Black Metal
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb zelf niet zoveel met het latere werk van Lunar Aurora.
Ik heb zelf slechts Seelenfeuer in het bezit en die vind ik dan wel weer erg goed. Af en toe wat chaotisch en rommelig, maar anderzijds draagt dat ook wel weer bij aan de grootse sfeer.
Wat die plaat doet, hebben latere werken nog niet kunnen doen.
Ik heb zelf slechts Seelenfeuer in het bezit en die vind ik dan wel weer erg goed. Af en toe wat chaotisch en rommelig, maar anderzijds draagt dat ook wel weer bij aan de grootse sfeer.
Wat die plaat doet, hebben latere werken nog niet kunnen doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Andere albums zoals Seelenfeuer, Zyklus en Ars Moriendi bevallen me qua sfeer en interessantheid van de nummers beter.XnegativeX schreef:[..]
Waarom precies?
Op Andacht staan wel een paar leuke nummers, zoals Glück en Dunkler Mann, maar niet alles vind ik even boeiend.
Maar misschien had ik ook wat te hoge verwachtingen, stiekem hoopte ik op iets wat een beetje op Zyklus of A haudiga Fluag zou lijken.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Blood&Ashes
Zelf ben ik daar niet zo van overtuigd. Er staan wat mij betreft een aantal hoogtepunten op dat album, zoals 'Glück' en 'Dunkler Mann', en die hoogtepunten overtreffen misschien wel enkele hoogtpunten op voorgaande albums, maar in zijn geheel vind ik hem toch minder goed dan het vorige werk, met uitzondering van Mond.V. schreef:Tering Jantje jongens; Wat is Lunar Aurora - Andacht toch een prachtige plaat. Ik draai'm nu voor het eerst maar ik werd direct overdonderd door de pracht en praal van deze duistere mystieke muziek. De produktie is perfekt, de melodie-en subliem en de sfeer is als de sfeer van het mooiste, ongeschonden woud. Echt een pareltje.
En dat is niet zozeer commentaar op dit album, maar meer een compliment ten opzichte van het voorgaande werk.
- Blood&Ashes
Ja, dat heb ik dus ook. Die twee nummers lijken er echt uit te springen. De rest is goed, maar ik vind ik het niet interessant genoeg. Het houdt mijn aandacht gewoon niet lang genoeg vast.Nynke schreef:Op Andacht staan wel een paar leuke nummers, zoals Glück en Dunkler Mann, maar niet alles vind ik even boeiend.
-
- the true Thorko
- Blood&Ashes
-
Ik vind 'Andacht' het meest sfeervolle LA album. 'A Haudiga Fluag'blijft hun beste nummer maar dit album is werkelijk geniaal.Nynke schreef:[..]
Andere albums zoals Seelenfeuer, Zyklus en Ars Moriendi bevallen me qua sfeer en interessantheid van de nummers beter.
Op Andacht staan wel een paar leuke nummers, zoals Glück en Dunkler Mann, maar niet alles vind ik even boeiend.
Maar misschien had ik ook wat te hoge verwachtingen, stiekem hoopte ik op iets wat een beetje op Zyklus of A haudiga Fluag zou lijken.
'Dunkler Mann' springt er het meest uit. Maar niet op een positieve manier.
Die (achtergrond)koren op 'Der Pakt'zijn ook briljant geplaatst.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Doodskreet
- Contacteer:
Heerlijk! Renascent Misanthropy rost heerlijk. Lekker sferisch zonder in te boeten op bruutheid.
Reaper Of Dark Ages vind ik verreweg het meest geweldige nummer op het album.. Wat een heerlijke losbarsting na die intro.
Zeer toffe band
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
sfe·risch (bn.)Doodskreet schreef:[..]
Heerlijk! Renascent Misanthropy rost heerlijk. Lekker sferisch zonder in te boeten op bruutheid.
Reaper Of Dark Ages vind ik verreweg het meest geweldige nummer op het album.. Wat een heerlijke losbarsting na die intro.
Zeer toffe band
1 bolvormig => bol
2 op een bol betrekking hebbend
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Blood&Ashes
Dat is echt een heerlijk nummer ja, maar ik denk dat Ritual Hate Construct, mede door die losbarsting en de bruutheid, mijn favoriet is. Heerlijk album, maar vrij ondergewaardeerd. Je hoort er bijna nooit iemand over. Onterecht. Al moet ik zeggen dat ik het zelf ook veel te weinig luister.Doodskreet schreef:Heerlijk! Renascent Misanthropy rost heerlijk. Lekker sferisch zonder in te boeten op bruutheid.
Zeer toffe band
- Blood&Ashes
- Doodskreet
- Contacteer:
Blabla, prachtig dat je zon geweldige woordenschat hebt kerel, maar je zal best begrijpen wat ik bedoel
.

“Play your gloom axe Stephen O’Malley
- Blood&Ashes
- Jeroen
- Contacteer:
Blood&Ashes schreef:[..]
Dat is echt een heerlijk nummer ja, maar ik denk dat Ritual Hate Construct, mede door die losbarsting en de bruutheid, mijn favoriet is. Heerlijk album, maar vrij ondergewaardeerd. Je hoort er bijna nooit iemand over. Onterecht. Al moet ik zeggen dat ik het zelf ook veel te weinig luister.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1093
een alweer wat oudere recensie van mij
- Blood&Ashes
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zit me te vervelen op m'n werk dus ik heb nu mooi de tijd om eens iets te posten over mijn bevindingen over een aantal van mijn laatste aanwinsten.
Antaeus - Blood libels
Wat mij betreft een geweldig album van deze Fransen. Pure audio terreur!
Constant razende, ultra snelle blastbeats en repetitieve riffs brengen je in een geweldadige trance en de rauwe zang en het schelle geluid maken de nachtmerrie compleet.
Lunar aurora - Andacht
Na de verhalen een beetje gelezen te hebben over dit album was ik een beetje sceptisch. Ik las dingen als "een vet geluid" en "black 'n roll-riffs". En toen ik de bandfoto's zonder corpsepaint zag was ik even bang dat Lunar aurora de Satyricon kant was opgegaan. Maar niets is minder waar.
Dit is waarschijnlijk het meest sfeervolle werkje van Lunar aurora geworden samen met Zyklus. Door allerlei geluidseffecten, kille riffs en spookachtige keyboard partijen heerst er een enorm sinistere sfeer op dit album. Het verschil met Zyklus is dat er op Andacht ook enorm gebeukt wordt. De blastbeats vliegen je af en toe om de oren. Ik zou dit een zeer geslaagde mix tussen Ars moriendi en Zyklus willen noemen.
Peste noir - La sanie des siecles
Dit is echt een heel vreemd album. Nihilistische, rauwe, minimalistische black metal...maar dan met melodie.
Het begint met een hoempa achtige intro met een bleus gitaartje er doorheen, dan barst het los met black metal die me hier en daar wat aan Burzum of aan Ildjarn doet denken.
Later komen er nog accoustische intermezzo’s, middeleeuwse melodieen en black ‘n roll riffs voorbij. Deze wirwar van invloeden en sferen/emoties zou normaal niets voor mij zijn in dit soort black metal.
Maar Peste noir maakt er zo’n geniaal geheel van dat ik gewoon niet kan ophouden met luisteren.
Zarathustra - In hora mortis
Dit is even wat andere koek. Geen ultra rauwe black metal maar een sound die meer doet denken aan Dissection ten tijde van Storm of the lights bane.
Maar Zarathustra houdt het in de black metal hoek waar Dissection meer als melodieuse death metal band viel in te delen.
In hora mortis klinkt ijzig, gemeen, vernijnig en duister maar toch ook op een bepaalde manier catchy. Dat maakt hier dan ook een geweldige plaat van.
Antaeus - Blood libels
Wat mij betreft een geweldig album van deze Fransen. Pure audio terreur!
Constant razende, ultra snelle blastbeats en repetitieve riffs brengen je in een geweldadige trance en de rauwe zang en het schelle geluid maken de nachtmerrie compleet.
Lunar aurora - Andacht
Na de verhalen een beetje gelezen te hebben over dit album was ik een beetje sceptisch. Ik las dingen als "een vet geluid" en "black 'n roll-riffs". En toen ik de bandfoto's zonder corpsepaint zag was ik even bang dat Lunar aurora de Satyricon kant was opgegaan. Maar niets is minder waar.
Dit is waarschijnlijk het meest sfeervolle werkje van Lunar aurora geworden samen met Zyklus. Door allerlei geluidseffecten, kille riffs en spookachtige keyboard partijen heerst er een enorm sinistere sfeer op dit album. Het verschil met Zyklus is dat er op Andacht ook enorm gebeukt wordt. De blastbeats vliegen je af en toe om de oren. Ik zou dit een zeer geslaagde mix tussen Ars moriendi en Zyklus willen noemen.
Peste noir - La sanie des siecles
Dit is echt een heel vreemd album. Nihilistische, rauwe, minimalistische black metal...maar dan met melodie.
Het begint met een hoempa achtige intro met een bleus gitaartje er doorheen, dan barst het los met black metal die me hier en daar wat aan Burzum of aan Ildjarn doet denken.
Later komen er nog accoustische intermezzo’s, middeleeuwse melodieen en black ‘n roll riffs voorbij. Deze wirwar van invloeden en sferen/emoties zou normaal niets voor mij zijn in dit soort black metal.
Maar Peste noir maakt er zo’n geniaal geheel van dat ik gewoon niet kan ophouden met luisteren.
Zarathustra - In hora mortis
Dit is even wat andere koek. Geen ultra rauwe black metal maar een sound die meer doet denken aan Dissection ten tijde van Storm of the lights bane.
Maar Zarathustra houdt het in de black metal hoek waar Dissection meer als melodieuse death metal band viel in te delen.
In hora mortis klinkt ijzig, gemeen, vernijnig en duister maar toch ook op een bepaalde manier catchy. Dat maakt hier dan ook een geweldige plaat van.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Jeroen
- Contacteer:
tja, het was 2004 meen ik , toen ik die schreef.Blood&Ashes schreef:[..]
Een duidelijke recensie, zo lees ik ze graag. Ik mis alleen een beetje het enthousiasme dat je bij zo een cijfer verwacht. Maar prima verwoord.
Wellicht had ik zakelijkheid nog wat te hoog in het vaandel.
Daarnaast ga ik als blekkie reviewer geen kreten als wooaah en oeeh in recensies verwerken. Dat zou niet tr0e zijn

- Blood&Ashes
Zo te horen wel een aanrader dus. Al het Zarathustra werk is redelijk catchy, maar niet op een manier die gaat vervelen. Leuk spul.XnegativeX schreef:Zarathustra - In hora mortis
Ik luister nu trouwens weer eens naar Glorior Belli. Een behoorlijk gave, Franse band, die me bij vlagen doet denken Deathspell Omega, e.d. Ik vond het tijd om deze band weer eens onder de aandacht te brengen, aangezien binnenkort (lees: waarschijnlijk dit kwartaal) het nieuwe album uit gaat komen.
Hier wat samples voor degenen die er nog niet bekend mee zijn:
In Paradisvm...
Poisoned Flesh
En nog meer op hun Myspace: http://www.myspace.com/gloriorbelli. Allemaal afkomstig van het album.
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
Iemand bekent met het uit Finland afkomstige Raate? Deze band heeft in 2004 hun eerste (en enige) demo uitgebracht. Rustige black metal met een goed gebruik van melodieën. Niet echt muziek die er uit springt, maar potentie heeft het wel.
