Andere doelgroep? Dat valt reuze mee, het overlapt elkaar behoorlijk.. net zoals graspop/waldrock. Met originaliteit trek je ook niet altijd meer bezoekers naar je festival toe. Daarbij is een festival als Waldrock voor veel bezoekers steeds minder en minder.. te zien aan de bezoekersaantallen. Voor de bands ga ik ook niet meer, wel voor de sfeer.metalmachine schreef:Tuurlijk blijft Waldrock bestaan. Waldrock heeft toch een andere doelgroep als FOR. waldrock is naar mijn mening harder, progressiever, alternatiever en orgineler als FOR. Bands als BLS, Ozzy en Korn stelt gewoon niets meer voor. Waldrock moet gewoon met orginele namen komen en dat hoeft echt geen Metallica, Maiden of Ozzy te zijn.
Waldrock 2007
Het probleem is blijkbaar niet dat het festival zelf eventueel geen bezoekers zou kunnen trekken. Er willen dit jaar gewoon geen bands naar toe.
Als je die line-up van Fields Of Rock bekijkt, dan lijkt het inderdaad zo dat er verder nog weinig namen overblijven voor een echte headliner-act. Ik had Waldrock bijvoorbeeld wel Heaven & Hell gegunt.
Maar op zich zouden ze nog wel een band als Blind Guardian kunnen proberen te regelen. En die line-up zou dan verder best nog wel vol kunnen raken. Ik denk dat de bezoekers het festival heus nog wel kunnen vinden. Dat was toen in de hoogtijdagen van Dynamo toch ook altijd gelukt?
Als je die line-up van Fields Of Rock bekijkt, dan lijkt het inderdaad zo dat er verder nog weinig namen overblijven voor een echte headliner-act. Ik had Waldrock bijvoorbeeld wel Heaven & Hell gegunt.
Maar op zich zouden ze nog wel een band als Blind Guardian kunnen proberen te regelen. En die line-up zou dan verder best nog wel vol kunnen raken. Ik denk dat de bezoekers het festival heus nog wel kunnen vinden. Dat was toen in de hoogtijdagen van Dynamo toch ook altijd gelukt?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Ik ben er 1 keer geweest (in 2005) en vond het toen een zeer sfeervol en keigezellig festival. Als ze een sterke line-up hebben, vind ik het zeker de moeite waard om dat stuk te reizen.
Ik zou het erg jammer vinden als het op zou houden te bestaan, het is namelijk een festival met een unieke sfeer. Totaal anders dan b.v. FOR of GMM.
Ik zou het erg jammer vinden als het op zou houden te bestaan, het is namelijk een festival met een unieke sfeer. Totaal anders dan b.v. FOR of GMM.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Sterker nog het is zowat 1 straat en je ben er zo door heen..innuendo schreef:Bovendien is het leuk dat waldrock zo trots op op friesland enzo, maar het ligt ook absoluut niet op een strategische plek. Ik ga nu een goede vriend van mij beledigen, maar Bergum (of Burgum) is gewoon een klein kutgat.
En ja het zou zonde zijn als dit 1 daags festival en betaalbaar festival zou verdwijnen..
2006 was een geweldig jaar. Ik heb me uitermate vermaakt. Zowel met de mensen, als met de gevarieerde line-up.
Ik moet wel eerlijk zijn, dat ik de geruchten van de FOR line-up erg interessant vind. Vorig jaar was er geen FOR, en dus had ik wel wat geld over voor Waldrock. Nu FOR er wel is, en Wacken op de planning staat, weet ik nog niet of ik wel de financien heb om nogmaals Waldrock te bezoeken.
Ik moet wel eerlijk zijn, dat ik de geruchten van de FOR line-up erg interessant vind. Vorig jaar was er geen FOR, en dus had ik wel wat geld over voor Waldrock. Nu FOR er wel is, en Wacken op de planning staat, weet ik nog niet of ik wel de financien heb om nogmaals Waldrock te bezoeken.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Oke. Meisje. Bier. Tent.Krimhild schreef:[..]
Nu ben ik het beu, wat's met de duikboot?
Dit zeg ik vrijwel nooit over iemand, maar geloof me: HOOGST onaantrekkelijk meisje it was..
De rest mag je zelf invullen.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Neen. Je had me tegen moeten houden, klootzak.dako schreef:Hehe, danke!
En Krimmes; dat was iets met Ellesar, een hoop bier, en wat vunzige handelingen.
En nee, ik was er niet bij betrokken.
Ik kan me echt niet herinneren hoelang ik in die tent heb doorgebracht. Hoelaat was het toen ik dat hol betrad? Ik weet alleen nog dat het licht was toen ik eruitkwam.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Tegenhouden?Elessar schreef:[..]
Neen. Je had me tegen moeten houden, klootzak.
Ik kan me echt niet herinneren hoelang ik in die tent heb doorgebracht. Hoelaat was het toen ik dat hol betrad? Ik weet alleen nog dat het licht was toen ik eruitkwam.
Gást!
Ik lag toen allang in coma (in m'n eigen tent, in m'n eentje), dus ja, ik doe stoer met dingen die ik alleen VAN HOREN ZEGGEN heb.
Maar áls ik erbij was geweest, had ik je natuurlijk niet tegengehouden. Wat denk je nou joh, bijgoochem.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- the true Thorko
...maar toen had je wel je toegangskaartje terugverdiend? :' )Elessar schreef:[..]
Neen. Je had me tegen moeten houden, klootzak.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Huh?! Hoe kant dat nou? Jij stond nog naast me. Stonden we samen scherpe opmerkingen te maken tegen die grietjes. Naast die koelkast vol met bier die ze nog hadden staan. Leuk was dat, en die boot zich maar verdedigen heel de tijddako schreef:[..]
Tegenhouden?
Gást!
Ik lag toen allang in coma (in m'n eigen tent, in m'n eentje), dus ja, ik doe stoer met dingen die ik alleen VAN HOREN ZEGGEN heb.
Maar áls ik erbij was geweest, had ik je natuurlijk niet tegengehouden. Wat denk je nou joh, bijgoochem.

Opeens heb je t. Je wordt HOER!the true Thorko schreef:[..]
...maar toen had je wel je toegangskaartje terugverdiend? :' )
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Toen hingen d'r ballasttanks nog niet in m'n snufferd
Hoe banaal weer.

Hoe banaal weer.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
-
Euhm, het festival is ong. 2 km buiten Burgum. Dus wat jij bedoeld is alleen de zomerweg en niet het dorp Burgum.Amstel schreef:[..]
Sterker nog het is zowat 1 straat en je ben er zo door heen..
En ja het zou zonde zijn als dit 1 daags festival en betaalbaar festival zou verdwijnen..
En het zou idd erg jammer zijn als het verdwijnt, aangezien het na 7 jaren bezoeken wel traditie geworden is.
En als het doorgaat ben ik zeker aanwezig, ongeacht welke bands er spelen.
Volgens iemand op de FP stond er dit op Omroep Friesland:
Het Wâldrockfestival in Bergum heeft dit jaar geen grote bands op het programma. De Organisatie kiest deze keer voor een breder programma. Daarin is er ruimte voor bands van naam maar ook voor beginnende bands.
Er moeten dit jaar 15 bands komen. Die zouden 6000 of 7000 bezoekers moeten trekken. Afhankelijk van het aantal bezoekers word bekeken of er volgend jaar wel weer een grote naam op het programma moet. Wâldrock is dit jaar op 7 juli.
- Metalheank
Een soort van 2e Dokk'em dus. Nou, kan nog best leuk worden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- innuendo
- Lult over cdtjes
Metalheank schreef:Een soort van 2e Dokk'em dus. Nou, kan nog best leuk worden.
maar dan nog steeds tien keer groter. Maar het zou gaaf zijn als ze net als dokk'em bands kunnen boeken die weinig hier naar toe komen, iets als hirax bijvoorbeeld. Al zou zoiets weer geen 6-7000 mand trekken.
Ik ben erg benieuwd. Ik was bang dat ik waldrock dit jaar weer niet zou bezoeken, maar wellicht dat er verandering in gaat komen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- fetuskiller
- Contacteer:
- alicecooper
- fetuskiller
- Contacteer:
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
En Immortal? Zou dat er ook niet gewoon bij kunnen ?fetuskiller schreef:Zou toch een leuke line-up kunnen worden. Ik hoop dan dat ze wat van Hellfest overnemen... Denk aan Vader, Lamb Of God, Coldworker, Misery Index, Dew-Scented, Cynic, Brutal Truth, Behemoth, Walls Of Jericho, 1349 en als headliner Kreator. *droomt*
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- puking luke
ja kwa bands die ook op Hellfest komen:fetuskiller schreef:Zou toch een leuke line-up kunnen worden. Ik hoop dan dat ze wat van Hellfest overnemen... Denk aan Vader, Lamb Of God, Coldworker, Misery Index, Dew-Scented, Cynic, Brutal Truth, Behemoth, Walls Of Jericho, 1349 en als headliner Kreator. *droomt*
IMMORTAL
KREATOR
MAYHEM
HATEBREED
CANNIBAL CORPSE
NAPALM DEATH
CONVERGE
COMEBACK KID
BEHEMOTH
WALLS OF JERICHO
ABORTED
KICKBACK
SWORN ENEMY
1349
SECRETS OF THE MOON
PARKWAY DRIVE
EPHEL DUATH
als ze een paar van deze bands kunnen regelen ben ik echt wel op Waldrock te vinden!
