de belgische/nederlandse black metalscène
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Louter muzikaal gezien vind ik dat er weinig gebeurd. Maar goed black metal boeit me tegenwoordig heel weinig. Maar ik heb al genoeg underground black metal concertjes gezien, en het niveau dat ik zag was niet erg hoog, maar in dit geval heb je gelijk, ik ken er te weinig van.Poggwyd schreef:[..]
zoek de fout.....
tsk.
Verbazend altijd weer hoe mensen als Kristof kunnen beweren dat de Nederlandse en Belgische Blackmetal underground kut is... Als je niet van black houdt en er geen ruk van af weet hou dan je bescheiden mening voor je gaarne.
Nederland heeft juist een hele goede blackmetal underground qua bands, sfeer en broederschap.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Heer Petomaan
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
-
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Nederland : Serenade of Darkness, Haat, Haatstrijd, Orodruin, Ordo Draconis, Onheil, Cirith Gorgor, Sauron, Galgeras, Fluisterwoud, Slechtvalk, Botulistum, Heidenland, Tiranilor, Liar of Golgotha...en meer vast wel..zoals Deification
België: Axamenta, Panchrysia, Enthroned, Ancient Rites, Kwelhekse, Mystica...etc etc
grotendeels best aardige bands..
maar qua bm moeten we het meer van het buitenland hebben..
België: Axamenta, Panchrysia, Enthroned, Ancient Rites, Kwelhekse, Mystica...etc etc
grotendeels best aardige bands..
maar qua bm moeten we het meer van het buitenland hebben..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
De Nederlandse BM scene is in korte tijd flink gegroeid en er zijn veel bandjes die hun eerste demo's/CD's uitbrengen. Kwalitatief vind ik het nog niet echt veel, maar misschien in de toekomst... Galgeras vind ik het meest vooruitstrevend, zonder in darkthrone-stijl te blijven hangen. De huidige BM scene valt dus (nog) mee en zal beter worden als de bands een meer eigen stijl ontwikkelen en wat beter gaan spelen.
Ben ik het niet mee eens, Nederland heeft een grotere bruisende underground.MetalTuupLimburg schreef:Wat black metal betreft is 't in België toch wel wat beter gezaaid dan in Nederland denk ik. De beste Belgische bands die ik ken vallen eigenlijk allemaal in die stijl: Ancient Rites, Axamenta, Panchrysia.
Edit: Cantar uitgezonderd (heerschende doom)
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: