Extreme zangstijlen
- Heer Petomaan
- Soulcollector
- Contacteer:
- Heer Petomaan
als je nou tenminste de titels van je nummers wat verstaanbaarder aankondigde...pier_hier schreef:ik brul gewoon... niet echt een bepaalde techniek.
ook krijsen wel eens, maar diep keelgegorgel gaat me t eenvoudigst af.. ik probeer wel enigzins wat verstaanbaarder te grunten.. (alleen is dat niet hoorbaar, hehehe)

Ice as eyes lured my soul
Look of lust froze me cold
Look of lust froze me cold
Probeer eens eerst gewoon via je buik te ademen, i.p.v. je longen (probeer dus je buik zo groot mogelijk te maken) dan krijg ik er nog wel een redelijk geluid ik al vind ik zelf (subjectief want je stem klinkt eigenlijk heel anders dan dat je zelf hoort).Soulcollecter schreef:ik probeer meestal wat, maar zover weinig resultaat. aan die omschrijving van "uit je buik brullen" van jou Devastator heb ik misschien wel wat, want ik weet wel dat je vanuit je buik moet grunten, maar hoe?
- Blackmetal
- Contacteer:
ik oefen 2 jaar BM-vocals, toen kon ik ook nog hoog grunten (ala Dani), maar dat is afgezwakt.
heb nu meer de BM-stem van Ihsahn/Satyr, maar Shagrath, Nagash, Nergal en Abbath gaan mij ook aardig af.
heb nu meer de BM-stem van Ihsahn/Satyr, maar Shagrath, Nagash, Nergal en Abbath gaan mij ook aardig af.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- Blackmetal
- Contacteer:
nee
die zit er ook sinds 2 jaar, en ja, roken en zuipen maakt je stem nou eenmaal iets zwaarder. ben er eigenlijk wel blij mee dat ik van die stem af ben, vooral omdat ik weet dat ik nu een veel betere BM-stem heb.
die zit er ook sinds 2 jaar, en ja, roken en zuipen maakt je stem nou eenmaal iets zwaarder. ben er eigenlijk wel blij mee dat ik van die stem af ben, vooral omdat ik weet dat ik nu een veel betere BM-stem heb.

In circles of dominance, emotional deeps unite
- Heer Petomaan
- Blackmetal
- Contacteer:
- Slayer of Jihad
Als het goed is komen de stembanden er helemaal niet aan te pas, je perst de lucht door het strottehoofd en dmv het afknijpen van het keelgat/luchtpijp komt de verruwing in de toon.
Je kunt ook niet dieper grunten dan je laagste zangnoot. Bij Eternal Conspiracy deed ikde diepe brul maar ook het waanzinnige Dani krijsen. Net als bij grunten is krijsen niets anders dan heel hoog gillen aangevuld met dat beetje verruwing dat je creeert met het samenknijpen van de luchtpijp.
mensen zoals ik die het Dani krijsen beheersen kunnen meestal ook muziek van Judas Priest etc makkeljk zingen. Bijvoorbeeld Chuck die Painkiller zingt....
Je kunt ook niet dieper grunten dan je laagste zangnoot. Bij Eternal Conspiracy deed ikde diepe brul maar ook het waanzinnige Dani krijsen. Net als bij grunten is krijsen niets anders dan heel hoog gillen aangevuld met dat beetje verruwing dat je creeert met het samenknijpen van de luchtpijp.
mensen zoals ik die het Dani krijsen beheersen kunnen meestal ook muziek van Judas Priest etc makkeljk zingen. Bijvoorbeeld Chuck die Painkiller zingt....
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan."
- Michiel Adriaanszoon de Ruyter -
- Michiel Adriaanszoon de Ruyter -
- Heer Petomaan
- Heer Petomaan