Dream Theater
- Soulcollector
- Contacteer:
- The Horseman
[quote="Mendel"]( femaze: )
jouw mag ik
,
enige discussiepunt bij sommige mensen is James Labrie die, en dat vind ik ook, live gewoonweg slechter zingt dan in de studio.
quote]
Op Live At The Marquee zingt hij toch zeer sterk ben ik van mening
jouw mag ik

enige discussiepunt bij sommige mensen is James Labrie die, en dat vind ik ook, live gewoonweg slechter zingt dan in de studio.
quote]
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
dat is de enige cd die ik nog niet heb...The_Horseman schreef:Mendel schreef:( femaze: )
jouw mag ik,
quote]
zal hem eens komende dagen eens aanschaffen, om de collectie compleet te maken.
ben benieuwd.
- Mr_No_Good
- Contacteer:
- toffe_ellende
Op de laatste drie cd's zijn ze een beetje losgeslagen. Het lijkt wel of elk nummer tenminste 10 minuten moet duren. Zodoende dat de helft van een nummer overbodig opvulling in de vorm van vergezochte solo's en tempowisselingen zijn. Dream Theater hoeft niet meer te bewijzen dat het een technische band is en toch lijkt het een wedstrijd tussen Dream Theater en de rest van die scene (Symphony X, Shadow Gallery, Vandenplas etc.)
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
Ik weet niet of het nodig is Vandenplas in dat rijtje te noemen. Ik bedoel, die kunnen lang niet toppen aan de anderen.toffe_ellende schreef:Op de laatste drie cd's zijn ze een beetje losgeslagen. Het lijkt wel of elk nummer tenminste 10 minuten moet duren. Zodoende dat de helft van een nummer overbodig opvulling in de vorm van vergezochte solo's en tempowisselingen zijn. Dream Theater hoeft niet meer te bewijzen dat het een technische band is en toch lijkt het een wedstrijd tussen Dream Theater en de rest van die scene (Symphony X, Shadow Gallery, Vandenplas etc.)
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Draconian
- Lult over cdtjes
Nou, ook op het laatste album bewijzen ze in de vorm van Vacant om net zo goed een prachtig, sober nummer van slechts 2 minuten te kunnen schrijven.toffe_ellende schreef:Op de laatste drie cd's zijn ze een beetje losgeslagen. Het lijkt wel of elk nummer tenminste 10 minuten moet duren. Zodoende dat de helft van een nummer overbodig opvulling in de vorm van vergezochte solo's en tempowisselingen zijn. Dream Theater hoeft niet meer te bewijzen dat het een technische band is en toch lijkt het een wedstrijd tussen Dream Theater en de rest van die scene (Symphony X, Shadow Gallery, Vandenplas etc.)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- The Horseman
Mendel schreef:[..]
dat is de enige cd die ik nog niet heb...
zal hem eens komende dagen eens aanschaffen, om de collectie compleet te maken.
ben benieuwd.
The Killing Hand is toch om kippenvel van te krijgen
Ik heb laatst Madmen & Sinners gehoord ( http://www.dreamtheater.net/info_projects.php?s=madmen )
Die ga ik dus ook zeker aanschaffen!
Die ga ik dus ook zeker aanschaffen!
Re: Dream Theater
Zozo, het meest toegankelijke nummer is zelfs voor jou te begrijpen. Man, Fatal Tragedy geeft helemaal geen reeël beeld van Dream Theater.Metallica4ever schreef:Echt goeie poep. Fatal Tragedy is nu al een favo van mij.
-
- Contacteer:
Dit is absoluut niet mijn band. Ik heb het al vaak gehoord, een collega van mij is een groot fan. Het weet me echter niet te boeien. Dat het topmuzikanten zijn valt gewoonweg niet te ontkennen. Ik vind echter dat er teveel mee gepatst wordt in de muziek. Veel nummers staan bol van de technische hoogstandjes, maar daarbij vergeten ze wel een pakkend nummer te schrijven. Het hoeven geen hapklare brokken te zijn, maar ook na een bepaald nummer vele malen gehoord te hebben doet het me nog steeds niets.
-
- Contacteer:
Ik heb het nummer The Glass Prison al vele malen gehoord, en het bevat inderdaad meer rechttoe rechtaan stukken. Maar toch heb ik er na een paar minuten weer genoeg van. Moet ik wel zeggen dat ik de andere nummers van dat album niet gehoord heb. Misschien dat je daarop doelt. Ik zal m´n collega er eens naar vragen. Ik betwijfel echter of het m´n mening zal veranderen.
Dreamtheater heeft hele mooie nummers geschreven waarbij het zeker niet alleen om de technische hoogstandjes ging.
neem Voices, Change of Seasons, Misunderstood, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
neem Voices, Change of Seasons, Misunderstood, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Laatst gewijzigd door Mendel op wo jul 07, 2004 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misunderstood!StraightHate schreef:Ik heb het nummer The Glass Prison al vele malen gehoord, en het bevat inderdaad meer rechttoe rechtaan stukken. Maar toch heb ik er na een paar minuten weer genoeg van. Moet ik wel zeggen dat ik de andere nummers van dat album niet gehoord heb. Misschien dat je daarop doelt. Ik zal m´n collega er eens naar vragen. Ik betwijfel echter of het m´n mening zal veranderen.
- The Reckoning
Wat ik me afvroeg, heeft iemand deze cd al gekocht?
Madmen & Sinners ( http://www.dreamtheater.net/info_projects.php?s=madmen )
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik wil wedden dat een heleboel mensen, samen met mij, kippenvel krijgen van het nummer Space dye-vest. Hoeveel van die mensen hebben Chroma key dan al geluisterd?
