Napalm Death, Suffocation, Warbringer tour. Mei 2008

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MetalJan

Bericht door MetalJan » vr mei 02, 2008 3:28 pm

Anders ik wel!

DJ Sgeit
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » za mei 03, 2008 6:01 pm

Hier gaan we wel bij zijn natuurlijk! 8)
Petomaan
pe - to` maan («Frans-Grieks) de -woord (mannelijk) petomanen iem. die door het laten van winden allerlei geluiden kan nabootsen

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 07, 2008 10:01 am

Vrijdag alweer!

MetalJan

Bericht door MetalJan » wo mei 07, 2008 3:30 pm

Nee hoor, morgen al! :wink:

Jesper

Bericht door Jesper » wo mei 07, 2008 3:35 pm

Nog 3.5 weken!
Heus.

Cranial

Bericht door Cranial » wo mei 07, 2008 5:18 pm

yowannuzz schreef:Ik denk dat ik dit toch ff laat voor wat 't is en ga voor Neurotic Deathfest.
Heb je dezelfde package plus nog een hele zwik andere gave bands.
zelfde hier..
Tullepetoanum Metallius

DJ Sgeit
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » wo mei 07, 2008 5:49 pm

Heb er zin in, word een bruut feestje!

Dordrecht zal op zn grondvesten trillen bij dit brute geweld haha
Petomaan
pe - to` maan («Frans-Grieks) de -woord (mannelijk) petomanen iem. die door het laten van winden allerlei geluiden kan nabootsen

CO2

Bericht door CO2 » do mei 08, 2008 10:22 am

Ik heb een (vermoedelijk domme) vraag. Kan ik mijn fiets kwijt bij Bibelot? En hoe veilig is dat?

Ben er al wel eerder geweest, maar niet met de fiets en dan let je daar dus niet op.

Daeminion

Bericht door Daeminion » do mei 08, 2008 10:25 am

Rechts tegenover de ingang van Bibelot staan een paar fietsenrekken, in zo'n zijstraatje.

CO2

Bericht door CO2 » do mei 08, 2008 10:34 am

Ok, bedankt.

Dan ga ik maar op de fiets vanaf het station. Scheelt toch al gauw vijf minuten, en anders moet ik mijn fiets toch ook op station Gorinchem laten staan.

DJ Sgeit
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » do mei 08, 2008 2:49 pm

CO2 schreef:Ok, bedankt.

Dan ga ik maar op de fiets vanaf het station. Scheelt toch al gauw vijf minuten, en anders moet ik mijn fiets toch ook op station Gorinchem laten staan.
Haha nou dan staat ie op station Gorinchem veiliger hoor, bij Bibelot voor zijn al 2 fietsen van me gejat een paar jaar terug 8)
Petomaan

Blanke_Meester

Bericht door Blanke_Meester » vr mei 09, 2008 9:44 am

Jezus wat heerscht Suffocation toch.
Napalm Death blaast ook alles omver maar Suffocation was toch de band voor mij die avond.

Warbringer kon me ook wel bekoren, old school thrash. Eerste band gemist.

Bibelot zou meer van dit soort feesten moeten organiseren. Er waren toch aardig wat mensen en ik heb zo het idee dat er toch wel winst wordt gemaakt.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mei 09, 2008 10:01 am

Ben benieuwd naar vanavond!

CO2

Bericht door CO2 » vr mei 09, 2008 11:09 am

DJ Sgeit schreef:[..]
Haha nou dan staat ie op station Gorinchem veiliger hoor, bij Bibelot voor zijn al 2 fietsen van me gejat een paar jaar terug 8)
Lees het nu pas, maar met mijn fiets is alles goed gedaan. De mensen zijn de afgelopen jaren natuurlijk ook veel eerlijker geworden.

Het was heel erg gaaf!
Het werd per band leuker, en ik vond Sardonic al prima te doen.

Suffocation had ik stiekem meer van verwacht (maar dat lag meer aan mijn verwachting dan aan de band, denk ik), Napalm Death was daarentegen veel gaver dan ik verwacht had (had ze nog niet eerder gezien). Eerste tonen waren even wennen, maar daarna was het geweldig.
Carnaval, maar dan wel leuk.
Vraag me af of het wel veilig is om met de spierpijn die ik nu heb auto te gaan rijden. Maar het moet vanmiddag toch echt.

