Magic Circle Festival, 7 juli, met Manowar

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
dudes
Contacteer:

Bericht door dudes » zo jul 08, 2007 5:56 pm

GAAF GAAF :mrgreen:

Dat is wat ik er van vond !!

Vrijdagavond kwam ik aan toen manowar al bezig was !!
(Heb helaas te veel kilometers om gereden ivm F%#ng tomtom die besloot niet mee te gaan werken door het niet te doen )
Toen ik mijn bus geparkeerd had ergens in de bossen van Bad Arolsen op een oud kazerne terrein liep ik richting het terrein en ik zag bijna geen mens. Dat was raar, Manowar en bijna geen mensen. Ik hoorde Eric al luid en duidelijk. Na ong 10 min gelopen te hebben liep ik het veld op en tot mijn stomme verbazing waren en maar ong 1000 man.
Ik heb zo genoten van de dan nog 1,5 uur durende show. Mijn eerste keer Manowar live. om 12:15 speelde ze hun laatste nummer warriors og the world.

Je kon daarna nog de hele nacht in een andere tent naar een metalcafe.
Ik kon vanuit mijn bus de Metallica en Judas Priest klassiekers horen.

De volgende dag;

Ik was 6 uur wakker en besloot maar op te staan. Heb me verbaasd over de ongelooflijk hoeveelheid bier wat op dat tijdstip werd verslonden :shock: Oh ja dat was wel minder, het was redelijk Duits georienteerd allemaal. Zeg maar 90% was Duits :roll: .
Ik stond om 11:00 weer op het veld met een handje vol andere.

Om 11:45 begon Heavenly en ik vond ze eerlijk gezegd beter als GammaRay.
In elk geval al niet dat irritante duitse accent en ze waren heel publieks gericht.

Mob Rules was ook erg gaaf om te horen.

DSG, tjsa, ik vond het leuk klinken maar die zanger heeft het met die David ook niet echt makkelijk denk ik. Wat is dat een aandachtsh%$^r.

HolyHell gezien ze heeft een geweldige stem, maar is ook redelijk arrogant. The phantom of the Opera met Eric Adams was zeer goed.
Bij haar had Joey ook vuurwerk uit de kast gehaald. Rhino heeft nog ff een solo gedaan. Geweldige drummer.
Die toetsenist Francisco lijkt wel Erasure wat een zwever. Hij had al wel promotie gemaakt, want hij mocht ook bij manowar zelf spelen.

Majesty, Stormwarrior en GammaRay heb ik ook nog gezien maar het was wel goed, maar of dat ik er nu wat van ga kopen, nee niet echt.

Ik stond vooraan en bij GammaRay begon het al goed druk te worden.
Toen eindelijk begonnen de echte Kings of metal !!!
Wat een geluid als ze beginnen, echt waanzinnig !!!
Die Eric wat een stem. Na anderhalf uur de klassiekers gespeeld te hebben werd er voor de tweede keer een chopper weg gegeven. Vrijdag waren er ook al wat contest winnaars geweest waaronder Matthew de vriend van Manoel. Hoe toevallig !! :roll: Manoel is de minkukel die tegenwoordig het forum doet van Manowar. Wat me er aan doet herrineren dat het jammer is dat Marjo het niet meer doet.

Ook mocht iemand uit het publiek een gitaarsolo spelen. Deze mocht de gitaar ook houden.Na de gitaarsolo mocht hij mee doen met het eerst volgende nummer The gods made heavy metal. Nog een aantal nummers en toen was er pauze.

Daarna kwam een vikingschip met vikingen op. Waarbij het album Gods of war werd gespeeld. Op de achtergrond op een groot scherm zag je het verhaal van de CD.
Het geheel werd afgesloten met The crown and the Ring met veel vuur en vuurwerk.

