Metal in den put des verderf
- defenderofsteel
- defenderofsteel
- XnegativeX
- Contacteer:
En zo hoort het ook.CALIBANaan schreef:[..]
ik adoreer de bands die ik goed vind, onbekend of niet.
Maar wat bedoel jij met "dankzij dat stomme heavy metal van jou ziet het hier zwart van de slipknotskatergoths". Want die beredenering snap ik niet helemaal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- CALIBANaan
- Contacteer:
uit heavy metal is de numetal ontstaan.
(edit) oke en rap en hiphop en rock n roll enz....
Laatst gewijzigd door CALIBANaan op ma mar 22, 2004 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelegenheids Satanist
Ik zie de link heavy metal - nu-metal niet.CALIBANaan schreef:finntrol is niet stoer en ook niet goed nee.
maar dankzij dat stomme heavy metal van jou ziet het hier zwart van de slipknotskatergoths..
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- The Horseman
*beperkte Blackmetal kennis modus*CALIBANaan schreef:[..]
ik heb t tegen de gene die de blackmetal zo stompzinnig afkraakt.
er zitten namelijk wel traditionele instrumenten in..(elektrisch gitaar)volgens mijn heb ie nog nooit iets gehoord..
Ik kan goed luisteren naar Immortal en Dimmu Borgir
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Door welke bands enzo dan?CALIBANaan schreef:uit heavy metal is de numetal ontstaan.
En hoe is black metal onstaan? Vanuit welke stroming?
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Ook jij klinkt als iemand die vanaf de zijlijn zijn mening ventileert over een onderwerp waar je geen verstand van hebt. Kijk eens even naar de grote festivals van dit jaar en de afgelopen 3 jaar en vertel mij hoeveel echte Black Metal bands er op de bill gestaan hebben. Ik kan je verzekeren dat als we Dimmu en Cradle niet meetellen de teller op 0,0 blijft steken. De uitspraken die jij hier doet bevatten 5 jaar geleden misschien enige waarheid, maar als je het gebeuren een beetje gevolgd hebt is het wel duidelijk dat Death Metal tegenwoordig trendy-er is dan BM. Gelukkig is de bovenlaag (qua verkoopcijfers) van de Black Metal inmiddels zo'n beetje afgestorven en is er weer een gezonde, levendige underground onstaan. Daardoor begint het genre er weer bovenop te komen. Nee, trendy was Black Metal hooguit eind jaren 90.defenderofsteel schreef:ik vind dat black metal steeds meer op een trend begint te lijken. ik vind het niets, maar heb er in principe niets tegen. maar er zijn zoveel black metal bands tegenwoordig er speelt niets anders meer tegenwoordig. voor een heavy metal moet je tegenwoordig op de grote festivallen zijn. dus sta ik en andere zowat de hele winter herfst lente droog. tuurlijk komt er nu en dan wat langs, maar het is veel te weinig.
en omdat er zoveel blackmetal bands zijn zit er zo ontiegelijk veel zooi tussen. wat me voor de blackmetal fans ook weer niet leuk meer is lijkt me. die blekkies zitten vaak wel zo tof te doen dat ze zo underground zijn. maar het lijkt erop dat de markt overspoeld wordt door blackmetal bands
The True North, Strong and Free
- defenderofsteel
- The Horseman
Dat lijkt me een terechte beschuldiging.defenderofsteel schreef:ja dan kun je cradle en dimmu ook de schuld geven dat ze groot zijn geworden en clips uitbrengen op de box etc
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Uit heavy metal is black metal ook ontstaan.CALIBANaan schreef:uit heavy metal is de numetal ontstaan.
Black sabbath --> Iron maiden --> Venom --> Celtic frost --> Bathory --> Dark funeral.
Om het maar even heel kort door de bocht te brengen.
Hoe dan ook komt het er gewoon op neer wat iemands smaak is. Niks meer en niks minder.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
prachtige discussie
en God schiep de 'mening' zodat iedereen zelf kon kiezen en beargumenteren wat men goed vind
amen
en God schiep de 'mening' zodat iedereen zelf kon kiezen en beargumenteren wat men goed vind
amen
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- defenderofsteel
van blackmetal weet ik inderdaad weining af.Othrys schreef:[..]
Ook jij klinkt als iemand die vanaf de zijlijn zijn mening ventileert over een onderwerp waar je geen verstand van hebt. Kijk eens even naar de grote festivals van dit jaar en de afgelopen 3 jaar en vertel mij hoeveel echte Black Metal bands er op de bill gestaan hebben. Ik kan je verzekeren dat als we Dimmu en Cradle niet meetellen de teller op 0,0 blijft steken. De uitspraken die jij hier doet bevatten 5 jaar geleden misschien enige waarheid, maar als je het gebeuren een beetje gevolgd hebt is het wel duidelijk dat Death Metal tegenwoordig trendy-er is dan BM. Gelukkig is de bovenlaag (qua verkoopcijfers) van de Black Metal inmiddels zo'n beetje afgestorven en is er weer een gezonde, levendige underground onstaan. Daardoor begint het genre er weer bovenop te komen. Nee, trendy was Black Metal hooguit eind jaren 90.
maar waar komt behalve op die festivallen nog heavy metal? dat death trendyer is wil ik nog wel geloven. ik zie in de kleinere zalen niets anders meer dan black en inderdaad death. zeg ook niet dat het een trend is maar het begint er op te lijken
www.myspace.com/suddenthrash
- defenderofsteel
Re: Metal in den put des verderf
Daisycutter schreef:als ik eens naar de bands luister die hier bestempeld worden als enorm goed, kanker hard heerschend wat dan ook, vooral de hoek van black metal, folk, noors gezeik
dan luister ik, maar ik vind er niets metals aan, waar is de metal gedachte gebleven? Moeten tegenwoordig alle goede bands uit Noorwegen komen inplaats van Groot-Britannië? En waarom spelen ze een soort Schlagermuziek alleen met electrische gitaren om de stoerheid een beetje op te peppen? Ik erger me steeds meer dood aan het feit dat ze keyboards en fluitjes gebruiken inplaats van de traditionelen instrumenten(elec gitaar etc.) Word het niet eens tijd om echte metal te gaan spelen dan al die rustige gedrochtige kanker genres uit Scandinavie die zogenaamde kitsch viking muziek spelen.
Waar zijn de denim and leather gebleven? Moeten alle metalfans tegenwoordig zwart zijn en middeleeuwse melodietjes door hun speakers laten knallen?
Ik stem voor op een boycot op dat opgewaardeerde Schlagermetal en laten we dat valse sentiment uit de kast halen en weer zoals vroegah gaan headbangen inplaats van te springen en als halve mongolen tegen elkaar op te duwen voor bij het podium.
Stem Lijst Echte-Metal '04
Zoals eerder al door Othrys werdt gezegd heb je er geen hol verstand van, en heb je waarschijnlijk maximaal 2 blackmetal bands gehoord.
Ook zeik je Finntroll af, dat is al goed voor een doodsvonnis.
Verder klink je zelf nogal naar de conservatieve blekkies waar je een hekel aan schijnt te hebben.
disclaimer: Zelfs al was dit een HAP-post, ik moest het toch even kwijt.(voor de zekerheid)
En ga nu maar dood (op verzoek van Demorpheus: (Demorpheus© Licensed by CoenV))
Laatst gewijzigd door Fenris op ma mar 22, 2004 8:12 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- defenderofsteel
dit heeft niets met smaak et maken denk ik. mij zal het aan mijn kont roesten wat iedereen hier luistert.XnegativeX schreef:[..]
Uit heavy metal is black metal ook ontstaan.
Black sabbath --> Iron maiden --> Venom --> Celtic frost --> Bathory --> Dark funeral.
Om het maar even heel kort door de bocht te brengen.
Hoe dan ook komt het er gewoon op neer wat iemands smaak is. Niks meer en niks minder.
ik vind dat de heavy metal scene er slecht aan toe is. natuurlijk wordt het nog steeds vertegenwoordigd door de grote bands van vroeger. maar er zijn maar erg weinig beginnende heavy metal bands zijn. alle beginnende ands zijn black death of een variatie daarop. wat me ook er zonde lijkt voor de scenes omdat er nu erg veel zooi tussen zit en de goede bands zo niet aan bod komen door het grote aanbod
- defenderofsteel
hou je bek nou! verkracht nou niet de eerste leuke discussie sinds een tijd hier door jezelf te verrijken met het afzijken van andere vanachter je pctjeFenris schreef:[..]
