroeger wel celibatair leefden
over kwaliteit is het altijd moeilijk oordelen, want dat is gewoon smaakgebonden (muziek beoordeel ik persoonlijk niet op het technische niveau van de muzikanten of de productie, maar of het me raakt of niet)
wel heb ik het idee dat men in de popmuziek tegenwoordig veel op zeker speelt, maar dat is in een groot deel van de metalscene niet anders
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 10:17 am

@Sandr: op je 1e zin, ben ik t verder helemaal met je eens.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 10:23 am

Cathalised schreef:Niet varkens met koeien kruisen, opa ;) Het gaat hier tenslotte over popmuziek.

T'is ongeloofwaardig in de zin dat wat je zingt, niet uit de diepste krochten van je ziel komt, maar men dat in menig popnummer wel zo doet geloven. Aguilera was dan misschien een slecht voorbeeld, maar er zijn er zat (ik noem bijv een *kuch* Paris Hilton) die de tekst wel aan een ander overlaten.
Idd, een slecht voorbeeld. Niet varkens met koeien kruisen, groentje ;) Paris en Christina in één adem noemen... tsss... en ongenuanceerde uitspraken over teksten al dan niet zelf schrijven....tsss ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 10:35 am

Erynide schreef:Inderdaad, verschrikkelijk irritant.
ja, vind je dat irritant en Alexus ook?

nou dan heb je pech gehad, gezien het feit dat er ook mensen waren die zich er wel in konden vinden.

Je mag me wel even op de gebreken wijzen in plaats van je slettenkop open te trekken en weer vuil te spuiten. Gebreken zie ik namelijk niet, maar als die er zijn, wijs me er dan op , i.p.v. dit soort oerstomme posts.
Daar heb ik niets aan, ik kan het namelijk best op bepaalde punten bij het verkeerde eind hebben, maar geef het dan aan.

Hier heb ik niets aan

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jul 24, 2006 10:40 am

Het werd al aangegeven door verschillende mensen waarom, zij beaamt het alleen maar, heethoofd !!
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 10:42 am

ik zie het niemand aangeven hoor, slecht Fusion geeft twee punten aan en als zout in de wonden gaat den deuze er nog even lekker overheen. Post dan toch alsjeblieft niets, want mevrouw was het gehele topic haast niet aanwezig en totaal niet op de hoogte.

Gauw vergeten, die stommiteit.
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma jul 24, 2006 10:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jul 24, 2006 10:45 am

Alexus geeft t ook al aan, en als je van jezelf niet eens ziet wat je fout was met deze zinnen;
Jeroen schreef:[..]

Muziek slaat dood binnen de mainstream, het is een jammerlijke constatering en daar kan Fusion of iemand anders nog zoveel tegenin brengen, het is gewoon een feit.

Breng er maar wat tegenin, je kan het er mee eens zijn of niet, uiteindelijk zal je dit allemaal moeten erkennen.
Dan is er iets goed mis met je, want dat was dus duidelijk een mening en dus echt geen feit, wat je dus zelf heel arrogant omdoopt tot een absolute waarheid die iedereen maar moet erkennen, o grote god der waarheden.

En erynide had wel degelijk eerder in dit topic gepost, een hele goeie post zelfs.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 10:48 am

oke, dat laatste klopt inderdaad, daar had ik waarschijnlijk even over heen gelezen.

Wat ik wilde zeggen is eigenlijk gewoon dat ik geen enkele emoties, gevoelens en passie meer zie in geen enkele populaire muziek. Ik hoor het niet. Het is leegte.

Daar kan je het natuurlijk mee eens zijn of niet, maar bij een zanger die even een dagje naar de studio komt, waarvoor het liedje kant en klaar is, de muziek inmiddels al op band staat en de tekst is geschreven, kun je toch niet zeggen, dat hier een passievol proffessioneel muzikant aan de slag is. Want zo gaat het hoor, het grootste gedeelte. De liedjes zijn geschreven, de teksten zijn klaar, even inzingen en klaar. Daarvoor krijgen ze weer zakgeld en de massa is weer een weekje of 2 zoet.

