Nevermore..... the enemies of reality are coming
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Thrash-Till-Death
Ja hij is zeker goed, aan sommige nummers moest ik even wennen maar het is al met al toch een strakke plaat geworden.
vooral nummers als "I, voyager" "enemies of reality" en "Ambivalent"
zijn geniaal.
vooral nummers als "I, voyager" "enemies of reality" en "Ambivalent"
zijn geniaal.
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]
Tokus toen ik je bericht las heb ik Plato in Leiden gebeld en inderdaad, hij was binnen. Gelijk opgehaald. De DVD vindt ik teleurstellend. De beeldqualiteit is korrelig. De live opnames zijn ook niet om naar huis te schrijven. Je hoort de gitaren nauwelijks. Het lijkt erop dat CM er zich wel heel gemakkelijk vanaf maakt.
Jammer...
De plaat is natuurlijk geweldig; Nevermore!!!!
Jammer...
De plaat is natuurlijk geweldig; Nevermore!!!!
Hawk
--
Living and breathing METAL since 1976
--
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
Ben ik nou zo'n zeikert
Voor het eerst in mijn leven heb ik een CD (E.V.) teruggebracht naar de winkel omdat ik 'm kompleet bagger vind klinken. Nog een geluk dat ze 'm terug wilden nemen omdat er technisch natuurlijk niets aan de CD mankeerde.
Vanaf dat ik Sanctuary op de Aarschokdag (1988?) heb gezien was ik meteen gek van deze band. Vooral het krachtige stemgeluid van Warrel vond (en vind) ik geweldig. En natuurlijk heb ik daarna al het materiaal van Sanctuary en Nevermore in m'n rek staan.
In de Aardschok las ik al verhalen van een andere producer, maar deze had al ervaring met QueensRÿche en zou de stem van Warrel wat meer in de voorgrond plaatsen; niets mis mee lijkt me.
In de laatste Aardschok een lovend verhaal over de CD, deze werd zelfs CD van de maand en Kelly Gray had deze keer wél goed werk afgeleverd; Blind (doof) aanschaffen dus.
Thuis aangekomen, CD in de speler en ik kon m'n oren echt niet geloven; alsof de hele band in een grot staat te spelen en een microfoon ergens honderd meter daarvoor staat opgesteld. Plaatsing klopt helemaal niets van en alle instrumenten (incl. de stem van Warrel) zitten allemaal in elkaar gepropt waardoor van een beetje ruimtelijkheid totaal geen sprake is. Het lijkt wel of het eindresultaat nog eens flink door een compressor heen is gegaan.
Natuurlijk hebben we in de metal-wereld nu eenmaal last van doorgaans slechte opnamekwaliteiten en daar hou je ook wel rekening mee. Maar bij een band als Nevermore vind ik deze kwaliteit onacceptabel.
Aan de band ligt het echt niet, de nummers zitten weer ouderwets en goed in elkaar (zelfs wat harder en agressiever) maar met dit geluid zal ik deze CD echter NOOIT opzetten, waardoor ik besloten heb 'm maar terug te brengen. Normaal gesproken ben ik geen voorstander van mp3's maar met de kwaliteit van deze CD lijkt me dat formaat meer dan goed
Ik wil wel eens weten op wat voor apparatuur ze bij de Aardschok zitten te luisteren wil je dit niet horen. Thuis hebben we niet de minste apparatuur (Krell, Wilson Audio e.d.) maar in de auto en bij vrienden thuis op een Denon set was het toch ook duidelijk te horen dat hier iets echt niet goed zit. Zij (toch ook liefhebbers van Nevermore) kwamen ook tot de conclusie dat het aanschaffen van deze CD niet zoveel zin had.
Jammer hoor. Ik hoop dat de eerste aktie die ze bij een nieuwe platenmaatschappij ondernemen het opnieuw opnemen van 'Enemies of Reality' gaat worden. Deze band en CD verdient veel en veel meer.
(een gefrustreerde ) Martin

Voor het eerst in mijn leven heb ik een CD (E.V.) teruggebracht naar de winkel omdat ik 'm kompleet bagger vind klinken. Nog een geluk dat ze 'm terug wilden nemen omdat er technisch natuurlijk niets aan de CD mankeerde.
Vanaf dat ik Sanctuary op de Aarschokdag (1988?) heb gezien was ik meteen gek van deze band. Vooral het krachtige stemgeluid van Warrel vond (en vind) ik geweldig. En natuurlijk heb ik daarna al het materiaal van Sanctuary en Nevermore in m'n rek staan.
In de Aardschok las ik al verhalen van een andere producer, maar deze had al ervaring met QueensRÿche en zou de stem van Warrel wat meer in de voorgrond plaatsen; niets mis mee lijkt me.
In de laatste Aardschok een lovend verhaal over de CD, deze werd zelfs CD van de maand en Kelly Gray had deze keer wél goed werk afgeleverd; Blind (doof) aanschaffen dus.
Thuis aangekomen, CD in de speler en ik kon m'n oren echt niet geloven; alsof de hele band in een grot staat te spelen en een microfoon ergens honderd meter daarvoor staat opgesteld. Plaatsing klopt helemaal niets van en alle instrumenten (incl. de stem van Warrel) zitten allemaal in elkaar gepropt waardoor van een beetje ruimtelijkheid totaal geen sprake is. Het lijkt wel of het eindresultaat nog eens flink door een compressor heen is gegaan.
Natuurlijk hebben we in de metal-wereld nu eenmaal last van doorgaans slechte opnamekwaliteiten en daar hou je ook wel rekening mee. Maar bij een band als Nevermore vind ik deze kwaliteit onacceptabel.
Aan de band ligt het echt niet, de nummers zitten weer ouderwets en goed in elkaar (zelfs wat harder en agressiever) maar met dit geluid zal ik deze CD echter NOOIT opzetten, waardoor ik besloten heb 'm maar terug te brengen. Normaal gesproken ben ik geen voorstander van mp3's maar met de kwaliteit van deze CD lijkt me dat formaat meer dan goed

Ik wil wel eens weten op wat voor apparatuur ze bij de Aardschok zitten te luisteren wil je dit niet horen. Thuis hebben we niet de minste apparatuur (Krell, Wilson Audio e.d.) maar in de auto en bij vrienden thuis op een Denon set was het toch ook duidelijk te horen dat hier iets echt niet goed zit. Zij (toch ook liefhebbers van Nevermore) kwamen ook tot de conclusie dat het aanschaffen van deze CD niet zoveel zin had.
Jammer hoor. Ik hoop dat de eerste aktie die ze bij een nieuwe platenmaatschappij ondernemen het opnieuw opnemen van 'Enemies of Reality' gaat worden. Deze band en CD verdient veel en veel meer.
(een gefrustreerde ) Martin
Laatst gewijzigd door Martin M op wo aug 13, 2003 3:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
dus....
een beetje welMartin M schreef:Ben ik nou zo'n zeikert![]()

ik ben het met je eens dat het geluid zeker beter kon, maar compleet bagger vind ik erg overdreven.
De songs daarentegen zijn wel weer erg goed, gelukkig. Ik heb liever goeie nummers die minder goed klinken, dan kut nummers met een super productie.
Tokus schreef:[..]
een beetje wel![]()
Was ook een inkopper....
Mee eens, maar ik blijf van mening dat deze opnames wel heel erg onder de maat klinken. Menig demo klinkt beter.Tokus schreef:[..]
Ik heb liever goeie nummers die minder goed klinken, dan kut nummers met een super productie.
De muziek van Nevermore heeft eigenlijk een goede open opname nodig om goed over te komen. De nummers op Enemies... geven mij geen Nevermore gevoel omdat niet te horen is hoe de muziek is opgebouwd (de stage bedoel ik hier) en Warrel's stem hier niet het juiste gevoel meekrijgt.
dus....
Mmm, ik krijg nu net bericht van iemand die meldt dat er meer klachten zijn over de produktie. Maar dit zou alleen zo zijn bij de limited edition (dus met DVD, die ik ook had). De gewone versie zou veel beter moeten zijn.
Dus maar even achter de gewone versie aan dan.
Kan iemand dit voor me bevestigen??????
Martin
Dus maar even achter de gewone versie aan dan.
Kan iemand dit voor me bevestigen??????
Martin
dus....
- Soulcollector
- Contacteer:
ik hoorde de cd vorige week bij een feestje in katwijk. klonk meteen goed in het gehoor en heb de cd dan ook maar een paar dagen later aangeschaft. Ik heb Dreaming Neon Black liggen, maar zit nog niet goed in die plaat. Deze is meteen een stuk toegankelijker
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- pier_hier
- Contacteer:
wat die feestjes in katwijk allemaal niet teweeg brengen heSoulcollector schreef:ik hoorde de cd vorige week bij een feestje in katwijk. klonk meteen goed in het gehoor en heb de cd dan ook maar een paar dagen later aangeschaft. Ik heb Dreaming Neon Black liggen, maar zit nog niet goed in die plaat. Deze is meteen een stuk toegankelijker
- Soulcollector
- Contacteer:
- Sandr
- Contacteer:
Dreaming... is idd behoorlijk complex, en ik vind hem net iets te langSoulcollector schreef:ik hoorde de cd vorige week bij een feestje in katwijk. klonk meteen goed in het gehoor en heb de cd dan ook maar een paar dagen later aangeschaft. Ik heb Dreaming Neon Black liggen, maar zit nog niet goed in die plaat. Deze is meteen een stuk toegankelijker
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
Is er al meer bekend over eventueel verschillende versies qua geluidskwaliteit.
