Dillinger Escape Plan
- Violent God
- Contacteer:
Zover is Utrecht niet vanaf Westervoort. Dat ligt toch bij Arnhem?Rascul schreef:Te ver godverdomme
Laatst gewijzigd door puist op zo okt 24, 2004 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
- Hieronimus
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- roelcaliban
iemand geintresseerd in 1 kaartje voor:
Tivoli De Helling
donderdag 11 november
THE DILLINGER ESCAPE PLAN
Poison the Well
& Burst
mail me dan snel (via mn website)
heb 1 kaartje over omdat een vrind van me niet mee kan
Tivoli De Helling
donderdag 11 november
THE DILLINGER ESCAPE PLAN
Poison the Well
& Burst
mail me dan snel (via mn website)
heb 1 kaartje over omdat een vrind van me niet mee kan
Laatst gewijzigd door roelcaliban op wo nov 10, 2004 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- roelcaliban
dat staat er toch gewoon bij..
ik zie nu ook dubbel..
ik zie nu ook dubbel..
Laatst gewijzigd door roelcaliban op wo nov 10, 2004 5:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- roelcaliban
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- Frituurmaster
- Contacteer:
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
wow, gaaf man, waar kan je het downloaden, dat souseeknile666 schreef:ik weet een goede programma op de computer net als kazaa alleen dan veel beter en veel meer metal het programma heet "souseek"

I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
- Soulcollector
- Contacteer:
- Sturmblast
nile666 schreef:ik weet een goede programma op de computer net als kazaa alleen dan veel beter en veel meer metal het programma heet "souseek"
kansloze kankernoob.
ontopic, ik vind dat album met Miky Patton echt subliem gewoon, m,n vriendin kan metal waarderen maar hier stond ze toch ff raar van te kijken.
echt zo,n kop van: Is dat die gast van Faith No More??
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
Amibor schreef:Ik ga naar Tivoli, en daarna feesten in Utrecht, hell yeah.
O, wacht, Utrecht betekent toch niet automatisch Tivoli, hehe.
Dit bezoek was helaas voor mij niet doorgegaan. Maat 28 maart komen ze weer in Tivoli, en dat gaat als het goed is morgen in de voorverkoop. Nog meer mensen die gaan?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Audiophile
!!!!Amibor schreef:[..]
Dit bezoek was helaas voor mij niet doorgegaan. Maat 28 maart komen ze weer in Tivoli, en dat gaat als het goed is morgen in de voorverkoop. Nog meer mensen die gaan?
Zeker wel al ze er weer komen!!! Helemaal beter als textures weer in het voorprogramma staat!
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ik vind em bij vlagen leuk. Ik ben heel erg fan van Calculating Infinity, Under The Runingboard EP en - als Patton fan - ook heel erg blij met de Irony Is A Dead Scene. De specialiteit (en wat ik 't gaafst vind) van DEP is de totale chaos en extreme geluid dat ze hebben. Met hun nieuwe album ben ik dus helemaal niet zo blij.Ik vind de nieuwe Dillinger ook belachelijk vet! Wat mij betreft nog weer stukken beter dan hun debuut.
Dat komt vooral door het feit dat er meer afwisseling in de sound is gekomen. Betere song opbouw, refreintjes, meer afwisseling in de zang, deze dingen zorgen er allemaal voor dat de muziek iets makkelijker te behapstukken is en dat er iets meer "rust" in de sound zit. Het klinkt allemaal niet meer zo hektisch.
Eigenlijk zitten er maar 2 piepkleine nadeeltjes aan Miss machine.
1: De dingen waardoor de men meer afwisseling in hun sound hebben gebracht zorgen er ook voor dat ze iets minder origineel klinken. Ik hoor nu hier en daar vergelijkingen met New school bands als Snapcase of Refused en metalcore bands als Converge.
2: Ik vind het artwork echt spuug lelijk.
Maar zoals ik al zei, die nadeeltjes zijn maar heel klein. Eigenlijk doen ze er totaal niet toe.
Geweldige plaat gewoon!!!
Ten eerste: De muziek is, zoals je zei, "makkelijker te behapstukken" en heeft "iets meer rust". Daar is vaak niets mis mee behalve dan bij DEP. Hun kracht zat in chaos en extremiteit niet in orde en toegankelijkheid. DEP heeft het voor mij op dat front verspeeld.
Ten tweede: De nieuwe zanger. Hij is erg getallenteerd en past goed bij de band maar hij klinkt zo erg als Mike Patton dat ik de indruk krijg dat hij Mike immiteert (en helaas niet evenaart). Ik vind MM daarom af en toe klinken al een IIADS rip-off.
Ten derde: De artwork is inderdaad spuuglelijk.
Ten vierde: Het frustreerd mij dat ik van zoveel kanten hoor dat dit hun beste album is dat dit album mij tegen gaat staan
Ik zal em binnekort weer luisteren, wellicht ben ik van mening veranderd
PS: Wat is volgens jou hun debuut?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
Klinkt gaaf, als ik niet naar Paaspop ga dan zal ik er ook wel zijn. (Op Paaspop is DEP inmiddels ook bevestigd)Amibor schreef:[..]
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- Soulcollector
- Contacteer:
ik ben het wel met je eens. ik denk dat ik ook nog steeds de voorkeur aan CI moet geven. een specifiek voorbeeld wat mij stoort aan het nieuwe album is die orchestrale zooi op 1 van de eerste nummers. waar is het voor nodig? als ik orkesten wil horen dan ga ik wel fucking dimmu borgir luisteren.Emmaneul schreef:Ten vierde: Het frustreerd mij dat ik van zoveel kanten hoor dat dit hun beste album is dat dit album mij tegen gaat staan
de rust zit er inderdaad in dit album meer in en het is experimenteler, maar geef mij maar gewoon Calculating Infinity. dan doen ze al gek genoeg.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
klopt,Soulcollector schreef:[..]
ik ben het wel met je eens. ik denk dat ik ook nog steeds de voorkeur aan CI moet geven. een specifiek voorbeeld wat mij stoort aan het nieuwe album is die orchestrale zooi op 1 van de eerste nummers. waar is het voor nodig? als ik orkesten wil horen dan ga ik wel fucking dimmu borgir luisteren.
de rust zit er inderdaad in dit album meer in en het is experimenteler, maar geef mij maar gewoon Calculating Infinity. dan doen ze al gek genoeg.
Ik heb em gisteren aan de hand van deze topic weer gelizzeld en dat is een hele speciale ervaring:
Bij elk emo-mongolen-Faith-No-More/Mike-Patton-rip-off-langzaam-en-gay stuk (waardoor de kracht van de harde stukken instant teniet wordt gedaan (geen goede zaak, vind ik, daar lag ooit DEP's kracht)) word ik zo eindeloos verdrietig, gefrustreerd en agressief dat ik des te meer zin heb in vernietigende en agressieve muziek (lees: Calculating Infinity) maar als er weer een agressief stuk komt (en ik muzikaal mijn frustratie kwijt kan) krijg je binnen de kortste keren WEER zo'n langzaam emo-mietjes stuk waardoor ik NOG MEER gefrustreerd en agressief word en NOG MEER ZIN HEB IN VERNIETIGENDE EN AGRESSIEVE MUZIEK.
een vicieuze cirkel die altijd leidt tot het uitzetten van Miss Machine en het opzetten van Ion Dissonance of een ander DEP album.
Het album zit misschien muzikaal gezien knapper in elkaar dan de voorgaande albums maar dat experimenteren doet heel erg af aan mijn emotionele beleving van zo'n album. De continuïteit van het album is zoek. Dat heeft tot gevolg dat extreme emoties bij mij niet meer worden uitgelokt.
Voorbeeld:
Album: Miss Machine
Emotionele opbouw: agressie, angst, agressie, appreciatie, agressie
Album: Calculating Infinity
Emotionele opbouw: agressie, agressie, meer agressie, nog meer agressie
want wat ik de kracht van deze muziek vind is dat het een sterke emotionele respons veroorzaakt terwijl de muziek technisch, complex, chaotisch en (dus) vrij ver gezocht is.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]