Tilburg Headbangers Fest 2007 !!!
- Patchman Marco
- Contacteer:
Hellowaits Metalheads !!!!
In 30 days it will be ""Tilburg Headbangers Fest" 2007 !!!
Please read some details downunder:
The doors will be open at 12:30 and the first band will start @ 13:30 !!!
Hellish Crossfire - Oldschool German Speed Thrash band will open the fest and realy hope they have some real true hellbangers in front of the stage, so be there !!!
Alter Ego X - Since 1989 a Classic Hardrock/R'N'R band from Den Bosch The Netherlands ! A must for fans of Motorhead/AC/DC & Rose Tattoo !!!
One Bullet Left - European's youngest Death Thrash Metal band with members in the age between 12 & 16 years old !!!!
The played many big festivals & support Megadeth in Holland !!!
Gun Barrel - This German Hardrock band is a must for fans of Vengeance and other real Hardrock groups !!!
Hyades - This cool Italian Thrashers will give a special show with very old songs of their demo days !!!
Emerald - Excist since the mid 70's and for me it's still one of the greatest Dutch Heavy Metal bands Ever, CULT !!!!
Crustacean - Excist since 1989 and comes from Tilburg, the band is a must for fans of the old Slayer !!!
Inner Wish - Come's from Greece and played melodic Power Metal, they support bands like Iced Earth, Helloween & Judas Priest !!!
At the afterparty in Little Devil will play:
Two Dutch Thrash bands Incremental & Enforcer both bands are a must for traditional 80's Thrashers and keeps the Thrash of the mid & late 80's Alive !!! Be there if you like Anthrax, Exodus, Death Angel, Whiplash and more of these kind of stuff !!!
There will be 3 Metal Dj's at the Fest !
Dj Rotting Knarf @ Extase !!!
Dj's Dutchsteel Marc & Belgium Headbanger Tom @ Little Devil !!!
There will be a small Metalmarket & there will be Festival & band merchandise to buy !!!
Tickets are 12:50 at the door and 10 euro in pre-sale !!!
Metal kids Till 12 Years Old Can Come In For Free !!!!!
You can hang out in Tilburg the whole night but if you want a cheap place to sleep & have breakfast .....check Wapen van Tilburg !!!
www.hetwapenvantilburg.nl
Hope to see ya all in Tilburg 29 September - Keep Metal Forever Real !!!
Cheers Metal Mario van Dooren & Patchman Spandex Marco van Empel.
http://www.tilburgheadbangersfest.com
In 30 days it will be ""Tilburg Headbangers Fest" 2007 !!!
Please read some details downunder:
The doors will be open at 12:30 and the first band will start @ 13:30 !!!
Hellish Crossfire - Oldschool German Speed Thrash band will open the fest and realy hope they have some real true hellbangers in front of the stage, so be there !!!
Alter Ego X - Since 1989 a Classic Hardrock/R'N'R band from Den Bosch The Netherlands ! A must for fans of Motorhead/AC/DC & Rose Tattoo !!!
One Bullet Left - European's youngest Death Thrash Metal band with members in the age between 12 & 16 years old !!!!
The played many big festivals & support Megadeth in Holland !!!
Gun Barrel - This German Hardrock band is a must for fans of Vengeance and other real Hardrock groups !!!
Hyades - This cool Italian Thrashers will give a special show with very old songs of their demo days !!!
Emerald - Excist since the mid 70's and for me it's still one of the greatest Dutch Heavy Metal bands Ever, CULT !!!!
Crustacean - Excist since 1989 and comes from Tilburg, the band is a must for fans of the old Slayer !!!
Inner Wish - Come's from Greece and played melodic Power Metal, they support bands like Iced Earth, Helloween & Judas Priest !!!
At the afterparty in Little Devil will play:
Two Dutch Thrash bands Incremental & Enforcer both bands are a must for traditional 80's Thrashers and keeps the Thrash of the mid & late 80's Alive !!! Be there if you like Anthrax, Exodus, Death Angel, Whiplash and more of these kind of stuff !!!
There will be 3 Metal Dj's at the Fest !
Dj Rotting Knarf @ Extase !!!
Dj's Dutchsteel Marc & Belgium Headbanger Tom @ Little Devil !!!
There will be a small Metalmarket & there will be Festival & band merchandise to buy !!!
Tickets are 12:50 at the door and 10 euro in pre-sale !!!
Metal kids Till 12 Years Old Can Come In For Free !!!!!