Zoals eerder al door Othrys werdt gezegd heb je er geen hol verstand van, en heb je waarschijnlijk maximaal 2 blackmetal bands gehoord.
Ook zeik je Finntroll af, dat is al goed voor een doodsvonnis.
Verder ben je gewoon een minderwaardig pisventje dat denkt gaaf te zijn.
Ziehier!
Aanschouw!
De meester der truiheid!
Ga jij maar fijn in spandex lopen!
disclaimer: Zelfs al was dit een HAP-post, ik moest het toch even kwijt.(voor de zekerheid)
En ga nu maar dood (op verzoek van Demorpheus: (Demorpheus© Licensed by CoenV))
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ben het dus met je eens dat de HM scene er slecht aan toe is. Maar het is zwak om de schuld bij een ander genre te leggen. Er komen gewoon te weinig sterke HM releases op de markt. Ik vind het allemaal een beetje slappe hap.defenderofsteel schreef:[..]
dit heeft niets met smaak et maken denk ik. mij zal het aan mijn kont roesten wat iedereen hier luistert.
ik vind dat de heavy metal scene er slecht aan toe is. natuurlijk wordt het nog steeds vertegenwoordigd door de grote bands van vroeger. maar er zijn maar erg weinig beginnende heavy metal bands zijn. alle beginnende ands zijn black death of een variatie daarop. wat me ook er zonde lijkt voor de scenes omdat er nu erg veel zooi tussen zit en de goede bands zo niet aan bod komen door het grote aanbod
En daar komt nog eens bij, trends komen en gaan. Een tijdje geleden was het heavy metal wat de klok sloeg (en dan vooral Hammerfall) en nu is het even black en death metal. Who cares? Luister toch lekker naar wat je goed vind en laat anderen hetzelfde doen.
- defenderofsteel
daar ben ik het helaas wel mee eens. als er al een band in de buurt kotm an heavy metal is het vaak nogal al nichterig klinkende powermetal.Othrys schreef:Misschien is heavy-metal gewoon een beetje een achterhaald genre. Met alle respect voor de oude helden, als ik een nieuwe band hoor die deze stijl speelt klinkt het over het algemeen vooral erg homofiel.
maar dat geld gelukkig niet voor alle powermetal
Mijn excuses, ik heb het al weggehaald.defenderofsteel schreef:[..]
hou je bek nou! verkracht nou niet de eerste leuke discussie sinds een tijd hier door jezelf te verrijken met het afzijken van andere vanachter je pctje
Ik had een lange werkdag achter de rug, en dan komt er iemand mijn favoriete genre zonder argumentatie afzeiken.
Moest even wat stoom afblazen. Nogmaals sorry.
- defenderofsteel
ik geef de blackmetal scene ook niet de schuld. dat is natuurlijk onzin dat het hun schuld zou zijn. ik snap ook eigenlijk niet waarom er zo weinig nieuwe HM is tegenwoordig er is zat animo voor.XnegativeX schreef:[..]
Ik ben het dus met je eens dat de HM scene er slecht aan toe is. Maar het is zwak om de schuld bij een ander genre te leggen. Er komen gewoon te weinig sterke HM releases op de markt. Ik vind het allemaal een beetje slappe hap.
En daar komt nog eens bij, trends komen en gaan. Een tijdje geleden was het heavy metal wat de klok sloeg (en dan vooral Hammerfall) en nu is het even black en death metal. Who cares? Luister toch lekker naar wat je goed vind en laat anderen hetzelfde doen.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Als je power metal beschouwd als een uitvloeisel van heavy metal zou ik eerder zeggen dat de markt overspoeld wordt door power metalbands, die ook regelmatig optreden in kleinere zalen.defenderofsteel schreef:ik vind dat black metal steeds meer op een trend begint te lijken. ik vind het niets, maar heb er in principe niets tegen. maar er zijn zoveel black metal bands tegenwoordig er speelt niets anders meer tegenwoordig. voor een heavy metal moet je tegenwoordig op de grote festivallen zijn. dus sta ik en andere zowat de hele winter herfst lente droog. tuurlijk komt er nu en dan wat langs, maar het is veel te weinig.