Echt super optreden. van alle concerten ooit was dit echt de beste !!
Volgend jaar weer !!! zeker weten. :wink:

manowarrior

Bericht door manowarrior » ma jul 09, 2007 7:01 pm

Hopelijk lezen de Belgische en Nederlandse concertpromotors dit ook en zullen ze terug Manowar boeken
PS Zelfde positieve verslagen op Graspop-forum

Hail & Kill

IROn

Bericht door IROn » do jul 12, 2007 6:02 pm

Eindelijk tijd om een verhaaltje te schrijven.

Na een behoorlijk snelle autorit door een overigens prachtige omgeving waren we met een anderhalf uur in Bad Arolsen. Auto neergeknald en richting terrein gelopen. De doorstroming van de rij was goed, eigenlijk was de gehele organisatie goed geregeld. Niet te lange wachttijden, meer dan genoeg toiletten en het bekende statiegeld op de bekers.

Eerste band die we gezien hebben was Mob Rules, klonk zeker niet slecht. Het volgende Lion's Share kon me minder boeien. Ik kende ze niet, en heb na het optreden ook niet de behoefte gekregen om daar iets aan te veranderen.

Daarna speelde David Shankle Group, wat weer zo;n typische vorm van een band om één persoon heengebouwd was. Helaas zaten de nummers ook zo in elkaar, het principe "Onze 'stergitarist' speelt een solo en het nummer zelf bouwen we er wel omheen als bijzaak." Weinig interessante band dus.

Ik heb geen idee of we Messiah's Kiss nou geszien hebben of niet, maar ik kan me er niets meer van herinneren dus interessant zal het wel niet geweest zijn. Holyhell daarentegen was wel de moeite waard. Aardige zangeres, een gitarist die op Rob Halford leek, allemaal leuk. De nummers die ik al kende van hun single spraken me ook zeker aan, dit bandje heeft best potentie.

Direct hierna speelde Stormwarrior. Hun eerste deel van de set met eigen nummers was niet echt spanned, standaard en middelmatig uitgevoerd. Toen Kai Hansen echter mee kwam doen met wat oude Helloweennummers werd het toch nog aardig. Nou is die periode van Helloween ook niet mijn favoriete, toch kende ik er aardig wat van, waardor het toch een leuk optreden was.

Majesty hebben we van een afstandje bekenen, en tsja... als je de zoveelste band met songtitels als "Guardians of the Dragon Queen" op het podium ziet staan, is even zuchten best op zijn plaats. Het boeide me niet echt, dus we zijn even kraamp-jes gaan kijken. Hier nog de Anthrax - Alive 2 DVD aangechaft, die zocht ik al een tijdje voor een acceptabele prijs. Daarna was het handtekeningentijd, handtekeningen van Holyhell gescoord, altijd leuk.

En toen was het tijd voor Gamma Ray, en band waarvan ik weinig kende maar wel veel verwachtte. Door wat problemen begonnen ze echter wat laat, waardoor we even moesten wachten. Dat was tven het enige moment van de dag dat er wat regen viel, maar met een kwartiertje was ook dat over. De band speelde strak, toffe nummers en de meezinger Heavy Metal Universe was toch wel het hoogtepunt voor mij. Duidelijk een band waarin ik me meer wil gaan verdiepen.

E toen... toen, jaa.. was het tijd voor MANOWAR! En godallemachtig wat een show, wat een volume, wat een band! Poses, motoren, vrouwen, vikingen en vuurwerk, meer Heavy Metal dan dit krijg je het nergens! Echt een geweldige show met geweldige nummers. De set werd onderbroken door DeMaio voor een lange speech, onder andere met een gedicht als bedankje voor de organisator, prijswinnaars van enkele prijsvragen (Twee chicks die brute Choppers winnen, hoe gaaf) en een aankondiging voor het volgende festival (want het wordt een jaarlijk terugkerend iets), en wat voor één! Onder andere:

- Het wordt drie dagen
- Dag 1 wordt meetingdag, met een handtekeningensessie net zolang tot ze iedereen gehad hebben
- 20000 gratis bier!
- Iedereen krijgt de nieuwe single
- Alle vier de Harley's van de bandleden worden verloot onder alle aanwezigen. Kaartje hebben = meedoen
- Op dag 2 spelen ze de Battle Hymns, Into Glory Ride en Hail To England albums integraal.
Op dag 3 spelen ze de Sign Of The Hammer, Fighting The World en Kings of Metal albums helemaal, inlcusief orkest en koor! Dit alles ter ere van het 20 jarig bestaan van het KoM album.

