Fijne toppers, maar ook genoeg ernstig saaie/slechte platen.
dat verbaasd me zo aan Slugdge. Als ik hoor waar de invloeden vandaan komen, wat voor stijl ze spelen, dan zou ik het fantastisch moeten vinden. Oh well... Hamferd ga ik zeker checken!Hieronimus schreef:Ik geef ook cijfers die tenminste duidelijk weergeven wat ik ervan vind.Kan die Therion ook wel een 70/100 geven voor de moeite ofzo, maar het doet me echt totáál niets. Urenlange levensverspilling, om het niet zacht uit te drukken. Nee, dan de Therion van Secrets of the Runes: kort, spannend, nummers met veel meer impact. In mijn notities per album ben ik wel een beetje genuanceerder overigens.
Slugdge combineert voor mij heel goed de stijlen waar ik wat mee kan, dus vandaar dat-ie hoog staat. Zelfde geldt voor Rivers of Nihil. Als je doom met impact wil, kan ik Hamferd wel aanraden!
Iets specifieks? Een website o.i.d.?Heyoka schreef:Ah. Ik had een beetje hoop dat het iets anders was.
Den schreef:
Wat een waanzin! Igorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr liefhebbers moeten even checken. Dit is net zo bizar!
Of die nieuwe SvrmDimas schreef:Als je die Drudkh zo goed vindt moet je ook eens Windswept proberen. 3/4e Drudkh. Zelfde sound. Stiekem vind ik de EP van hen van dit jaar nog net 1 tandje beter dan de Drudkh plaat.
https://soundcloud.com/v-n-records/sets ... visionaire
Vanavond live in Amsterdam!Flipjack schreef:Dit jaar is er voor mij nog niet iets in de buurt gekomen van Mire van Conjurer. Die staat eenzaan aan de top.
Shit!Wessel schreef:Vanavond live in Amsterdam!Flipjack schreef:Dit jaar is er voor mij nog niet iets in de buurt gekomen van Mire van Conjurer. Die staat eenzaan aan de top.
Die nieuwe EP zal ik dan nog eens checken. Hun debuut was aardig, maar niet zo goed als Drudkh.Dimas schreef:Als je die Drudkh zo goed vindt moet je ook eens Windswept proberen. 3/4e Drudkh. Zelfde sound. Stiekem vind ik de EP van hen van dit jaar nog net 1 tandje beter dan de Drudkh plaat.
https://soundcloud.com/v-n-records/sets ... visionaire
Zal ik ook eens aanslingeren.
Gaat op de lijst!MadTinus schreef:HINAYANA "Order Divine". Zeer goede melodieuze, sfeervolle death/doom in de stijl van Enshine, Slumber. Ik hoor mensen ook Insomnium noemen, maar omdat ik niet echt bekend ben met hun sound, kan ik dat niet bevestigen. Hoe dan ook, dikke aanrader!
Ik vond hun plaat al goed, maar zal hem nog een paar keer beluisteren als jij er zo lyrisch over bent. Misschien zit Entropia een beetje in die hoek? Een tikkel extremer, maar ook inventief. Misschien The Atlas Moth? (Hoewel hun nieuwste me niet zoveel deed.)Wessel schreef:Heel vet! Ze stonden helaas maar voor een man of 15 te spelen, maar gingen er desondanks vol voor en ik verwacht dat we deze band wel snel op grotere podia gaan zien. Ik ben normaal niet zo van de sludge en aanverwanten, maar Conjurer springt er erg creatief mee om, een beetje zoals bijvoorbeeld Inter Arma ook doet. Tips in deze hoek zijn zeker welkom!
Thanks! Verdomd lekkere plaat inderdaad.Den schreef:oh, en die nieuwe abstracter is verplichte kost als je van duistere muziek houdt. Mooie mix van doom, black en sludge. IJzersterke plaat!
Die hebben een indrukwekkend aanbod inderdaad!Amibor schreef:Ik weet niet waar jullie tegenwoordig de mosterd halen, maar sinds ik Season Of Mist nauw in de gaten houd, regent het geniale albums in mijn inbox. Wat een belachelijk gaaf label is dat zeg. Als je van onconventionele black en death houdt, en alles wat er rond zwermt, dan zit je daar goed.
ALKALOID - LIQUID ANATOMY is alvast lokkertje van het jaar, superplaat.