en omdat er zoveel blackmetal bands zijn zit er zo ontiegelijk veel zooi tussen. wat me voor de blackmetal fans ook weer niet leuk meer is lijkt me. die blekkies zitten vaak wel zo tof te doen dat ze zo underground zijn. maar het lijkt erop dat de markt overspoeld wordt door blackmetal bands
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Daisycutter
- XnegativeX
- Contacteer:
- defenderofsteel
Nummers als Wake Up Dead van Megadeth worden toch niet meer gemaakt tegenwoordig! Maar goed, ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat ik een oude zak ben die vaak mompelt 'vgoegah!'. 

"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- defenderofsteel
niet hier in iedergeval of ik heb niet goed opgelet.Draconian schreef:[..]
Als je power metal beschouwd als een uitvloeisel van heavy metal zou ik eerder zeggen dat de markt overspoeld wordt door power metalbands, die ook regelmatig optreden in kleinere zalen.
en dat power metal de markt overvloeid kun je niet vergelijken met de hoeveelheid dat black en death dat doet
- Hieronimus
Lijkt me van niet, progressie is de sleutel naar betere muzieksoortenDaisycutter schreef:als ik eens naar de bands luister die hier bestempeld worden als enorm goed, kanker hard heerschend wat dan ook, vooral de hoek van black metal, folk, noors gezeik
dan luister ik, maar ik vind er niets metals aan, waar is de metal gedachte gebleven? Moeten tegenwoordig alle goede bands uit Noorwegen komen inplaats van Groot-Britannië? En waarom spelen ze een soort Schlagermuziek alleen met electrische gitaren om de stoerheid een beetje op te peppen? Ik erger me steeds meer dood aan het feit dat ze keyboards en fluitjes gebruiken inplaats van de traditionelen instrumenten(elec gitaar etc.) Word het niet eens tijd om echte metal te gaan spelen dan al die rustige gedrochtige kanker genres uit Scandinavie die zogenaamde kitsch viking muziek spelen.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Venom is meer een rauwere Motörhead muzikaal gezien. Toevallig brachten ze een album getiteld "Black Metal" uit en werd dat door andere bands opgepikt als zijnde een genre. Onder de eerste 'golf' van Black Metal bands worden vaak Celtic Frost, Bathory en dergelijke verstaan. De tweede golf werd gestart door Euronymous (Mayhem) en dat is de reden waardoor Black Metal hedentendage nog steeds door velen als een puur Scandinavisch verschijnsel gezien wordt, terwijl dit in essentie niet waar is.defenderofsteel schreef:[..]
zover ik weet wel al kun je het niet met blackmetal vergelijken ik denk meer dat ze het concept hebben bedacht
en venom is geweldig
The True North, Strong and Free
Alhoewel topicstarter hiermee zijn doodsvonnis heeft getekent heeft hij wat mij betreft wel gelijk. Grotendeels gaat het alleen maar over black/death metal hier. Tegenwoordig zijn bands als Judas Priest en Iron Maiden nog headliner op grote festivals maar wat als die oude heavy metal garde over een paar jaar nou met pensioen gaat, wie moet er dan gaan headlinen? Ik ben bang dat het dan voroal Dimmu, Children, en Cradle word en dat vind ik toch erg jammer.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- Hieronimus
Het ligt in de menselijke aard om anderen af te zeikenAlexus schreef:Lekker boeiend dit. Luister gewoon naar wat je wilt en loop niet te zeiken als iemand anders naar andere muziek luistert.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
Juist! De Oude Garde heerscht de rest eruit.Djaser schreef:Alhoewel topicstarter hiermee zijn doodsvonnis heeft getekent heeft hij wat mij betreft wel gelijk. Grotendeels gaat het alleen maar over black/death metal hier. Tegenwoordig zijn bands als Judas Priest en Iron Maiden nog headliner op grote festivals maar wat als die oude heavy metal garde over een paar jaar nou met pensioen gaat, wie moet er dan gaan headlinen? Ik ben bang dat het dan voroal Dimmu, Children, en Cradle word en dat vind ik toch erg jammer.
