Dat is wat ik er van vond !!
Vrijdagavond kwam ik aan toen manowar al bezig was !!
(Heb helaas te veel kilometers om gereden ivm F%#ng tomtom die besloot niet mee te gaan werken door het niet te doen )
Toen ik mijn bus geparkeerd had ergens in de bossen van Bad Arolsen op een oud kazerne terrein liep ik richting het terrein en ik zag bijna geen mens. Dat was raar, Manowar en bijna geen mensen. Ik hoorde Eric al luid en duidelijk. Na ong 10 min gelopen te hebben liep ik het veld op en tot mijn stomme verbazing waren en maar ong 1000 man.
Ik heb zo genoten van de dan nog 1,5 uur durende show. Mijn eerste keer Manowar live. om 12:15 speelde ze hun laatste nummer warriors og the world.
Je kon daarna nog de hele nacht in een andere tent naar een metalcafe.
Ik kon vanuit mijn bus de Metallica en Judas Priest klassiekers horen.
De volgende dag;
Ik was 6 uur wakker en besloot maar op te staan. Heb me verbaasd over de ongelooflijk hoeveelheid bier wat op dat tijdstip werd verslonden

Ik stond om 11:00 weer op het veld met een handje vol andere.
Om 11:45 begon Heavenly en ik vond ze eerlijk gezegd beter als GammaRay.
In elk geval al niet dat irritante duitse accent en ze waren heel publieks gericht.
Mob Rules was ook erg gaaf om te horen.
DSG, tjsa, ik vond het leuk klinken maar die zanger heeft het met die David ook niet echt makkelijk denk ik. Wat is dat een aandachtsh%$^r.
HolyHell gezien ze heeft een geweldige stem, maar is ook redelijk arrogant. The phantom of the Opera met Eric Adams was zeer goed.
Bij haar had Joey ook vuurwerk uit de kast gehaald. Rhino heeft nog ff een solo gedaan. Geweldige drummer.
Die toetsenist Francisco lijkt wel Erasure wat een zwever. Hij had al wel promotie gemaakt, want hij mocht ook bij manowar zelf spelen.
Majesty, Stormwarrior en GammaRay heb ik ook nog gezien maar het was wel goed, maar of dat ik er nu wat van ga kopen, nee niet echt.
Ik stond vooraan en bij GammaRay begon het al goed druk te worden.
Toen eindelijk begonnen de echte Kings of metal !!!
Wat een geluid als ze beginnen, echt waanzinnig !!!
Die Eric wat een stem. Na anderhalf uur de klassiekers gespeeld te hebben werd er voor de tweede keer een chopper weg gegeven. Vrijdag waren er ook al wat contest winnaars geweest waaronder Matthew de vriend van Manoel. Hoe toevallig !!

Ook mocht iemand uit het publiek een gitaarsolo spelen. Deze mocht de gitaar ook houden.Na de gitaarsolo mocht hij mee doen met het eerst volgende nummer The gods made heavy metal. Nog een aantal nummers en toen was er pauze.
Daarna kwam een vikingschip met vikingen op. Waarbij het album Gods of war werd gespeeld. Op de achtergrond op een groot scherm zag je het verhaal van de CD.
Het geheel werd afgesloten met The crown and the Ring met veel vuur en vuurwerk.
Echt super optreden. van alle concerten ooit was dit echt de beste !!
Volgend jaar weer !!! zeker weten.