Uiteraard zou ook ik het leuk vinden als ze in Bibelot vaker zulke dingen zouden doen. Er staat voorlopig niks gepland (Epica niet meegeteld), en dat is toch jammer.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mei 09, 2008 11:11 am

Was het trouwens druk? Aangezien er toch ook mensen zijn die ervoor kiezen om naar Neurotic te gaan.

CO2

Bericht door CO2 » vr mei 09, 2008 11:17 am

Niet vol in ieder geval. Maar volgens mij toch wel aardig druk.
Ben niet echt goed in het inschatten van dergelijke dingen maar ik schat (gok is wellicht beter) een man of 400.

Het zal vanavond wel drukker zijn lijkt me, vrijdagen zijn toch meer geschikt voor dit soort dingen dan donderdagen.

Blanke_Meester

Bericht door Blanke_Meester » vr mei 09, 2008 11:17 am

Het was aardig druk ja. Niet uitverkocht maar dat heb je bijna nooit bij Bibelot, maar de zaal stond goed vol.
Misschien dat ik vanavond nog een keertje ga.
Suffocation blijft live voor mij echt geweldig met dat beuk geluid.
Funeral Inception blijft een goede afsluiter.

DJ Sgeit
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » vr mei 09, 2008 12:51 pm

Wat een vette avond godverdomme, ik ben Napalm Death fan, maar Suffocation was de band van de avond!

Veel gezopen, gepit en geheerscht, zit er aan te denken om vanavond naar Zaandam te gaan, maar krijg mn maten niet zo ver om dit geweld 2 avonden achter elkaar te ondergaan haha

Hail to to the kings of death metal & grindcore!
Petomaan

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » vr mei 09, 2008 4:17 pm

Ben benieuwd wat het wordt.
Al weet ik dat ND en Suffo gaan rosse ot en met.

Ben er vanavond in de kade..
Even eten en dan pleite.

Wie volgt?
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

Sister September

Bericht door Sister September » vr mei 09, 2008 11:14 pm

ik helaas niet: ziek, grrr, had er al zo lang naar uitgekeken.

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » za mei 10, 2008 2:00 am

Net terug uit de Kade.
(Moest 'even' iemand wegbrengen naar Ijmuiden)

Sardonic
Best een leuke opener, alleen was het niet helemaal mijn kopje thee.

Warbringer
Zo, dat was een aangename verassing.
Ik kende ze niet en dan zie je ineens van die jonge gassies op het podium staan.
Lekker bandje, leuk geluid en goed optreden.
Eens op mp3 of cd beluisteren.

Suffocation
Strak, hard en rete vet!
Even goed als altijd!! van klasiekers tot het laatste werk kwam voorbij!

Napalm Death
Barney ging bij opkomst op z'n smoel en dat was te merken.
Bij het eerste nummer dacht ik dat ik het niet uit zou kijken.
Wat ook opmerkelijk was was dat ze niet een eigen geluidsman hadden.
Dan merk je toch wel een verschil met Suffo.
Maar namate je langer blijft staan wen je automaties ook aan het geluid.
Kortom: Ik heb ND beter gezien.

Wel een hele gezellige vrijdag avond gehad en voor het eerst dat ik in de Kade was.
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

DJ Sgeit
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » za mei 10, 2008 11:20 am

Ik heb besloten om er in Tilburg gewoon weer bij te zijn haha, Dying Fetus, Severe Torture, Fleshless, Asphyx, Aborted en Houwitser erbij maakt het nog bruter dan het donderdag in Dordrecht was
Petomaan

MetalJan

Bericht door MetalJan » za mei 10, 2008 6:46 pm

Hier een soort van recensie/verslagje van het optreden in Bibelot.

Op een warme zom...ehh lentedag stonden deze bands in Dordrecht. Nadat ik omstreeks 19.30 uur Bibelot binnenstapte, was opener Sardonic nog niet begonnen. Gelijk maar een biertje gekocht en wat bijgepraat met een bekende. Het Duitse Sardonic mocht deze avond dus openen. Het was nog erg rustig in de zaal, maar dat weerhield er de band niet van om een vette pot deathmetal neer te zetten. Al met al klonk het goed, maar ik heb het al eens eerder gehoord zegmaar. Toch een goed optreden voor een openingsact.