Ik beschouw Space dye-vest een beetje als het eerste Chroma key nummer. Dat is namelijk ook helemaal door Kevin Moore geschreven en is ook behoorlijk keyboard gericht en dromerig.
Ik beschouw Space dye-vest een beetje als het eerste Chroma key nummer. Dat is namelijk ook helemaal door Kevin Moore geschreven en is ook behoorlijk keyboard gericht en dromerig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dezelfde vraag ook voor Frameshift ( http://www.dreamtheater.net/disco_proje ... frameshift )Femaze schreef:Wat ik me afvroeg, heeft iemand deze cd al gekocht?
Heeft iemand deze albums gehoord en wat vind je ervan. LaBrie vond ik bijvoorbeeld geweldig op de nieuwste Ayreon en ik vraag me af hoe deze 2 zijn.
- disastercasper
Zeer vette band, maar zoals eerder al genoemd, James Labrie is wel de zwakste schakel. op SDOIT schreef ie 2 teksten en op TOT nog maar 1, en dan nog een behoorlijk slechte ook Hey you I'm right here, je moet er maar opkomen...
Anyway, DT blijft geniaal, het nieuwe album weet me ook wel te boeien, vooral In the Name of God. Heb vandaag ook de DVD nog gezien. Echt vet, vooral Learning to Live, maar dat komt doordat ik kick op keyboardsolo's. God wat is die keyboardspeler trouwens lelijk geworden.
Anyway, DT blijft geniaal, het nieuwe album weet me ook wel te boeien, vooral In the Name of God. Heb vandaag ook de DVD nog gezien. Echt vet, vooral Learning to Live, maar dat komt doordat ik kick op keyboardsolo's. God wat is die keyboardspeler trouwens lelijk geworden.
http://www.last.fm/user/disastercasper
JA!!! super mooi nummer!!!XnegativeX schreef:Ik wil wedden dat een heleboel mensen, samen met mij, kippenvel krijgen van het nummer Space dye-vest. Hoeveel van die mensen hebben Chroma key dan al geluisterd?
geweldig slot van een geweldige cd. Die hele awake cd zit trouwens vol met terugkomende melodielijntjes, zo hoor je in Space Dy-vest, als ik me niet vergis, een basloopje terugkomen uit the mirror, enz.
- disastercasper
Ja dat geeft wel een cool effect aan de CD, en dat heft Scenes from a Memory ook best wel bij een hoop nummers.Mendel schreef:[..]
Die hele awake cd zit trouwens vol met terugkomende melodielijntjes, zo hoor je in Space Dy-vest, als ik me niet vergis, een basloopje terugkomen uit the mirror, enz.
nr.2 (Overture) zit echt propvol met allerlei melodieën die later ergens op het album weer terugkomen, een soort intronummer dus.disastercasper schreef:[..]
Ja dat geeft wel een cool effect aan de CD, en dat heft Scenes from a Memory ook best wel bij een hoop nummers.
Dat wordt op de Metropolis2000-DVD wel uitgelegd als je het een keer gaat bekekijken met ''commentaar aan'', dan hoor je de bandleden over de nummers praten.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Heb laatst a change of seasons en awake gekocht en de dvd van metropolis 2000.
Verrekte gaaf.
Verrekte gaaf.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Die is geloof ik 25 euro bij frs(pre-order).
Even verder kijken voor goedkoper. Anders preorder ik hem wel.
Even verder kijken voor goedkoper. Anders preorder ik hem wel.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
- disastercasper
Ja ik heb de DVD, maar had nog niet de moeite genomen het audiocommentaar aan te zetten. Heb je al wel die Colour Bars doorgespoeld? Dan krijg je al die lijpe psychologensollicitanten te horenMendel schreef:[..]
nr.2 (Overture) zit echt propvol met allerlei melodieën die later ergens op het album weer terugkomen, een soort intronummer dus.
Dat wordt op de Metropolis2000-DVD wel uitgelegd als je het een keer gaat bekekijken met ''commentaar aan'', dan hoor je de bandleden over de nummers praten.
- The Horseman
Train Of Thought is me trouwens een heerlijk album met hoogtepunten Endless Sacrifice en In The Name Of God.
En Vacant vindt ik trouwens ook een zeer geslaagd nummer.
Maar ja smaken verschillen.
En Vacant vindt ik trouwens ook een zeer geslaagd nummer.
Maar ja smaken verschillen.
- disastercasper
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb net Train of thought weer eens beluisterd.
Weet je wat het is bij dat album? Het is een erg goed album alleen is het wat te gewoontjes voor Dream theater standaards.
Het is technisch maar niet technisch genoeg.
En het is emotioneel maar niet emotioneel genoeg.
Dream theater kan gewoon veel beter. En ik hoop dat ze dat op hun volgende album ook weer doen.
Ik zou trouwens ZWEREN dat Dave Mustaine een stukje meezingt op ToT. Maar blijkbaar was het de bedoeling om LaBrie zo te laten klinken.
Weet je wat het is bij dat album? Het is een erg goed album alleen is het wat te gewoontjes voor Dream theater standaards.
Het is technisch maar niet technisch genoeg.
En het is emotioneel maar niet emotioneel genoeg.
Dream theater kan gewoon veel beter. En ik hoop dat ze dat op hun volgende album ook weer doen.
Ik zou trouwens ZWEREN dat Dave Mustaine een stukje meezingt op ToT. Maar blijkbaar was het de bedoeling om LaBrie zo te laten klinken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- The Horseman
eh welk nummer ?XnegativeX schreef:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer: