Dream Theater & Symphony X, dinsdag 9 oktober in Ahoy
Even een vraagje.
Van wie was die prachtige klassieke muziek die tussen Symphony en DT speelde?
Van wie was die prachtige klassieke muziek die tussen Symphony en DT speelde?
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
http://www.cduniverse.com/productinfo.a ... m=lk_itchy
Hier kan je 'm gelijk bestellen.
Check ook eens deze site: http://pipoelo.free.fr/
Dit Franse stel verzorgde de pauze muziek tijdens de octavarium tour
Hier kan je 'm gelijk bestellen.
Check ook eens deze site: http://pipoelo.free.fr/
Dit Franse stel verzorgde de pauze muziek tijdens de octavarium tour
ik vind t wel leuk gedaan maar t is nu echt niet meer iets speciaals ofzo om zo een artiest een eerbetoon te geven
denk automatisch altijd aan het metallica tribute van Apocalyptica, sterker nog het klinkt gewoon als Apocalyptica die deze keer DT speelt, maar dan minder enthousiast...
denk automatisch altijd aan het metallica tribute van Apocalyptica, sterker nog het klinkt gewoon als Apocalyptica die deze keer DT speelt, maar dan minder enthousiast...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
- Rebellion666
Mike Portnoy is er wel betrokken bij geweest want ze hebben aan hem gevraagd welke nummers ze zouden moeten doen.king_pin schreef:nee, het project is echt en tribute aan DT, dus zonder bemoeial van de DTleden
heeft er iemand trouwens al een bootleg van de show gevonden? (misschien een beetje snel om nu al te vragen)
Zo net terug uit Drachten waar ik met mijn band Kru$h weer de nodige crust-grind liedjes op de aanwezigen heb losgelaten, met succces mag ik wel zeggen. Vijf uur voor aanvang van de show zat ik nog in Glasgow waar ik donderdag getuige was van Dream Theater en Symphony X.
In Glasgow aangekomen krijgen we te horen dat de show is verplaatst van The Carling Acedemy ( een ssort Hammersmith) naar het veel grotere Breahead Arena, een zaal te vergelijken met een kleinere uitvoering van Ahoy. Na een hoop gezeik met kaarten, wat ik jullie bespaar, zijn we als eerste binnen om een plekje te zoeken.
We zaten aan de Petrucci kant schuin van het podium op een heerlijke bioscoop stoel en van mij mocht het feest beginnen, en een feest zou het worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het feest werdt natuurlijk geopend door SX, en wat ging het tekeer. Was ik nogal negatief over het geluid in Antwerpen en vond ik het een matte vertoning in Rotterdam zo goed was het geluid in Glasgow en was Russel Allen DE CLOWN van de avond. Tijdens de greatest hits set van SX stond hij geen seconde stil en was alleen maar bezig gekke bekken te trekken en het Scotse publiek op te zwepen.( What underneat your Kilt? Balls!!!!!!! So show me your balls and for the ladies show me your titties) Na een krap half uur was de koek op en was het wachten op DT.
Na al twee avonden DT wist ik wat me te wachten stond en weer werd ik niet teleurgesteld. Alles was weer super en vond Labrie weer beter dan in Antwerpen en Rotterdam. Zelfs de bas stond lekker vet in de mix en dat is natuurlijk nooit verkeerd als je als tweede nummer Panic Attack krijgt.
De setlist van DT
Constant Motion
Panic Attack
Endless Sacrifice
Surrounded
Dark Eternal Night
Spirit Carries On
As I Am
Walk Beside You
In The Presence Of The Enemy Part 1 & 2
En de bekende Medley toegift.
Dus drie avonden een verschillende setlist, heerlijk gewoon.
Het enige nadeel van deze avonden was de meer dan schandalige t-shirt prijzen. Waarom is een shirt op hun site 44 dollar en tijdens een concert 95 euro of zelfs 65 pond ( bijna 100 euro)?
Buiten de Breahead Arena nog wat illegale shirts gekocht die ook zeker de moeite waren voor slechts 5 pond per stuk!!!! en een te gekke hooded sweater voor 15 pond ( met bedrukking op mouwen, voor-en achterkant).
Daarna nog drie dagen door Glasgow gewandeld en wat muziek zaken bezocht maar niet aangeschaft want hier is alles bijna de helf goedkoper.
Conclussie van de afgelopen week: Dream Theater is de beste band ter wereld en ga maar eens in mijn spaarpot kijken of ik nog een reisje Munchen kan betalen.
