17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersfoort

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door mardukfan » vr nov 18, 2011 9:53 am

Tho schreef:Over de shirtjes gesproken. Jammer dat Vader alleen maar van die Poolse crap bij zich had. Ik vond de prints ook behoorlijk cheap. Echt tour materiaal.
Ik heb toch echt een mooi shirtje op de kop getikt van Vader, maar goed smaken verschillen. Met name de sweater met capuchon had een mooie print. Ik had wat meer verwacht van de Gorgoroth shirts......

Tankdivision Vader for the win [tank]
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Tho » vr nov 18, 2011 10:02 am

Ik ben dan ook een modepopje onder de metalheads. :lolup: Ik hou wel van een beetje kwaliteit aan m'n donder.

De opkomst had inderdaad slechter gekunt, maar het zijn wel Vader en Gorgoroth. 2 leidende bands in 2 verschillende genres. Je zou denken dat een dansvloertje als de Kelder wel zou moeten uitverkopen dan.

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door mardukfan » vr nov 18, 2011 10:20 am

ehm ja en nee.... Vader is heel vaak te bezichtigen in den lande, dus ik kan me voorstellen dat veel mensen zoiets hebben daar zijn ze weer. Gorgoroth is dan overigens weer niet zo vaak live te aanschouwen, maar ik vraag me af of je daar echt een groot publiek voor mag verwachten. Dan zijn bands als Taake, Kampfar naar mijn smaak toch populairder. Daarnaast denk ik dat veel mensen vrijdag nog moeten werken. Ik kom zelf uit Drenthe en was pas om half 2 weer thuis, kan me voorstellen dat dit een belemmering is om te gaan.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Tho » vr nov 18, 2011 10:23 am

Mijn wekker ging ook om 6:30 weer ja.. Maar goed ik snap wat je bedoelt, misschien heb je nog gelijk ook. Maar dan nog, 300 man kunnen er in die tent. Dat lijkt mij dan toch haalbaar.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Draconian » vr nov 18, 2011 10:27 am

Tho schreef:Mijn wekker ging ook om 6:30 weer ja.. Maar goed ik snap wat je bedoelt, misschien heb je nog gelijk ook. Maar dan nog, 300 man kunnen er in die tent. Dat lijkt mij dan toch haalbaar.
Never nooit niet. Zeker niet als deze bands op minstens 3 plekken in Nederland spelen. Ik merk overigens zelf dat het bij concerten een heel stuk rustiger is dan een paar jaar geleden (toen deze package overigens ook geen zaal zou uitverkopen hoor). Bijvoorbeeld Insomnium afgelopen maandag in de Baroeg, weliswaar behoorlijk goed gevuld, maar enkele jaren eerder was het volgens mij dus wel uitverkocht.

Maar goed, ik vind het eigenlijk wel lekker. Lekker rustig, geen gedrang om bier te halen en geen reden om al ruimschoots van tevoren een kaartje te halen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Orklord » vr nov 18, 2011 10:30 am

Dat het rustiger is, dat heeft volgens mij ook te maken met de vele festivals en dat veel bands in dezelfde maanden touren (september is er nooit veel, maar oktober, november en december zit dan weer propvol)

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door fetuskiller » vr nov 18, 2011 10:35 am

Zo goed naar de klote nu, maar het was wel leuk. En met leuk bedoel ik vooral de gezelligheid want voor de bands hoefde we het niet te doen. Weltschmerz was wel aardig maar niet meer dan dat, Vermin was enorm slecht. Geluid was heel schel en iel, gitaar klonk echt helemaal nergens naar, presentatie was kut en die drummer zat er behoorlijk naast op bepaalde momenten. Valkyrja was wist mij wel te verassen, eindelijk een beetje power, maar het werd voor mij wel saai na een paar tracks. Vader speelde vervolgens een lekkere set. Geluid was prima en de band lekker enthousiast, al vond ik de setlist wel behoorlijk matig. Ik had op meer klassiekers gehoopt, die cover op het eind klonk wel leuk, kwam me bekend voor ook. Gorgoroth vervolgens was niet mijn ding en vond ik ronduit saai.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

AlexvH
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 18, 2011 10:06 am

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door AlexvH » vr nov 18, 2011 11:17 am

hmm was de avond ervoor bij Popa Chubby en daar was de zaal wel aardig vol en gewoon bier uit glas!

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Tho » vr nov 18, 2011 11:20 am

Dat is veel te dikke appels met corpsepaintperen vergelijken

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Nefarian » vr nov 18, 2011 5:22 pm

Tho schreef:Was een goed feestje! Uiteraard weer belachelijk weinig opkomst, maar toch redelijk gevuld.

Weltschmerz heb ik helaas gemist
Vermin was verschrikkelijk omdat het geluid bizar schel en vaag was. Heel erg jammer, ik kon er niets van horen.
Valkyrja was aangenaam, maar veel van het zelfde. Ze kregen het publiek wel prima mee en dat was terecht.
Vader gaf een super show weg. Enorm strak en aardig wat klassiekers. Jammer dat het zaalgeluid ballen mistte. Heb nog een tijdje met Peter en Spider staan ouwehoeren. Lekker down to earth die gasten, heel gezellig. (fanboy)
Gorgoroth I don't give a crap about. Dus die heb ik niet gezien.

Ik ben nu redelijk naar de klote...
Kan ik me helemaal bij aansluiten. Vond Weltschmerz (die ik niet gemist heb) overigens verrassend lekker klinken :)

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door mardukfan » zo nov 20, 2011 10:06 am

Weet iemand waar de foto's te zien van deze gig? Ik zag een lange jongen de hele avond foto's nemen, maar kan die nergens op het web terug vinden.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door fetuskiller » zo nov 20, 2011 12:44 pm

Die jongen was van Metalkrant... zal binnenkort wel op hun site verschijnen denk ik.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

htheripper
Berichten: 135
Lid geworden op: wo mei 28, 2008 6:36 pm
Contacteer:

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door htheripper » di nov 22, 2011 11:35 pm

mardukfan schreef:Weet iemand waar de foto's te zien van deze gig? Ik zag een lange jongen de hele avond foto's nemen, maar kan die nergens op het web terug vinden.
Ik hoop de foto's morgen online te hebben!

Was trouwens een erg goed concert, vooral Vader was erg strak.
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: 17/11:Gorgoroth, Vader, Valkyrja + 2 @ De Kelder, Amersf

Bericht door Metall » ma nov 28, 2011 12:10 pm

Absoluut een geweldig en zelfs gedenkwaardig concert van Vader, daar in Amersfoort !!!

Setlist (exclusief de toegift Raining Blood):

Afbeelding

Plaats reactie