You can hang out in Tilburg the whole night but if you want a cheap place to sleep & have breakfast .....check Wapen van Tilburg !!!
www.hetwapenvantilburg.nl
Hope to see ya all in Tilburg 29 September - Keep Metal Forever Real !!!
Cheers Metal Mario van Dooren & Patchman Spandex Marco van Empel.
- Patchman Marco
- Contacteer:
Another cancellation just a few weeks before the 2007 edition of THF starts......
HELLISH CROSSFIRE had to cancel their performance due to reasons that we, as organisation, dont want to talk/discus about....
Its beyond our guilt and we regret it a lot...
So what to do, just a few weeks before it al starts???
Call the First Aid?? NO, book FIRST AID, an Old School Thrash Metal band from Berlin.
Expect a german execution of bands like Overkill or otherwise visit their MySpace:
http://www.myspace.com/firstaidmetal
Hope you all will still show up in large numbers because the line-up nevertheless is outrageous!!
INNERWISH (Greece)
CRUSTACEAN (The Netherlands)
EMERALD (The Netherlands)
HYADES (Italy)
GUN BARREL (Germany)
ONE BULLET LEFT (The Netherlands)
ALTER EGO X (The Netherlands)
FIRST AID (Germany)
www.tilburgheadbangersfest.com
Mario van Dooren
Marco van Empel
HELLISH CROSSFIRE had to cancel their performance due to reasons that we, as organisation, dont want to talk/discus about....

Its beyond our guilt and we regret it a lot...
So what to do, just a few weeks before it al starts???
Call the First Aid?? NO, book FIRST AID, an Old School Thrash Metal band from Berlin.
Expect a german execution of bands like Overkill or otherwise visit their MySpace:
http://www.myspace.com/firstaidmetal
Hope you all will still show up in large numbers because the line-up nevertheless is outrageous!!
INNERWISH (Greece)
CRUSTACEAN (The Netherlands)
EMERALD (The Netherlands)
HYADES (Italy)
GUN BARREL (Germany)
ONE BULLET LEFT (The Netherlands)
ALTER EGO X (The Netherlands)
FIRST AID (Germany)
www.tilburgheadbangersfest.com
Mario van Dooren
Marco van Empel
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Patchman Marco
- Contacteer:
Young German Thrashers Rezet www.rezet.de replaced Dutch Thrashers Incremental (RIP) @ the THF Afterparty in Club Little Devil !

BE THERE & SPREAD THE WORD & FLYER !!!
Cheerss (b)

BE THERE & SPREAD THE WORD & FLYER !!!
Cheerss (b)
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Patchman Marco
- Contacteer:
Yep.
Incremental is er met onmiddelijke ingang helaas mee genokt
De vervanger Rezet uit Duitsland is zeer zeker ook de moeite waard !
De band zit muzikaal in de hoek van bands als: Voivod/Mordred en de oude Metallica en Megadeth !!
Check website: www.rezet.de
Incremental is er met onmiddelijke ingang helaas mee genokt

De vervanger Rezet uit Duitsland is zeer zeker ook de moeite waard !
De band zit muzikaal in de hoek van bands als: Voivod/Mordred en de oude Metallica en Megadeth !!
Check website: www.rezet.de
- Patchman Marco
- Contacteer:
PROGRAMMA:
5 Days to go !!
Tilburg Headbangers Fest 2007 in Extase / Little Devil in Tilburg The Netherlands ! Entrance 10 euro in pre sale & 12:50 @ door ! Kids Till 12 Years Old Free !!!
Aanvang: 12:30
Start @
13:30 - 14:00 First Aid
14:20 - 14:50 Alter Ego X
15:10 - 15:55 One Bullet Left
16:15 - 17:00 Gun Barrel
17:20 - 18:05 Hyades
Pauze: 18:05 - 18:55
18:55 - 19:45 Emerald
20:05 - 21:05 Crustacean
21:25 - 22:25 Inner Wish
Dj Rotting Knarf !
Metalmarket:
Steelfire Invasion & Lsp Company !
Afterparty @ Little Devil with Enforcer & Rezet + Dj's Belgium Headbanger & Dutchsteel Marc !
Be There !!!
Cheers Patchman Spandex Marco.
5 Days to go !!
Tilburg Headbangers Fest 2007 in Extase / Little Devil in Tilburg The Netherlands ! Entrance 10 euro in pre sale & 12:50 @ door ! Kids Till 12 Years Old Free !!!
Aanvang: 12:30
Start @
13:30 - 14:00 First Aid
14:20 - 14:50 Alter Ego X
15:10 - 15:55 One Bullet Left
16:15 - 17:00 Gun Barrel
17:20 - 18:05 Hyades
Pauze: 18:05 - 18:55
18:55 - 19:45 Emerald
20:05 - 21:05 Crustacean
21:25 - 22:25 Inner Wish
Dj Rotting Knarf !
Metalmarket:
Steelfire Invasion & Lsp Company !
Afterparty @ Little Devil with Enforcer & Rezet + Dj's Belgium Headbanger & Dutchsteel Marc !
Be There !!!
Cheers Patchman Spandex Marco.
- Patchman Marco
- Contacteer:
De voorverkoop loopt erg goed en ik raad iedereen aan kaarten in de voorverkoop te bestellen ! Ze worden dan per post naar je opgestuurd en kosten 2;50 per kaart goedkoper in de pre sale !
De info over reserveringen etc vind je allemaal op onze website:
Succes en hoop jullie as zaterdag allemaal te zien op Tilburg Headbangers Fest 2007 !
Be There !!!
De info over reserveringen etc vind je allemaal op onze website:
Succes en hoop jullie as zaterdag allemaal te zien op Tilburg Headbangers Fest 2007 !
Be There !!!
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Patchman Marco
- Contacteer:
Ik hoorde zoiets ja, ik was er niet bij, maar ik sprak Paul (gitarist Emerald) en die vertelde me het verhaal dat jij net vertelt en dat lijkt me inderdaad onacceptabel als band zijnde. Maar ja ze zijn natuurlijk superstreng met de curfew wanner het afgelopn moet zijn, maar ja snoep dan van elke band wat nummertjes af en laat niet een band na 3 nummers vertrekken.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
De eerste band begon al te laat, de eetpauze tussendoor hebben ze eruit moeten halen zodat de bands weer enigzins op schema kwamen te liggen. Inderdaad onacceptabel dat de band op zo'n manier van het podium werd gehaald.
Los daarvan was het gisteren gewoon een prima dag, was het geluid in orde, de sfeer goed, en een nieuwe lichting heavy metal fans (aardig wat kleintjes) was leuk om te zien. Ook weer een aantal bekenden gesproken, super.
Jammer dat de dag met een sisser af moest lopen door een aanrijding bij Gilze-Rijen. Ik vertrok om kwart over 11 uit de Little Devil en was pas om half 3 thuis.
Los daarvan was het gisteren gewoon een prima dag, was het geluid in orde, de sfeer goed, en een nieuwe lichting heavy metal fans (aardig wat kleintjes) was leuk om te zien. Ook weer een aantal bekenden gesproken, super.
Jammer dat de dag met een sisser af moest lopen door een aanrijding bij Gilze-Rijen. Ik vertrok om kwart over 11 uit de Little Devil en was pas om half 3 thuis.
klote man, ik ging natuurlijk veel later weg maar heb ook gelukkig nergens last van gehad. Ik vel overigens verder geen oordeel over het Emerald gebeuren ik was er niet bij, maar hoorde best wat teleurgestelde mensen, dat is jammer.
In de Little devil was ook een vrijs trenge avondklok tot 12 uur, maar gelukkig hebben ze ons lekker door laten spelen. De geluidsman was erg meewerkend en naar wat ik hoorde was het geluid in de Little Devil erg ok.
In de Little devil was ook een vrijs trenge avondklok tot 12 uur, maar gelukkig hebben ze ons lekker door laten spelen. De geluidsman was erg meewerkend en naar wat ik hoorde was het geluid in de Little Devil erg ok.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Toen we na onze eetpauze binnen kwamen, was Emerald al begonnen, en ik dacht dat ze al tijdje gespeeld hadden, maar na 20 minuten van het podium af gehaald worden is wel echt respectloos! De eerste band begon een kwartier later en mocht zelfs (met enige tegenzin van de man in spandex) nog een extra nummer spelen. De zanger van Emerald was in ieder geval goed kwaad (en terecht).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ja idd, wat was dat een ongelooflijke naaiactie van Emerald zeg. Godver wat was ik toen pissed.
Alter Ego X, GunBarrel, Hyades en Innerwish gaven verder een goede show weg. Enforcer nog gezien van de afterparty, klonk ook goed.
Alter Ego X, GunBarrel, Hyades en Innerwish gaven verder een goede show weg. Enforcer nog gezien van de afterparty, klonk ook goed.
Laatst gewijzigd door jeffrey op za jan 10, 2015 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent
Ik ga met Jeffrey mee, qua bands. Hyades roste verdomd hard. Spierpijnwerk, zeg maar.
Klote van die laplul die voor die trein terechtkwam ja. Uiteindelijk in drie verschillende bussen naar Delft gebracht, toen met de nachtrein naar Den Haag CS, en vervolgens het laatste stuk met de taxi. Lag om vier uur in m'n nest, uiteindelijk.
Verder weer aardig wat bekenden gesproken ja, goede zaak.
Klote van die laplul die voor die trein terechtkwam ja. Uiteindelijk in drie verschillende bussen naar Delft gebracht, toen met de nachtrein naar Den Haag CS, en vervolgens het laatste stuk met de taxi. Lag om vier uur in m'n nest, uiteindelijk.
Verder weer aardig wat bekenden gesproken ja, goede zaak.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- innuendo
- Lult over cdtjes
Een iets groter verslagje:
Na een uur lamlullen in de trein, waarin ik uit pure verveling maar het enige leesvoer gelezen wat er was: een special uit de pers over (mannen)mode. De extase had ik snel gevonden en ik was precies op tijd voor de aanvang van First Aid. De band speelde wel een kwartier te laat en dat zou ook gebeuren met de bands die volgden. Daakmans had ik ook meteen gevonden en daarmee dus ook Daeminion.
Na een best leuke set van First Aid, zijn we weer in het cafe gaan zitten, waar we !slayer! en Defenderofsteel tegenkwamen.
Daarna was Alter Ego X aan de beurt. Op hun myspace kon hun muziek me niet boeien, maar live speelden ze een aardige set. Ondertussen liepen de jochies van One bullet left ook door de zaal. Toch een stuk kleiner dan ik verwacht had. Zij begonnen best goed, maar na het eerste nummer werd het behoorlijk saai en uiteindelijk waren we ook allemaal weer naar het cafe afgetaaid om meer bier te nuttigen.
Gun Barrel vervolgde het programma en speelde een erg leuke set. goeie ouwe heavy metal waarop uitstekend te headbangen was. Helaas heb ik na afloop nergens hun merchandise kunnen vinden, terwijl de zanger toch echt gezegd had dat het er was.
Hyades was de band waar ik voor gekomen was en bleek uiteindelijk ook veruit de beste band van de dag te zijn. Energieke thrash metal waar vanzelfsprekend een flinke moshpit op volgde. Na drie kwartier thrashen, een flinke stamp van !slayer! op mijn voet en mijn best gedaan te hebben mijn al gekochte cd's heel te houden, was het pauze en voor ons het moment een snackbar op te zoeken.
Het geplande uurtje pauze kwamen we de Extase weer binnen en bleek Emerald al aan zijn set begonnen te zijn. Ondanks het niet al te beste geluid, vond ik dat de band genoeg kwaliteit in huis had. De zanger gilde bijna letterlijk de trommelvliezen uit je oren. Door alle vertragingen eerder op de dag werd Emerald het kind van de rekening. Na 20 minuten gespeeld te hebben werd het optreden bruut afgekapt. Het gevolg: Een kwade band en een net zo laaiend groepje fans. Al met al een schandelijke actie van de organisatie.
Crustacean heb ik niet gezien.
Innerwish scoorde een krappe voldoende. De songs waren weinig boeiend, maar de band had wel een stel goede muzikanten in huis. De toetsenist (he, wie is die kale op de achtergrond? Oh, is dat de toetsenist
) was absoluut niet te horen.
Na afloop nog even naar de afterparty gelopen en daar nog enkele nummers van Enforcer gezien. Complimenten aan Hans en zijn band. Wat ik gezien heb, klonk behoorlijk goed!
Al met al een heel leuke middag gehad en nieuwe mensen leren kennen.
Na een uur lamlullen in de trein, waarin ik uit pure verveling maar het enige leesvoer gelezen wat er was: een special uit de pers over (mannen)mode. De extase had ik snel gevonden en ik was precies op tijd voor de aanvang van First Aid. De band speelde wel een kwartier te laat en dat zou ook gebeuren met de bands die volgden. Daakmans had ik ook meteen gevonden en daarmee dus ook Daeminion.
Na een best leuke set van First Aid, zijn we weer in het cafe gaan zitten, waar we !slayer! en Defenderofsteel tegenkwamen.
Daarna was Alter Ego X aan de beurt. Op hun myspace kon hun muziek me niet boeien, maar live speelden ze een aardige set. Ondertussen liepen de jochies van One bullet left ook door de zaal. Toch een stuk kleiner dan ik verwacht had. Zij begonnen best goed, maar na het eerste nummer werd het behoorlijk saai en uiteindelijk waren we ook allemaal weer naar het cafe afgetaaid om meer bier te nuttigen.