Sorry, maar dit als 'irritant' beschouwen, maakt me razend, omdat het meestal simpelweg zo gaat.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 10:54 am

@ Erynide etc. Maar goed, sorry, ik schoot iets te snel uit de slof

misschien plaatste ik in mijn enthousiasme en fanatisme wel iets te opdringerig mijn mening in onjuiste vorm.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 11:34 am

Ik zie al dat je sort of je excuses hebt aangeboden, maar ik wou toch even kwijt dat ik je taalgebruik ("slettenbek") richting Erynide asociaal en kinderachtig vind. Of een discussie nou verhit raakt of niet, ik vind dit nogal grof. Maar goed...

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jul 24, 2006 11:56 am

Jeroen schreef:oke, dat laatste klopt inderdaad, daar had ik waarschijnlijk even over heen gelezen.

Wat ik wilde zeggen is eigenlijk gewoon dat ik geen enkele emoties, gevoelens en passie meer zie in geen enkele populaire muziek. Ik hoor het niet. Het is leegte.

Daar kan je het natuurlijk mee eens zijn of niet, maar bij een zanger die even een dagje naar de studio komt, waarvoor het liedje kant en klaar is, de muziek inmiddels al op band staat en de tekst is geschreven, kun je toch niet zeggen, dat hier een passievol proffessioneel muzikant aan de slag is. Want zo gaat het hoor, het grootste gedeelte. De liedjes zijn geschreven, de teksten zijn klaar, even inzingen en klaar. Daarvoor krijgen ze weer zakgeld en de massa is weer een weekje of 2 zoet.

Sorry, maar dit als 'irritant' beschouwen, maakt me razend, omdat het meestal simpelweg zo gaat.
Je moet ff goed lezen.
Ze vonden namelijk, waar ik t ook mee eens ben, iets heel anders irritant dan zomaar je mening.
"Poep, Zweet en Tranen"

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 12:00 pm

Fusion schreef:Ik zie al dat je sort of je excuses hebt aangeboden, maar ik wou toch even kwijt dat ik je taalgebruik ("slettenbek") richting Erynide asociaal en kinderachtig vind. Of een discussie nou verhit raakt of niet, ik vind dit nogal grof. Maar goed...
oke oke oke
ik heb al excuses gezegd, maar ik schoot weer iets te snel uit de slof. Ik kan er simpelweg niet tegen als er maar weer iets wordt geroepen zonder enige onderbouwing.

En ja, Oblivion, ik weet dat ik overtuigd ben van mijn eigen gelijk, waar zouden we anders zijn in deze wereld. Dat ze dat vervelend vinden is hun zaak.

Maar goed, ik had wellicht wat minder ongenuanceerd moeten reageren.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma jul 24, 2006 5:09 pm

Fusion schreef:@Sandr: op je 1e zin, ben ik t verder helemaal met je eens.
die 1e zin was nu ook net ironisch bedoeld
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Alexus

Bericht door Alexus » ma jul 24, 2006 9:16 pm

Jeroen schreef:oke, dat laatste klopt inderdaad, daar had ik waarschijnlijk even over heen gelezen.

Dat jij die niet hoort wil nog niet zeggen dat dat anderen dat ook niet doen. Je luistert al naar een andere muziek dan de meesten van je medemensen, is het dan zo verbazingwekkend als ze ook met andere muziek kunen meeleven dan jijzelf?
Tuurlijk die heb je altijd, dat is nooit anders geweest. Mensen die enekel; muziek maken om er geld aan te verdienen. Maar er zijn natuurlijk meer dan zat andere artiesten die dat niet doen, pop of top40 alike. We er maar aan.
Wat een nonargument. Omdat jij razend ervan word mogen wij het niet irritant vinden? Niet meer dan terecht dat je erop gewezen wordt dat je je mening als absolute waarheid naar voren brengt. Dat is het nu eenmaal niet, het is slechts een mening net zo onbeduidend als die van iemand die RnB te gek vind en metal kloteherrie. Wen er maar aan of wordt dictator in eoa landje in Afrika.