[b]DAUDR!![/b]
- Daisycutter
- defenderofsteel
- Sandr
- Contacteer:
toen ik een jaar of 16, 17 was (wat de meesten hier nu zijn), kon het me ook niet heftig genoeg zijn, toen ik wat ouder werd werd mijn smaak vanzelf breder, en ik denk dat dat met de meeste internetblekkies ook wel zal gebeuren
en daarbij wil ik nog even opmerken dat met alleen maar cliche-metal (of dat nu underground black metal of strakke broekenpowermetal is) de metal wel een keer uit zal sterven, bands horen te vernieuwen, de metalfundamenten af te breken om iets nieuws en moois te creeren (dit klinkt trouwens wel hoogdravend)
en daarbij wil ik nog even opmerken dat met alleen maar cliche-metal (of dat nu underground black metal of strakke broekenpowermetal is) de metal wel een keer uit zal sterven, bands horen te vernieuwen, de metalfundamenten af te breken om iets nieuws en moois te creeren (dit klinkt trouwens wel hoogdravend)
Laatst gewijzigd door Sandr op ma mar 22, 2004 9:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- defenderofsteel
- Brömmerhead
In het begin van de jaren 80 moet Cronos gedacht hebben: "laten we afgekeurde motorhead nummers jatten, en over satan zingen!", en ziedaar, black metal was geboren.Othrys schreef:Venom is meer een rauwere Motörhead muzikaal gezien. Toevallig brachten ze een album getiteld "Black Metal" uit en werd dat door andere bands opgepikt als zijnde een genre. [..]
Dit met alle respect voor Venom, voor het inspireren van bands als Sodom, Celtic Frost, Bathory etc, maar zeg nou eerlijk, Venom zelf ga je toch niet serieus nemen.
- Thaumaturgy
- Draconian
- Lult over cdtjes
Misschien dat black en death metal op dit forum inderdaad meer in het oog springt omdat er hier meer liefhebbers voor zijn, waardoor ook meer optredens van black en death metalbands aangekondigd worden. En wellicht dat er ook wel meer black en death metal bands zijn, maar om eerlijk te zijn zijn binnen die genres veel meer varianten dan bij heavy en power metal (niet dat dat daardoor slechte genres zouden worden, maar je wil toch niet gaan tegenspreken dat de laatste jaren de power metalbands uit de grond schieten?).defenderofsteel schreef:[..]
niet hier in iedergeval of ik heb niet goed opgelet.
en dat power metal de markt overvloeid kun je niet vergelijken met de hoeveelheid dat black en death dat doet
We're particles in motion, we can't accept we've no control
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
www.conquestador.tkdefenderofsteel schreef:[..]
daar ben ik het helaas wel mee eens. als er al een band in de buurt kotm an heavy metal is het vaak nogal al nichterig klinkende powermetal.
maar dat geld gelukkig niet voor alle powermetal
en nu niet meer zeiken

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- defenderofsteel
ja dat doe ik wel. inderdaad er is een opwaartse lijn. maar het is niets vergeleken met de black death. en er zijn misschien meer black death liefhebbers maar in principe worden heavy metal fans te kort gedaan. niet dat ik of jij daar aan wat kan doen, maar er is zat animo. en er wordt niet aan voldaan dat is jammer. maar wat ik jammer vind is dat black en death de kleine zalen domineerd. jij zegt dat er zat powermetal optredens zijn. geef hier dan eens voorbeelden van. misschien ken ik de bands gewoon domweg niet dan zou ik graag een paar namen horen.Draconian schreef:[..]
Misschien dat black en death metal op dit forum inderdaad meer in het oog springt omdat er hier meer liefhebbers voor zijn, waardoor ook meer optredens van black en death metalbands aangekondigd worden. En wellicht dat er ook wel meer black en death metal bands zijn, maar om eerlijk te zijn zijn binnen die genres veel meer varianten dan bij heavy en power metal (niet dat dat daardoor slechte genres zouden worden, maar je wil toch niet gaan tegenspreken dat de laatste jaren de power metalbands uit de grond schieten?).
dat bands moeten evolueren opzoek naar nieuwe muziek stylen niets mis mee. en waarom zijkt iedereen bands zoals slipknot en andere zogenaamde numetal bands dan af. is dat dan geen evolutie.
maar zou toch zonde zijn als een oude scene zou verdwijnen. voor mij zou het een ramp zijn.