Sathanas in Gloriam 4 @ Baroeg, 2-3 okt: Urfaust, Sargeist

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Metall

Re: Sathanas in Gloriam 4 @ Baroeg, 2-3 okt: Urfaust, Sargei

Bericht door Metall » ma okt 04, 2010 2:56 pm

Het was de moeite waard, ondanks een stel irritante bontkraagjes die op zaterdagavond buiten liepen te provoceren.

In positieve zin zijn mij bijgebleven: The One (helaas erg kort optreden), Throne of Katarsis, Mortifera en Sargeist.
Ondskapt was een beetje rommelig qua stijl en geluid, daar had ik meer van verwacht. Urfaust is gewoon niet ‘mijn ding’.

Mones

Bericht door Mones » ma okt 04, 2010 6:12 pm

Na de niet zo beste performance van de afgelopen tour en het aantrekken van een geheel nieuwe band was ik juist des temeer benieuwd naar Ondskapt en eerlijk gezegd; voor mij was het zelfs de beste band van het festival.
Ik heb persoonlijk niets gemerkt van een rommelige stijl en zelfs het geluid was beter dan bij de andere bands (andere geluidsman) Ondskapt speelde naar mijn mening strak en het geheel kwam op mij heel geroutineerd en professioneel over.

Ik vindt Sathanas in Gloriam trouwens een van de beste festivals in Nederland. De aankleding van de Baroeg en de videobeelden bij de optredens; het zag er allemaal perfect uit en ook de planning is strak waardoor het allemaal op tijd begint en eindigd. Bovendien staan er altijd bands die je anders nauwelijks tegenkomt.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » ma okt 04, 2010 7:36 pm

Beide dagen geweest, cool weekend gehad.

Vond zaterdag Kjeld en Urfaust (vijfde keer alweer) zwaar cool, overige bands waren aardig tot matig. Zondag veel positieve verassingen gehad. Mortifera, Fides Inversa, The One, Sargeist en zelfs Ondskapt waren allemaal erg goed. Dusken was aardig, enkel Nahar pakte me geen moment.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

The Chosen

Bericht door The Chosen » ma okt 04, 2010 8:54 pm

The One was zaterdag

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » di okt 05, 2010 12:08 am

Was een weer een tof weekend.

De zaterdag viel me toch enigzins een beetje tegen. De eerste bands zijn niet echt blijven hangen. The One heb ik een tijd geleden op cd gehoord en ik vreesde het ergste, maar ik moet zeggen dat het niet tegenviel.
Throne of Katarsis was best goed, alleen was dit toch wel het minste optreden van de 3 die ik van hun in de baroeg zag. En zoals Thorvir al aangaf vond ik het ook iets te lang duren. Urfaust klonk ook wel aardig, maar ook echt warm voor lopen.

De zondag vond ik daarentegen weer wel een top dagje qua bands. De eerste band die ik zag, Nahar kon me niet echt boeien, maar vanaf toen werd het alleen maar beter. Fides Inversa en Mortifera waren voor mij de onbekende, maar gaven beiden een prima optreden weg. Ondskapt was de band waar ik het meest naar uitkeek en het was voor mij dan ook het hoogtepunt van het weekend. Sargeist daarna wist dan ook niet devoorgaande twee bands te overtreffen, maar ook van dat optreden heb ik goed kunnen genieten.

TOL

Bericht door TOL » di okt 05, 2010 9:48 am

Geweldig Black metal affiche, chapeaux voor de organisatie. Ik was er zelf alleen op zondag en heb alleen de laatste drie bands gezien.

Mortifera: zwak optreden, mid-tempo BM is live al saai. Maar zo rommelig gespeeld trek ik het niet goed. Wel grappig dat de mensen nog enthousiast bleven.
Ondskapt: een van mijn favoriete bands en ze speelden alle goede nummers van Dodens Evangelikum. Geluid was niet optimaal, lead guitar was niet vol genoeg en drums kwamen ook niet echt helder uit de mix. Vocals gewijs is het wel het beste wat je kunt krijgen, die gast snapt he. Afsluiten met Blessed bij Demonic wrath is natuurlijk wel de ultieme BM beleving waar je op zit te wachten!
Sargeist: daarom was ik verbaast dat Sargeist zo tering strak klonk, niet normaal man die band rolde echt over de zaal heen qua geluid. Super profi band, hele goede live band. Denk een van de betere BM live bands die ik ken eigenlijk, lead guitar zat ook perfect erin. Damn nog steeds magisch mometn dat ze opeens begonnen met satanic black devotion.

Blanke_Meester

Bericht door Blanke_Meester » di okt 05, 2010 10:46 am

Wat stoor ik me toch godsgruwelijk aan die amateuristische opbouw van sommige replies hier op het forum.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di okt 05, 2010 10:58 am

Blanke_Meester schreef:Wat stoor ik me toch godsgruwelijk aan die amateuristische opbouw van sommige replies hier op het forum.
Het wordt inderdaad tijd dat er een metalforum komt voor alleen afgestudeerde journalisten.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Blanke_Meester

Bericht door Blanke_Meester » do okt 07, 2010 8:52 am

HE-LE-MAAL mee eens! Net zoals die ene internet site waar alleen ''hoog-opgeleid'' Nederland kan daten...goed te controleren enzo!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do okt 07, 2010 9:23 am

Blanke_Meester schreef:HE-LE-MAAL mee eens! Net zoals die ene internet site waar alleen ''hoog-opgeleid'' Nederland kan daten...goed te controleren enzo!
Ben je door de mand gevallen dan? :mrgreen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie