Misschien een snufje abigor met wat peper en zoutNidhuggur schreef:Ben ik toch een paar keer langs een Lunar Aurora LP gelopen zonder hem te kopen...toch maar eens doen begrijp ik.
Vergelijkbare releases van andere bands?
Black Metal Topic
Over welke LP heb je het dan? Want de ene Lunar Aurora is de andere niet.Nidhuggur schreef:Ben ik toch een paar keer langs een Lunar Aurora LP gelopen zonder hem te kopen...toch maar eens doen begrijp ik.
Vergelijkbare releases van andere bands?
En vergelijken met andere bands is een hele kluif. Abigor kan, Emperor ook, Nocternity ook, Paysage d'Hiver ook, Satyricon ook, enz. Ik kan je Zyklus anders wel eens doorgeven. MP3. Waarna je als een gek terugrent naar je platenboer.
Kop dicht, Thorko
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Van Nargaroth is Herbstleyd een geweldige cd. Verder ben ik niet zo wild van het werk dat hij aflevert.
En ik ben al helemaal niet wild van zijn defenitie van "full-length". 2 of 3 nieuwe nummers in meerdere versies, een paar oude nummers die ook al op andere cd's staan en een cover. Dat schiet nooit echt op.
En ik ben al helemaal niet wild van zijn defenitie van "full-length". 2 of 3 nieuwe nummers in meerdere versies, een paar oude nummers die ook al op andere cd's staan en een cover. Dat schiet nooit echt op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ben ik het niet mee eens. Nargaroth is te divers (qua Black Metal) om echt van een bepaalde stijl te spreken.BlackGoat schreef:[..]
Ja. Alleen of je vind Nargaroth niks of je vind het geweldig...
Voor mij is "Herbstleyd" een van de beste Black Metal cd's, "Geliebte des Regens" daarentegen draai ik bijna nooit.
Carpathian Forest is over het algemeen ronduit kut, naar mijn mening.Kristof schreef:ik heb mij eens verdiept in het werk van carpathian forest, had ze al enkele keer live gezien en had wat mp3's maar nu heb ik al hun cd's geleend
ik had de muziek toch meer uitdagend verwacht, beetje rechtoe rechtaan en simpel
Kop dicht, Thorko
- Chucknorris
- XnegativeX
- Contacteer:
Van Carpathian forest is alleen Black shining leather interessant. Maar dat is dan ook een heel gaaf album met veel sfeer. Alles wat daarna uitkwam is simpel en redelijk zwak.Kristof schreef:ik heb mij eens verdiept in het werk van carpathian forest, had ze al enkele keer live gezien en had wat mp3's maar nu heb ik al hun cd's geleend
ik had de muziek toch meer uitdagend verwacht, beetje rechtoe rechtaan en simpel
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Through Chasm... is toch een erg sterk staaltje melodisch aangelegde Black.
Minder Black&Rollerig dan de opvolgers, meer straight-forward en gestructueerd met een zooi goed gepende riffs en enkele erg sfeervolle synths. Een mooi geheel. De lyrics liggen ook een stuk meer in mijn straatje, om 't maar zo te zeggen. Ik ben niet zo van de industrial.
Uitschieter is wel Journey Through The Cold Moors of Svartjern, die nog behoorlijk afwijkt van de rest van de plaat, en simpelweg niet te vergelijken valt met de rest van het aanbod. Traag, slepend en erg aparte en ongemakkelijke vocals die Nattefrost verder nooit meer gebruikt heeft, wat zonde is. Die titel doet zijn naam meer dan eer aan, tof nummer.
De rest interesseert mij ook niet zo geweldig, dat geldt ook voor Black Shining Leather. Die stijl van de demo's en bovengenoemde MCD had van mij best nog een tijdje aangehouden mogen worden. Alles erna is best redelijk, maar ik kan me zoveel boeiender spul bedenken..
Minder Black&Rollerig dan de opvolgers, meer straight-forward en gestructueerd met een zooi goed gepende riffs en enkele erg sfeervolle synths. Een mooi geheel. De lyrics liggen ook een stuk meer in mijn straatje, om 't maar zo te zeggen. Ik ben niet zo van de industrial.
Uitschieter is wel Journey Through The Cold Moors of Svartjern, die nog behoorlijk afwijkt van de rest van de plaat, en simpelweg niet te vergelijken valt met de rest van het aanbod. Traag, slepend en erg aparte en ongemakkelijke vocals die Nattefrost verder nooit meer gebruikt heeft, wat zonde is. Die titel doet zijn naam meer dan eer aan, tof nummer.
De rest interesseert mij ook niet zo geweldig, dat geldt ook voor Black Shining Leather. Die stijl van de demo's en bovengenoemde MCD had van mij best nog een tijdje aangehouden mogen worden. Alles erna is best redelijk, maar ik kan me zoveel boeiender spul bedenken..
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo apr 24, 2005 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
geen idee, maar getuige de titels a la nattefrost takes a piss ed zou ik zeggen van niet.
Overigens zal het vertrek van Nordavind ook wel ten nadele van CF zijn geweest. Daar zal Black Shining Leather wel aan ten grondslag hebben gelegen, omdat er vanaf dat album van een redelijke koerswijziging sprake is. Van meer atmosferische black metal naar black 'n roll zeg maar. Al is Defending the Throne of Evil dan weer meer black metal, zij het met een 13 in een dozijn geluid en compositie. Ietwat té netjes zeg maar en voorzien van iets teveel gimmicks.
Overigens zal het vertrek van Nordavind ook wel ten nadele van CF zijn geweest. Daar zal Black Shining Leather wel aan ten grondslag hebben gelegen, omdat er vanaf dat album van een redelijke koerswijziging sprake is. Van meer atmosferische black metal naar black 'n roll zeg maar. Al is Defending the Throne of Evil dan weer meer black metal, zij het met een 13 in een dozijn geluid en compositie. Ietwat té netjes zeg maar en voorzien van iets teveel gimmicks.
En de man zal heersen.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Persoonlijk vind ik het nieuwe werk van Carpathian Forest erg goed te pruimen. Die rock 'n roll invloeden gegoten in een black metal-jasje maken het geheel juist verfrissend ten opzichte van de meeste black metal die tegenwoordig verschijnt. Met name die compilatiecd We're Going to Hell for This is zeker de moeite waard met enkele ijzersterke nieuwe nummers, ee handvol covers (oa van Venom en Darkthrone) en een hele rits goed klinkende live-nummers.
En het beste nummer van ze is idd He's Turning Blue, een typisch voorbeeld van 'simpel maar doeltreffend'.
En het beste nummer van ze is idd He's Turning Blue, een typisch voorbeeld van 'simpel maar doeltreffend'.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Haha, staat daar toevallig ook de live vertolking van Carpathian Forest (het nummer) op?Draconian schreef:en een hele rits goed klinkende live-nummers.
Damn, wat is die slecht. Het is vooral Nattefrost zelf die het complete nummer verneukt met z'n gehort en gestoot.
Ja.Kristof schreef:carpathian forest doet me na nog enkele luisterbeurten totaal geen reet
is dat werk van nattefrost solo interessanter?
Blood and Vomit doet eigenlijk goed wat Defending The Throne of Evil verkeerd deed. Die laatste probeerde Black&Roll te zijn, maar klinkt inderdaad te tam om echt uit te schieten. Nattefrost (de band, hehe) is zeg maar huidige Carpathian Forest in het kwadraat. Ook behoorlijk Black&Roll, maar veel vuiger, knallender en nóg puberaler. Of je dat laatste kunt waarderen zal per persoon verschillen, maar ik vind dat slechte geprovoceer wel geinig.
Het is niet iets waar ik dagelijks naar zal luisteren, maar interessanter dan CF is het momenteel zeker.
- The Reckoning
Iemand bekend met Black Jade? Kreeg een link toegeworpen naar de officiele site, en ik moet zeggen dat 't ontzettend gave, bombastische black is, uit Zwitserland. 

Laatst gewijzigd door The Reckoning op zo apr 24, 2005 8:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
1. Dat moet dus Zwitserland zijn, ongeletterde.The Reckoning schreef:Iemand bekend met Black Jade? Kreeg een link toegeworpen naar de officiele site, en ik moet zeggen dat 't ontzettend gave, bombastische black is, uit Duitsland.
2. En ja hoor, haha! Meneer heeft na enige tijd weer iets opgedoken dat nog nét even rauwer is en dus nog truier moet zijn dan het vorige en zodoende staat het onmiddelijk in zijn undersign waar het vorige mp3-setje voor goed uit verdwenen is. Wat ben je toch weer heerlijk kansloos. Ga je ons nu de komende weken ook met deze fijne band doodgooien? Toe? Als je het er toch om doet? Wanneer is dat HIV-virus van je nu eens uitgeïncubeert?
- The Reckoning
Klopt, foutje.Meltdown schreef:[..]
1. Dat moet dus Zwitserland zijn, ongeletterde.
Zoals ik al zei kreeg ik de link toegeworpen, verachterlijke uitgerotte kankerdwaas. En 't liefst zou ik je inderdaad doodgooien, maar aan de andere kant wacht ik wel tot de condoom van de plaatselijke neger die jou elke nacht poepstampt, uitscheurt. Zo'n prettige dood gun ik een 16-jarige longhond als jou wel.Meltdown schreef:[..]
2. En ja hoor, haha! Meneer heeft na enige tijd weer iets opgedoken dat nog nét even rauwer is en dus nog truier moet zijn dan het vorige en zodoende staat het onmiddelijk in zijn undersign waar het vorige mp3-setje voor goed uit verdwenen is. Ga je ons nu de komende weken ook met deze fijne band doodgooien? Toe? Als je het er toch om doet? Wanneer is dat HIV-virus van je nu eens uitgeïncubeert?
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
- Judas Iscariot
- metal-willem
En de aardmannetjes hebben dat plaatje in je sign gepropt zeker?The Reckoning schreef:[..]
Zoals ik al zei kreeg ik de link toegeworpen, verachterlijke uitgerotte kankerdwaas. En 't liefst zou ik je inderdaad doodgooien, maar aan de andere kant wacht ik wel tot de condoom van de plaatselijke neger die jou elke nacht poepstampt, uitscheurt. Zo'n prettige dood gun ik een 16-jarige longhond als jou wel.
Overigens is er hier geen neger die mij iedere nacht poepstampt.
Het schijnt dat na langere tijd van herhaling van dezelfde pijnlijke routine, men doorgaans met zijn gedachten niet meer op andere onderwerpen kan komen dan datgene waar hij constant tussen leeft. Dat heet een trauma. Dat jij vrijwel onmiddellijk met een dergelijk scenario op de proppen weet te komen, zei het met een ander in de hoofdrol, verteld ons al meer dan genoeg. Lik trouwens m'n eikelrand, grafbak.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
nou nou nou
wat is dat toch voor een taalgebruik, kinderen.
maar goed..on-topic
Laatst weer een aantal Christhunt producties ontvangen en ik moet zeggen dat deze onbekende bands me toch wel weten te boeien.
Caedes - een band met leden uit de aardige black thrash band Vilkates. Echter bedient men zich hier van knetterrauwe black metal met wat filmische intermezzo's. Erg lekker, maar zeker niet origineel.
De ziekelijke hoes en perverse plaatjes zijn overigens wat tegenstrijdig, want de meeste lyrics hebben meer van doen met het Totenburg gedachtengoed.
Aaskereia - Een band waarmee ik al wel bekend was. Goede pagan black metal met zang die in het straatje van Burzum en Silencer ligt. Voor de liefhebber, maar vooral dankzij het optimale gebruik van de akoestische gitaar een leuke ervaring. De nieuwe mini-cd staat weer vol met goede tracks.
Kathaarian - Een band die mij deed denken aan Vargsang, al is de zang wel erg ver van deze eenmansband verwijderd.
Kathaarian bestaat uit een bandlid van Magog en dat hoor je wel terug. Vrij chaotische doch redelijk goed gestructureerde black metal. Cliché als de pest, maar erg lekker.
kortom, Christhunt is weer goed bezig.
wat is dat toch voor een taalgebruik, kinderen.
maar goed..on-topic
Laatst weer een aantal Christhunt producties ontvangen en ik moet zeggen dat deze onbekende bands me toch wel weten te boeien.
Caedes - een band met leden uit de aardige black thrash band Vilkates. Echter bedient men zich hier van knetterrauwe black metal met wat filmische intermezzo's. Erg lekker, maar zeker niet origineel.
De ziekelijke hoes en perverse plaatjes zijn overigens wat tegenstrijdig, want de meeste lyrics hebben meer van doen met het Totenburg gedachtengoed.
