Helloween + Gamma Ray Tour

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » do aug 02, 2007 8:28 pm

Ik vind het eigenlijk pas een echte reünie als Michael Kiske mee zou doen. Maar ik heb Helloween nog nooit live gezien, en wil Andy Deris een eerlijke kans geven, dus ik denk wel dat ik naar deze show ga. Axxis is ook een leuke band. Als ik ga, blijf ik natuurlijk tot het einde. Je weet maar nooit, misschien verschijnt Michael Kiske wel ineens als speciale gast bij de toegift. En dat zou ik dan gemist hebben...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 02, 2007 8:41 pm

Liever niet, ik vind Michael Kiske een strontvervelende stem hebben om heel eerlijk te zijn en luister honderd keer liever naar Walls Of Jericho materiaal of Andi Derris nummers als We Burn, Steel Tormentor of Push.

En ik ben erbij met Emalaith, ben ook zeer benieuwd naar Axxis! (en kom zelf voornamelijk voor Gamma Ray, Kai Hansen is een van mijn idolen)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo aug 08, 2007 11:37 pm

Lennert schreef:Liever niet, ik vind Michael Kiske een strontvervelende stem hebben...
Ben dat eigenlijk honderd procent met je eens. Heb Kiske altijd al een zeer magere rippoff van Dickinson gevonden. Dan wil ik het nog niet eens over het accent hebben, maar goed die heeft Deris ook. Vreemd genoeg denk ik wel dat Hansen de beste zanger van Helloween is geweest. Misschien niet in de tijd dat hij zelf bij Helloween zong maar zeker heden ten dagen is Hansen een zeer verdienstelijk zanger en gitarist. Ik hoop dat'tie in Tilburg een oud nummertje blêrt en niet alleen als 3de gitarist fungeert.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 09, 2007 10:39 am

Ride The Sky, voor minder doe ik het niet. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Gamma Ray live? Ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat ze geniaal zijn zolang ze een goed geluid hebben, andersom valt het nog weleens tegen.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do aug 09, 2007 10:47 am

Ik heb ze vorig jaar op Wacken gezien en ik moet zeggen dat was best gaaf. Ookal kende ik nog niet zoveel van ze. Ben nu wel benieuwd naar ze in een zaal.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 09, 2007 10:56 am

Lennert schreef:Ride The Sky, voor minder doe ik het niet. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Gamma Ray live? Ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat ze geniaal zijn zolang ze een goed geluid hebben, andersom valt het nog weleens tegen.
ik heb Gamma Ray vijftal keer live gezien

als ze lang mogen spelen, het geluid goed is en het publiek wat mee wil doen, dan spelen ze de sterren van de hemel

overigens heb ik vorige week nog stormwarrior + kai hansen op wacken gezien, speelden ze samen enkel helloween songs van walls of jericho en die mini lp ervoor..ok, en ze sloten af met 'i want out'
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 09, 2007 11:55 am

Om heel eerlijk te zijn heb ik I Want Out altijd een afgrijselijk nummer gevonden in vergelijking met geniale nummers als Starlight, Ride The Sky, Phantoms Of Death, How Many Tears en Heavy Metal Is The Law. Te weinig kracht, veel te poppy, geef me dan maar het echte speedmetalwerk :)

drdennuz

Bericht door drdennuz » do aug 09, 2007 1:41 pm

the_keeper schreef:[..]

Sorry... ben nou 1maal een HellOweeN fan... en zo behoor je het dan te schrijven... zo ziet het logo er uit...
Toch vreemd dat je de enige bent die ik gezien heb die het zo schrijft, zullen ze dus weinig 'echte' (naar jouw intepretatie) fans hebben.

Anyway, je moet het logo dus schrijven zoals het eruit ziet, kun je me even wijzen op de pompoenknop op mijn toetsenbord dan? Ik kom er namelijk niet uit.

Nog een vraag:

Afbeelding

Schrijf dit logo eens zoals je het ziet.