Na Sardonic, was het de beurt aan Warbringer. Zij tappen weer uit een heel ander vaatje en wel de ouderwetse (speed)thrash zoals ten tijde van de oude Kreator. De bandleden zijn nog net geen 20 jaar oud (of misschien wel), maar het lijkt of de tijd heeft stilgestaan voor hun. Ook qua uiterlijk, want de zanger draagt zo'n strakke broek met daaronder van die hoge sportschoenen. Genoeg geluld, de thrash klinkt erg lekker en nodigt zeker uit om lekker te gaan headbangen. Helaas heeft een groot gedeelte van het publiek er geen zin in, of men kent de band niet echt. Ook zijn zij natuurlijk een beetje de vreemde eend in de bijt. Bij ondergetekende gaat het optreden er in ieder geval in als koek.

Het was al vrij druk in de zaal toen Suffocation aan zijn set begon. Men schoot uit de startblokken met 'Liege of Inveracity' en het klonk gelijk als een klok. Het geluid was werkelijk subliem en de heel de band gaf zich gelijk voor de volle honderd procent. Men speelde daarna nog oa 'Seeds of the Suffering', 'Entrails of You', 'Catatonia', 'Bind Torture Kill', 'Pierced from Within' en 'Abomination Reborn'. Zanger Frank Mullen was erg goed bij stem en had ook zeker het nodige te vertellen tussen de nummers door. Een erg enthousiaste frontman! Men sloot het optreden af met 'Funeral Inception'. Een erg gave show en voor mij de band van de avond!

Na het optreden van Suffocation, ging ik naar de merhandise stand. Toen ik eindelijk wist welk shirt ik wilde hebben, moest iedereen bij de stand een shirt, zo leek het wel. Nadat ik uiteindelijk betaald had en het shirt had afgegeven bij de garderobe, liep ik richting het optreden van Napalm Death, die al aan zijn set was begonnen. Opzich kan de band mij niet zo heel erg bekoren, al is het wel erg leuk om zanger Barney bezig te zien. De beste man kan absoluut niet stilstaan, maar is constant in beweging. De rest van de band zet ook een goed optreden neer. Vraag mij niet naar titels, want ik ben niet echt bekend met het reportoire van Napalm Death. Na een optreden van een uur + toegift is het dan echt over. Helaas roept de DJ, na de laatste tonen, dat het de laatste ronde bij de bar is. Beetje jammer dat, nadat de de bar is gesloten, je dan daarna gelijk de zaal uit 'gebonjourd' word. Maar dat zal wel te maken hebben dat het op een doordeweekse dag is. Nadat ik nog wat geouwehoerd heb en m'n ogen te goed heb gedaan aan de vele mooie vrouwen aldaar (wel of niet in korte rokjes), besluit ik maar eens m'n fiets op te zoeken en naar huis te gaan.

Den

Bericht door Den » zo mei 11, 2008 12:17 pm

vrijdag in de Kade geweest. Vette show!!! Warbringer was voor mij de verrassing van de avond. Gelijk maar een lp van ze meegenomen. Suffocation was gewoon briljant. Napalm death viel me daarna een beetje tegen. Had ik meer van verwacht. Maar al met al een superavond gehad!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo mei 11, 2008 12:20 pm

Jup vrijdag was het erg gaaf.
Obscura vond ik wel een leuk opener. Niet heel bijzonder, maar ook niet slecht. Het klonk allemaal wel lekker.
Warbringer daarna wist me positief te verrassen. Het klonk allemaal toch best lekker old-school en ze speelden een leuke overtuigende show. Hier maar eens wat muziek van opzoeken.
Het was voor mij de eerste keer dat ik Suffocation zag en dat was zeker niet verkeerd. De band was gewoon super bezig.
Napalm Death was ook gaaf, chaos was het. Ik was verder ook niet zo bekend met deze band, maar zowel de oude nummers als de nieuwe kwamen erg krachtig over.

Verder ook een goede opkomst.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo mei 11, 2008 1:47 pm

Sardonic gemist. volgende keer beter
Warbringer klonk erg lekker. Old school thrashen, alleen dan door een jongere generatie. Wel goed van de jongens dat ze geen cover nodig hebben om over te laten komen dat ze best een potje kunnen spelen
Suffocation was fantastisch. Wat een band :). En wat een debiel is Frank tijdens de nummers, heerlijk.
Napalm Death was wederom ook weer lekker op dreef, hoewel het geluid iets minder was dan bij Suffocation

al met al een mooie avond.

