Sincerus (progressive death metal)
De MCD is uit!
Wie hem hebben wil, pm even je adres, dan krijg je de rekeninggegevens van de band (6, 33 euro wordt het, incl verzendkosten in NL, buitenland = 7, 33 in totaal) en daarna zsm het schijfje thuisgestuurd!
Wie hem hebben wil, pm even je adres, dan krijg je de rekeninggegevens van de band (6, 33 euro wordt het, incl verzendkosten in NL, buitenland = 7, 33 in totaal) en daarna zsm het schijfje thuisgestuurd!
Laatst gewijzigd door Methilde op ma mei 11, 2009 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Damn, kom je nieuw op een forum en hebben ze het gewoon over je terwijl je er zelf niks aan gedaan hebt. Hele aparte gewaarwording. Maar mensen, er mag uiteraard gePM'd worden als je iets op de zang op/of aan te merken hebt.
ik sta altijd open voor constructieve suggesties. (Maar dan wel constructieve en niet: "Ik vind je zang gewoon kut" want daar kunnen we vrij weinig mee he?!
)

...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---
--- www.tdwmusic.com ---
- Dennisrammstein
- Contacteer:
- Anyone, Anywhere
- Anyone, Anywhere
- Soulcollector
- Contacteer:
Ik heb er een keer overheen geluisterd op de myspace. Geen slecht begin van je band moet ik zeggen, zeker gezien je korte tijd met de gitaar. Soms zijn de wisselingen inderdaad te plots.
Lijkt me geen verkeerde muziek om mee te drummen in ieder geval, maar das niet praktisch voor mij. Succes met de band.
Lijkt me geen verkeerde muziek om mee te drummen in ieder geval, maar das niet praktisch voor mij. Succes met de band.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Soulcollector
- Contacteer:
Dat is het hem nou juist, want als je het namelijk wel waardeert zoals het nu is, dan hoeft er compositorisch helemaal niks verbeterd of veranderd te worden.
Ik begrijp je punt wel, maar dat is gewoon een subjectief gegeven denk ik. Dat overspringen van het een naar het ander binnen één nummer vind ik juist gaaf bijvoorbeeld en ik zou dat juist helemaal niet veranderen, maar juist veel meer uitbouwen.
Overigens vind ik wel dat je punt qua compositorische verbetering altijd relevant is, gezien dat je qua songwriting en muzikaliteit nooit echt uitgeleerd bent en je altijd moet blijven ontwikkelen.
Maar als jij zegt dat mijn opmerking nergens op slaat, respecteer ik dat, maar dat is dan jouw mening.
Ik begrijp je punt wel, maar dat is gewoon een subjectief gegeven denk ik. Dat overspringen van het een naar het ander binnen één nummer vind ik juist gaaf bijvoorbeeld en ik zou dat juist helemaal niet veranderen, maar juist veel meer uitbouwen.

Overigens vind ik wel dat je punt qua compositorische verbetering altijd relevant is, gezien dat je qua songwriting en muzikaliteit nooit echt uitgeleerd bent en je altijd moet blijven ontwikkelen.
Maar als jij zegt dat mijn opmerking nergens op slaat, respecteer ik dat, maar dat is dan jouw mening.

...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---
--- www.tdwmusic.com ---
- Anyone, Anywhere
Even weer een forse trap:
We zijn erg blij met onze nieuwe aanwinsten:
Jelle (Dimaeon, Soaking in Entrails ed) - DRUMS
Janneke (Dimaeon, Soaking in Entrails) - KEYS
Siegfried - BASS
Naast nieuwe bandleden hebben we ook een tweetal reviews gekregen (hint, waar blijft die van MF?)
Lords of metal:
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=14032
Wings of death:
http://www.wingsofdeath.nu/?id=16,2104- ... %20project
Zo lieve kinders, dat was weer wat Sincerus-leeschvoer voor vandaag
We zijn erg blij met onze nieuwe aanwinsten:
Jelle (Dimaeon, Soaking in Entrails ed) - DRUMS
Janneke (Dimaeon, Soaking in Entrails) - KEYS
Siegfried - BASS
Naast nieuwe bandleden hebben we ook een tweetal reviews gekregen (hint, waar blijft die van MF?)
Lords of metal:
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=14032
Wings of death:
http://www.wingsofdeath.nu/?id=16,2104- ... %20project
Zo lieve kinders, dat was weer wat Sincerus-leeschvoer voor vandaag

- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb em net binnengekregen vanuit MF HQ, recensie volgt zo snel mogelijk. Draai em gewoon een keer of 10 vandaag en dan zie ik wel wat er uitrolt, dan is het nog vers en ook deels voortgebouwd op de eerste indruk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik kan me hier eigenlijk helemaal bij aansluiten. De muziek zit erg lekker in elkaar en het is wel duidelijk dat de muzikanten van een hoog niveau zijn. Wat ik vooral knap vind is de songwriting. Veel bands hebben nog wel eens moeite met het schrijven van sterke en herkenbare nummers maar dat is bij Sincerus dus geen punt.Jeroen schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5612
Mijn grootste minpunt zit hem inderdaad in de wat zwakke zang. En ik ben geen fan van die keyboard passages. Dat laatste is trouwens grotendeels een smaak kwestie en dus niet echt kritiek.
Al met al, petje af voor deze release. Ik ben zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=735
interviewtje erbij. En nu is het wel weer genoeg met de promotie
interviewtje erbij. En nu is het wel weer genoeg met de promotie

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
hahaha, dankjewel ^^
Wat betreft de Nederlandse netwerksite onder de noemer 'hyves' zijn we ook overstag gegaan:
http://sincerus.hyves.nl
:')
Wat betreft de Nederlandse netwerksite onder de noemer 'hyves' zijn we ook overstag gegaan:
http://sincerus.hyves.nl
:')
- Jan-Willem
Wel, dat lijkt nu heel voorspoedig te gaan. De hele band is nu compleet en we oefenen wekelijks (en soms daarnaast ook nog, omdat het gezellig is
)
Uiteindelijke vaste line up:
Harm-Jan Broekema - vocals
Siegfried Kramer - guitars
Methilde Bouma - guitars + vocals
Janneke Smids - synths
Paulus Kramer - bass
Jelle Hamstra - drums
Verder gaan we over een paar weken onze charmante hoofden op band foto's vereeuwigen (lol) en komt er over een tijdje een re-recording van Act Of Violence.
De nieuwe line-up heeft namelijk een heel andere sound (Pain Of Salvation achtige cleane vox, meer gitaarsolo's en een échte drummer!) en die willen we graag even laten horen!

Uiteindelijke vaste line up:
Harm-Jan Broekema - vocals
Siegfried Kramer - guitars
Methilde Bouma - guitars + vocals
Janneke Smids - synths
Paulus Kramer - bass
Jelle Hamstra - drums
Verder gaan we over een paar weken onze charmante hoofden op band foto's vereeuwigen (lol) en komt er over een tijdje een re-recording van Act Of Violence.
De nieuwe line-up heeft namelijk een heel andere sound (Pain Of Salvation achtige cleane vox, meer gitaarsolo's en een échte drummer!) en die willen we graag even laten horen!
- Tuska
- Eén hoofdletter is genoeg
- Contacteer:
Owwww ik ben zo trots hè! Als ik dan zo'n mooi(e) re-/interview lees pink ik bijna een traantje weg ; )!
Binnenkort maar weer eens aanzetten.. op m'n speler boven deed ie het voor geen zak, dus maar naar beneden halen en daar aanknallen.
Binnenkort maar weer eens aanzetten.. op m'n speler boven deed ie het voor geen zak, dus maar naar beneden halen en daar aanknallen.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!
~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje
~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje
Vond nog een recensie van de cd in de Mindview:
Een flutblaadje, maar toch, die kan je deels in je zak steken.Het Nederlandse Sincerus trakteert ons op hun fraai verpakte minidebuut met een portie stevige death metal die echter de grenzen van het genre ruim overschrijdt en daardoor gerust progressief genoemd mag worden. Dat wordt muzikaal vertaald door veelvuldig gebruik van toetsen, tal van tempo- en ritmewissels, geprogrammeerde doch sterke drumpartijen, mooie gitaarloopjes en contrasterende grunt en gothicvocalen. De ideeen zijn interessant maar de overgangen zijn soms te bruusk en de nummers hadden gerust wat beter uitgewerkt kunnen worden. Toch levert de talentrijke Methilde Bouma (die naast muziek en teksten ook voor bijna alle instrumenten tekende) hier een interessant debuut af.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Even een trap met nieuws van dit front!
Allereerst een paar optredens die er aan zitten te komen:
24 oktober - geldersch metal treffen preparty - Doetinchem
21 november - Zero met Disintegrate en Baldrs Draumar - Dokkum
18 december - Radioactivity in de Gloppe met Mortiis, Deadcell, Posthuman - Leeuwarden
24 december - Frisian Metal Night, Romein - Leeuwarden
31 januari 2010 - Bridge To Fame - Britswert
Enn over een weekje beginnen we met de opnames van een nieuwe MCD die 7 tracks gaat bevatten, onder andere drie nieuwe! Keep an eye out
18 december - Radioactivity in de Gloppe met Mortiis, Deadcell, Posthuman - Leeuwarden
Enn over een weekje beginnen we met de opnames van een nieuwe MCD die 7 tracks gaat bevatten, onder andere drie nieuwe! Keep an eye out

Wat dichterbij mag ook, hoor!Methilde schreef:Even een trap met nieuws van dit front!
Nou ja, volgend jaar zelf maar een keer regelen.
- Ekibyougami
- Contacteer:
Jazeker dat kan nog steeds! info@sincerusmetal.nl fur mehr info!