gister in leeuwarden:
weinig van de attitude gemerkt gister in romein, ja tuurlijk komen ze wat stoer-doenerig over zo nu en dan, maar het was vooral bedankjes en verder retestrak spelen, ik ken zo 3 mindere bands wat dat betreft noemen (kuch, children of bodom, kuch). Ook in de stad maakte Nergal gewoon een praatje over zijn nieuwe aankopen en vroeg me wat ik had aangeschaft.
Arsis was verder wel aardig, maar ik mis toch net wat bij die band, een memorabel nummer bijvoorbeeld. Scar symmetry viel me wat tegen, vooral na ze met hun vorige zanger op Elsrock te hebben gezien een paar jaar terug. Geluid was snoeihard, vooraan in ieder geval, waardoor mijn oren vandaag nog half suizen. Bij Behemoth was ik op 1 of andere manier aan het geluid gewend, of het stond gewoon in z'n algeheel zachter, maar had er toen geen last meer van. Strak optreden verder, alhoewel ik het idee had dat ze het volle uur niet hebben volgemaakt. DevilDriver deed dit volgens mij wel, maar ik en mijn maat hebben weinig interesse in deze band, dus we hebben het optreden vanaf het balkon bekeken zodat de rest de pit in kon. Het klonk niet verkeerd verder. Al met al een zeer vermakelijke avond. Op naar Paradise Lost in Atak