Jesper

Bericht door Jesper » zo jun 01, 2008 2:53 pm

Goed, ik heb deze bands gisteren gezien in Magdeburg, met nog een zooi andere bands.

Knock Out Rabbit klonk wel aardig, maar niet erg interessant.
Voor Weyland geldt eigenlijk hetzelfde.
Myra rostte best hard. Hardcore, niet geheel mijn smaak, maar toch een geweldig optreden en een zeer sterke podiumprestatie.
De death metal kids van Anima rostten de hele boel omver. Best gaaf bandje.
Blackest Dawn was daarna niet zo heel geweldig, wel een aardige show maar het pakte toch niet helemaal.
Fall of Serenity had ik al eerder gezien en toen boeide het me weinig. Gisteren vond ik er ook weer weinig aan. Leuk covertje van Raining Blood, maar verder was er weinig aan.
Warbringer vond ik maar kut. Saai, eentonig.
Suffocation had er duidelijk geen zin in. Ze speelden maar 6 of 7 nummers, en geen toegift. Een hoop klassiekers heb ik gemist (geen Catatonia, geen Infecting the Crypts, geen Breeding the Spawn?). Ja, deze mannen heb ik stukken beter gezien. Worden ze misschien te oud?
Napalm Death heeft wel laten zien dat ze nog lang niet oud zijn. Godver, wat een energie, en wat een optreden! En wat een enthousiast publiek! Ja, dit was echt geweldig!

Het hele feest was rond 2 uur afgelopen, en na zo'n anderhalf uur lopen en een lekkere douche lag ik om half 5 in m'n bed. Ja.

Hoogtepunten waren dus Napalm Death, en Anima. Suffocation was ook wel een hoogtepunt, maar voor de live standaard van Suffocation viel het wel tegen.
Dieptepunt was het dure bier.
Heus.

dako

Bericht door dako » zo jun 01, 2008 4:46 pm

Jesper schreef:Het hele feest was rond 2 uur afgelopen, en na zo'n anderhalf uur lopen en een lekkere douche lag ik om half 5 in m'n bed. Ja.
Twee uur weg, half vier thuis. Half vijf in je nest. Dus een uur gedouched. Een uur.
Padlarf.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jesper

Bericht door Jesper » zo jun 01, 2008 4:59 pm

Niks padlarf. Mijn lange haren dienden nog gedroogd te worden alvorens ik mijn goddelijke lichaam in het bed kon deponeren.
Heus.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo jun 01, 2008 5:02 pm

Jesper schreef: Warbringer vond ik maar kut. Saai, eentonig.

Napalm Death heeft wel laten zien dat ze nog lang niet oud zijn. Godver, wat een energie, en wat een optreden! En wat een enthousiast publiek! Ja, dit was echt geweldig!

Als er één band wel saai, kut en eentonig is, dan is het wel Napalm death :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

dako

Bericht door dako » zo jun 01, 2008 5:07 pm

Jesper schreef:Niks padlarf. Mijn lange haren dienden nog gedroogd te worden alvorens ik mijn goddelijke lichaam in het bed kon deponeren.
Goeie smoes.
Je hebt gewoon met Sidney zitten bakkeleien over apen en hazen.

Jesper

Bericht door Jesper » zo jun 01, 2008 5:57 pm

innuendo schreef:[..]

Als er één band wel saai, kut en eentonig is, dan is het wel Napalm death :lol:
Tsja, smaken verschillen.
Heus.

Jesper

Bericht door Jesper » zo jun 01, 2008 5:59 pm

dako schreef:[..]

Goeie smoes.
Je hebt gewoon met Sidney zitten bakkeleien over apen en hazen.
Sydney is weg, zonder gedag te zeggen :(
Heus.

dako

Bericht door dako » zo jun 01, 2008 7:00 pm

Naaaaaah, wat een faalhaas!

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo jun 01, 2008 8:10 pm

Jesper schreef:Goed, ik heb deze bands gisteren gezien in Magdeburg, met nog een zooi andere bands.

Suffocation had er duidelijk geen zin in. Ze speelden maar 6 of 7 nummers, en geen toegift. Een hoop klassiekers heb ik gemist (geen Catatonia, geen Infecting the Crypts, geen Breeding the Spawn?). Ja, deze mannen heb ik stukken beter gezien. Worden ze misschien te oud?
Dan heb je geen geluk gehad. In Dordrecht en Tilburg rosste ze iedereen omver.

Plaats reactie