In Glasgow aangekomen krijgen we te horen dat de show is verplaatst van The Carling Acedemy ( een ssort Hammersmith) naar het veel grotere Breahead Arena, een zaal te vergelijken met een kleinere uitvoering van Ahoy. Na een hoop gezeik met kaarten, wat ik jullie bespaar, zijn we als eerste binnen om een plekje te zoeken.
We zaten aan de Petrucci kant schuin van het podium op een heerlijke bioscoop stoel en van mij mocht het feest beginnen, en een feest zou het worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het feest werdt natuurlijk geopend door SX, en wat ging het tekeer. Was ik nogal negatief over het geluid in Antwerpen en vond ik het een matte vertoning in Rotterdam zo goed was het geluid in Glasgow en was Russel Allen DE CLOWN van de avond. Tijdens de greatest hits set van SX stond hij geen seconde stil en was alleen maar bezig gekke bekken te trekken en het Scotse publiek op te zwepen.( What underneat your Kilt? Balls!!!!!!! So show me your balls and for the ladies show me your titties) Na een krap half uur was de koek op en was het wachten op DT.
Na al twee avonden DT wist ik wat me te wachten stond en weer werd ik niet teleurgesteld. Alles was weer super en vond Labrie weer beter dan in Antwerpen en Rotterdam. Zelfs de bas stond lekker vet in de mix en dat is natuurlijk nooit verkeerd als je als tweede nummer Panic Attack krijgt.
De setlist van DT
Constant Motion
Panic Attack
Endless Sacrifice
Surrounded
Dark Eternal Night
Spirit Carries On
As I Am
Walk Beside You
In The Presence Of The Enemy Part 1 & 2
En de bekende Medley toegift.
Dus drie avonden een verschillende setlist, heerlijk gewoon.
Het enige nadeel van deze avonden was de meer dan schandalige t-shirt prijzen. Waarom is een shirt op hun site 44 dollar en tijdens een concert 95 euro of zelfs 65 pond ( bijna 100 euro)?
Buiten de Breahead Arena nog wat illegale shirts gekocht die ook zeker de moeite waren voor slechts 5 pond per stuk!!!! en een te gekke hooded sweater voor 15 pond ( met bedrukking op mouwen, voor-en achterkant).
Daarna nog drie dagen door Glasgow gewandeld en wat muziek zaken bezocht maar niet aangeschaft want hier is alles bijna de helf goedkoper.
Conclussie van de afgelopen week: Dream Theater is de beste band ter wereld en ga maar eens in mijn spaarpot kijken of ik nog een reisje Munchen kan betalen.
- Rebellion666
Dan mag jij mij vertellen welke 'greatest hits' er gespeeld zijn. In ieder geval zal het niet de setlist geweest zijn die we in Nederland voorgeschoteld hebben gekregen want dat was alleen maar rommel van de laatste 2 schijven.toxic schreef:
Tijdens de greatest hits set van SX...
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Als ik het nog zou weten zou ik het zo voor je neerkalken helaas laat mijn brein me echter in de steek, maar neem maar van mij aan dat ie erg tof was en niet, zoals sommige melden, vervelend als in Ahoy. Zelf had ik geen probleem met the Odessy, was al blij dat het geluid al veel beter was dan in Miergooien (Antwerpen).Rebellion666 schreef:[..]
Dan mag jij mij vertellen welke 'greatest hits' er gespeeld zijn. In ieder geval zal het niet de setlist geweest zijn die we in Nederland voorgeschoteld hebben gekregen want dat was alleen maar rommel van de laatste 2 schijven.
- Rebellion666
Dat dacht ik al. Het is geen greatest hitsset geweest. Als dat wel zo was geweest had je ze zo kunnen neerknallen.toxic schreef:[..]
Als ik het nog zou weten zou ik het zo voor je neerkalken helaas laat mijn brein me echter in de steek, maar neem maar van mij aan dat ie erg tof was en niet, zoals sommige melden, vervelend als in Ahoy. Zelf had ik geen probleem met the Odessy, was al blij dat het geluid al veel beter was dan in Miergooien (Antwerpen).
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Het is dat ik de set list van DT van een forum af heb anders had ik die ook niet meer geweten...maar als jij in de waan bent dat het niet zo was moet je dat vooral zo houden , ik weet gelukkig wel beter.Rebellion666 schreef:[..]
. Het is geen greatest hitsset geweest. Als dat wel zo was geweest had je ze zo kunnen neerknallen.
Het is dat ik de set list van DT van een forum af heb anders had ik die ook niet meer geweten...maar als jij in de waan bent dat het niet zo was moet je dat vooral zo houden , ik weet gelukkig wel beter.Rebellion666 schreef:[..]
. Het is geen greatest hitsset geweest. Als dat wel zo was geweest had je ze zo kunnen neerknallen.