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
Omelet du fromage!
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
-
- EmptySkies
- Contacteer:
van festivalinfo:
Wâldrock gaat door, maar wel op een kleinere schaal. Het metalfestival wordt op 7 juli 2007 gehouden op het vertrouwde terrein bij Burgum. Het voortbestaan van het festival stond enkele weken geleden op het spel, omdat men grote moeite had met het vinden van geschikte bands.
,,De striid tsjin de gruttere festivals kinne wy net winne. Echte ‘headliners' kinne wy net krije, dat no geane wy foar de leuke bands út it middensegmint", zegt Immie Jonkman namens de organisatie.
Het belangrijkste struikelblok voor Wâldrock is het grote Fields Of Rock-festival dat dit jaar voor het eerst een meerdaagse editie (16 en 17 juni) kent. Grote bands als Iron Maiden, Machine Head, Dream Theater en Type O Negative, eerder op Wâldrock te zien, spelen daar nu. De prioriteit van concertorganisator Mojo ligt duidelijk daar, ook al is dat bureau voor de helft eigenaar van Wâldrock.
,,Wy ha goed sjoen nei it besteansrjocht fan it festival", zegt Jonkman, ,,mar ek om't it de tweintichste kear is, ha wy besletten om gewoan troch te gean. Dan mar sûnder grutte bands.''
Het uitgangspunt wordt ,,in gesellich feestje, mei 6000 oant 7000 man. As dat net slagget, ha wy ús bêst dien." Het bezoekersaantal zat de afgelopen jaren tussen de 7000 en 8000 bezoekers. Het hoogtepunt was 12.000 man, in het jaar dat Iron Maiden hoofdact was. ,,Wy wolle ús eigen stimpel drukke, as in gesellich, lyts festival, as alternatyf foar dy grutte, massale eveneminten. Wa't Marilyn Manson sjen wol, giet mar nei Pinkpop. Dat dogge wy ek."
De organisatie is druk in onderhandeling met verschillende bands. Jonkman hoopt snel de eerste namen bekend te kunnen maken. Het festival speelt zich in ieder geval nog dit en komend jaar af op het vertrouwde terrein aan de Simmerwei. Daarna wordt het lastig, want het nieuwe wegtracé de Centrale As is pal naast het festivalterrein en de bijbehorende camping gepland. ,,Mar dat sjogge wy dan wol wer."
dus geen Slayerts, Maidens etc etc.
Wâldrock gaat door, maar wel op een kleinere schaal. Het metalfestival wordt op 7 juli 2007 gehouden op het vertrouwde terrein bij Burgum. Het voortbestaan van het festival stond enkele weken geleden op het spel, omdat men grote moeite had met het vinden van geschikte bands.
,,De striid tsjin de gruttere festivals kinne wy net winne. Echte ‘headliners' kinne wy net krije, dat no geane wy foar de leuke bands út it middensegmint", zegt Immie Jonkman namens de organisatie.
Het belangrijkste struikelblok voor Wâldrock is het grote Fields Of Rock-festival dat dit jaar voor het eerst een meerdaagse editie (16 en 17 juni) kent. Grote bands als Iron Maiden, Machine Head, Dream Theater en Type O Negative, eerder op Wâldrock te zien, spelen daar nu. De prioriteit van concertorganisator Mojo ligt duidelijk daar, ook al is dat bureau voor de helft eigenaar van Wâldrock.
,,Wy ha goed sjoen nei it besteansrjocht fan it festival", zegt Jonkman, ,,mar ek om't it de tweintichste kear is, ha wy besletten om gewoan troch te gean. Dan mar sûnder grutte bands.''
Het uitgangspunt wordt ,,in gesellich feestje, mei 6000 oant 7000 man. As dat net slagget, ha wy ús bêst dien." Het bezoekersaantal zat de afgelopen jaren tussen de 7000 en 8000 bezoekers. Het hoogtepunt was 12.000 man, in het jaar dat Iron Maiden hoofdact was. ,,Wy wolle ús eigen stimpel drukke, as in gesellich, lyts festival, as alternatyf foar dy grutte, massale eveneminten. Wa't Marilyn Manson sjen wol, giet mar nei Pinkpop. Dat dogge wy ek."