Goed, nu on-topic: Aanwezig :P

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 09, 2007 1:45 pm

'I Want Ouuttt!!!" - Wat een heerlijk nummer is het toch. Ik weet nog goed dat ik als zeventienjarige vierdeklasser op de middelbare school de HammerFall cover met Kai Hansen zat te luisteren, ondertussen heerlijk wegdromend met kippevel, diep onder de indruk van het schitterende nummer - metal was toen net nieuw voor mij. Totdat een vatsige concierge ruw een einde maakte aan mijn dagdromerij en mij vertelde dat het verboden was om in de studiegangen muziek te luisteren. Ha, nostalgie!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 09, 2007 7:39 pm

Hmmm, 25 euro, redelijk schappelijke prijs me dunkt.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do aug 09, 2007 10:58 pm

Ik neem aan dat de voorverkoop zaterdag begint?

Killboypowerhead

Bericht door Killboypowerhead » vr aug 10, 2007 10:25 pm

Rebellion666 schreef:Ik neem aan dat de voorverkoop zaterdag begint?
Laten we het hopen kan ik meteen me kaartje voor iced earth erbij kopen :P.

Ik heb echt zin in Gamma ray en hellOweeN (sorry kon het niet laten) gewoon om kai hansen een grote idiool voor me is. Denk dat meer mensen het me me eens zijn dat ie een geniale gitarist en zanger is?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 10, 2007 10:30 pm

Zal niet in 1 keer uitverkopen hoop ik? Moet eerst even wat geld hebben namelijk.

Killboypowerhead

Bericht door Killboypowerhead » vr aug 10, 2007 10:42 pm

Op de officiele site van de 013 gevonden dat de vvk op 18 augustus begint dus nog 8 dagen.

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr aug 10, 2007 10:55 pm

Ja reteveel zin in. Van Gamma Ray ken ik praktisch niets. Helloween is retegaaf en Axxis is ook een erg leuke band. Ja gaan weer dure tijden worden :p.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Johan

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 2:01 pm

Hier heb ik behoorlijk veel zin in! Helloween en Gamma Ray zijn beiden geweldig. Het nieuwe album van Helloween klinkt prima, en van Land of the Free II heb ik ook hoge verwachtingen.

Ik heb Helloween en Gamma Ray alleen 1 keer op festivals gezien (graspop 2006 en Magic Circle Festival 2007). Dat was veel te kort, maar erg vet!

Oak

Bericht door Oak » vr nov 02, 2007 2:36 pm

Moet ik, als ik kaartjes wil kopen, reserveren op de ticketmaster site? Of kan ik ze ook zonder reservering kopen op het GWK of het postkantoor?

Johan

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 3:01 pm

Dat kan ook zonder. En je krijgt ook bij de meeste Free Record Shops kaarten van ticketservice.

Rene

Bericht door Rene » di nov 20, 2007 9:44 pm

De tour is alweer van start gegaan en de setlist van beide bands is bekend. Klik op onderstaande link en als het niet wilt weten, klik er dan niet op.

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=85107

Prima lijsten. Die van Helloween verschilt gelukkig genoeg van de laatste tournee en er staan zelfs een stel songs op die lang niet meer gespeeld zijn. Gamma Ray is natuurlijk altijd in orde, daar het wat langer geleden is dat die in Nederland zijn geweest.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 20, 2007 9:47 pm

Geniale setlisten!

Johan

Bericht door Johan » wo nov 21, 2007 2:07 pm

Pfff en wij moeten nog een week of 7 wachten.

st. evil

Bericht door st. evil » ma dec 03, 2007 3:03 pm

Rene schreef:De tour is alweer van start gegaan en de setlist van beide bands is bekend. Klik op onderstaande link en als het niet wilt weten, klik er dan niet op.

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=85107

Prima lijsten. Die van Helloween verschilt gelukkig genoeg van de laatste tournee en er staan zelfs een stel songs op die lang niet meer gespeeld zijn. Gamma Ray is natuurlijk altijd in orde, daar het wat langer geleden is dat die in Nederland zijn geweest.

speelt Helloween geen nummers van het album walls of jericho?

is het trouwens al uitverkocht?
het lijkt me wel een hele gave avond te worden, alleen is het wel aardig ver weg, doordeweeks en er gaan waarschijnlijk geen maten van mij naar toe
Thrash till Death

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 03, 2007 3:23 pm

Ik heb zaterdag 4 kaarten aangeschaft, ga er eigenlijk niet vanuit dat het uitverkocht is. Zo groot zijn Helloween en Gamma Ray, laat staan Axxis, in Nederland echt niet.