Gun Barrel vervolgde het programma en speelde een erg leuke set. goeie ouwe heavy metal waarop uitstekend te headbangen was. Helaas heb ik na afloop nergens hun merchandise kunnen vinden, terwijl de zanger toch echt gezegd had dat het er was.
Hyades was de band waar ik voor gekomen was en bleek uiteindelijk ook veruit de beste band van de dag te zijn. Energieke thrash metal waar vanzelfsprekend een flinke moshpit op volgde. Na drie kwartier thrashen, een flinke stamp van !slayer! op mijn voet en mijn best gedaan te hebben mijn al gekochte cd's heel te houden, was het pauze en voor ons het moment een snackbar op te zoeken.
Het geplande uurtje pauze kwamen we de Extase weer binnen en bleek Emerald al aan zijn set begonnen te zijn. Ondanks het niet al te beste geluid, vond ik dat de band genoeg kwaliteit in huis had. De zanger gilde bijna letterlijk de trommelvliezen uit je oren. Door alle vertragingen eerder op de dag werd Emerald het kind van de rekening. Na 20 minuten gespeeld te hebben werd het optreden bruut afgekapt. Het gevolg: Een kwade band en een net zo laaiend groepje fans. Al met al een schandelijke actie van de organisatie.
Innerwish scoorde een krappe voldoende. De songs waren weinig boeiend, maar de band had wel een stel goede muzikanten in huis. De toetsenist (he, wie is die kale op de achtergrond? Oh, is dat de toetsenist

Na afloop nog even naar de afterparty gelopen en daar nog enkele nummers van Enforcer gezien. Complimenten aan Hans en zijn band. Wat ik gezien heb, klonk behoorlijk goed!
Ik was er ook bij en heb ook het verhaal gehoord van de kant van de organisatie (waaronder de stagemanager). En hoe lullig het ook is voor een band, er worden afspraken gemaakt en daar dient men zich aan te houden.
Ik wil hier niemand mee aanvallen of veroordelen maar aantonen dat elk verhaal 2 kanten heeft en dat dit niet louter de organisatie verweten kan worden. Ik geloof niet dat de organisatie moedwillig een band boekt om ze vervolgens van het podium te jagen.
Helaas is de fan altijd de gedupeerde bij een dergelijk voorval.
Verder was het gewoon weer een gezellig festival met leuke bands!
Cheerz!
Ik wil hier niemand mee aanvallen of veroordelen maar aantonen dat elk verhaal 2 kanten heeft en dat dit niet louter de organisatie verweten kan worden. Ik geloof niet dat de organisatie moedwillig een band boekt om ze vervolgens van het podium te jagen.
Helaas is de fan altijd de gedupeerde bij een dergelijk voorval.
Verder was het gewoon weer een gezellig festival met leuke bands!
Cheerz!
Gas erop dènk ofnie... zuggetnie!
Jammer dat jullie al weg waren anders hadden we nog effe en biertje gepakt. We zijn maar heel effe in de Exstase geweest omdatw e moesten soundchecken. Al met al jammer want had wel effe langer willen blijven lullen....innuendo schreef:Een iets groter verslagje:
Innerwish scoorde een krappe voldoende. De songs waren weinig boeiend, maar de band had wel een stel goede muzikanten in huis. De toetsenist (he, wie is die kale op de achtergrond? Oh, is dat de toetsenist) was absoluut niet te horen.
Ik vond crustacean trouwens goed klinken wat ik ervan gehoord heb.
Laatst gewijzigd door enforcer op ma okt 01, 2007 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me een goed plan!innuendo schreef:niet waar ik bij was dan... Of ik stond te slapen :p
@ Enforcer: Ja, da's best jammer ja. Ik had jullie ook liever wat vroeger op de dag gezien. Dat biertje bewaren we voor de volgende keer
Kloppertinnuendo schreef:Jij droeg zeker een shirt van Brocas Helm? In dat geval heb ik jou ook een aantal keer flink bezig gezien, vooraan bij verschillende bands

Allemaal even normaal doen tegen djent
- innuendo
- Lult over cdtjes
Check! Beetje jammer dat ik niet beide van Iron angel mee heb kunnen nemen.
Edit: ja met die Pagan altar ben ik echt heel blij!
Edit: ja met die Pagan altar ben ik echt heel blij!
Laatst gewijzigd door innuendo op ma okt 01, 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.