Aaskereia - Een band waarmee ik al wel bekend was. Goede pagan black metal met zang die in het straatje van Burzum en Silencer ligt. Voor de liefhebber, maar vooral dankzij het optimale gebruik van de akoestische gitaar een leuke ervaring. De nieuwe mini-cd staat weer vol met goede tracks.
Kathaarian - Een band die mij deed denken aan Vargsang, al is de zang wel erg ver van deze eenmansband verwijderd.
Kathaarian bestaat uit een bandlid van Magog en dat hoor je wel terug. Vrij chaotische doch redelijk goed gestructureerde black metal. Cliché als de pest, maar erg lekker.
kortom, Christhunt is weer goed bezig.
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo apr 24, 2005 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Contacteer:
- Judas Iscariot
Thanks, dit klinkt zeer 'uitcheckenswaardig'.Jeroen schreef:Aaskareia - Een band waarmee ik al wel bekend was. Goede pagan black metal met zang die in het straatje van Burzum en Silencer ligt. Voor de liefhebber, maar vooral dankzij het optimale gebruik van de akoestische gitaar een leuke ervaring. De nieuwe mini-cd staat weer vol met goede tracks.
- Jeroen
- Contacteer:
Het moest trouwens AaskEreia zijn, voor als je met SLSK gaat zoeken ofzo.
De nieuwste release van Moribund cult is trouwens ook zeker iets om uit te checken.
Winter of Apokalypse - Solitary Winter.
Een ijzig rauwe plaat van een band die voor een groot deel uit Thy Infernal leden bestaat. In de snellere stukken is dat zeker terug te horen.
De trage depressieve stukken weten ook een bijzonder duistere sfeer te scheppen en dat is vooral te wijten aan de slepende riffs.
Een sterke release van dit geweldige label.
De nieuwste release van Moribund cult is trouwens ook zeker iets om uit te checken.
Winter of Apokalypse - Solitary Winter.
Een ijzig rauwe plaat van een band die voor een groot deel uit Thy Infernal leden bestaat. In de snellere stukken is dat zeker terug te horen.
De trage depressieve stukken weten ook een bijzonder duistere sfeer te scheppen en dat is vooral te wijten aan de slepende riffs.
Een sterke release van dit geweldige label.
Het is voor mij meer een, hoe fout ook, principekwestie. Drawing Down The Moon is voor mij een van de meest geniale Black Metal-albums ooit. Fenomenale, stampende en simplistische Black Metal. Een der gavere nummers in het gehele genre is The Gate of Nanna. Als dan een of andere Noorse fucking pipo een perfect geproduceerd nummer volledig verkracht word ik daar pisnijdig om ja. In zo'n geval weiger ik het album te kopen of er überhaupt aandacht aan te schenken. Dat nummer is nog nooit goed gecovered en zal nooit goed gecovered worden!StraightHate schreef:[..]
Ehm...dan luister je die cover toch niet en zet je het origineel op?
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- Jeroen
- Contacteer:
Wat is Infernal War toch ongelofelijk bruut.
Die split met Warhead is werkelijk fantastisch.
Goede productie, knallende drums, razende riffs en schitterende solo's.
Echt een aanrader
Een band die evenals Thunderbolt en Moontower het ns gehalte heeft laten vallen overigens.
Die split met Warhead is werkelijk fantastisch.
Goede productie, knallende drums, razende riffs en schitterende solo's.
Echt een aanrader
Een band die evenals Thunderbolt en Moontower het ns gehalte heeft laten vallen overigens.
En wel op de jouwe?Judas Iscariot schreef:Sodemieter nou gewoon op uit het black metal topic mongool. Niemand hier zit te wachten op jouw kankerband van de maand waar we idd ongetwijfeld mee doodgegooid gaan worden.
Kunnen jullie 16-jarige internet-pikkies, die het allemaal veel beter weten dan een ander, niet gewoon stilzwijgen als het je intresse niet heeft?
Dat eeuwige gekanker altijd...
Hoegaarden or die!
- Judas Iscariot
- The Reckoning
- Judas Iscariot
Wat is daar geweldig aan? Het hoge NS-gehalte? Ik zie nou niet echt in wat er gaaf is aan ondergeproduceerde standaard Poolse Black Metal met een hoop ruis en infantiel gekrijs.Judas Iscariot schreef:Over (weliswaar een andere) Fullmoon gesproken:
De geweldige cult demo UNITED ARYAN EVIL is als re-release verkrijgbaar bij Total Holocaust!
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Poggwyd schreef:[..]