In de verschillende zaken weten ze dit niet precies, wel dat er iets aan de hand is betreffende 'minder budget', 'andere platenmaatschappij' , bladiebla
Ben nu toch wel heel benieuwd of ik niet de 'gewone' versie kan aanschaffen dan....
In de verschillende zaken weten ze dit niet precies, wel dat er iets aan de hand is betreffende 'minder budget', 'andere platenmaatschappij' , bladiebla
Ben nu toch wel heel benieuwd of ik niet de 'gewone' versie kan aanschaffen dan....
dus....
Ik vind het nieuwe album niet echt super, erger me ook wel aan die bands die standaard al een 90 krijgen in een recentie (Slayer, metallica etc etc), zou de lpaat eerder 75 geven hij is OK, maar zeker niet zo sterk als dead heart!
Lijkt wel op de kritieken van Onno Cro Mag die een plaat van een bepaalde band een 100 gaf en de nieuw plaat vervolgens bestempelde als een duidelijke verbetering en een 98 geeft HAHAHAH belachelijk!
Lijkt wel op de kritieken van Onno Cro Mag die een plaat van een bepaalde band een 100 gaf en de nieuw plaat vervolgens bestempelde als een duidelijke verbetering en een 98 geeft HAHAHAH belachelijk!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
vind hem wel 85 punten verdienen en dead heart 95enforcer schreef:Ik vind het nieuwe album niet echt super, erger me ook wel aan die bands die standaard al een 90 krijgen in een recentie (Slayer, metallica etc etc), zou de lpaat eerder 75 geven hij is OK, maar zeker niet zo sterk als dead heart!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Ja gezien hoor maarre... WAAR IS GODVERDOMME JULLIE HARD ROCK CAFE GEBLEVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pier_hier schreef:[..] yep.. bij de noordduinen

Wel een Sportkaffee, Eetcafé en Housekaffee godbetere het maar geen hard rock cafe?? Ik ben eigenlijk zwaar geschokt. In de jaren 80 ben ik verschillende malen in het oude Scum geweest en dat was te gek.
Om je het hele verhaal te vertellen; Mijn naam is Henri Serton. Ik heb ik '82 samen met Andre Verhuysen hard rock cafe Dynamo opgericht. Midden 80er jaren onstond er intensief en goed contact tussen Dynamo in Eindhoven en Scum in Katwijk. Over en weer werd er druk bezocht en dat was geweldig. Ook heb ik nog met mijn band Handykept in het voorprogramma van Agent Steel in Scum opgetreden.
Het doet me geen plezier om nu te zien dat Scum een "Algemeen jongeren centrum" is dat niet eens een hard rock cafe heeft. Wel een housekaffee natuurlijk

Hoe heeft dat kunnen gebeuren en sterker nog hoe hebben de metalheads uit Katwijk en omgeving dat kunnen laten gebeuren? This sucks!!!!
Hawk
--
--
Zelfde verhaal voor mij, niet boeiend maar ook niet slecht.ik heb eindelijk wat mp3's bemachtigd en ik vind het wel ok, niet erg geweldig maar het valt te verteren.
Ik vind de muziek wel gaaf, maar ik krijg zo;n anti-climatisch gevoel bij die stem van die gozer, ik vind het er niet bij passen.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Zelfde verhaal voor mij, niet boeiend maar ook niet slecht.ik heb eindelijk wat mp3's bemachtigd en ik vind het wel ok, niet erg geweldig maar het valt te verteren.
Ik vind de muziek wel gaaf, maar ik krijg zo;n anti-climatisch gevoel bij die stem van die gozer, ik vind het er niet bij passen.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Nevermore is zo'n band waarvoor ik nooit de moeite had genomen het te luisteren. Maar volgens mij is dit een grote fout, als ik iedereen hier zo hoor, dus nu ga ik het ff downloaden, zien hoe het is. Als het me bevalt, welke plaat is het beste volgens jullie?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Soulcollector
- Contacteer:
- pier_hier
- Contacteer:
Hawk schreef:[..]
Ja gezien hoor maarre... WAAR IS GODVERDOMME JULLIE HARD ROCK CAFE GEBLEVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Wel een Sportkaffee, Eetcafé en Housekaffee godbetere het maar geen hard rock cafe?? Ik ben eigenlijk zwaar geschokt. In de jaren 80 ben ik verschillende malen in het oude Scum geweest en dat was te gek.