Oh ja, Gamma Ray speelt Ride The Sky, dat is toch beter dan dat Deris het zou doen? ;)

Johan

Bericht door Johan » ma dec 03, 2007 3:47 pm

Geen setlist-spoilers a.u.b. .

Ik laat me graag verrassen op concerten.

Rene

Bericht door Rene » ma dec 03, 2007 6:31 pm

Lennert schreef:Ik heb zaterdag 4 kaarten aangeschaft, ga er eigenlijk niet vanuit dat het uitverkocht is. Zo groot zijn Helloween en Gamma Ray, laat staan Axxis, in Nederland echt niet.
Dat vond ik bij de laatste shows van Helloween in Nederland anders reuze meevallen. In 2005 in Hardenberg was het volle bak en ook op Waldrock 2006 zong de hele volle tent vrolijk mee.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma dec 03, 2007 8:30 pm

Johan schreef:Geen setlist-spoilers a.u.b. .

Ik laat me graag verrassen op concerten.
Dan kijk je toch niet....

Johan

Bericht door Johan » di dec 04, 2007 11:35 am

Ik kijk niet naar die link. Ik wou wel graag nog meepraten over het aankomende concert. :wink:

Rene

Bericht door Rene » za dec 29, 2007 12:01 am

Mijn kaartje is ook binnen, hotelletje gereserveerd, dus ik ben er klaar voor. Ik ga nooit naar 013, Tilburg is veel te ver. En ik heb even getwijfeld. Maar ja, Helloween én Gamma Ray, dat kan ik eigenlijk niet missen.

Afbeelding

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za dec 29, 2007 12:17 am

Ik ga ook. Gezien ik Helloween al een keer heb gezien - in Hardenberg in 2005 - ben ik vooral benieuwd naar Gamma Ray - die ik nog niet eerder live heb gezien. Axxis kan me niet bijster interesseren.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za dec 29, 2007 10:34 pm

Gamma Ray is live altijd sterk, dus je zal niet teleurgesteld worden.

Ik heb ook al een kaartje.
Heerlijk Helder Taalloeder

Rene

Bericht door Rene » za dec 29, 2007 10:50 pm

Tja, ik heb Gamma Ray ook nog nooit gezien, maar ze komen nooit naar Nederland. Geen promoter die daar zijn handen aan durfde te branden. Volgens mij was de laatste keer ergens in 2000 als voorprogramma van Rob Halford.

Gelukkig dus dat ze met Helloween mee zijn gegaan en ze hebben nog lekker veel speeltijd ook. Dik een uur + nog de toegift met Helloween d'r bij.

Johan

Bericht door Johan » zo dec 30, 2007 4:26 pm

Ik heb er echt zin in! Ik heb ze allebei al eens gezien, maar allebei de keren waren festivaloptredens dus niet al te lang.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » zo dec 30, 2007 8:23 pm

Ik moet nog even kijken wat de rest doet.
Zelf wil ik dolgraag maar ik ga ook weer niet alleen he.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo dec 30, 2007 8:42 pm

Ik ga wel alleen. Dat ik doe ik niet vlug, maar geen van me vrienden houd van powermetal. Ik ga uiteindelijk voor de band, een gezellige avond met vrienden kan nog 364 andere dagen van het jaar.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo dec 30, 2007 9:21 pm

Rene schreef:Mijn kaartje is ook binnen, hotelletje gereserveerd, dus ik ben er klaar voor. Ik ga nooit naar 013, Tilburg is veel te ver. En ik heb even getwijfeld. Maar ja, Helloween én Gamma Ray, dat kan ik eigenlijk niet missen.
Ach ja. Komt ervan als je in zo'n uithoek van Nederland woont (ik ondervind het zelf sinds augustus) maar zoals je terecht al zegt kun je Helloween én Gamma Ray op 1 avond niet laten schieten. Ik heb er zelfs een operatie voor afgezegd.

Ik heb er ook erg veel zin in alleen baal ik dat het wéér op een doordeweekse avond is. De sfeer is dan altijd tammer. De laatste keer dat ik Helloween gezien heb (was ook in 013) was de sfeer ook wat lauw en de cola vloeide rijkelijk.... jammer....

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 30, 2007 11:31 pm

Ik heb er zin in! Gamma Ray op Wacken 2006 een stukje van gezien en dat klonk gaaf. Helloween nog nooit gezien en ik ben erg benieuwd.