En wel op de jouwe?
Kunnen jullie 16-jarige internet-pikkies, die het allemaal veel beter weten dan een ander, niet gewoon stilzwijgen als het je intresse niet heeft?
Dat eeuwige gekanker altijd...
Houd het maar gewoon op internet-pikkies, want er zijn ook mensen van misschien zelfs nog jonger die al aardig weten welke vork in welke steel steekt. Maar er lopen teveel mp3-van-de-dag idioten rond ja. Koop een cd, verdomme.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Judas Iscariot
Ik vind die epische sfeer echt geweldig. De melodieën zijn ook erg goed en gaan niet snel vervelen. Het drumwerk past ook goed bij de muziek. En de ruis vind ik op zich nog wel meevallen. Het blijft immers een demo. Ik vind juist dat de geluidskwaliteit in combinatie met de keyboards een erg zweverig effect heeft in positieve zin. De vocalen vind ik ook niet veel soeps maar ik stoor me er ook absoluut niet aan, ik vind de vocalen bij bijvoorbeeld oude graveland ook niet geweldig.
Al met al denk ik dat deze band net zoveel potentie had als vergelijkbare bands als graveland, infernum, veles etc.
Jammer dat ze er mee genokt zijn zonder echt een album te maken.
Al met al denk ik dat deze band net zoveel potentie had als vergelijkbare bands als graveland, infernum, veles etc.
Jammer dat je hier toch een paar fijne misstappen maakt.Judas Iscariot schreef:Ik vind die epische sfeer echt geweldig. De melodieën zijn ook erg goed en gaan niet snel vervelen. Het drumwerk past ook goed bij de muziek. En de ruis vind ik op zich nog wel meevallen. Het blijft immers een demo. Ik vind juist dat de geluidskwaliteit in combinatie met de keyboards een erg zweverig effect heeft in positieve zin. De vocalen vind ik ook niet veel soeps maar ik stoor me er ook absoluut niet aan, ik vind de vocalen bij bijvoorbeeld oude graveland ook niet geweldig.
Je spreekt over een epische sfeer, maar naar mijn mening is de enige sfeer die erin zit de sfeer van een losgeslagen stofzuiger. Dat jij dit als sfeervol beschouwt, zie ik eerder als wansmaak dan als een goede muziekanalyse. De melodieën komen mijns inziens voort uit de rest van alle Poolse onzin die er in de loop der jaren is uitgebracht, alles behalve origineel dus. Het drumwerk is typisch 'ik-loop-achter-de-gitaren-aan'-gezeik. Plus het feit dat het 'het is maar een demo' het alleen maar homofieler maakt. Een band die een brakke demo achterlaat om muziekwereld onder die naam te verlaten vind ik tamelijk idioot. De zang is inderdaad ook klote.
Een vergelijking met Graveland en Infernum beschouw ik als een belediging.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- Judas Iscariot
Mijn post was ook niet bedoeld als goede muziekanalyse maar een verklaring waarom ík deze demo gaaf vind. Het laat me verder koud wat anderen vinden van mijn redenen om deze demo gaaf te vinden.Nidhuggur schreef:[..]
Jammer dat je hier toch een paar fijne misstappen maakt.
Je spreekt over een epische sfeer, maar naar mijn mening is de enige sfeer die erin zit de sfeer van een losgeslagen stofzuiger. Dat jij dit als sfeervol beschouwt, zie ik eerder als wansmaak dan als een goede muziekanalyse. De melodieën komen mijns inziens voort uit de rest van alle Poolse onzin die er in de loop der jaren is uitgebracht, alles behalve origineel dus. Het drumwerk is typisch 'ik-loop-achter-de-gitaren-aan'-gezeik. Plus het feit dat het 'het is maar een demo' het alleen maar homofieler maakt. Een band die een brakke demo achterlaat om muziekwereld onder die naam te verlaten vind ik tamelijk idioot. De zang is inderdaad ook klote.
Een vergelijking met Graveland en Infernum beschouw ik als een belediging.
Nu zal jij dit ongetwijfeld bestempelen als een makkelijke uitvlucht uit een discussie. Het zij zo, ik was in de eerste plaats al niet van plan een discussie hierover aan te gaan maar gewoon liefhebbers van deze demo op de hoogte te brengen. Dat jij 'm niet goed vind...prima, dan koop je 'm toch niet!