Ik denk niet zozeer dat er geen klassiekers meer worden geschreven enkel dat deze geheel anders zijn dan voorheen waardoor deze minder makkelijk herkend worden in deze tijd. Jij kan muziek puur uit elektronika toevallig crap vinden maar velen doen dat niet. Ik acht hetr heel waarschijnlijk dat daar muziek uit voort zal komen waar men dit tijdperk aan zal herkennen.

dako

Bericht door dako » ma jul 24, 2006 9:43 pm

Werden Pink Floyd en consorten destijds al als 'klassieker' bestempeld?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Korefuji
Grote boze forum moddereter

Bericht door Korefuji » ma jul 24, 2006 9:47 pm

Alexus schreef:[..]

Ik denk niet zozeer dat er geen klassiekers meer worden geschreven enkel dat deze geheel anders zijn dan voorheen waardoor deze minder makkelijk herkend worden in deze tijd. Jij kan muziek puur uit elektronika toevallig crap vinden maar velen doen dat niet. Ik acht hetr heel waarschijnlijk dat daar muziek uit voort zal komen waar men dit tijdperk aan zal herkennen.
Mwoh....iedereen kent 2unlimited toch nog? Maar ik ben het wel met je ten dele eens in het feit dat er weinig is dat een stempel draagt van juist deze tijd. Maar dat komt ook doordat er veel meer muziek aanwezig is (aanboed) dan bijvoorbeeld vroeger. Hierdoor wordt het moeilijker dat er echt nummers zijn die iedereen herkent van echt toen.
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 24, 2006 9:49 pm

Alexus schreef:[..]

Wat een nonargument. Omdat jij razend ervan word mogen wij het niet irritant vinden? Niet meer dan terecht dat je erop gewezen wordt dat je je mening als absolute waarheid naar voren brengt. Dat is het nu eenmaal niet, het is slechts een mening net zo onbeduidend als die van iemand die RnB te gek vind en metal kloteherrie. Wen er maar aan of wordt dictator in eoa landje in Afrika.

goed goed, de boodschap is duidelijk, ik draafde een beetje door..

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 10:00 pm

Korefuji schreef:[..]

Mwoh....iedereen kent 2unlimited toch nog? Maar ik ben het wel met je ten dele eens in het feit dat er weinig is dat een stempel draagt van juist deze tijd. Maar dat komt ook doordat er veel meer muziek aanwezig is (aanboed) dan bijvoorbeeld vroeger. Hierdoor wordt het moeilijker dat er echt nummers zijn die iedereen herkent van echt toen.
Is echt ZO niet waar!!! Luister!! Aaargh! ;)

Korefuji
Grote boze forum moddereter

Bericht door Korefuji » ma jul 24, 2006 10:14 pm

Fusion schreef:[..]
Is echt ZO niet waar!!! Luister!! Aaargh! ;)
Hehehe.....alright, alright...i will! :D
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 10:15 pm

:lol:

En ik krijg graag nog een reactie van Nakur op mijn lijst van groepen :twisted: ;)

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 24, 2006 10:23 pm

dako schreef:Werden Pink Floyd en consorten destijds al als 'klassieker' bestempeld?
'Destijds' en 'klassieker', iss dat niet een beetje een contradictio in terminus?

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jul 25, 2006 12:58 am

The Beatles, Pink Floyd en Queen. Drie bands verspreid over zo'n 3 decennia. Als vroeger de kwaliteit zo geweldig was, waar is de andere shitload aan kwaliteitsbands van toen dan? Zoveel doorstaat de tand des tijds niet.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Plaats reactie