Om je het hele verhaal te vertellen; Mijn naam is Henri Serton. Ik heb ik '82 samen met Andre Verhuysen hard rock cafe Dynamo opgericht. Midden 80er jaren onstond er intensief en goed contact tussen Dynamo in Eindhoven en Scum in Katwijk. Over en weer werd er druk bezocht en dat was geweldig. Ook heb ik nog met mijn band Handykept in het voorprogramma van Agent Steel in Scum opgetreden.
Het doet me geen plezier om nu te zien dat Scum een "Algemeen jongeren centrum" is dat niet eens een hard rock cafe heeft. Wel een housekaffee natuurlijk![]()
Hoe heeft dat kunnen gebeuren en sterker nog hoe hebben de metalheads uit Katwijk en omgeving dat kunnen laten gebeuren? This sucks!!!!
het doet mij zeker ook geen plezier om te zien dat scum dat soort ellende heeft toegelaten in zijn programmering.. maar de tijden zijn veranderd... t metalvolk van toen dat is getrouwd, heeft kinderen en is totaal niet meer geinteresseerd...
als jongerencentrum met gemeentlijke financiering konden ze niet anders.. niet dat ik er gelukkiger mee ben... maargoed.. t is een tijdje aardig stil geweest aldaar, zonder jonge aanwas.. omdat wij(dan spreek ik over mezelf en wast vrienden) de enigen waren die metal nog een beetje levend hielden (vrijdagavond is al jaren metalcafe, nooit opgehouden)
ook een reden was dat als er op de vrijdagavond muziek werd gedraaid, dan was t geen korn en limp bizkit, maar gewoon goeie herrie, dus dat soort koters bleven weg... nu begint t een beetje aan te trekken.. er zijn een hoop nieuwe vrijwilligers dit jaar bijgekomen(15!) voor de metalband avonden en voor de vrijdagavond...en dat is jonger volk wat wel goeie muziek luistert.
ook begint scum weer wat grotere bands te programmeren omdat er de laatste jaren vooral alleen lokale metalbands spelen.
De metal in katwijk is een tijdje armoe geweest.. opkomst bij bands was ook betreurend soms.. maar nu lijkt t weer een beetje aan te trekken.. t enige waar ik op hoop is dat er weer wat meer volk van buitenaf zal komen.
- Soulcollector
- Contacteer:
Ha! Het stikt van de metal bezigheden in Eindhoven en omgeving. Ik baal best wel een beetje dat ik daar niet meer woon
Ga hier maar naar toe:
http://www.dynamoroadshow.com/index2.htm
Je kan je abboneren op hun email nieuwsbrief. Komt ongeveer 1 maal per week bij je in de mail box.
Thrash till' death en HOUDOE!!!!

Ga hier maar naar toe:
http://www.dynamoroadshow.com/index2.htm
Je kan je abboneren op hun email nieuwsbrief. Komt ongeveer 1 maal per week bij je in de mail box.
Thrash till' death en HOUDOE!!!!
Hawk
--
--
pier_hier schreef:[..]
het doet mij zeker ook geen plezier om te zien dat scum dat soort ellende heeft toegelaten in zijn programmering.. maar de tijden zijn veranderd... t metalvolk van toen dat is getrouwd, heeft kinderen en is totaal niet meer geinteresseerd...
als jongerencentrum met gemeentlijke financiering konden ze niet anders.. niet dat ik er gelukkiger mee ben... maargoed.. t is een tijdje aardig stil geweest aldaar, zonder jonge aanwas.. omdat wij(dan spreek ik over mezelf en wast vrienden) de enigen waren die metal nog een beetje levend hielden (vrijdagavond is al jaren metalcafe, nooit opgehouden)
ook een reden was dat als er op de vrijdagavond muziek werd gedraaid, dan was t geen korn en limp bizkit, maar gewoon goeie herrie, dus dat soort koters bleven weg... nu begint t een beetje aan te trekken.. er zijn een hoop nieuwe vrijwilligers dit jaar bijgekomen(15!) voor de metalband avonden en voor de vrijdagavond...en dat is jonger volk wat wel goeie muziek luistert.
ook begint scum weer wat grotere bands te programmeren omdat er de laatste jaren vooral alleen lokale metalbands spelen.
De metal in katwijk is een tijdje armoe geweest.. opkomst bij bands was ook betreurend soms.. maar nu lijkt t weer een beetje aan te trekken.. t enige waar ik op hoop is dat er weer wat meer volk van buitenaf zal komen.
Zo te zien hebben jij en je vrienden er hard aan gewerkt. Ik wil wel een keertje binnen vallen. Hoe laat begint en eindigd die metal avond?
Hawk
--
--