Hier een sample:
Hävitys
Hier een sample:
Hävitys
- Parabellum
We nemen boter geile quasi-orthodoxe artwork om daarna aan te vangen met een DSO intro. Hierna wordt de luisteraar opgescheept met een plaat gevuld met midtempo, door Watain geinspireerde black. Klinkt allemaal leuk en aardig maar het is saai. Tergend saai. Weinig tempo afwisselingen, geen inspiratie.XnegativeX schreef:Ik wil het even hebben over het "nieuwe" album van Merrimack, Of Entropy And Life Denial. Plaag had me dit album een tijd geleden meegegeven en bij de eerste luisterbeurt was ik wat teleurgesteld. Ik dacht namelijk dat Merrimack super snelle, Marduk achtige black metal maakte. Maar zo snel was dit niet echt. Daarom heb ik hem een tijdje aan de kant geschoven maar vandaag heb ik hem toch maar weer eens een kans gegeven. Gelukkig maar!
De muziek van deze fransen gaat namelijk veel dieper dan simpel ram en beuk werk. Het is aardsdonkere mensenhaat die hier op cd geperst is. Ik hoor invloeden van black metal bands als Craft, Shining en Deathspell Omega maar ook van doom bands als Deinonychus. Men heeft de gave om naadloos over te schakelen van woeste blast-festijnen naar gitzwarte doom partijen. Verrassend en erg goed.
Nee, waar Merrimack altijd een ongeinspireerde derde rangs zaad band was is het nu met hun modernere 'orthodoxe' sound en imago opgeklommen naar een tweede rangs band.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Draconian
- Lult over cdtjes
Wat zijn hier de meningen over Azaghal? Ik heb nu Perkeleen Luoma nog eens opstaan en dat klinkt toch erg overtuigend. Overwegend snelle black metal met een lekker smerig gitaargeluid.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
- Geheim_502
- Draconian
- Lult over cdtjes
Die heb ik ook ja, maar ik vind Perkeleen Luoma wel een stuk beter. Ook Codex Antiteus eigenlijk. Heeft iemand dat laatste album al gehoord?XnegativeX schreef:Ik heb alleen Of Beasts and Vultures. Opzich wel een geinig album maar geen hoogvlieger.
- the true Thorko
- CALIBANaan
- Contacteer:
Klinkt lekker.Blood&Ashes schreef:Iemand bekent met het uit Finland afkomstige Raate? Deze band heeft in 2004 hun eerste (en enige) demo uitgebracht. Rustige black metal met een goed gebruik van melodieën. Niet echt muziek die er uit springt, maar potentie heeft het wel.
Hier een sample:
Hävitys
Hier ga ik wat van opzoeken later.
Gelegenheids Satanist
- CALIBANaan
- Contacteer:
Klinkt lekker.Blood&Ashes schreef:Iemand bekent met het uit Finland afkomstige Raate? Deze band heeft in 2004 hun eerste (en enige) demo uitgebracht. Rustige black metal met een goed gebruik van melodieën. Niet echt muziek die er uit springt, maar potentie heeft het wel.
Hier een sample:
Hävitys
Hier ga ik wat van opzoeken later.
Gelegenheids Satanist
- Draconian
- Lult over cdtjes
Hehe, nou, ik vond die demo Black Terror Metal behoorlijk kut. Nee, geef me dan maar het nieuwe materiaal.K. schreef:[..]
Kutmuziek. Alleen de "Harmagedon" EP en sommige demo's zijn wel oke.
- puking luke
die nieuwe zarathustra is inderdaad erg goed. ik vind zarathustra zoiezo momenteel toch één van de betere black metal bandsXnegativeX schreef: Zarathustra - In hora mortis
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
- Blood&Ashes
Die zang moest ik aardig aan wennen in het begin, beviel me totaal niet. Maar ik moet zeggen dat het na een tijdje wel aanslaat. Die rustige, sfeervolle stukken, waarbij de nadruk op de keyboards ligt vind ik ook een goede toevoeging. Meestal bevallen dat soort dingen me niet, omdat ik ze langdradig vind, of een storende onderbreking, maar dat is hier niet het geval.Manannán schreef:Raate is supervet! Een soort van Burzum black metal, maar wel een eigen naar sfeertje, met name door de gekwelde zang. Ik verheug mij op nieuw werk!