Conclusie: dat wordt gaaf, dat lijkt me duidelijk.

Maar goed, ook dit jaar gebeurde er nog gave dingen. De encore bestond uit een deel van het Gods of War album, inclusief sfeerbeelden op een groot scherm en een vikingschip met strijdende krijgers op het podium. In een word: overweldigend, ik meerdere malen het kippenvel op de armen staan, dit was echt geweldig.

Ondanks het gemis van Hail and Kill en Battle Hymns was ik dik tevreden, echt een ervaring om nooit te vergeten.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

IROn

Bericht door IROn » do jul 12, 2007 7:18 pm

Oh ja, en tussen elke band door consistent maar Judas Priest blijven draaien hè... goede zaak.

Wel viel het me een beetje tegen dat die duitsers niet wat meer los gingen. Ik dacht altijd dat duitsers zo leip waren als het om echte heavy metal ging, maar men bleef bijvoorbeeld toen Kai Hansen met Stormwarrior klassieke Helloweennummers speelden wel erg rustig.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jul 12, 2007 7:35 pm

IROn schreef: een aankondiging voor het volgende festival (want het wordt een jaarlijk terugkerend iets), en wat voor één! Onder andere:

- Het wordt drie dagen
- Dag 1 wordt meetingdag, met een handtekeningensessie net zolang tot ze iedereen gehad hebben
- 20000 gratis bier!
- Iedereen krijgt de nieuwe single
- Alle vier de Harley's van de bandleden worden verloot onder alle aanwezigen. Kaartje hebben = meedoen
- Op dag 2 spelen ze de Battle Hymns, Into Glory Ride en Hail To England albums integraal.
Op dag 3 spelen ze de Sign Of The Hammer, Fighting The World en Kings of Metal albums helemaal, inlcusief orkest en koor! Dit alles ter ere van het 20 jarig bestaan van het KoM album.

Conclusie: dat wordt gaaf, dat lijkt me duidelijk.

Ondanks het gemis van Hail and Kill en Battle Hymns was ik dik tevreden, echt een ervaring om nooit te vergeten.
0_0

_0_

Dat moge dan duidelijk zijn. Waarom ben ik dit jaar ook alweer niet geweest? Oja, ik moest op de honden passen...

Battle Hymns niet spelen!?~1 Zwaktebot. Volgend jaar doen ze dat vast wel. En hoe duur was het ook al weer? 15 euro? * insert uitroep van verbazing * Fuckjeah.
Mediteren kun je leren!

dudes
Contacteer:

Bericht door dudes » do jul 12, 2007 10:23 pm

Krimhild schreef:[..]

0_0

_0_

Dat moge dan duidelijk zijn. Waarom ben ik dit jaar ook alweer niet geweest? Oja, ik moest op de honden passen...

Battle Hymns niet spelen!?~1 Zwaktebot. Volgend jaar doen ze dat vast wel. En hoe duur was het ook al weer? 15 euro? * insert uitroep van verbazing * Fuckjeah.

...... 10 euro he !!!

Oh en toen ik zondags naar huis ging lekke band :roll:

Heb hem zelf helemaal alleen verwisseld. [headbang]

..... was ook geen duitser die zijn biertje ff aan de kant wilden zetten :(

maar goed op youtube wat beelden van het festival

http://www.youtube.com/watch?v=wXD77Josec4

http://www.youtube.com/watch?v=ulXNsC4cXK0
http://www.youtube.com/watch?v=qwJChBbfjO0

etc.

Gesloten