Achja en ik ga ook gewoon alleen, kom vast wel mensen daar tegen.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » ma dec 31, 2007 6:35 am

Nou, dan krijg je van mij iig al een biertje.

Johan

Bericht door Johan » vr jan 04, 2008 5:17 pm

Ook mooi, ben ik nou ziek geworden. O fuck it. Als ik maandag nog ziek ben ga ik toch.

dako

Bericht door dako » zo jan 06, 2008 11:40 am

Jongens, zeg er eens wat van.
Gaat ik de laatste trein nog halen, om iets voor half één, of kan ik beter de auto pakken?

Die scheiss begint om zeven uur, dus dan kan ik me niet voorstellen dat ze na twaalven nog bezig zijn, maar toch he, ik heb er geen zin an om eerder weg te gaan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jan 06, 2008 11:49 am

concerten in de 013 zijn meestal tussen 11 en half 12 afgelopen :wink:

Mijn trein gaat om half 12 en vrijdag bij Obituary heb ik het ook gewoon gehaald.

dako

Bericht door dako » zo jan 06, 2008 1:08 pm

Dat zou wel mooi zijn ja.
Kunnen we allebei gewoon zuipen, zonder te zeiken we er nu weer de bob moet gaan uithangen, zijn we sneller thuis dan met de auto en hebben we ook geen gehoer qua parkeren en onzin.
Goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 06, 2008 4:43 pm

Parkeren is doorgaans geen probleem bij 013, maar die paar keer dat ik er met de trein ben heen gegaan, moet ik ook zeggen dat ze daar altijd wel rekening houden met de laatste treinen ed.

Johan

Bericht door Johan » zo jan 06, 2008 6:21 pm

Ik denk wel dat het een redelijk strak schema wordt.

bijvoorbeeld:

Axxis 19.00-19.45

Gamma Ray 20.15-21.25

Helloween 21.55-23.25

Mijn laatste trein: 23.36

En ik weet niet of de gezamenlijke jam van Helloween en Gamma Ray bij de tijd van Helloween is inbegrepen..

Ik hoop toch niks te missen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jan 06, 2008 6:51 pm

je denkt toch niet dat een openingsband drie kwartier speelt, als er daarna nog twee bands een volledige set gaan doen?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo jan 06, 2008 6:54 pm

Johan schreef:Ik denk wel dat het een redelijk strak schema wordt.

bijvoorbeeld:

Axxis 19.00-19.45

Gamma Ray 20.15-21.25

Helloween 21.55-23.25

Mijn laatste trein: 23.36

En ik weet niet of de gezamenlijke jam van Helloween en Gamma Ray bij de tijd van Helloween is inbegrepen..

Ik hoop toch niks te missen.

Dan mag je halverwege Helloween al weg om je een weg naar buiten te banen, jas te halen en naar de trein lopen. Als alle drie de dingen je in 11 minuten kan doen, dan ben je een held en krijg je van mij een pilsje.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo jan 06, 2008 7:03 pm

Onderschat Johan niet. maar je kunt natuurlijk ook gewoon voor Helloween je jas al ophalen..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Johan

Bericht door Johan » zo jan 06, 2008 7:42 pm

Hehe,

Ik hoop dat Axxis minder lang speelt en ik hoop dat ik met een half uur ombouwtijd te ruim zit. Anders ga ik inderdaad iets misssen van Helloween. En nou net die jam van beide bands wil ik niet missen.

Als mijn trein om 23.36 vertrekt dan moet ik om 23.15 - 23.20 weg uit de zaal. Dan red ik het wel.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jan 06, 2008 8:03 pm

innuendo schreef:[..]

Dan mag je halverwege Helloween al weg om je een weg naar buiten te banen, jas te halen en naar de trein lopen. Als alle drie de dingen je in 11 minuten kan doen, dan ben je een held en krijg je van mij een pilsje.
Nou dat is best te doen :wink: gewoon tijdens het toegift je jas halen en van afstand nog even kijken en dan lopen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jan 06, 2008 8:50 pm

Ik heb er zin in in ieder geval, ben eigenlijk op het moment het meest benieuwd naar Axxis.

Johan

Bericht door Johan » zo jan 06, 2008 9:12 pm

Ik niet. Al vind ik het geen vervelend voorprogramma, afgaand op Doom of Destiny.

Plaats reactie