- Chucknorris
-
http://www.cold-dimensions.de/sounds/dunklermann.mp3Othrys schreef:Gaaf. Ik ben hier een jaar niet geweest en het gaat nog steeds over dezelfde bands![]()
Staan er ergens samples online van die nieuwe Lunar Aurora?
http://www.cold-dimensions.de/sounds/dasende.mp3
Dat Raate klinkt best aardig trouwens.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb hier nog maar weinig gehoord over Rain upon the impure van The Ruins of Beverast. Wat vindt men er hier van?
Ik heb Rain upon the impure intussen een aantal keren stevig beluisterd en ik vind hem weldegelijk verschillen van Unlock the shrine. Natuurlijk is het geen compleet andere plaat. Dat is maar goed ook, The ruins of Beverast blijft zijn eigenzinnige, unieke geluid gewoon behouden.
Het verschil zit hem in het feit dat Rain upon the impure minder sample-werk heeft en dat er eigenlijk geen vreemde, catchy riffjes meer te vinden zijn. Vergeleken met Unlock the shrine is Rain upon the impure meer een recht-toe-recht-aan black metal plaat geworden.
Dat klinkt misschien negatief maar dat is het niet. De heer Von Meilenwald heeft met minder "extravagante" middelen een zelfde sfeer neergezet.
En die uiterst beklemmende, onheilspellende sfeer is precies wat The Ruins of Beverast zo goed maakt. Rain upon the impure roept beelden op van onheilig, heidense rituelen, zwarte missen en vervloekte zielen.
Nog een ander verschil is dat Rain upon the impure hier en daar een stukje agressiever is dan Unlock the shrine. Er zitten behoorlijk wat stevige blast stukken door de lange composities en die zorgen dat je constant op het puntje van je stoel zit te luisteren.
De enige minpunten vind ik het zeer zacht opgenomen geluid en het zwakke artwork. Maar daar kijk ik bij een meesterwerkje als dit wel doorheen.
The Ruins of Beverast blijft een van de beste black metal bands van de laatste jaren.
Ik heb Rain upon the impure intussen een aantal keren stevig beluisterd en ik vind hem weldegelijk verschillen van Unlock the shrine. Natuurlijk is het geen compleet andere plaat. Dat is maar goed ook, The ruins of Beverast blijft zijn eigenzinnige, unieke geluid gewoon behouden.
Het verschil zit hem in het feit dat Rain upon the impure minder sample-werk heeft en dat er eigenlijk geen vreemde, catchy riffjes meer te vinden zijn. Vergeleken met Unlock the shrine is Rain upon the impure meer een recht-toe-recht-aan black metal plaat geworden.
Dat klinkt misschien negatief maar dat is het niet. De heer Von Meilenwald heeft met minder "extravagante" middelen een zelfde sfeer neergezet.
En die uiterst beklemmende, onheilspellende sfeer is precies wat The Ruins of Beverast zo goed maakt. Rain upon the impure roept beelden op van onheilig, heidense rituelen, zwarte missen en vervloekte zielen.
Nog een ander verschil is dat Rain upon the impure hier en daar een stukje agressiever is dan Unlock the shrine. Er zitten behoorlijk wat stevige blast stukken door de lange composities en die zorgen dat je constant op het puntje van je stoel zit te luisteren.
De enige minpunten vind ik het zeer zacht opgenomen geluid en het zwakke artwork. Maar daar kijk ik bij een meesterwerkje als dit wel doorheen.
The Ruins of Beverast blijft een van de beste black metal bands van de laatste jaren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Blood&Ashes
Dat komt omdat er een apart topic voor is.XnegativeX schreef:Ik heb hier nog maar weinig gehoord over Rain upon the impure van The Ruins of Beverast.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=20744
Ben het verder grotendeels wel met je verhaaltje eens...geniaal album. Ik heb echt dagen achter elkaar niets anders geluisterd toen ik hem net binnen had.
Alleen geen catchy riffjes? Daar ben ik het niet mee eens. Ze vallen alleen wat minder op vergeleken met Unlock the Shrine, maar ze zijn er wel degelijk.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op wo jan 24, 2007 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.