De organisatie is druk in onderhandeling met verschillende bands. Jonkman hoopt snel de eerste namen bekend te kunnen maken. Het festival speelt zich in ieder geval nog dit en komend jaar af op het vertrouwde terrein aan de Simmerwei. Daarna wordt het lastig, want het nieuwe wegtracé de Centrale As is pal naast het festivalterrein en de bijbehorende camping gepland. ,,Mar dat sjogge wy dan wol wer."
dus geen Slayerts, Maidens etc etc.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
-
- Eru Iluvatar
Mooi dat Waldrock wel door gaat. Dit festival zal nog best eens een interessante line-up kunnen krijgen, vergelijkbaar met Dynamo 2005.
Laten we niet vergeten dat een band als Judas Priest ook nog van plan is deze zomer te gaan toeren. Dat zou een ideale headliner voor een festival als Waldrock kunnen zijn. Dat geld net zo goed voor een band als Blind Guardian, groot genoeg voor een headliner status (Wacken, Metal Camp), een band die bovendien onder liefhebbers van verschillende metalgenre's behoorlijk populair is.
US Metal bands als Agent Steel, Vicious Rumors en Cage willen deze zomer ook nog toeren, ook geschikte kandidaten voor de WR line-up.
Laten we niet vergeten dat een band als Judas Priest ook nog van plan is deze zomer te gaan toeren. Dat zou een ideale headliner voor een festival als Waldrock kunnen zijn. Dat geld net zo goed voor een band als Blind Guardian, groot genoeg voor een headliner status (Wacken, Metal Camp), een band die bovendien onder liefhebbers van verschillende metalgenre's behoorlijk populair is.
US Metal bands als Agent Steel, Vicious Rumors en Cage willen deze zomer ook nog toeren, ook geschikte kandidaten voor de WR line-up.
- Eru Iluvatar
Ohja, de legendarische Amerikaanse progressieve speedmetalband TOXIK is ook weer bij elkaar gekomen en willen deze zomer mogelijk gaan toeren. Gezien het feit dat de band vanwege Dynamo altijd zeer positief is over Nederland, zie ik ze nog wel een festival als Waldrock aandoen als ze daadwerkelijk gaan toeren deze zomer
Haha, ik kan dat vreemde taaltje prima lezen. Ik overweeg ook om er dit jaar te zijn aangezien ik geen grote festivals ga bezoeken.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
- Hieronimus
De strijd van de grotere festivals kunnen wij niet winnen. Echte 'headliners' kunnen wij niet krijgen, dus gaan we voor de middelgrote bands.EmptySkies schreef:,,De striid tsjin de gruttere festivals kinne wy net winne. Echte ‘headliners' kinne wy net krije, dat no geane wy foar de leuke bands út it middensegmint", zegt Immie Jonkman namens de organisatie.
,,Mar dat sjogge wy dan wol wer."
Wij hebben toch niet echt het bestaansrecht als festival (?), maar omdat het de twintigste keer is, hebben wij besloten gewoon door te gaan. Dan maar zonder grote bands.
...een gezellig feestje, tussen de zes en zevenduizend man. Als dat niet lukt, hebben we toch ons best gedaan. (..) Wij willen ons eigen stempel erop drukken, als in een gezellig festival, als alternatief voor de grote, massale evenementen. Diegenen die Marilyn Manson willen zien, gaan maar naar Pinkpop. Joh.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- goddethroned
Ik hoorde gister van iemand die wat dichter bij de organisatie staat dat ze bezig zijn met o.a. dimmu borgir, guns 'n roses/rammstein (headliner), sonata artica en edguy.Maar niets is nog officieel dus ik wacht lekker af 

[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
- fetuskiller
- Contacteer:
Gelul.goddethroned schreef:Ik hoorde gister van iemand die wat dichter bij de organisatie staat dat ze bezig zijn met o.a. dimmu borgir, guns 'n roses/rammstein (headliner), sonata artica en edguy.Maar niets is nog officieel dus ik wacht lekker af
Tenminste, dat lijkt me wel als je kijkt naar het bovenstaande persbericht.
Dr stond ook nog een stuk over Waldrock in de krant, met een foto van Lemmy erbij. In feite stond er wat er hierboven ook vermeld staat. Geen namen of iets.
Vorig jaar hadden ze (volgens de krant) 6.500 bezoekers, en het jaar daarvoor ook zoiets. Om de kosten van een dure band terug te verdienen, hebben ze minimaal 8.000 bezoekers nodig. Aangezien dit de afgelopen 2 jaar niet het geval was, willen ze er nu meerdere "jonge" bandjes boeken.
Waarschijnlijk krijgen we dan bands als Chimaira, After Forever, Trivium etc.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
-
-